Ikuspegi Soziolinguistikoak Gizarteko Esku-hartzean26265
- Ikastegia
- Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
- Titulazioa
- Gizarte Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 26265
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Ikasgai honetan era praktiko eta aplikatu batean komunikazio dialogikoaren eta elkar eragin soziolinguistikaren teoriak ezagutaraziko dira.
Ikasgaiaren xedea, esku hartzearen objektu diren pertsonekin hezkuntza harremana eta lotura sortzeko beharrezkoa den komunikazio berbala eta ez berbalaren inguruan hausnarketa ahalbideratzea da, era berean hizkuntza minoritarioen sustapenean gizarte hezitzaileok dugun paper aktiboa eta estrategiak proposatu nahi duelarik.
Baita ere, soziolinguistika kritikoaren ikuspegitik hizkuntzaren aspektu baztertzaileak aztertuko dira eta ikasleriarekin batera gizarte hezkuntzan hizkuntza inklusiboa sustatzeko proposamen praktikoak eratuko dira.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
1. Gizarte eta hezkuntza esku-hartzean komunikazio dialogikoaren teoriak aplikatzen jakitea
2. Soziolinguistikaren fundamentu teoriak ezagutzea
3. Ikuspegi soziolinguistikoa duten gizarte eta hezkuntza proiektuak diseinatzea eta garatzea: hizkuntza diagnostikoa, helburuak, ekintzak, ebaluazioa
4. Ikuspegi soziolinguistikoa esku-hartzean garatzeko beharrezkoak diren estrategiak eta trebetasunak eskuratzea
5. Gizarte inklusioan hizkuntzaren papera soziolinguistika kritikotik aztertzen
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EDUKI TEORIKOAK
1. Gizarte eta hezkuntza esku- hartzean komunikazio-hezkuntza paradigmaren aplikazioak:
1.1. Komunikazioa eta laguntza harremanerako gizarte hezitzailearen trebetasun komunikatiboak
1.2. Komunikazio dialogikoaren teoriak
1.3. Gizarte eta hezkuntza esku- hartzea: hezkuntza harremana, prozesua eta asmoa
2. Elkarreragin soziolinguistika:
2.1. Soziolinguistikari sarrera
2.2. Hizkuntza aldakortasuna
2.3. Hizkuntza ukipena
2.4. Hizkuntza paisaia
2.5. Hizkuntza ideologiak eta jarrerak
2.6. Hizkuntza politikak eta plangintzak
3. Ikuspegi soziolinguistikoa gizarte eta hezkuntza esku- hartzean:
3.1. Hizkuntza diagnostikoa
3.2. Esku- hartzerako estrategiak
3.3. Ikuspegi soziolinguistikoa duten proiektuen ezagutza eta diseinua
4.Soziolinguistika kritikoa: hizkuntza inklusiboaren erabilera Gizarte Hezkuntzan
4.1. Hizkuntza eta diskriminazioa: generoa, kultura edo etiketa
4.2. Gizarte eraldaketarako diskurtsoa
MetodologiaToggle Navigation
Ikasgaiaren metodologia lau ardatzetan nabarmentzen da:
1.Banakakoa: norbanak bere ikaskuntza prozesuaren ardura izanda, banakako lanak eta praktikak egingo dira, irakurgaietako edukien lanketa eta hausnarketa pertsonalak jasotzeko.
2.Taldekakoa: Ikasgairako talde finkoak sortuko ditugu lehenengo egunean eta hauek lauhileko osoan zehar funtzionatuko dute. Horrela lantaldea oinarria izango da, eztabaidak eta hausnarketak taldean aberasgarriagoak izango direlarik.
3.Talde haundia: klaseko partaide guztien hitza eta eztabaidak sortzeko dinamikak ere bultzatuko dira, talde txikietan landutakoa adierazteko, besteengandik ere ikasteko, prozesu partehartzaile baten barruan.
4.eGela (moodle): irakaskuntza telematiko plataformaren bidez, gelako apunteak, bibliografia, praktikak, epeak, oharrak, partaidetzarako bideak eta komunikazio iturri dinamikoa erraztuko da. Ikasleen partaidetza plataforman ezinbestekoa izango da.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
- Banakako lanak (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Irakasgai honetan ikaskuntzaren ebaluazio jarraitua lehenetsiko da:
-Banakako lanak ikasgaiaren bukaeran entregatuko dira (azken kalifikazioaren %30 + %22)
-Taldeko lanak aurkezpen egunetan entregatuko dira (azken kalifikazioaren % 50)
-Talde haundiko lanak presentzialak dira, beraz, egunean bertan jasoko dira.
