XSLaren edukia

Babes Juridikoa Zaurgarritasun Egoeretan25964

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea. Arabako Atala
Titulazioa
Gizarte Langintzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25964

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala33.7550.5
Gelako p.11.2517

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek xedetzat du azaltzea,Zuzenbide zibilaren ikuspegitik, zaurgarritasun egoeran aurki daitezkeen pertsonen babes juridikorako garrantzia berezia duten erakundeak eta gaiak. Pertsona horiek adingabekoak, edadeko pertsonak edo minusbaliotasuna duten pertsonak dira. Irakasgai honek Gizarte Langintzako Profesionalarentzat garrantzi handia du, honen zeregin nagusiena gizakiaren ongizateaz arduratzea baita.

Irakasgai hau hautazko irakasgaia denez, bosgarren moduluaren barnean dago, MO5, modulu F, hain zuzen ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honek hurrengo gaitasunak landu eta bereganatu nahi ditu:

- Ezagutzea, zuzenbide zibilaren eremuan, zauririk jasan dezaketen pertsonei buruzko lege-esparrua.

- Gogoeta egitea, modu kritikoan, pertsonak zaintzeko eta babesteko dauden erakundeei buruz.

- Trebetasunak garatzea, zauririk jasan dezaketen pertsonek beren eskubide eta obligazioen gainean hartu behar dituzten erabakietan laguntzeko gai izateko.

- Abileziak garatzea, beharrezkoak diren heinean zauririk jasan dezaketen pertsonen babes juridikoa burutzeko lanbide profesionalean.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. IKASGAIA: AHAIDE ERLAZIOAK ETA GURASO ETA SEME-ALABEN ARTEKO ERLAZIOAK



1. Familia eta ahaidetasuna

2. Ahaide-erlazio motak

3. Ahaidetasunaren kontaketa: aurreko, ondorengoena eta alboko lerroa

4. Gurasoen eta seme-alaben arteko erlazioak

4.1 Bilakaera historikoa

4.2 Guraso eta seme-alaben arteko erlazioaren oinarrizko edukia

5. Filiazioaren efectuak





2. IKASGAIA: PERTSONAREN GAIATASUNA ETA ZAURGARRITASUN EGOERAN DAUDEN PERTSONAK



1. Gaitasun juridikoa eta jarduteko gaitasuna

1.1. Gaitasun juridikoa

1.2. Gaitasun juridikoaren egikaritza

2. Adin-nagusitasuna eta emantzipazioa

2.1. Adin nagusia

2.2. Emantzipazioa

2.2.1. Emantzipazio motak

3. Adin-txikikotasuna

3.1. Legeria: Aipamen berezia Adin txikikoaren babes juridikoari buruzko urtarrilaren 15eko 1/1996 Legeari

3.2. Adin-txikikoaren eskubideak

3.3. Adin-txikikoak eskubideak egikaritzea: adostasuna

4. Desgaitasuna duten pertsonak eta 8/2021 Legea

4.1. Bilakaera

5. Minusbaliotasuna

5.1. Legeria: Aipamen berezia minusbaliotasuna duten pertsonen ondarea babesteari eta Kode Zibila, Prozedura Zibilaren Legea eta helburu hori duen tributu araubidea aldatzeari buruzko azaroaren 18ko 41/2003 Legeari

