XSLaren edukia

Taldeko Gizarte Langintza25932

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25932

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIBAPEN LABURRA:



Irakasgai hau A MODULUAre baitan kokatzen da: Gizarte Langintza: Oinarriak, Metodologia, Teoriak eta Teknikak.



Ikasgai honetan bai modu teorikoan bai praktikoan hurrengo gaiak lantzen dira: Taldeari buruzko oinarrizko ezaugarriak. Taldearekiko kidetasunaren prozesua, erreferentziaren faktoreak eta aldatzen edo zehazten dituzten barneko eta kanpoko faktoreak. Talde-lana eta lan taldea. Gizarte langilaren rola taldean. Esku-hartze motak, bai autolaguntza taldeetan, bai laguntza taldeetan, bai talde solidarioetan. Lan metodologia taldean. Talde teknika nagusiak. Erakundea: esparru berezia eta garrantzitsua. Erakunde gizarte langintzaren oinarrizko aspektuak. Eduki guzti hauek irakasleak eskaintzen dituen kasu praktikoetan aplikazio zuzena daukate. Hauen inguruan ikasleek, taldeka banatuta eta ikasturtean zehar, giza taldeko interbentzio bat garatzen dute.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUNAK:



- Talde motak jakitea eta bereiztea gizarte langintzarako eta gizarte langilearen zeregina jakitea.(CG-1)



- Gertakari, errealitate eta arazo sozialei buruzko hurbilketa, ulertze eta hausnarketa kritikoa egitea, bai izandakoak, bai berriak, gaitasunak garatzeko taldearekiko lantzeko.(CG-1)



- Teknikak eta abileziak jakitea, taldearen bitzrtez lagunen bizi-aukerak bultzateko.(CG-3)



- Taldearekiko esku-hartze motak jakitea; alde batetik, heuren beharrei, egoerari, arriskuei eta baliabideei buruzko erabakiak hartzen laguntzeko, eta, bestalde, prozesuetan eragiteko partaidetza sustatzea.(CG-4)



- Taldearekiko esku-hartzerako proiektuak, programak eta planak diseinatzen, burutzen eta ebaluatzen jakitea.(CG-5)

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

TALDEKO GIZARTE LANGINTZARA SARRERA

- Taldeko gizarte langintza: definizioa eta helburuak.

- Sorrera eta bilakaera historikoa.

- Taldeko gizarte langintzaren gaurko egoera.



TALDEA

- Taldea: definizioa talde gizarte langintzatik

- Taldearen garrantzia norbanakoarentzat

- Taldea sozializazio eragile gisa

- Talde motak



GIZARTE LANGILEA, TALDEKIDEAK ETA ROLAK

- Gizarte langilearen rol garrantzitsuenak taldean: lidergoa.

- Taldekideen rolak: lidergo naturala



LAN METODOLOGIA TALDEAN

- Esku-hartearen etapak: taldea abian jarri aurretik, garapena eta amaiera (ebaluazioa).



TALDE TEKNIKAK NAGUSIAK

- Teknika motak eta ezaugarriak.

- Talde tekniken erabilpenerako baldintzak.

- Partaidetzarako teknikak.

- Batzarrak egiteko teknikak.

- Soziograma



GIZARTE LANGINTZA INSTITUZIOETAN ETA ERAKUNDEETAN

- Instituzioen eta erakundeen egitura eta eginkizuna.

- Gizarte langilearentzako intereseko elementuak.



PROGRAMA PRAKTIKOA:

1. Eskolak amaitu baino hilabete bat lehenago TALDE LAN bat egin eta entregatu behar da. Lan hau aurkeztu beharko da klase-praktikoen azken egunetan. Talde bakoitzak baztertze arriskuan edo baztertze prozesuan dagoen kolektibo bat, edo gizarte fenomeno berri bat, aukeratuko du eta taldeko gizarte esku hartzeko prozedura erabiliz hurbiltze deskriptiboa egingo du.

2. Klaseko praktikak egin behar dira. Praktika hauen edukia material teorikoarekin batera ebaluatuko da idatzizko frogan.

MetodologiaToggle Navigation

Irakaskuntzarako modalitate bakoitzean formakuntza jarduerak ezberdinak egin daitezke. Goiko taulan agertzen direnez gain, gaitanuekin bat egiten dutenak, bestelako formakuntza jarduerak kontuan hartuko dira:



- Talde txikietan lan egitea.

- Idatziko lanak burutzea.

- Kasuen azterlana.

- Bideoak ikustea.

- Eztabaida gidatuak burutu.

- Aurkezpenak egin.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAIA

-Azken notaren %60: idatzizko azterketa teoriko-praktikoa (teoria eta ikasgelako ariketak/praktikak).

