Eskola Inklusiboaren Oinarriak25884
- Ikastegia
- Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
- Titulazioa
- Haur Hezkuntzako Gradua
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 2
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 25884
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgaiaren deskribapena
Ikasleriaren garapenean lagunduko duen hezkuntza praktikan oinarritzen da irakasgaia. Era berean, ikasleriaren aniztasuna azalarazten eta honek curriculumean duen eragina eta ondorioak ulertarazten erraztuko du; hau guzti hau, hezkuntza premia berezia eta hezkuntza-laguntza berezia behar duten ikasleei erantzunaren eszenategian kokaturik. Irakaslearen rolak duen funtsari arreta berezia eskainiko zaio.
Bestetik, lauhileko gainontzeko irakasgaiekin batera Diziplinarteko Lana garatuko du.
Azkenik, irakasgairen garapenak uztartuko du ikaslegoak lehen practicumean izan duen esperientzia.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
Irakasgaiaren gaitasunak
- Eskola inklusibora iritsi arteko hezkuntza-sistemaren eraldatze-prozesu historikoa eta soziala aztertzea.
- Ikaskuntzako gaitasun eta erritmo askotara egokitutako hezkuntza erantzunak egitea. Adituekin lankidetzan aritzea hezkuntza-premiei erantzuteko.
- Aniztasunaren arretari buruzko arau esparrua aztertzea, baita eskolari laguntzeko zerbitzuen sarearen eginkizunak ere.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. GAIA.- Eskola aniztasunaren aurrean: kontzeptuen eta eskolaratzeko jardueren bilakaera. Eskola Inklusiboa.
2. GAIA.- Hezkuntza-premiei erantzuteko araudi-esparrua. Eskolari laguntzeko zerbitzuak, programak eta profesionalak.
3. GAIA.- Hezkuntza-premiei eman beharreko erantzuna. Curriculuma erantzunaren erreferentzia.
4. GAIA.- Hezkuntza-Premia-Bereziei erantzuna eskola inklusiboaren ikuspegitik. Neurri ohikoak eta ezohikoak.
5. GAIA.- Eskolako hainbat ikasle edo talderen parte-hartzea edo ikaskuntza eragozten duten egoerak aztertzea, eta egoera horiei aurre egiteko erantzun inklusiboak proposatzea.
MetodologiaToggle Navigation
Banakako lana eta/edo taldekoa.
Ikaskuntza Kooperatiboa.
Tertulia pedagogiko dialogikoak.
Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa.
Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, Kasuaren Metodoa...
Saio teorikoak, irakaslearen aldetik klase magistralak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Banakako lanak (%): 20
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
- Modulu lana (%): 20
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
a) Ebaluazio jarraitua betetzen duten ikasIeak:
Modulu lana: %20.
Banakako burutu beharreko lana: %50.
Gelako jardueren banakako txostena: %20.
Garatzeko banakako froga: %30.
Taldeka burutu beharreko lana: %30.
b) Ebaluazio jarraituari uko egiten dioten ikasleak:
Garatzeko banakako azterketa: %80.
Moduluko lanaren inguruko azterketa: %20.
OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA
Graduko Titulazio Ebaluaziorako Arautegian azpimarratzen denez:
12.2. artikulua.- Deialdiari uko egitea
2.- Etengabeko ebaluazioaren kasuan, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin. Aldiz, azken probaren pisua bada irakasgaiko kalifikazioaren % 40a edo hori baino txikiagoa, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Banakako amaierako proba: Proba honek notaren %100a izango du.
Salbuespen bezala, ohiko deialdian ebaluazio mistoa jarraitu duten
ikasleek izango da. Ikasle hauei ohiko deialdian azpiatal ezberdinetan
lortutako nota gordeko zaie eta gainditzeke duten azpiatala egin
beharko dute.
Azkenik, ikasleek deialdiari uko egin nahi izanez gero, azken frogara
ez auzkeztearekin nahikoa izango da. Kasu horretan azken kalifikazioa
“AURKEZTEKE” izango da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Irakurketa-txostenak.