5.2. Minusbaliotasuna duen pertsonari buruzko kontzeptua

5.3. Prozedura minusbaliotasun gradua kalifikatzeko

5.3.1. Eskuduntza

5.3.2. Subjektuak





3. IKASGAIA: GURASO BOTEREA



1. Kontzeptua

2. Ezaugarriak

3. Subjektu aktiboa eta pasiboa

4. Edukia

4.1. Efektu pertsonalak

4.1.1. Gurasoen betebeharrak

4.1.2. Seme-alaben betebeharrak

4.2. Ondarezko efektuak

4.2.1. Gurasoek debekatuta ditzuten egintzak

4.2.2. Gurasoen administrazioak seme-alabaren ondarea arriskuan jartzen duten kasuak

5. Guraso boterea iraungitzea

6. Guraso boterea kentzea





4. IKASGAIA: TUTORETZA



1. Kontzeptua eta ezaugarriak

2. Tutoretza arrunta

2.1. Nor izan daiteke tutorea?

2.1.1. Pertsona juridikoak tutore gisa

2.1.2. Tutore anitz

2.2. Tutoretza eratzea eta tutorea izendatzea

2.2.1. Tutorea izendatua izateko gaitasuna: gaitasun eza kausak

2.2.2. Karguari aitzakiak jartzea

2.3. Tutoretzaren egikaritza

2.3.1. Tutoreak kargua onarztea eta bereganatzea

2.3.2. Tutoretza Erregistro Zibilan iskribatzea

2.3.3. Tutorearen betebeharrak

2.3.4. Tutorearen ahalmenak

2.3.5. Tutore kargu-uztea

2.3.6. Tutoretza iraungitzea

3. Herri erakundeen tutoretza automatikoa







5. IKASGAIA: LAGUNTZA NEURRIAK:DEFENDATZAILE JUDIZIALA ETA EGITATEZKO ZAINTZA



1. Araudiaren bilakaera

2. Laguntza-neurriak: xedapenak

3. Borondatezko laguntza-neurriak

3.1. Autocuratela

3.2. Prebentzio ahalmena

3.3. Laguntzetarako akordioa

4. Neurri judizialak

4.1 Kuradoretza

4.2 Defendatzaile judiziala

5. Egitatezko zaintzailea

6. Borondatezko juriskikzioaren prozedura





6. IKASGAIA: ADINGABE BABESTEKO BESTE MODU BATZUK: ADMINISTRAZIOAREN TUTORETZA AUTOMATIKOA, ZAINTZA ADMINISTRATIBOA ETA HARRERA



1. Sarrera

2. Arrisku eta babesgabetasun egera

2.1. Arrisku egoera

2.2. Babesgabetasun egoera

3. Tutoretza automatikoa edo legeak agindurik

3.1. Kontzeptua

3.2. Ezaugarriak

3.2.1. Babesgabetasun egoera

3.2.2. Elementu subjektiboak: subjektu babestuak eta babesleak

3.3. Eratzea. Betekizun formalak

3.4. Efektuak

3.5. Iraungitzea

3.6. Tutore kargu-uztea

4. Zaintza administratiboa edo legezkoa

4.1. Kontzeptua

4.2. Eratzea. Betekizun formalak

4.3. Efektuak

4.4. Iraungitzea

4.5. Kargu-uztea

5. Adin-txikikoen harrera

5.1. Kontzeptua

5.2. Harrera motak

5.2.1. Egoitza harrera

5.2.2. Familia harrera

5.3. Elementu subjektiboak

5.4. Eratzea

5.5. Efektuak

5.6. Fiskalak parte hartzea

5.7. Amaitzea eta iraungitzea

5.8. Prozedura judiziala: oposizioa





7. IKASGAIA: ADOPZIOA



1. Sarrera

2. Adopzio-filiazioa

2.1. Adopzioaren kontzeptua eta izaera juridikoa

2.2. Adopzio sisteman parte hartzaileak

2.2.1. Adoptatzailea edo adoptatzaileak

2.2.2. Adoptatua

2.3. Adopzio prozedura

2.4. Adopzioaren efektu juridikoak

2.5. Adopzioaren iraungitzea

3. Nazioarteko adopzioa





8. IKASGAIA: LEGERI ZIBILAK MINUSBALIOTASUNA DUTEN PERTSONEI ESKEINTZEN DIEN BABESA



1. Minusbaliotasuna eta ezgaitasuna

2. Ondare babestua

3. Minusbaliatua ez zaintzea ezduintasun arrazoia

4. Minusbaliotasuna duen seme-alaben edo ondorengoen seniparte hertsiaren gaineko fideikomisozko-ordezkapena

5. Minusbaliatu senipartedunaren gela-eskubidea kausatzailearen ohiko etxebizitzan

6. (Ezkontide edo bikote) alargunak hildakoarekin izan zituen ondorengoen artean ondasunak banatzeko edo hobetzeko aukera

7. Minusbaliotasuna duten seme-alaben edo ondorengoen alde egindako gastu batzuen kolazio eza

8. Mantenu kontratua





MetodologiaToggle Navigation

METODOLOGIA:

Babes juridikoa zaurgarritasun egoeretan irakasgaian proposatutako metodologiak klase teorikoak eta praktikoak konbinatzen ditu.

Kasu praktikoak: kasuen bitartez arazoak proposatzen dira. Hauek konpontzeko irtenbideak eman behar dira eta egokiena aukeratu, erabakia argudiatuz.Bestalde, ikasleek euren iritzia eta zeresanak azalduko dituzte, aldez aurretik egindako kasuen aurrean.

