XSLaren edukia

Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa26290

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Gizarte Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26290

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan Gizarte eta hezkuntzako ikerketaren aniztasun metodologikoa eta ikerketa bat egiteko

eta diseinatzeko gai izateko ezinbestekoak diren tresnak eskaintzen dira. Hau da,

iraskagaiaren xedea ikasleek ikerketa prozesu baten fase guztien inguruko informazioa

bereganatzea da. Horretarako, 15 asteetan zehar, eduki teoriko, praktiko, eta Moduluaren

Disziplinarteko lanaren (DILAN) bitartez irakasgaiak eskatzen dituen gaitasunak eskuratu

beharko dituzte ikasleek.

Ikasgaia laugarren moduluan kokatzen da hurrengo ikasgaiekin batera:

Esku-hartzearen Plangintza

Gizarte eta Hezkuntza Programa eta Zerbitzuen Ebaluazioa

Gizarte eta hezkuntzako eta Bazterketa egoeretako esku-hartzea: Proposamen Metodologiko Orokorrak

Informazioaren Teknologia eta Komunikazioa Gizarte Hezkuntzan



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Konpetentzia espezifikoak

M044C1-. Esku-hartze prozesuetan parte hartzen duten gizarte eta hezkuntza programen plangintzaren, kudeaketaren eta ebaluazioaren oinarri teorikoak ezagutzea, baita gizarte eta hezkuntza ikerketak esparru honi egindako ekarpenak ere.

M044C3 - Seleccionar los procedimientos y las técnicas de mayor incidencia sobre los contextos específicos de intervención, al objeto de elaborar propuestas metodológicas.

M044C4- Hezkuntzako ikerketa ereduak bereiztea eta horiek aplikatzearen ondorioz eskuratutako informazioa egiazko testuinguruetan planifikazio, kudeaketa eta ebaluazio lanak egiteko erabiltzea

M044C6 - (Zeharkakoa) Gizarte eta hezkuntza arloko ideiak, argudioak, eta abar ahoz komunikatzen jakitea, aurrez aurre edo web 2.0 erabilita; eta informazio hori idatzizko txostenetan jasotzen jakitea.





Ikaskuntza emaitzak

IE-1. Gizarte eta Hezkuntza ikerkuntzaren balioa identifikatu, gizarte eta hezkuntza errealitatearen ezagutza eta ulermen sistematiko erraztu ahal izateko.

IE-2. Gizarte eta Hezkuntza Ikerketaren alderdi bereizgarriak deskribatzea.

IE-3. Etikak Gizarte eta Hezkuntzako-ikerketan duen garrantziaz jabetzea.

IE-4. Gizarte eta hezkuntza- ikerkuntzak gaur egungo gizartean duen eragina eta garrantzia aztertzea.

IE-5. Gizarte eta hezkuntza ikerketaren paradigmak identifikatzea eta aniztasun metodologikoa kontrastatzea.

IE-6. Gizarte eta Hezkuntza ikerketaren prozesua maneiatzea.

IE-7. Ikerketa-mota desberdinak identifikatzea.

IE-8. Gizarte-hezkuntzaren arloko ikerketa-prozesua diseinatzea eta aztertzea.

IE-9. Eduki teorikoak edota ikerketaren emaitzak laburbiltzeko baliabide informatikoak proposatzea.

IE-10. Eduki teoriko-praktikoak, gamifikazioaren bidez edo galdetegi birtualak eginez ebaztea eta azaltzea.

IE-11. Gizarte eta hezkuntza ikerketaren emaitzak behar bezala azaltzeko eta ulertarazteko baliabide teknologikoak erabiltzea.











Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation









1. GAIA. Gizarte eta Hezkuntza ikerketaren oinarriak

1.1. Gizarte eta Hezkuntza Ikerkuntzaren Oinarrizko Kontzeptuak

1.2. Bibliografia Zientifikoaren berrikuspena

1.3. Gizarte eta Hezkuntza Ikerkuntzaren alderdi etikoak



2. GAIA. Gizarte Hezkuntza Ikerkuntzaren Metodologi Aniztasuna

2.1.- Gizarte eta Hezkuntza ikerketako aniztasun metodologikoa

2.2.- Sailkapen-irizpideak/integrazio-estrategiak



3. GAIA. Gizarte Hezkuntza Ikerketa-prozesua.

3.1. Gizarte eta Hezkuntza Ikerkuntzaren Plangintza

3.2. Ikerkuntza Diseinuak



4. GAIA. Gizarte eta Hezkuntza Ikerketa-proiektua, txostena eta artikuluak

4.1. Ikerketa-proiektuak

4.2. Ikerketa-txostenak

4.3. Posterra ikerketa zientifikoetan

MetodologiaToggle Navigation

Parte-hartze aktiboko metodologia sustatuko da (klase magistrala, talde lana eta DILANEKO lana).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • DILAN (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia: Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:



-Azterketa (test modukoa)= %40

- Praktikak= %40

-DILAN= %20



Ikasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu behar dira.Irizpide hauek hartuko dira kontuan lan idatziaren ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...



Eskola praktiko eta teorikoetan, %80 asistentzia eskatuko da. Bestalde, bertan eskatuko diren praktikak eta ariketak egitea ezinbestekoa izango da.



Ebaluazio ez jarraia: Eskoletara etortzen ez eta DILANean parte hartzen ez duen ikaslearentzat

disenatutako ebaluazioa da. Ebaluazio modalitate hau jarraitzeko, ikasleak lehenengo

asteetan irakaslearekin kontaktuan jarri beharko da eta dokumentu bat sinatu beharko du

zehaztuz ebaluazio jarraia egiteari uko egiten diola.

- Ikasle presentzialek egiten dituzten praktikak egin eta entregatu eta aukera anitzeko proba

objetiboa egin azterketa egunean+ ariketa praktiko bat. Azterketa kalifikazioaren oinarria

izango da %100.





- Amaierako ebaluazioa. Ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietan eta 18 astekoa urteko irakasgaietan, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.

Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.

Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraia: Ikaskuntzak ebaluazio jarraituko sistema baten bidez ebaluatuko dira. Sistema horrek honako jarraibide hauen arabera funtzionatuko du:



-Azterketa (test modukoa)= %40

- Praktikak= %40

-DILAN= %20



Ikasgaia gainditzeko, hiru atalak gainditu behar dira.Irizpide hauek hartuko dira kontuan lan idatziaren ebaluazioa egiterako orduan: edukiaren argitasuna, zehaztasuna eta koherentzia, aztertzeko gaitasuna, laburtzeko gaitasuna...



Eskola praktiko eta teorikoetan, %80 asistentzia eskatuko da. Bestalde, bertan eskatuko diren praktikak eta ariketak egitea ezinbestekoa izango da.



Ebaluazio ez jarraia: Eskoletara etortzen ez eta DILANean parte hartzen ez duen ikaslearentzat

disenatutako ebaluazioa da. Ebaluazio modalitate hau jarraitzeko, ikasleak lehenengo

asteetan irakaslearekin kontaktuan jarri beharko da eta dokumentu bat sinatu beharko du

zehaztuz ebaluazio jarraia egiteari uko egiten diola.

- Ikasle presentzialek egiten dituzten praktikak egin eta entregatu eta aukera anitzeko proba

objetiboa egin azterketa egunean+ ariketa praktiko bat. Azterketa kalifikazioaren oinarria

izango da %100.





- Amaierako ebaluazioa. Ikasleak azken ebaluazioko sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izanen du, ebaluazio jarraituko sisteman parte hartu duen edo ez kontuan hartu gabe. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko diete irakasgaiaren ardura duten irakasleei etengabeko ebaluazioari uko egiteko aukera. Horretarako, 9 asteko epea izango dute lauhileko irakasgaietan eta 18 astekoa urteko irakasgaietan, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik hasita, hurrenez hurren, ikastetxearen egutegi akademikoaren arabera.