- EGelan eskuratutako materiala.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Ainscow, M., Dyson, A., Goldrick, S., y West, M. (2013). Promoviendo la equidad en educación. Revista De Investigación En Educación, 11(3), 44-56.
Arnaiz, P. (2012). Escuelas eficaces e inclusivas: Cómo favorecer su desarrollo. Educatio Siglo XXI: Revista De La Facultad De Educación, 30(1), 25-44.
Arnaiz, P., Haro, R. D., y Azorín, C. M. (2018). Redes de apoyo y colaboración para la mejora de la educación inclusiva. Profesorado: Revista De Curriculum Y Formación Del Profesorado, 22(2), 7-27.
Aróstegui,I.,Darretxe. L. y Beloki,N. (2013). La participación de las familias y de otros miembros de la comunidad como estrategia de éxito en las escuelas. Revista Iberoamericana de Evaluación Educativa, 6(2), 187-200.
Aubert, A., Flecha, A., García, C., Flecha, R. y Racionero, S. (2008). Aprendizaje dialógico en la sociedad de la información. Barcelona: Hipatia.
Azorín, C. (2018a). Abriendo fronteras para la inclusión: la ecología de la equidad. Revista de Educación Inclusiva, 11 (1), 213-228.
Azorín, C. (2018b). Percepciones docentes sobre la atención a la diversidad: propuestas desde la práctica para la mejora de la inclusión educativa. Ensayos, Revista de la Facultad de Educación de Albacete, 33 (1), 173-188.
Azorín, C., Arnaiz, P., y Maquilón, J. J. (2017). Revisión de instrumentos sobre atención a la diversidad para una educación inclusiva de calidad. Revista Mexicana De Investigación Educativa, 22(75), 1021-1045.
Booth, T. y Ainscow, M. (2005). Hezkuntza ebaluatzeko eta hobetzeko gida: Eskoletako ikaskuntza eta partaidetza garatuz. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
Booth, T. y Ainscow, M. (2015). Guía para la Educación Inclusiva. Desarrollando el aprendizaje y la participación en los centros escolares. Madrid: OEI/FUHEM.
Booth, T., Ainscow, M. y Kingston, D. (2007). Index para la Inclusión. Desarrollo del juego, el aprendizaje y la participación en Educación Infantil. Bristol: CSIE
Calderón Almendros, I., y Verde Francisco, P. (2018). Reconocer la diversidad. Textos breves e imágenes para transformar miradas. Barcelona: Octaedro.
Casanova, M.A. (2017). Educación inclusiva en las aulas. Madrid: La Muralla.
Casanova, M. A. (2018). Educación inclusiva: ¿Por qué y para qué? Revista Portuguesa De Educação, 31(Especial), 42-54.
Darretxe, L. eta beste batzuk (2010). Hezkuntza inklusiorako gida. Bilbo: FEVAS. http://www.fevas.org/eu/fevas/dokumentuak/fevas-en-dokumentuak-/hezkuntza
Echeita Sarrionandia, G. (2006). Educación para la inclusión o educación sin exclusiones. Madrid: Narcea, S.A.
Echeita, G., y Ainscow, M. (2011). La educación inclusiva como derecho: Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo. Didáctica de la Lengua y la Literatura. Educación, 12, 26-46.
Etxabe, E., López-Velez, A.L., y Soria, L. (2018). Eskola Inklusiboa. Egin bat erronkarekin. Bilbo: Fevas Plena Inclusión Euskadi.
INCLUD-ED: Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education (2007). Working Paper: Effective Educational Practices in Europe. INCLUD-ED [On-line].
Moriña Díez, A. (2004). Teoría y práctica de la educación inclusiva. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moriña, A. (2008). La escuela de la diversidad: Materiales de formación para el profesorado. Madrid: Síntesis.