Kasua egiteak zera dakar: iturri juridikoak aurkitu, aztertu eta sistematizazioa. Halaber, proposatzen diren irtenbide desberdinak azaldu.

Gelan, azalpen teoriko eta kasu praktikoen soluzioari buruzko eztabaidak sustatuko dira.

JARDUERA HEZIGARRIAK:

1.- Klase magistralen bitartez ezaupide-gaiarekin zerikusia duten kontzeptu eta prozeduren aurkezpena.

2.- Proposatutako materialen irakurketari buruzko banakako lana.

3.- Praktikak prestatzeko lana (ariketak, kasuak edo arazoak): banaka edo talde txikietan.

4.- Aurkezpenak eta eztabaidak.

5.- Banakako ikastea, frogak eta azterketak.



IKASTALDI-EMAITZAK:

1.- Juridikoki garrantzia duten egitateak identifikatzen ditu.

2.-Gaiari dagozkion kontzeptu juridikoak ezagutzen eta erabiltzen ditu.

3.- Aukera desberdinak proposatzen eta argudiatzen ditu. Halaber, kasuarentzat egokiena den soluzioa aukeratzen du.

4.- Azalpena (ahozkoa zein idatzizkoa) txukuna, argia eta zehatza da.

5.- Gelan proposatutako jardueretan parte hartzen du.







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikastaroaren emaitzak neurtzeko, ebaluazio-sistema honela banatuko da:

-notaren %30a eskola praktikoetan eskuratutako konpetentziei dagokie

-notaren %70a idatzizko azterketa bidez (galderak garatzekoa edota test modukoa).

Irakasgaia gainditzeko bi zatiak aparte gainditu behar izatea ez da beharrezkoa izango.

Eskola praktikoen ebaluazioa ikasturtean zehar egingo da; hala ere, ikasleek beti izango dute eskubidea eskola praktikoetan eskuratutako konpetentzien ebaluazioa amaierako proba baten bidez egiteko, eskola praktikoetak parte hartu badute zein ez. Irakasleak, eskola praktikoak hastean, jakinaraziko du, bi sistemak erabili dituzten ikasleen kasuan, irakasgaiko azken nota nola kalkukatuko den: azken probako nota bakarrik zenbatuta edo bi notetatik hoberena hartuta.

Ebaluaketa egiteko modu alternatinoa, baldin eta presentzialtasunik gabe edo hurrenera ematen bada irakasgaia:

Ebaluaketa jarraituraren sistema erabiliko da, hezkuntza aldian zehar ikaslearen garapena egiaztatzeko aukera eskaini eta hurrunetik egin daitezkeen lanak edota jarduerak burutuz; eGela plataformaren bidez online azken froga bat ere egitea eska daiteke agian, beti ere ebaluaketa osatzeko beharrezkoa izango balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Eskola praktikoetan ikasleek lortutako emaitza positiboak gordeko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Kode Zibila

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

DÍAZ PALAREA y otros, Marco jurídico y social de las personas mayores y de las personas con discapacidad, Reus, Madrid, 2008.

LACRUZ BERDEJO y otros, Elementos de Derecho civil, t. IV : Familia, Dykinson, Madrid, 3a ed., 2008.

MARTÍNEZ GARCÍA y otros, La defensa jurídica de las personas vulnerables, Cívitas, Madrid, 2008.

PUIG I FERRIOL, M.C. GETE-ALONSO Y CALERA, J. GIL RODRÍGUEZ y J.J. HUALDE SÁNCHEZ, Manual de Derecho Civil. I: Introducción y Derecho de la Persona, Madrid, 3a ed., 2001.

PEREÑA VICENTE, Asistencia y protección de las personas incapaces o con discapacidad: las soluciones del Derecho civil, Madrid, 2006.

TEJEDOR MUÑOZ y otros, Protección jurídica del menor, Colex, Madrid, 2014.