Uko egitea. Ikasleek uko egin ahal izango diote deialdi arruntean ebaluatua izateari, unibertsitate-masterretako ikasleen iraunkortasunari buruzko araudiko 2.2.2 artikuluaren ondorioetarako zenbatu ez dezaten. Eskubide hori erabiltzeko, uko egiteko eskabide idazkia bidaliko zaio Masterraren Batzorde Akademikoari, eta administrazio-idazkaritzaren bidez izapidetuko da. Idazkia irakasgaiaren irakaskuntza aldia amaitu baino lehen aurkeztuko da.

Plagioa. Irakasgai honek plagio kasuetarako prebentzioari eta jardunari buruzko protokoloa betetzen du, bai eta ebaluazio probetan eta lan akademikoetan kopia edo iruzurra egiteari buruzkoa ere, eta, beraz, EHUk zehaztuta dituen neurriak aplikatuko ditu, bertan aurreikusitako edozein egoera hautemanez gero. Era berean, ikerketako etika-protokoloei eta UPV/EHUk hizkuntzaren erabilera ez-sexistarako ezartzen dituen orientabideei erantzuten die.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasleak sortutako materialak eta ikerkuntza-txostenak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bisquerra, R.(2004): Métodos de investigación educativa: Guía práctica. Barcelona: PPU.

Buendía, L., Colás, M.P. y Hernández, F. (2003): Métodos de investigación en Psicopedagogía.Madrid: McGrae Hill.

Lukas, J.F. y Santiago, K. (2009): Evaluación educativa. Madrid: Alianza.

McMillan, J.H. y Schumacher, S. (2011): Investigación educativa. 5ª edición. Madrid. Pearson.

Nieto Martín, S. (dir.)(2010): Principios, métodos y técnicas esencialas para la investigación educativa. Madrid: Dykinson.

Pérez Serrano G.(2000): Modelos de Investigación cualitativa en Educación Social y Animación Sociocultural: Aplicaciones prácticas. Madrid: Narcea.

Ruiz Olabuénaga J.I., Aritegui, I, Melgosa , L.(2002): Cómo elaborar un proyecto de investigación social. Cuadernos monográficos del ICE. Bilbao: Universidad de Deusto

Gehiago sakontzeko bibliografia

Colás, P., Buendía, L. (1992): Investigación Educativa. Sevilla: Alfar.
Dendaluce, I. (1988): Aspectos metodológicos de la investigación educativa. Madrid: Nancea
Hernández, F. (1995): Bases metodológicas de la investigación educativa. I.Fundamentos. Murcia:DM.
Hernández, F., Fuentes, P., Iglesias, E. y Serrano F. J. (1995): Introducción al proceso de investigación en educación. Murcia: DM.
Rodríguez, G, Gil, J., GarcíaE. (1996). Metodología de la investigación educativa. Málaga: Aljibe.

Aldizkariak

Bordón
Educación Social: Revista de Intervención socioeducativa.
RELIEVE (Revista Electrónica de Investigación y Evaluación Educativa
Revista de Educación
REDIE (Revista Electrónica De Investigación Educativa).
Tantak

Web helbideak

AIDIPE: Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica. http://www.uv.es/aidipe/
CIDE: Centro de Investigación y Documentación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte. http://www.mec.es/cide/
CINDOC (Centro de Información y Documentación Científica). http://www.cindoc.csic.es/
ERIC. Educational Resources lnformation Center. http://www.ed.gov/EdRes/EdFed/ERIC.html
IVEI/ISEI: Instituto Vasco de Evaluación e Investigación Educativa. http://www.isei.euskalnet.net

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AZPILLAGA LARREA, VERONICA
  • BERASTEGUI MARTINEZ, YON
  • VAN DER WORP , KARIN

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

19-30

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (3)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0.2 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

19-30

09:00-11:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (3)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3.10 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)