XSLaren edukia

Hezkuntzaren Teoria eta Historia25858

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25858

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

DESKRIPTORE NAGUSIAK

Hezkuntza arlorako hurbilpena. Hezkuntza-erakundeak eta eragileak. Pentsamendu pedagogikoaren garapena. Garaiko hezkuntza-teoriak. Garaiko Hezkuntzaren Historia Euskal Herrian. Haurtzaroaren egoera eta eskubideak.



IRAKASGAIAREN DESKRIBAPENA

Prestakuntza pedagogikoa etorkizuneko gizartean hezkuntza zeregina garatzeko ardura edukiko duten maisu-maistren oinarrizko zutabea da. Hezkuntzaren Teoria eta Historia izeneko irakasgaiaren bitartez paradigma eta ikuspegi pedagogiko garaikideetara hurbiltzeko aukera edukiko dugu, gaur egungo hezkuntza fundamentatzen duten oinarri teoriko eta epistemologikoak hobeto ezagutzeko eta ulertzeko.

Gaur egungo hezkuntza egoera konfiguratzen lagundu duten ikuspegi pedagogiko ezberdinen azterketa holistikoa burutu ondoren, Euskal Herrian zentraturiko ikuspegia ere eskaini nahi dugu, ikasleek beren gertuko testuinguruan gertaturiko esperientziak modu egokian kontestualizatzeko.

Etorkizuneko maisu eta maistrak estimulatu nahi ditugu hezkuntza gertaerari buruz beren pentsamendu propioa eraikitzeko, beti ere ezagutza eta haurtzaroaren eskubideekiko begirunerik handiena abiapuntutzat harturik; modu horretan, beren etorkizuneko jarduera gida dezakeen aukera baten hautaketa ere orienta daiteke. Irakasgaiaren izaerak, Magisteritza eta Pedagogiako Ikas Planetan agertzen diren beste irakasgai batzuen laguntzaz, irakas zereginerako markoa eraikitzen du; irakasgai horien arteko loturak hiritartasuna eta partehartze demokratikoari loturiko gaitasunen lorpenean laguntzen du, horiek etorkizuneko hezitzaileen ezinbesteko oinarriak izanik.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IRAKASGAIAREN GAITASUNAK ETA IKASKUNTZAREN EMAITZAK



G1: Hezkuntza sistemaren garapen historikoa eta hezkuntza jardueraren baldintzatzaile politiko eta legegintzakoak ezagutu; haur hezkuntzako eskola hezkuntza sisteman kokatu eta, ikuspegi pedagogiko garaikideen laguntzaz, bere funtzioa aztertu, gure testuinguruan ezezik, europear eta nazioarteko testuinguruan ere.



IE1: Ikasleek, hasieratik gaur egun arte, Hezkuntza sistemaren garai desberdinak ezagutzen dituzte

IE2: Ikasleek haur eskolaren ezaugarriak identifikatzen eta desberdintzen ditu beste eskolarekiko

IE3: Ikasleek beste garaiko ikuspegi pedagogikoak, testuinguru geografiko desberdinetan aztertzen dituzte



G2: Hezkuntza eragileek irakaskuntza praktikan duten funtzioa aztertu, horretarako gela barruko interakzio eta komunikazio prozesuak eta funtzio horren inguruan ager daitezkeen baldintza instituzionalak kontuan hartuz.



IE1: Hezkuntza sisteman parte hartzen duten eragile desberdinek (familia, eskola, ikasleek, irakasleek, ...)ikasleek identifikatzen eta aztertzen dituzte.