Arrazoi desberdinengatik ezinezkoa bada presentzialtasuna bermatzea, irakaslearekin tutoretza batean aztertuko da egoera. Bukaeran froga idatzi bat egiteko aukera egongo da etengabeko ebaluazioa egin ezin duten ikasleentzat. Proba ezarritako egunean egingo da, azterketa-aldi ofizialean eta azken kalifikazioaren %100ko balio izango du. Frogak bi atal izango ditu: batetik, irakasgaiko eduki teorikoak garatzeko atala; bestetik, atal praktikoa. Probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ezohiko deialdira aurkezten diren ikasleek garatu beharreko froga idatzi bat egingo dute, ikasgairako ezarritako gaitasunak eskuratu dituztela erakusteko. Proba ezarritako egunean egingo da, azterketa-aldi ofizialean. Frogak bi atal izango ditu: batetik, irakasgaiko eduki teorikoak garatzeko atala; bestetik, atal praktikoa.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Ikasgaiako dosierra (kopistegian) edo egelan.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BAKER, C. 1997: Fundamentos de educación bilingüe y bilingüismo. Catedra, Madrid.
COSTA, M., LÓPEZ, E. 1991: Manual para el educador social: habilidades de comunicación en la relación de ayuda. Ministerio asuntos sociales, Madrid.
EGG, A., AGUILAR, M. 1991: Como elaborar un proyecto: guía para la elaboración de proyectos sociales y culturales. Instituto de ciencias sociales aplicadas, Buenos Aires.
FLECHA, R., PUIGVERT, L.: Las comunidades de aprendizaje: una apuesta por la igualdad educativa. Barcelona: Universidad de Barcelona.
FREIRE, P. 1984: Pedagogia del Oprimido. Siglo XXI editores, Madrid.
GALLIN, P. 2012: Introducción al aprendizaje dialogico y su principio básico: yo, tu, nosotros. Revista Mataacción Magazine, edición especial.
MUGARIK GABE: ¿Cómo dices? Guía para una comunicación con equidad de género. Mugarik gabe.
OTAÑO, J. 2006: Zailtasunak dituzten nerabeen partehartzea. Jarduerarako 100 proposamen. Gipuzkoako Foru Aldundia.
RINCON, A. 1988: Hizkuntza hitzak baino zeozer gehiago. Emakunde/ Instituto Vasco de la Mujer.
TTAKUN Kultur Elkartea. 2007: Hezitzaileek asko egin dezakete. Gipuzkoako Foru Aldundia.
WATZLAWICK, P., J.H. BEAVIN y D. JACKSON. 1974: Teoría de la comunicación humana. Tiempo Contemporáneo, Buenos Aires.
ZARRAGA, A., COYOS, J.B., HERNANDEZ, J.M., MARTINEZ, L.V., URANGA, B., BILBAO, P. 2010: Soziolinguistika Eskuliburua. Soziolinguistika Klusterra. Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
EUSKO JAURLARITZA, 2011: V Mapa Soziolinguistikoa. Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
EUSKO JAURLARITZA: Hizkuntzaren erabilera ez sexista. Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.
Gehiago sakontzeko bibliografia
BATESON, G: Y RUESCH, J. 1984: Comunicación. Paidós, Barcelona.
BOURDIEU, P. 1985: ¿Qué significa hablar? Economía de los intercambios lingüísticos. Akal, Madrid.
BURKE, P. 1996: Hablar y callar. Funciones sociales del lenguaje a través de la historia. Barcelona, Gedisa.
GOFFMAN, E. 1994: De la interacción focalizada al orden interaccional. Siglo Madrid, XXI
LABOV, W. 1983: Modelos sociolingüísticos. Cátedra, Madrid.
STUBS, M. 1983: Análisis del discurso. Madrid, Alianza.
REYES, R. (Dir.) 2007 Diccionario Crítico de Ciencias Sociales. Sociolingüística. Madrid y México: Ed. Plaza & Valdés, Ts. I - IV. Coedición: Universidad Complutense de Madrid.
Aldizkariak
Textos. Discurso y Sociedad. www.dissoc.org
RAZÓN Y PALABRA. www.razonypalabra.org.mx
REVISTA EDUCACION SOCIAL. www.eduso.net/res/
SOZIOLINGUISTIKA ALDIZKARIA: 81 (2011) Hizkuntza ekologia euskararen ingurunean http://www.soziolinguistika.org/bat
International journal of bilingual education and bilingualism http://www.tandfonline.com/toc/rbeb20/current#.VA6dwxbdvVs
The International journal of bilingualism http://ijb.sagepub.com/
Journal of multilingual and multicultural development http://www.tandfonline.com/toc/rmmm20/current#.VA6eQhbdvVs
Web helbideak
www.eduso.net
www.euskara.euskadi.net: Argitalpenak/ Beste Batzuk/ Arlo Soziolinguistikoa
www.soziolinguistika.org
www.hikhasi.com
www.emakunde.eus
http://zurrumurrurikez.eus/
http://stoprumores.com/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- AZPILLAGA LARREA, VERONICA
- BERASTEGUI MARTINEZ, YON
- VAN DER WORP , KARIN
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-13:00 (1) | ||||
4-15 | 09:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (2)
01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:30-12:30 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-11:30 (1) 12:30-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0.4 - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN I (1)
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-3 | 09:00-13:00 (1) | ||||
4-15 | 09:00-11:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
- 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (2)
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
4-15 | 11:00-12:00 (1) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 3.9 - IGNACIO Mª BARRIOLA ZENTROA (1)