XSLaren edukia

Garapen Psikomotorra II25909

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25909

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Gelako p.2436
Landa p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

GARAPEN PSIKOMOTORRA II irakasgaia Haur Hezkuntzako Graduan ematen da, hirugarren ikasturtean, lehen eta bigarren lauhilekoetan zehar. Bertan psikomotrizitearen alderdi teoriko zein praktikoak jorratzen dira.

Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

II. TESTUINGURUA eta IRAKASGAIAREN HELBURU HEZIGARRIAK

Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.



HELBURU HEZIGARRIAK

1. Haur Heziketako izango den irakaslea sentsibilizatu Garapen Psikomotorrak haur hezkuntzan duen garrantziaz eta beharraz.

2. Zentzu zinestesikoa garatzearen garrantzia sustatu gaitasun psikomotorren indartze aldera.

3. Izango den irakaslea metodo,estrategia eta baliabide didaktiko egokienetan trebatu.

4. Gorputzaren bidez berreskuratze sentsoriomotorra esperimentatu, haurraren adierazpena sentitu, bizi eta ulertu ahal izateko, baita haren ekintzak espazio, objektu eta pertsonengan ere.

5. Izango den irakaslea haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu.



III GAITASUNAK eta APRENDIZAIEN EMAITZAK

E1. Gorputzaren bidez berreskuratze sentsomotorra eta zentzu zinestesikoa bizitu Haurraren adierazpen psikomotorra eta beraren ekintzak espazioan, objektuetan eta pertsonengan sentitu, bizi eta oroitu ahal izatea

E2. Praktika psikomotorraren saioko faseen eta dispositiboaren diseinuan gaitu

Haurraren heltze-ibilbidearekin bat datorren metodologia erabili ahal izatea

E3. Haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu.

Betiko dualismoa gainditu eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuari osotasunetik ekin

E4. Haurraren jolasa beraren jarrera, balio eta arauen sortzaile bezala kontsideratu

Berau demokraziaren eta erantzukizunaren ikaskuntzarako hasiera izango da



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

IV IRAKASGAIAREN EDUKIAK

1. GAIA: Hurbilketa esku-hartzearen modeloari Esku-hartzearen filosofia. Pedagogia zuzentzailea. Pedagogia ez zuzentzailea. Esku-hartzearen markoa.

2. GAIA: Garapen Psikomotorraren inguruko orientabide didaktikoak Saioaren garapena. Sarrera-errituala. Adierazpen motorraren fasea. Ipuina/istorioa. Adierazpen plastiko eta grafikoaren fasea. Irteera-errituala.

3. GAIA: Hezitzailearen jarrera-sistema Entzuteko gaitasuna. Lagun sinbolikoa. Hezitzailea, lege eta ziurtasunaren sinboloa. Gorputz-jarrera. Espazioaren okupazioa. Espazioaren antolakuntza. Produkzioen bideratzea. Hizkuntza.

4. GAIA: Ekintza hezigarriaren ebaluazioa eta azterketa Praktika Psikomotorraren ekintza-printzipioak: espaziozkoak, materialak, denborazkoak.

5. GAIA: Garapen psikomotorraren behaketa Urrutiko behaketa. Behaketa elkarreragilea. Garapen Psikomotorraren parametroen azterketa: nor bere buruarekiko erlazioa. Espazioarekiko erlazioa. Denborarekiko erlazioa. Objektuekiko erlazioa. Bestearekiko erlazioa. Nagusiarekiko erlazioa. Erabilitako hizkuntza. Ikus-entzunezko euskarriaren erabilpena zeinean praktika psikomotorraren saioak gordetzen diren

MetodologiaToggle Navigation

V IRAKATS METODOLOGIA ETA JARDUERA HEZIGARRIAK

Irakaslearen saio magistralak eta ikasleen banakako zein taldekako lanak tartekatzen dira. Bietan ezinbestekoa da ikasleen parte hartze aktiboa, elkarlanerako jarrera, edukien gainetiko gogoeta eta norberaren ikaste-prozesuarekiko erantzukizuna besteak beste.

Gelako zein praktika saioak irakasgaiaren funtsezko edukiak ulertu eta integratze aldera zuzentzen dira

Jarduera Metodologia

Talde handian Magistrala eta konstruktibista

Talde txikitan Konstruktibista

Tutoretzak Elkarrizketa

Gelatik kanpo Konstruktibista

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Portfolio (%): 25
    • LAN MODULARRA (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

VI EBALUAZIOA



Bi ebaluazio mota izango dira: Jarraia eta ez jarraia.



BALUAZIOA JARRAIA:



-Lan modularra: %20



-Ikasgaiaren praktikak: %30



- Klaseko parte-hartze aktiboa: Etortzea, inplikazioa eta egitea (exekuzioa).

- Saio-praktikoen hausnarketa.