Gehiago sakontzeko bibliografia

FERNÁNDEZ-TREGUERRES ANA: El ejercicio de la capacidad jurídica. Comentario de la Ley 8/2021, de 2 de junio.Thomson reuters Aranzadi, 2021
GARCIMARTÍN MONTERO REGINA:La provisión judicial de apoyos a personas con discapacidad, Thomson Reuters Aranzadi, 2021
ARRUABARRENA MADARIAGA - PAUL OCHOTORENA (dir.): Manual de protección infantil, Barcelona, 2001.
ASENSIO SÁNCHEZ: La patria potestad y la libertad de conciencia del menor, Madrid, 2006.
CAMPO IZQUIERDO: ¿La mediación familiar como complemento del proceso judicial de familia¿, Revista de Derecho de Familia, no 26, enero ¿ marzo, 2005.
CASTILLEJO MANZANARES: Guarda y custodia de hijos menores. Las crisis matrimoniales y de parejas de hecho, Madrid, 2007.
DE LAMA AYMÁ: La protección de los derechos de la personalidad del menor, Valencia, 2006.
DE SALAS MURILLO (2013), Los mecanismos de guarda legal de las personas con discapacidad tras la Convención de Naciones Unidas, Dykinson, Madrid.
GARCÍA GARNICA: El ejercicio de los derechos de la personalidad del menor no emancipado, Pamplona, 2004
LÁZARO GONZÁLEZ, MAYORAL NARROS (coords.): Jornadas sobre derecho de los menores, Madrid, 2003.
LÓPEZ SAN LUIS: La capacidad contractual del menor, Madrid,2001.
LLEBARÍA SAMPER: Tutela automática, guarda y acogimiento de menores (Estudio sistemático de la Ley 21/1987, de 11 de noviembre), Barcelona, 1990.SÁNCHEZ-CALERO ARRIBAS: La actuación de los represententes legales en la esfera personal de los menores e incapacitados, Valencia, 2005.
LLORENTE SAN SEGUNDO, La pretutela de personas con discapacidad por entidades privadas, Reus, Madrid, 2013.
MAYOR DEL HOYO, Un nuevo modelo de protección de las personas con discapacidad : (desamparo, intervención de las entidades públicas y acogimiento familiar), Aranzadi Thomson Reuters, Cizur Menor, Navarra, 2014.
VILLAGRASA ALCAIDE - RAVETLLAT BALLESTÉ (Coord.): Por los derechos de la infancia y de la adolescencia, Barcelona, 2009.

Aldizkariak

-Actualidad Civil
-Actualidad Jurídica Aranzadi
-Anales de la Academia Matritense del Notariado
-Anuario de Derecho Civil
-Anuario de Derecho Concursal
-Aranzadi Civil
-Cuadernos Cívitas de Jurisprudencia Civil
-Derecho Privado y Constitución
-InDret (Revista para el Análisis del Derecho)
-La Ley
-La Notaría
-Revista Crítica de Derecho Inmobiliario
-Revista de Derecho Patrimonial
-Revista de Derecho de Familia: Doctrina, Jurisprudencia, Legislación -Revista de Derecho Privado
-Revista General de Legislación y Jurisprudencia
-Revista Jurídica del Notariado
-Revista Jurídica de Cataluña
-Revista Jurídica de Navarra

Web helbideak

Departamento de Derecho Civil de la UPV/EHU: http://www.ehu.eus/es/web/derechocivil
Poder Judicial
http://www.tribunalconstitucional.es/
http://www.poderjudicial.es
http://www.justizia.net

Poder legislativo
http://www.boe.es/
http://www.cde.ua.es/boe
http://www.euskadi.net/cgi-bin_k54/bopv_00?C
http://www.senado.es/brsweb/CALEX
http://www.senado.es/brsweb/ALCA/formulario.html

Poder Ejecutivo
http://www.administracion.es
http://www.euskadi.net
Jurisprudencia constitucional
http://www.boe.es/g/es/bases_datos/tc.php

Derecho Civil
http://www.derechocivil.net/
http://civil.udg.es/normacivil
http://www.codigo-civil.org/

Buscadores de bibliografía
http://www.senado.es/brsweb/ARTI/formulario.html
http://dialnet.unirioja.es/
http://biblioteca.uam.es/derecho/bibdigital.html
http://www.rebiun.org/
http://sentenciascivilescomentadas.unirioja.es/cex_produccion/sistemas/crd/inicio.jsp

Documentos electrónicos
http://diariolaley.laley.es/Content/Inicio.aspx
http://www.indret.com/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-12:45 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:45-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-11:15 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

11:15-12:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • SEMINARIO Nº 4 - LAN HARREMAN ETA GIZARTE LANGINTZA ERAIKINA-ARABA (1)