XSLaren edukia

Ikastetxeko Hizkuntza Proiektua: Irakaskuntza Eleanitzeko Ereduen Analisi Kritikoa25886

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Kodea
25886

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan eskolaren testuinguru soziokulturala eta linguistikoa kontuan izanda Ikastetxeko Hizkuntza Proiektuak aztertzeko, ebaluatzeko eta diseinatzeko beharrezko edukiak eta trebetasunak lantzen dira. Ikastetxeko Hizkuntza Proiektua eskolako hizkuntzen presentzia, erabilpena eta irakaskuntza kudeatzeko balio duen dokumentua da.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation



1. Gaur egungo gizartean hezkuntza linguistikoarean funtzioa, aukerak eta mugak ulertzea eta Lehen Hezkuntza eta Haur Hezkuntzako ikastetxeei eta hezkuntza profesionalei dagozkien gaitasunak zein diren aztertzea.

1.1. Iturri ezberdinetako informazioa aukeratu eta interpretatzeko gai izatea, batez ere IKTek aurkezten dutena.

1.1.1. Lege, teoria eta kontzeptu batzuen esanahi kualitatiboa ikasi.

1.2. Prozesuen ulermen egokirako informazioa era kritikoan lantzeko gai izatea.

1.2.1. Lehen Hezkuntzako eta Haur Hezkuntzako eskoletan hizkuntzen irakaskuntzari eta gestioari dagokion aspektuei buruzko iritzi kritikoa garatu.

1.3. Kontzientzia kritiko eta autonomoa garatu. Hizkuntza eskubideekin bat datorren gizarte eleanitzaren eraikuntzan parte hartzeko grina sortu.

1.3.1. Gaur egungo eskola eleanitzaren egoera ezagutu.





2.Eskolako jarduera linguistikoen gaineko gogoeta egin, hauek berritu ahal izateko.

2.1. Ikastetxeetan erabiltzen diren kalitate sistemen ereduak ezagutu eta ebaluatu.

2.2. Gaur egun hizkuntzen irakaskuntzan dauden zailtasunak identifikatu eta ulertu. Ikastetxeek egiten duten kontribuzioa baloratu.





3.Ikaskuntza eremuak diseinatu eta erregulatu testuinguru eleanitzetan

3.1. Gaur egun hizkuntzen irakaskuntzak bizi dituen zailtasunei lotutako galderak egin eta erantzunak bilatzeko estrategiak garatu.





4. Eskola arloko dokumentu ofizialak planifikatu eta zuzentasunez idazteko gai izan.

4.1.Dokumentu ofizialetan diskurtsoaren antolaketa nolakoa den ulertu eta diskurtso mota horrek dituen ezaugarri estrukturalak errespetatu.

4.2.Era egokian eta zuzenean idatzi.

4.3.Lexiko eta terminologia egokia ikasi eta erabili.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA- Hizkuntzen Proiektu Integratua babesten duten arrazoiak

2. GAIA- Hizkuntza anitzeko hezkuntza –ereduak, ereduen azterketa kritikoa

3. GAIA- Zentroko Hizkuntzen Proiektu Integratuan estamentuek duten inplikazioa (Eskola Kontseilua, Zuzendaritza KOntseilua, Klaustroak, Familiak, Administrazioko langileak, eta abar.)

4. GAIA-Hezkuntza Administrazioak Zentroko Proiektu Integratuaren osaeran eta aplikazioan izandako inplikazioa

5. GAIA- Zentroko Hizkuntza Proiektuaren kudeaketa eta koordinazioa.



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaian hiru lan mota egin beharko dira, lan horiek beraien artean lotura zuzena izango dutelarik. Talde motak eta hauek egin beharreko jarduerak ondorengoak izango dira:

a. Eskola magistralak. Ikasgaiaren edukien gaineko gogoeta egingo da. Horretarako irakasleak gai ezberdinak aurkeztuko ditu, ikasleek aurkezpenak egingo dituzte eta debaterako bideak zabalduko dira..



b. Eskola praktikoak: IHParen diseinuaren eta kudeaketaren inguruko faktore ezberdinei buruzko ikerketak egingo dira talde txikietan

c. Mintegiak. Bikoteka IHPak aztertuko eta ebaluatuko dira, baita Europako hezkuntza legedietan arlo linguistikoa nola agertzen den.



Irakasgaiko azken proiektu gisa ikasle bakoitzak IHPa diseinatu, planifikatu eta idatzi egingo du. Horrez gainera bere PLEa (Personal Learning Evironment) eraikiko du, bertan emandako aurrerapenak, interesak eta ikerketarako eta ikasteko materialak sailkatuz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa: Eskoletara normaltasunez joaten diren (%75eko gertaratzea) eta agindutako lanak egiten dituzten ikasleak hauen bitartez ebaluatuko dira:

• Entregai ebaluagarriak: 2 entregai, % eko 20 balioarekin bakoitzarentzat

• Gelan egindako lana: %20ª (portfolioren bitartez ebaluatuko da)



• Azterketa: %40ª

Oharra: Bai azterketa eta baita lan bakoitza gainditzea nahitaezkoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako parteak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.

