XSLaren edukia

Hezkuntzaren Psikologia25068

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25068

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIBAPENA: Oinarrizko kontzeptuak, ikerketa objektua, historia eta edukiak. Ikas-irakaskuntza prozesuaren ikuspegi teorikoak. Ezagutzaren eraikuntza. Eskolako ikasketa eta motibazioa. Irakasle eta ikasleen igurikapenak eta irudipenak eta hauek ikaskuntzan duten eragina. Autokontzeptua hezkuntza eremuan. Ikasgelako elkarreraginak. Ikaskuntzaren giza-dimentsioa eta dimentsio emozionala. Ikasgelarako aplikagarritasuna.



TESTUINGURUA: Hezkuntzaren Psikologia irakasgai Haur Hezkuntzako Irakasleen Graduko derrigorrezko irakasgaia da. Bigarren lauhilabetean eskaintzen da lehenengo kurtsoaren ikasketa plangintzan eta, ondorioz, diziplinarteko bigarren lan modularrekin erlazionatzen da. Irakasgai hau baino lehen, ikasleak Eskola Adineko Garapenaren Psikologia eta lehenengo lauhilabeteari dagokion diziplinarteko lan modularra izan du bere ikaskuntza prozesuan.



Irakasgai honen bidez, ikasleak ikaskuntza-irakaskuntza prozesuetan parte hartzen dituzten hainbat faktore ezagutuko ditu, pertsonaren barruko zein kanpoko faktoreak (hau da, faktore intrapertsonalak zein interpertsonalak) identifikatuz eta berain garrantziaz jabetuz. Ezagutza eta faktore hauek kontuak hartuz, ikasleak, indibidualki edota beste ikaskideekin batera, garapena sustatzeko hezkuntza-jarduerak aztertuko eta diseinatuko ditu, beti ere adin hauetako haurren ezaugarrietan oinarrituz.



Hori dela eta, Eskola Adineko Garapenaren Psikologia irakasgaian lortutako ezagutzak eta ikaskuntza-emaitzak irakasgai honetan aplikatzea ezinbestekoa izango da. Hezkuntzaren Psikologian landutako eduki teoriko-praktikoak eta lortutako ikaskuntza-emaitzak, bigarren kurtsoko Haurtzaroaren Psikologia irakasgaian sakontasun gehiagorekin landuko dira. Era

berean, irakasgai hau Zailtasunak Garapenean eta Ikaskuntzan irakasgaiarekin erlazionatzen da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) 0-6 urteko hezkuntza- eta ikaskuntza-prozesuak ulertzea, familia-, gizarte- eta eskola-inguruan, eta etapa horren nolakotasuna eta ezaugarriak aztertzea (psikomotrizitatea, ezaguera, komunikazioa, ezaugarri sozialak, eta afektibitatea).

B) Haurren garapeneko ezaugarrien ezagueran oinarritutako hezkuntza-jarduerak diseinatzea, bakarka edo taldean, haurren arteko eta haurren eta helduen arteko elkarrekintza sustatzeko eta ohiturak sustatzeko (autonomia, askatasuna, jakin-mina, behaketa, esperimentazioa, imitazioa, arauen eta mugen onarpena, eta jolas sinbolikoa eta heuristikoa).

C) Gizarte-trebetasunak izatea hezkuntza-egoerak ulertzeko eta bideratzeko testuinguru anitzetan, norberaren eginahalaz eta hausnarketarako gaitasunaz elkarlanerako ekarpena eginda.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Hezkuntzaren Psikologia



2. Irakas-ikaskuntzari buruzko hainbat ikuspegi psikologikoak



3. Irakas-ikaskuntzaren aldagai indibidualak edo intra-pertsonalak



4. Irakas-ikaskuntzaren aldagai sozialak edo inter-pertsonalak

MetodologiaToggle Navigation

COVID-19ak sortutako osasun krisiari aurre egiteko premiazko prebentzio, euspen eta koordinazio neurriei buruzko ekainaren 9ko 21/2020 Errege Lege Dekretuan, hautelazko eta babeseko betebehar orokor bat ezartzen da, zeina zehazten baita UPV/EHUn 2020-2021 ikasturtearen planifikazioan eragin zuzena duten hainbat neurriren bidez.



Gauzak horrela, irakaskuntza-ikaskuntza bimodala eta sinkronikoa izango da. Hortaz, astero txandakaturik, ikastalde erdia eskola presentzialetan, gelan arituko dira, beste erdia Black Board Collaborate (BBC) plataformaren bitartez eGelan.