-Azken notaren %40: Taldeko lana (ezarritako epearen barruan entregatu beharerkoa, eta lauhilekoaren amaieran bere ahozko aurkezpena).

Beharrezkoa izango da azterketa teorikoa eta taldeko lana, biak gainditzea, azken emaitza izateko eta irakasgaia gainditu ahal izateko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioaren parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, horretarako, 9 asteko epea izango du lauhilabeteko irakasgaien

kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita (BOPV, 2017ko martxoaren 13koa, 8.3. art)



"Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa

"aurkezteke" izan dadin



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egiteko ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete bat lehenago egin beharko dute eskaria. Eskeri hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari (Idem: 12.2 art.)

Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea (BOPV, 2017ko martxoaren 13koa, 12.3. art.)



EBALUAKETAN KONTUAN HARTZEKOA:



"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia".



"UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan adademikoak egitean eta aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, ignoren lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazi akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan".



"Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko eba-luazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikastur¬tea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da"(8.3. art.).



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdirako arauak eta prozedurak mantenduko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eduki teoriko eta praktiko gehienak Egelan eskegita daude. Baita klasean landutakoak ere. Edozein kasutan, ikasleen ardura da material horren jarraipena egitea, baita eguneratua izatea.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- ASTRAY, A. A. (2006). Los Estándares para la Práctica del Trabajo Social con Grupos de la AASWG: Presentación, análisis crítico e implicaciones. Acciones e Investigaciones Sociales, (1 Ext), 440-440.

- DOMENECH, Y. (1998): Introducción al trabajo social de grupos. Manual de apuntes, Alicante: Editorial Club

Universitario

- FERNÁNDEZ, T. Y LÓPEZ, A (2006). Trabajo social con grupos. Madrid: Alianza Editorial.

- KONOPKA, Gisela (1968): Trabajo social de grupo, Madril: Euramérica

- LÓPEZ, A (2015). Teoría del trabajo social con grupos. Madrid: Universitas.

- NAPIER / GERSHENFELD (1987): Grupos: teoría y experiencia, Mexico: Ed. Trillas

- ROBERTIS / PASCAL (1994): La Intervención colectiva en trabajo social, Buenos Aires: Humanitas

- TSCHORNE, P. (1990): La dinámica de grupo aplicada al trabajo social. Bartzelona: Obelisco.

- ZASTROW, C. (2008). Trabajo social con grupos. Editorial Paraninfo.





Gehiago sakontzeko bibliografia

- FUENTES, I., & TOLEDANO, L. (2004). Relatos de experiencias de trabajo social con grupos. Trabajo social hoy, (2), 7-20.
- GOBIERNO VASCO (2006): Diagnóstico e intervención Social. Herramienta informática para el Trabajo Social. Vitoria-Gasteiz: Gobierno Vasco.
- HENRY, S.; EAST, J. Y SCHMITZ, C. (COORDS.) (2004). Trabajo social con grupos. Madrid: Narcea.
- PARRA RAMAJO, B. (2017). El trabajo social de grupo en la actualidad: La utilización de los vínculos para la promoción del cambio social: http://hdl.handle.net/2445/121897
- ZAMANILLO TERESA (2008). Trabajo social con grupos y pedagogía ciudadana. Madril: Síntesis

Aldizkariak

- Revista Cuadernos de trabajo social: http://revistas.ucm.es/index.php/CUTS
- PORTULARIA - Revista de Trabajo Social - Universidad de Huelva
www.uhu.es/publicaciones/revistas/portularia
- Revista "Trabajo Social Hoy" - http://www.comtrabajosocial.com/index.asp?tp=2&pag=pub&sub=prev
- RUA: Alternativas. Cuadernos de Trabajo Social - http://rua.ua.es/dspace/handle/10045/5269
- Revista de Treball Social, editada pel Col.legi Oficial de Diplomats en Treball Social i Assistents Socials de Catalunya -
http://www.tscat.cat/index.php?option=com_content&view=article&id=68&Itemid=168&lang=ca
- RTS: Revista de treball social 2014, Número 201. Dedicado a: La força del treball social amb grups.

Web helbideak

CONSEJO GENERAL DE TTSS:
http://www.cgtrabajosocial.com/consejo/blogotsfera
International Federation of Social Workers (IFSW):
http://ifsw.org/

CENTRO DE INVESTIGACIÓN Y DOCUMENTACIÓN EN SERVICIOS SOCIALES:
http://www.siis.net/eu/

THE NEW SOCIAL WORKER - MAGAZINE:
http://www.socialworker.com/home/index.php

EMPLEO Y POLÍTICAS SOCIALES - GV:
http://www.gizartelan.ejgv.euskadi.net/r45-home/es

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-12:30 (1)

11:30-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:30-11:30 (1)

10:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)
  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 3. GELA - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)