Klasera etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo parte hartzea (lanak, ...) betetzen ez dutenak azterketa bakarra egiteko eskubidea izango dute: %100 (honez gain, ahozko froga bat egin beharko dute atzerriko hizkuntzaren atalean).





Klasera etortzen ez diren ikasleentzako ebaluazio irizpideak (%75eko asistentzia baino gutxiago): Ikasle hauek azterketa bakar baten bitartez ebaluatuak izango dira, ikasgaiaren gaitasun guztiak neurtuko dituena.



Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa: Eskoletara normaltasunez joaten diren (%75eko gertaratzea) eta agindutako lanak egiten dituzten ikasleak hauen bitartez ebaluatuko dira:

• Entregai ebaluagarriak: 2 entregai, % eko 20 balioarekin bakoitzarentzat

• Gelan egindako lana: %20ª (portfolioren bitartez ebaluatuko da)



• Azterketa: %40ª

Oharra: Bai azterketa eta baita lan bakoitza gainditzea nahitaezkoa da ikasgaia gainditzeko. Gainditutako parteak ez-ohiko deialdirako gordetzen dira, baina ez hurrengo ikasturteetarako.

Klasera etortzen ez diren ikasleek edo etengabeko ebaluazioan gutxieneko asistentzia (<%75) edo parte hartzea (lanak, ...) betetzen ez dutenak azterketa bakarra egiteko eskubidea izango dute: %100 (honez gain, ahozko froga bat egin beharko dute atzerriko hizkuntzaren atalean).





Klasera etortzen ez diren ikasleentzako ebaluazio irizpideak (%75eko asistentzia baino gutxiago): Ikasle hauek azterketa bakar baten bitartez ebaluatuak izango dira, ikasgaiaren gaitasun guztiak neurtuko dituena.



Ikasleek aukera izango dute deialdiari uko egiteko. Horretarako eskaria irakasgaiko irakasleari egin beharko diote idatzi bidez eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-FERRER RIPOLLÉS, Montserrat (1997), La elaboración del proyecto lingüístico desde Infantil a Secundaria. Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 13, 57-65.
-RUIZ BIKANDI Uri (1997), Decisiones necesarias para la elaboración del proyecto lingüístico de centro. Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 13, 9-24.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-FERRER RIPOLLÉS, Montserrat (1997), La elaboración del proyecto lingüístico desde Infantil a Secundaria. Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 13, 57-65.

-RUIZ BIKANDI Uri (1997), Decisiones necesarias para la elaboración del proyecto lingüístico de centro. Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura, 13, 9-24.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-BERNÁRDEZ, Enrique (2004), ¿Qué son las lenguas? Madrid. Alianza.
-BERNÁRDEZ, Enrique (2005), La cognición y el lenguaje: lo individual y lo social¿ en Pedro A. Fuertes Olivera (coord.), Lengua y sociedad., investigaciones recientes en lingüística aplicada, pp. 39-60, Valladolid, Universidad de Valladolid.
-BERNÁRDEZ, Enrique (2008), El lenguaje como cultura. Madrid. Alianza.
-BERNÁRDEZ, Enrique (2006), Cómo mirar una aparte del mundo: la organización del cuerpo en una lengua amerindia. Caplletra 40.
-CUMMINS, Jim (2005) La hipótesis de la interdependencia 25 años después: la investigación actual y sus implicaciones. In Lasagabaster, David y Juan M. Sierra (coord.) Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona. Horsori.
-SPERBER, Dan (1996), Explicar la cultura: un enfoque naturalista. Madrid, Morata., 2005.
-TEJADA, Paloma (1999), El cambio lingüístico. Madrid, Alianza Editorial.
-SIGUAN, Miguel (2001), Bilingüismo y lenguas en contacto. Madrid, Alianza Editorial.
-MARTIN MORILLAS, José Manuel y Juan Carmelo PEREZ RULL (1998), Semántica comitiva intercultural. Granada. Ed. Método.
- RUIZ BIKANDI, Uri (2000) Didáctica de la segunda lengua en educación infantil y primaria. Madrid. Síntesis.

Aldizkariak

Textos de Lengua y Literatura
Cuadernos de Pedagogía

Web helbideak

www.cal.org
www.usc.edu/dep/education/CMMR
www.cal.org/crede
www.ncela.gwu.edu/ncbepubs/directions/04.htm
www.ncbe.gwu.edu/miscpvs/ncrcdsll/index.htm