Moya Maya, A. (2002). El profesorado de apoyo: ¿Dónde?, ¿cuándo?, ¿cómo?... realiza su trabajo. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Moya Maya, A., Martínez Ferrer, J., y Ruiz Salguero, J.M. (2005). Una alternativa de apoyo en los centros: El modelo de apoyo curricular. Málaga: Ediciones Aljibe, S.L.
Parrilla Latas, Á. (2002). Acerca del origen y sentido de la educación inclusiva. Revista de Educación, 327,11-29.
Parrilla, A., Martínez, M. E., y Zabalza, M. A. (2012). Diálogos infantiles en torno a la diversidad y la mejora escolar. Revista De Educación, 359, 120-142.
Parrilla, A., Sierra, S., y Fiuza, M. J. (2018). Lecciones esenciales sobre el trabajo en red inter-escolar. Profesorado: Revista De Curriculum Y Formación Del Profesorado, 22(2), 29-47.
Parrilla, A., Sierra, S., y Muñoz, M. A. (2013). Proyectos educativos con vocación comunitaria. Revista de investigación en educación, 3(11), 15-31.
Simón, C. (2016). Presentación escuela, familia y comunidad: Una alianza necesaria para una educación inclusiva. Revista Latinoamericana De Educación Inclusiva, 10(1), 17-22.
Slee, R. (2012). La escuela extraordinaria. Exclusión, escolarización y educación inclusiva. Madrid: Morata.
Stainback, S. y Stainback, W. (2004). Aulas inclusivas: Un nuevo modelo de enfocar y vivir el currículo. Madrid: Narcea, S.A. Ediciones.
Zugazaga,A., Uribe, A., Rodríguez, A y Aróstegui, I.(2013). Grupos interactivos al final de la etapa. Aula de Infantil, 70 Mayo-Junio, 18-21.
Gehiago sakontzeko bibliografia
LEGERIA/AGIRI OFIZIALAK:
118/1998 Dekretua ekainaren 23koa, hezkuntza-premia bereziak dituzten ikasleei eman beharreko hezkuntza-erantzuna eskola muinbakar eta integratzailearen esparruan antolatzen duena (EHAA, 1998-07-13).
Eusko Jaurlaritza (2012). Eskola Inklusiboaren esparruan aniztasunari erantzuteko Plan Estrategikoa 2012-2016. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
8/2013 Lege Organikoa, abenduaren 9koa, hezkuntza arloko kalitatea hobetzeko (LOMCE)
237/2015 Dekretua, abenduaren 22koa, Haur Hezkuntzako curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzekoa (EHAA, 2016-01-2015).
13/2016 Dekretua, otsailaren 2koa, Euskal Autonomia Erkidegoko Arreta Goiztiarreko esku-hartze integralari buruzkoa (EHAA, 2016-03-07).
Aldizkariak
HIK HASI: http://www.hikhasi.com/
Web helbideak
INCLUSION EUROPE: http://www.inclusion-europe.org/main.php?news=ok
REICE: http://www.rinace.net/reice/
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- GALARRAGA ARRIZABALAGA, HAIZEA
- LOPEZ VELEZ, ANA LUISA
- MURCIANO EIZAGUIRRE, AROA
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 09:00-11:00 (1) | ||||
22-24 | 10:30-12:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-29 09:00
- Uztail : 2023-07-01 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 10:30-12:30 (1) | ||||
25-30 | 10:30-12:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-29 09:00
- Uztail : 2023-07-01 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-30 | 11:00-13:00 (1) | ||||
22-24 | 08:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-29 09:00
- Uztail : 2023-07-01 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 08:30-10:30 (1) | ||||
25-30 | 08:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-29 09:00
- Uztail : 2023-07-01 09:00
Ikasgela(k)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
- eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
16-21 | 08:30-10:30 (1) | ||||
25-30 | 08:30-10:30 (2) |
Irakasleak
Azterketa
- Maiatz : 2023-05-29 09:00
- Uztail : 2023-07-01 09:00
Ikasgela(k)
- AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (1)
- AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (2)