G3: Giza eskubide eta haurtzaroaren eskubideak abiapuntutzat harturik, hezkuntza prozesuen eta ikaskuntzaren oinarrizko printzipioak familia testuinguruan, gizartean eta eskolan ulertu eta aplikatu, familiaren funtzioa hezkuntza eragile bezala eta eskolarekiko bere erlazioa bereziki azpimarratuz (garapen historikoa, familia ereduak eta hezkuntza familia testuinguruan)



IE1: Ikasleek haurtzaroaren eskubideak ezagutzen dituzte

IE2: Ikasleek hezkuntza prozesuak, garatzen diren testuinguruaren arabera, identifikatzen eta desberdintzen ditu

IE3: Familia eta eskolaren arteko harremaren garrantzia ikasleek ezagutzen dute



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.gaia: Hezkuntza arlorako hurbilpena

Hezkuntza eta Pedagogia. Kontzeptu definizioa. Hezkuntza arloak: hezkuntza formala, ez formala eta informala. Hezkuntza-ekintza eta bere eragileak: hezitzailea, hezitua, ingurua, erakundeak. Hezkuntza ezagutza zientifikoaren objektu bezala. Kontzeptu definizioa. Hezkuntza Zientziak.



2.gaia: Pentsamendu pedagogikoaren garapena

Rousseau eta naturalismo pedagogikoa. Pestalozzi eta Froebel. Eskola Tradizionala: oinarrizko ezaugarriak. Eskola Tradizionala gainditzeko prozesua: Eskola Berriaren mugimendu pedagogikoa. Teoria sozialisten ekarpena. Autoritarismoaren kontrako teoriak. Teoria pertsonalistak. Deseskolaratze teoriak eta teoria posmodernoak.



3.gaia: Garaiko hezkuntzaren historia Euskal Herrian

Hezkuntza Sistemaren genesia eta garapena. Hezkuntza erakundeen genesia eta garapena. Irakasleriaren prestakuntza. Hezkuntza Euskal Herrian.



4.gaia: Haurtzaroaren egoera eta eskubideak

Haurtzaroarekin lotutako hainbat praktikaren analisia eta garapena: haur hilketa, abandonatzea, gerruntzearen erabilera, diziplina eta sexualitatea. Haurtzaroa Aro Garaikidean: haurtzaroaren deskubrimendua. Irakasleriaren prestakuntza eta giza-eskubideak. Haurtzaroaren eskubideak Umearen Konbentzioaren arabera.

MetodologiaToggle Navigation

Programan agertzen diren ikasgaiak saio teoriko eta praktikoetan landuko dira. Azalpen teorikoak lantzeko euskarri desberdinak erabiliko dira: ppt-ak, bideoak, dokumentazio historikoa, bibliografía oinarrizkoa zein berezia, filmografia eta gaiak lantzeko behar diren baliabide desberdinak. Lan indibiduala zein talde lana burutuko dira. Ikasketa Kooperatibo eta Dinamikoa bultzatzeko jarduera autonomoak eta kooperatiboak burutuko dira.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraituan parte hartzen duten ikasleentzat gogoan hartuko dira honako portzentaiak:

• Diziplinarteko proiektua: % 20

• Azterketa idatzia: % 30

• Lan ebaluagarriak: % 50



Ebaluazio jarraituaren azterketa idatzira aurkezten direnak, ikasturtean zehar egindako lanak, aurkezpenak, iruzkinak, irakurgaiak, ikusentzunezkoak eta irakaslearen esanak kontutan hartu beharko dituzte. Azterketa honetan irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiaztatu beharko dute.



Azken ebaluazioan parte hartzen duten ikasleentzat gogoan hartuko dira honako portzentaiak:

* Diziplinarteko proiektua: % 20

* Azterketa idatzia: % 80



Deialdiari uko egiteko prozedura:



Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.



Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



Ohiko deialdiaren ebaluazio jarraituan egiten ez dutenek Azken Ebaluazioaren aukera izango dute. Honetarako 9. astea baino lehen irakasleari idatziz adierazi beharko diote ebaluaketa eredu hau aukeratzen dutela. Azken ebaluazioak ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko idatzizko eta ahozko probak egun bakarrean izango ditu.



Oharrak: Ikasturtean zehar egindako eta gainditutako lan partzial guztiak kontutan hartu ahal dira, ebaluaketa irizpideek hala agintzen dutenean. Azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea suposatuko du.