- Talde lanak: %25

- Lan teorikoak.

- Diseinu lanak.



- Portfolioa (ikaste karpeta): %25



Etengabeko ebaluazioak, aurreko irizpide guztien derrigorrezko betetzea dakar. Irizpide hauen hausketak, irakasgaiaren suspenditzea dakar.



Etengabeko ebaluazioa ez burutzea erabakitzen duen ikasleak, ukapen hau aurrera eramateko, irakasgaia hasi eta hurrengo 18 asteetan gehienez erabaki hori komunitaku beharko du, zentruko egutegi akademikoan oinarrituz.



Modu honetan, interesaturik dagoen ikasleak idatzi bat elarazi beharko dio irakasleari arduradunari etengabeko ebaluazioa ukatuz, prozedimenduarekin eta ezarritako plazoekin bat etorriz (8.3. artikulua).



Etengabeko ebaluazioari uko egiteak azken ebaluazioaren sistemaren onarpena dakat. Hau, azken azterketa bat burutzea dakar.



EBAZUALIO EZ JARRAIA:



- Portfolioa (Ikaste karpeta): %30



- K5 moduluko azterketa (Garapen psikomotorrari loturikoa): %20



- Zereginak: %50 (Garapen psikomotorra II materian landuko diren gaiei buruzko lanketak)



OHARRA: Irakasgaia gainditzeko atal guztiak gainditzea ezinbestekoa da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Portfolioa (Ikaste Karpeta): %50

- Proba idatzia: %50

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Gorputz Adierazpenaren gela.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

•Oinarrizko bibliografia

ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.

AUCOUTURIER, B. (2004). Introducción en la práctica Psicomotriz Aucouturier en Aula de Innovación educativa n 136, 79-83.

AUCOUTURIER, B. (2011). Aucouturier Metodoa. Ekintza-fantasmak eta praktika psikomotorra. Bilbo. EHU Argitalpen Zerbitzua.

AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid. Científico-Médica.

AUCOUTURIER, B (2012). L’enfant terrible. ¿Qué hacer con el niño difícil en la escuela? Barcelona. Grao

BONASTRE, M. y FUSTE, S. (2007). Psicomotricidad y vida cotidiana (0-3 años). Ed. Graó.

LE BOULCH, J. (1971). Hacia una ciencia del movimiento humano. Buenos Aires: Paidós.

Gehiago sakontzeko bibliografia

LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.
PIAGET, J. (1969). Psicología del niño. Madrid. Morata.
PIAGET, J.: La formación del símbolo en el niño. Ed. Fondo de Cultura Económica, México, 1961.
STAMBAK, M. (1978). Tono y psicomotricidad. Ed. Pablo del Río, Madrid.
VAYER, P.: El diálogo corporal. Ed. Científica-Médica, Barcelona, 1974.

Aldizkariak

Psikomotrizitate koadernoak / Cuadernos de Psicomotricidad.
Hik Hasi.
Entre líneas.
Revista española de Educación Física y deportes.
Tandem de la editorial Graó.
Revista Kronos publicada por Revista Iberoamericana de Psicomotricidad.

Web helbideak

Luzaro psikomotirizate eskola: htpp://www.uned.es/ca-bergara/PISCOMO/ESCUELA.htm.
escuela internacional de práctica psicomotriz:htpp://www.escupsicomotricidad.com.
es.wikipedia.org/wiki/Psicomotricidad -
www.guiainfantil.com/servicios/psicomotricidad/index.htm
www.monografias.com/trabajos16/elementos-psicomotricidad/elementos-psicomotricidad.shtml
www.psicomotricidadpuertorico.org/
http://groups.google.es/group/psicomotricidad-y-educacion?hl=es&lnk=srg

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MAIZTEGI KORTABARRIA, JULEN
  • ROS MARTINEZ DE LAHIDALGA, IKER
  • URRUTIA GUTIERREZ, SAIOA
  • MAIZTEGI KORTABARRIA, JULEN
  • ROS MARTINEZ DE LAHIDALGA, IKER
  • URRUTIA GUTIERREZ, SAIOA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

08:30-09:30 (1)

16-30

08:30-09:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

09:00-10:30 (1)

16-23

09:00-10:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 3-2 - IRAKASLEEN U. E. (2)

31 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
24-30

08:30-10:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E. (1)

31 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
24-30

12:00-14:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E. (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

10:00-11:00 (1)

16-30

10:00-11:00 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-7

10:30-12:00 (1)

16-23

09:00-10:30 (2)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (1)
  • eAULA 2-6 - IRAKASLEEN U. E. (2)

32 Landa p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
24-30

08:30-10:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E. (1)

32 Landa p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
24-30

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Maiatz : 2023-05-16 09:00
  • Ekain : 2023-06-20 09:00

Ikasgela(k)

  • eGIMNASIO - IRAKASLEEN U. E. (1)