Covid-19tik eratorritako egoerak hala eskatuko balu, ebaluazio sistema osoa ez presentziala izango litzateke eta e-Gela eta BBC plataformaren bidez aurrera eramango litzateke.



Irakaskuntzak banakako lana (gelatik kanpo egindakoa), taldekako lan eta hausnarketa eta gelako azalpenak nahastuko ditu, banakako zein taldekako erantzukizunean eta lankidetzan oinarrituz eta ezinbestekotzat hartuz prozesua aurrera egiteko. Beraz, nahitaezkoa izango da ikasleek haien ikasketa prozesuaren erantzukizuna bere gain hartzea eta esfortzu zein lanerako jarrera positiboa erakustea: modu aktiboan parte hartzea, lankidetzan jardutea, errespetuzko ikuspegi

ulerkorra eta aldi berean ikuspegi eta hausnarketa kritikoa eta arrazoitua egitea, iturri egokien informazioa ezagututa eta kontuan hartuta.



Ikasgelako saioek eta mintegiek denen artean funtsezko edukiak ulertzea, barneratzea eta ahal den neurrian beste testuinguruetara orokortzea edo aplikatzea bilatuko dute.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • 1. Idatzizko proba indibidualak: 40% 2. Taldeko lan praktikoak: 40-45% 3. Diziplinarteko lan modularra: 15-20% (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UPV/EHUko Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiak https://www.ehu.eus/es/web/estudiosdegradogradukoikasketak/

ebaluaziorako-arautegia zehazten duenez, ebaluazio sistemak izango dira etengabeko ebaluazioa eta azken ebaluazioa:



1. ETENGABEKO EBALUAZIOA:



Sistema honetan hiru zeregin mota edo ebaluazio tresna hartuko dira kontuan:



1.Froga indibiduala: irakasgaian landutako eduki teoriko zein praktikoen inguruan (amaierako notaren %40).



2.Lan praktikoak: Ikasgaiaren klaseetan proposaturiko eta indibidualki zein taldeka egindako hainbat lan jasoko dira eta ebaluatuko dira. Jarduera hauen ebaluazio formatiboaren bidez, ikasleak orientazioak jasoko ditu hurrengo lanak egin ahal izateko eta irakasgaiaren ikaskuntza emaitzak lortzeko (amaierako notaren %40-45 artekoa).



3.Diziplinarteko lan modularra(amaierako notaren %15-20 artekoa).



Etengabeko ebaluazioa gainditzeko, sistema honetako tresna bakoitza gainditzeko gutxienezko kalifikazioa lortu behar da.



Ebaluatuko diren aspektuen zerrenda osoa, bakoitzean lortu beharrekoa eta jasoko duten kalifikazioa, irakasleak gelan eta ikasleei eskainiko dien Ikaslearen Gidan zehaztuko dira.



2. AMAIERAKO EBALUAZIOA:



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.



Ikasleak froga teoriko-praktikoa gainditu beharko du irakasgaia gainditzeko. Froga horrek ikasgaiaren notaren %100 izango da, baldin eta ikasleak modulu lana egin behar ez badu. Lan modularra egin behar dutenentzako, amaierako frogak ikasgaiaren %80-85 izango da.



DEIALDIARI UKO EGITEA



UPV/EHUko Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera (12.artikulua):



1.Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



2.Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40a denez, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



3.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UPV/EHUko Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren arabera (9.artikulua):



1.- Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.



2.- Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.



3.- Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.



Indarrean dagoen arautegiaren arabera (12.artikulua):



1.Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



3.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

1. Irakasleak proposatutako ikas-materialak (apunteak, irakugaiak, jarduerak…)
2. Baliabide elektronikoak: ikasleek irakasgaiaren e-gela eta BBC plataforma birtuala maiz kontsultatu beharko dute eguneratuta egoteko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Coll, Cesar, Palacios, Jesús y Marchesi, Álvaro (Eds.) (1991). Desarrollo Psicológico y Educación II. Psicología de la Educación. Madrid: Alianza.



Mietzel, Gerd (2003). Claves de la Psicología. Herder Editorial.



Navarro, Jose Ignacio y Martín Bravo, Carlos (Coord.) (2010). Psicología de la educación para docentes. Madrid:Pirámide.