HIZKUNTZA GAITASUNA: Ikasleen lanetan eta edozelako jardunetan, hizkuntzaren adierazpidean agertu ohi diren arazoak oso nabarmenak direnean, hutsak zuzentzea eskatuko da. Ulergarritasun eta zehaztasun hutsak gertatzen direnean, testuak itzultzeagatik edo euskarazko adierazpide okerra erabiltzeagatik, ez da lana zuzenduko eta ikasleari bi eguneko epea eskeiniko zaio lana edo idaztia zuzentzeko. Hizkuntzaren erabilera ez bada zuzena irakasleak irakasgaia ez gainditzea erabaki ahal izango du.



ERREFERENTZI ETA ZITAZIO ARAUAK: Erreferentzia arauak: Ikasleek zitazio arauak ezagutu eta erabili beharko ditu. Arau hauek bete ezean, plagioaren susmoa edo iruzurraren zantzua egotziko zaio egindako lanari. eta ikasketa batzordeari jakinaraziko zaio.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ARIES, P. (1987): “El niño y la vida familiar en el Antiguo Régimen”. Madrid. Ed. Taurus.

ARIES, P. y DUBY,G. (1988): “Historia de la vida privada”. Madrid. Ed. Taurus.

CAMINO, I. eta MURUA, H. (2012): “Hezkuntzaren Teoria eta Historia”. Madril: Delta Publicaciones Universitarias.

CAMINO, I. eta MURUA, H. (2012): “Teoría e Historia de la Educación”. Madrid. Delta Publicaciones Universitarias.

CARREÑO, M. et al. (2000). “Teorías e Instituciones Contemporáneas de Educación”. Madrid: Síntesis.

COLOM, A. et al. (1997). “Teorías e Instituciones Contemporáneas de la Educación”. Barcelona. Ariel.

COLOM CAÑELLAS, A. et al. (2001). “Teoría de la Educación”. Madrid: Síntesis.

DAVILA, P. (1995): “Lengua, sociedad y cultura en el País Vasco”. Donostia: UPV/EHU.

DE MAUSE, L. (1982): “Historia de la infancia”. Madrid. Alianza Universidad.

DELGADO, B. (1988): “Historia de la infancia”. Barcelona. Ed. Ariel Educación.

DEL POZO ANDRÉS, Mª Mar y otros (2004): “Teorías e Instituciones Contemporáneas de Educación”. Madrid: Biblioteca Nueva.

ESCOLANO BENITO, A. (2002): “La educación en la España contemporánea”. Madrid: Biblioteca Nueva.

IMBERNÓN (Coord.) (2000): “La educación en el siglo XXI: los retos del futuro inmediato”. Barcelona. Graó.

IYANGA PENDI (1996): “La Educación Contemporánea. Teorías e Instituciones”. Valencia: Nau Llibres.

LOPEZ-GOÑI, I. eta beste (2003): “Hezkuntzari buruzko teoriak eta erakunde garaikideak”. Iruñea. NUP.

LOPEZ-GOÑI, I. eta URIBE-ETXEBARRIA, A. (2005): “Pedagogo sortzaileak”. Donostia: Xangorin.

SARRAMONA, J. (2000): “Teoría de la Educación”. Barcelona: Ariel.

TRILLA, J. et al. (2001): “El legado pedagógico del siglo XX para la escuela del siglo XXI”. Barcelona. Graó.

