XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena - Euskara eta Gaztelania - Haur Hezkuntzan II25905

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
7
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25905

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hizkuntza gaitasunaren garapena irakasle-testuen azterketa- eta sorkuntza prozesuetan oinarrituta garatuko da, eta modu sistematikoan. Horrela, irakaslegaiek komunikazio gaitasuna landuko dute irakaskuntzan, ikerkuntzan eta eskolako gestio-lanetan.



Ikasgaia gainditu ahal izateko, ezinbestekoa izango da

zuzentasunez eta egoitasunez hitz egitea eta idaztea. Hala egin ezean,

suspentsoa izango du ikasleak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A) Haur Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak erabili, sortu eta prozesatzea.

B) Hizkuntza gaitasuna hobetzea bi hizkuntza ofizialetan egoki erabiltzeko lan eremuan.

C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren gizarte eta komunikazio-gaitasunak garatzea.

D) Hizkuntzarekin lotutako gaitasunak berariaz landu, ebaluatu eta kontuan hartuko dira; hortaz, ikasgaiko lan, zeregin eta jarduera guztietan ez dira onartuko ulermena oztopatzen dituzten akats larriak (kasuan kasu, ez dira onartuko, eta suspentsotzat hartuak izango dira, hiru akats larritik goragoko lanak).

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK.

Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak - hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisa hartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.



2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTEN OSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.

Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskola eremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.



3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.

Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeratan oinarrituko da.

3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioia.

3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.



(gaitegi zehatzagoa izateko ikus fakultate bakoitzeko ikasgaiaren gida)

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia eragilea izango da neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz.

Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira.

Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak aurkezpen eta eztabaidetan.

Irakasleak, batzuetan, e-gela plataforma erabiliko du apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteko.

Jarduerak eta ariketak:

-Ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko testu eta materialen irakurketa eta ekoizpena, batzutetan kasuen analisiak edo diskurtsoaren analisia ere egingo da.

-Gai zehatzei buruzko bilaketa, lanketa eta hausnarketa lana egingo da.

-Eztabaidak gelan talde handian zein bilerak edo simulazioak talde txikitan.

-Aurkezpenak: ahozko jarduerak erregistro desberdinetan, (baita irakurketa ozena ere).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Ahozko defentsa (%): 20
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraiaren kasuan, azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 baino handiagoa bada, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "Ez Aurkeztua" izan dadin. Azken probaren pisua irakasgaiaren kalifikazioaren %40 edo txikiagoa bada ordea, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek eskaera egin beharko dute epe barruan: bederatzi asteko epea izango dute lauhilekoko irakasgai honetan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita.



Gasteizko Hezkuntza eta kirol fakultatean:



1. Ebaluazio jarraia (gomendatua) ondoko tresnen bitartez ebaluatuko dira:

• Lan ebaluagarriak: 3 lan, bakoitzak azken notaren %20 balio du

• Azken azterketa: azken notaren %20

• Moduluko lana: azken notaren %20

Oharra: bai azterketa, bai moduluko lana, bai aurkeztu beharreko lan guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Gainditutako zatiak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina ez hurrengo ikasturterako.



Ikasgaia gainditu ahal izateko lan ebaluagarriez, moduluko lanez eta azterketaz gain ikasleak gutxienez B2 hizkuntza maila izan behar du.



Ebaluazio sistemak moldaketak izan ditzake egoerak ekarritako "presentzialitate egokituaren" eta "irakaskuntza bimodalaren" ondorioz, hau da, jarduera ebaluagarriak presentzialki eta/edo telematikoki bideratu ahal izango dira. Jo ezazue Egelara informazio zehatzagoa lortzeko.



Ikasgaia gainditu ahal izateko, ezinbestekoa izango da

zuzentasunez eta egoitasunez hitz egitea eta idaztea. Hala egin ezean,

suspentsoa izango du ikasleak.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azken proba teoriko-praktiko bat izango dute ikasleek (ahozkoa eta idatzizkoa). Horretarako uko egin beharko diote ebaluazio jarraia egiteko aukerari (ikus aurreko atala).



Ikasgaiaren gaitasun guztiak sartuko dira bertan (baita moduluko lanari dagokion proba ere, Gasteizko kasuan).



Ebaluazio sistemak moldaketak izan ditzake egoerak ekarritako "presentzialitate egokituaren" eta "irakaskuntza bimodalaren" ondorioz, hau da, jarduera ebaluagarriak presentzialki eta/edo telematikoki bideratu ahal izango dira. Jo ezazue Egelara informazio zehatzagoa lortzeko.



Ikasgaia gainditu ahal izateko, ezinbestekoa izango da

zuzentasunez eta egoitasunez hitz egitea eta idaztea. Hala egin ezean,

suspentsoa izango du ikasleak.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordenagailua (partzialki)
-Ikus – entzunezkoak
-Testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio eta bideo grabazioak
-E-gela (partzialki)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Albaladejo, Marta. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo. Bartzelona: Graó

Berria. (2006). Estilo liburua.

Bourdieu, Pierre. (2008). ¿Qué significa hablar?Economía de los intercambios lingüísticos. Madril: Akal.