Trianes Torres, María Victoria y Gallardo Cruz, Jose Antonio (Coords.) (2004). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares. Madrid: Pirámide.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Alonso Tapia, Jesús. (1997). Motivar para el aprendizaje: teoría y práctica. Barcelona: Edebé.
Arlequín (Escuela). (2008). Viviendo el barrio: haciendo escuela de 0 a 6 años. Barcelona: Octaedro.

Ausubel, David Paul, Novak, Joshep D. y Hanesian, Helen (1978). Psicología Educativa: un punto de vista cognoscitivo. México: Trillas.

Bandura, Albert (1982). Teoría del aprendizaje social. Madrid: Espasa-Calpe.

Carretero, Mario (1993). Constructivismo y educación. Zaragoza: Edelvives.

Coll, César (1987). Psicología y Curriculum. Barcelona: Laia.

Coll, César (coor.) (1998). Psicología de la Educación. Barcelona: Edhasa.

Delval, Juan (1983). Crecer y pensar. La construcción del conocimiento en la escuela. Barcelona: Laia.

Díez Navarro, Mª Carmen (2002). El piso de abajo de la escuela. Barcelona: Graó.

Gardner, Howard (1993). Inteligencias múltiples. La teoría en la práctica. Barcelona: Paidós.

González-Pienda, Julio Antonio (coord.) (2002). Manual de Psicología de la Educación. Madrid:Pirámide.

Hargreaves, David (1975). Las relaciones interpersonales en la Educación. Madrid: Narcea.

Hoffman, Lois, Paris, S. y Hall, E.(1995). Psicología del desarrollo hoy. Madrid: McGraw-Hill.

Mayer, Richard E. (2002). Psicología de la Educación. El aprendizaje en las Áreas del conocimiento. Madrid: Pearson Education.

Mayor, Juan (1985). Psicología de la Educación. Madrid: Anaya.

Novak, Joseph D. (1982). Teoría y práctica de la educación. Madrid: Alianza.

Puente Ferreras, Anibal (1994). Estilos de Aprendizaje y Enseñanza. Madrid: CEPE.

Puente Ferreras, Anibal (2003). Cognición y Aprendizaje. Fundamentos psicológicos. Madrid: Pirámide.

Quinto Borghi, Battista (2010). Educar en el 0-3: la práctica reflexiva en los nidi d'infanzia. Barcelona: Graó.

Trianes Torres, Mª Victoria (coord.) (1994). Psicología de la educación para profesores. Madrid: Pirámide.

Vila, Ignasi (1998): Familia, escuela y comunidad. Barcelona: Horsori.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psychology www.ejep.es/
Revista de Psicología de la Educación www.revistadepsicologiayeducacion.es/
Infancia y Aprendizaje www.fia.es/revistas/infanciayaprendizaje/home
Revista de Psicodidáctica www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica
C&E. Cultura y Educación www.fia.es/revistas/culturayeducacion/home
Tantak www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/
Aula Infantil http://aulainfantil.grao.com/
Hik Hasi www.hikhasi.eus/

Web helbideak

European Journal of Educational Psychology www.ejep.es/
Revista de Psicología de la Educación www.revistadepsicologiayeducacion.es/
Infancia y Aprendizaje www.fia.es/revistas/infanciayaprendizaje/home
Revista de Psicodidáctica www.ehu.eus/ojs/index.php/psicodidactica
C&E. Cultura y Educación www.fia.es/revistas/culturayeducacion/home
Tantak www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/
Aula Infantil http://aulainfantil.grao.com/
Hik Hasi www.hikhasi.eus/
Educación, formación y orientación: www.educaweb.com
INFAD http://www.infad.eu/RevistaINFAD/OJS/index.php/IJODAEP/index
Asociación Pikler-Lóczy http://www.piklerloczy.org/eu/dokumentazioa

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ANTONIO AGIRRE, IRATXE
  • RODRIGUEZ FERNANDEZ, ARANTZAZU
  • SAINZ DE LA MAZA SAN JOSE, MARTIN

TaldeakToggle Navigation

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

14:00-16:00 (1)

16-30

15:00-17:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-31 14:00
  • Ekain : 2023-06-23 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-31 14:00
  • Ekain : 2023-06-23 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)

47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-18

14:00-16:00 (1)

16-30

14:00-16:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-31 14:00
  • Ekain : 2023-06-23 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (2)

47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-31 14:00
  • Ekain : 2023-06-23 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)

47 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-30

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-31 14:00
  • Ekain : 2023-06-23 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (1)