TRILLA, J. (2002): “La aborrecida escuela”. Barcelona: Laertes.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AA.VV. (2009): Euskal Herrirako curriculuma. Curriculum para el País Vasco. Euskal eskola Publikoa Gaur, Bihar, Sarean EHIGE, BIHE, Bilbo.
AGUADO, Elena (Eds.): Las ideas reformistas en la España del siglo XIX: de la Ilustración a la crisis de la Restauración. Madrid: Biblioteca Nueva, Universidad de león, Fundación Sierra Pambley, pp. 290-31.
ARRIEN, G. (1987): Educación y Escuelas de Barriada en Bizkaia. (Escuela y Autonomía. 1898-1936)BFA/DBF, Bilbao.
BALLARÍN, P. (2008): “Las Mujeres de la Institución Libre de Enseñanza” en CARANTOÑA, Francisco;
BECK-GERNHSEIM (2003): La reinvención de la familia. En busca de nuevas formas de convivencia. Barcelona. Paidós
CHOMSKY, N. (2003): La (des) educación, edición e introducción por Donaldo Macedo. Barcelona. Crítica.
INTXAUSTI, Mª JOSÉ (2014): La entrevista: construir la relación con las familias (0-6). Barcelona. Graó
PALACIOS, j. (2014): La cuestión escolar. México. Coyoacán.
RODRIGUEZ, F. (2011). Nacionalismo y Educación. Teoría e Historia de la Educación en el País Vasco. Madrid: Delta.

Aldizkariak

BALLARÍN, P. (1989): “La educación de la mujer española en el siglo XIX”, en Historia de la Educación: Revista Interuniversitaria, 8, 245-260.
BASURKO, F. (1989): “La normalización de la ikastola breve historia y estado de la cuestión de la escuela pública vasca”, en Historia de la Educación: Revista Interuniversitaria, 8, 139-166.
BERNABEU, R. y MARINA, E. (2007). “Los recursos de la educación no formal”, en Cuadernos de Pedagogía, 367, 64-65.
CALDERÓN QUINDÓS, F. (2003). “La mujer en la obra de Jean Jacques Rousseau”, en Revista de Filosofía, 30, 165-177.
CANES, F. (1999): Las Escuelas del Ave María: una institución renovadora de finales del siglo XIX en España”, en Revista Complutense de Educación, 10, 2, 149-166.
DEL POZO ANDRÉS, Mª. (2003-2004). La Escuela Nueva en España: crónica y semblanza de un mito”, en Historia de la Educación: Revista Interuniversitaria, 22, 317-346.
FERRER, I. (2000). “Summerhill, juicio a la libertad” en Cuadernos de Pedagogía, 295, 14-17.
FORT CASAMARTINA, A. (1996). “Summerhill o la escuela de la vida”, en Cuadernos de Pedagogía, 252, 46-54.
PARELLADA ENRICH, C. (2008). “Familia y Escuela, ¿se invaden, se necesitan…?”, en Cuadernos de Pedagogía, 378, 46-51.
SOLA i GUSSINYER, P. (1999). “La educación informal del siglo XX”, en Cuadernos de Pedagogía, 286, 52-55.
TRILLA BERNET, J. y PUIG ROVIRA, J.M. (2003): “El aula como espacio educativo”, en Cuadernos de Pedagogía, 325, 52-55.

Web helbideak

http://www.vc.ehu.es/araka/
http://www.hikhasi.com. Euskal Herria
http://www.hezkuntza.net. Euskal Herria
http://www.euskara-errektoreordetza.ehu.es/p076-8937/eu/contenidos/noticia/aldizkariak tantak/eu tantak/tantak aldizka.html Euskal Herria

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ASENJO GARDE, IBAN
  • CAMINO ORTIZ DE BARRON, IGOR
  • ESCALANTE MATEOS, NAIARA

TaldeakToggle Navigation

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

16:00-18:00 (1)

1-15

17:00-19:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-19 15:30
  • Ekain : 2023-06-26 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-19 15:30
  • Ekain : 2023-06-26 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)

47 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

14:00-16:00 (1)

1-15

15:00-17:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-19 15:30
  • Ekain : 2023-06-26 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (2)

47 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-19 15:30
  • Ekain : 2023-06-26 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 1-1 - IRAKASLEEN U. E. (1)

47 Gelako p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-19 15:30
  • Ekain : 2023-06-26 15:30

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (1)