Castellà, Josep M.; Comelles, Salvador ; Cros, Anna eta Vilà, Montserrat. (2007). Entender(se) en clase: estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Bartzelona: Graó

Cazden, Courtney B. (1991). El discurso en el aula. El lenguaje de la enseñanza y del aprendizaje. Bartzelona: Paidos/MEC

Eizagirre, Estitxu. (2010). “Ramón Flecha: kalitatezko hezkuntza denontzat”. Larrun 146. Lasarte-Oria: Argia.

Esteve, Olga. (2009). “La interacción, un proceso que implica conversar”. Cuadernos de pedagogía 391. 56-59

Etxebarria, Aintzane eta Garai, Urtza. (2010). “Irakasleen komunikazio-gaitasuna: hausnarketarako gaia”. Uztaro 73. 39-48

Ezeiza, Joseba (koord). (2009). Unibertsitateko komunikaziorako gaitasunen eskuliburua. EHU. Euskara institutua

Gartzia, Joxerra. (2008). Jendaurrean hizlari. Alberdania.

Gartziarena, Agurtzane. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA

Jover, Guadalupe eta García, Jesús María. (2009). Hablar, escuchar, conversar: teoría y práctica de la conversación en las aulas. Bartzelona: Octaedro

Sanz Pinyol, Gloria. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Bartzelona: Graó

Tusón, Amparo. (2006). Análisis de la conversación. Ariel

Vilà, Montserrat. (2005). El discurso oral formal. Graó

Wells, Gordon. (2001). Indagación dialógica. Hacia una teoría y una paráctica socioculturales de la educación. Bartzelona: Paidos

Zubimendi, Joxe Ramon. (2004). Ortotipografia. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza

http://www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf

Gehiago sakontzeko bibliografia

Albaladejo, Marta. (2007). La comunicación más allá de las palabras. Bartzelona: Graó
Askoren artean. (2010). Administrazioko testugintzan sakontzeko ikastaroa. IVAP/Mondragon Unibertsitatea.
Bourdieu, Pierre. (2008). ¿Qué significa hablar?Economía de los intercambios lingüísticos. Madril: Akal.
Calsamiglia, Helena eta Tusón, Amparo. (2007). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Bartzelona: Ariel
Euskaltzaindia. (2010). Hiztegi batua. Donostia: Elkar.
Mercer, Neil. (2001). Palabras y mentes: cómo usamos el lenguaje para pensar juntos. Bartzelona: Paidos
Ruiz Bikandi, Uri. (apail.). (2009). Bigarren hizkuntzaren didaktika Haur eta Lehen Hezkuntzan. Bilbo: EHU
Studer, Jurg. (2002). Guía práctica de oratoria: hablar, exponer, convencer. El Drac.
Sarasola, Ibon. (1998). Euskara batuaren ajeak. Irun: Alberdania
Van Dijk, Teun. (2000). El discurso como interacción social. Bartzelona: Gedisa
Zuazo, Koldo. (2000). Euskararen sendabelarrak. Irun: Alberdania

Aldizkariak

Cuadernos de Pedagogía
Hik Hasi
Textos de Lengua y Literatura
Tantak
Jakin
ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: “la llengua més enllà de les classes de llengua”
AULA nº 43, octubre 1995 “Lenguaje y ciencias experimentales”
MARTÍ, J. (2012) “2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones”. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012) “Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia”. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
TEXTOS nº 8-abril 1996 “La lengua como instrumento de aprendizaje”

Web helbideak

http://www.euskaltzaindia.net/arauak
http://www1.euskadi.net/euskalterm/indice_e.htm
http://www.argia.com
http://hikhasi.com
http://www.ehu.es/euskara-orria/euskara/ereduzkoa
http://www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf
http://www.euskaltzaindia.net/arauak
http://www.ehu.es/PAT/compe/recursos.htm
http://www.leer.es/files/2009/05/090330_art_ep_eso_alumnos_aprenderescribirtexacademicos_t-alvarez.pdf

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALVAREZ URIA, AMAIA
  • GURRUTXAGA MUXIKA, ALEXANDER
  • LASARTE LEONET, MARIA GEMA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-10:00 (1)

10:30-12:00 (2)

12:00-13:30 (3)

8-15

08:30-10:00 (4)

10:30-12:00 (5)

12:00-13:30 (6)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 09:30
  • Ekain : 2023-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (4)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (5)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (6)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

12:30-13:30 (1)

11:00-12:30 (2)

8-15

12:30-13:30 (3)

11:00-12:30 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 09:30
  • Ekain : 2023-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 2-2 - IRAKASLEEN U. E. (4)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:30-12:00 (1)

09:00-10:30 (2)

08:30-10:00 (3)

8-15

10:30-12:00 (4)

09:00-10:30 (5)

08:30-10:00 (6)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 09:30
  • Ekain : 2023-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (4)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (5)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (6)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

10:00-11:00 (1)

08:30-10:00 (2)

8-15

10:00-11:00 (3)

08:30-10:00 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 09:30
  • Ekain : 2023-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • eAULA 2-3 - IRAKASLEEN U. E. (4)

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

08:30-10:00 (1)

10:00-11:00 (2)

8-15

08:30-10:00 (3)

10:00-11:00 (4)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 09:30
  • Ekain : 2023-06-28 09:00

Ikasgela(k)

  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (2)
  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (3)
  • AULA 2-7 - IRAKASLEEN U. E. (4)