XSLaren edukia

Kulturartekotasuna Eskolan25892

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25892

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3045
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan eskola eremuan kultuaniztasunak duen eragina aztertuko da. Azterketa antolakuntza mailatik, zein ikas-irakaste prozesuan parte hartzen duten elementuetan egingo da, parte hartzen duten agentean arteko begirada eginez, dauden baliabideak kontutan hartuz, interakzio moduak aztertuz eta gatazken kudeaketak bilduz.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

G1. Haur eta Lehen hezkuntzako eskolen antolakuntza eta funtzionamendurako jarduera anitzak ezagutzea. Tutoretza eta orientazio funtzioak betetzea ikasleekin eta haien familiekin, eta ikasle bakoitzaren hezkuntza-behar bereziei erantzuten.



G2. Ikastetxeko hezkuntza-testuingurua aztertzea, irakaskuntza-jarduera eta ikasgelako ikaskuntza diseinatzeko, antolatzeko eta ebaluatzeko.



G3. Trebetasun sozialak erakustea, familiak eskola-elkartean hartzeko, beraiekin lankidetzan aritzeko eta parte-hartzea errazteko.



G4. Eskola egoerak ezagutzea eta kultura anitzeko testuinguruetan jorratzea, eskola-eremuko esperientzia berritzaileak baloratuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA.- Immigrazioa eta eskola: hezkuntza aniztasunerako eszenatoki berria. Eskola egoerak kultura anitzeko testuinguruetan.



2. GAIA.- Eskolako ikaskuntza-prozesua, barneratze-elementu gisa.



3. GAIA.- Kultura arteko hezkuntzaren eredu pedagogikoak: programa instituzionalen azterketa.



4. GAIA.- Jatorrizko hizkuntzak eta kulturak ikasgeletan.



5. GAIA.- Kultura artekotasunari erantzuna emateko zentroko planak.



MetodologiaToggle Navigation

Banakako lana eta/edo taldekoa.

Ikaskuntza Kooperatiboa.

Tertulia pedagogiko dialogikoak.

Ikaskuntza gidatua eta/edo autonomoa.

Arazoetan Oinarritutako Ikaskuntza, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, Kasuaren Metodoa...

Saio teorikoak, irakaslearen aldetik klase magistralak.



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 50
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 25
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Talde lana %50

- Kontakizunen lanketa eta aurkezpena %20

- Materialaren lanketa, aurkezpenak %20

- Taldearen auto eta ko-ebaluazioa %10



Bakarkako lana %50



Azken kalifikazioa lortuko da aurreko kalifikazioen batura eginez. Hori bai, irakasgaia gainditzeko atal eta azpiatal GUZTIAK INDEPENDENTEKI gainditu behar dira.

Azkenik, ikasleek uko egin ahal izango diote ohiko deialdiari irakasleari idatzi bat zuzenduz, gutxienez azterketen epe ofiziala hasi baino hamar egun lehenago. Kasu horretan, azken kalifikazioa “AURKEZTEKE” izango da.



OHARRA: Ebaluazio araudi berriaren arabera, ikasle guztiek eskubidea dute euren kalifikazioa lortzeko ebaluazio jarraitua edo mistoaren bidez. Eskubide horri uko egin nahi badio eta amaierako ebaluazioaren bidez ebaluatua izan, idatziz eskatu beharko dio dagokion irakasleari. Horretarako, irakasgaia seihilekoa baldin bada, dozentzia hasten denetik, 9 asteko epea izango du eta 18 astekoa irakasgaia urte osokoa denean.

Horrek esan nahi du ebaluazio jarraituari uko egin nahi dion edozein pertsonak, 2020KO AZAROAREN 9-13KO ASTEA BAINO LEHEN, eskatu behar duela amaierako ebaluazioaren bitartez ebaluatua izatea. Eskaera egiteko ZENTROKO MODULU AKORDIOEN ETA BIZIKIDETZA AKORDIOEN GIDAko eranskinetan agertzen den eredua erabiliko da. (1. ERANSKINA)



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz".

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian ikasleak Ikasle Gidan zehaztutako atal hau egin beharko du:



Indibidualki garatu beharreko proba notaren %100a izango da



Azken ebaluazioa duen ikaslearen kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea. Deialdiari uko egiten dion ikasleak «aurkezteke» kalifikazioa jasoko du.



OHARRA



Egoerak hala eskatuko balu, ez-ohiko deialdian eGelaren bitartez egingo da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Fouassier, M. (2017). II. Atala. I. Kapitulua. Aniztasuna ikasgeletan: hezkuntzaren alorreko ahotsak. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Fouassier, M. eta Mintegi, M. (2017). III. Atala. I. Kapitulua. Ibilbide arrakastatsuak: bizi-kontakizun anitzak. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Fullaondo, A. (2017). I. Atala. I. Kapitulua. Hurbilketa teorikoa eta kontzeptuala. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Immigrazioaren Euskal Behatokia. (2018). Atzerritar jatorriko biztanleak EAEn 2018. Ikuspegi, 69.
Moreno, G. (2017). I. Atala. III. Kapitulua. Adituen ikuspegia. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.
Moreno, G. (coord.). (2018). El proceso de integración del colectivo inmigrante en Euskadi: análisis de la Encuesta de población inmigrante extranjera en la CAE (EPIE 2014). Bilbao: Universidad del País Vasco, Servicio de Publicaciones.
Otero, B eta Mendoza, K. (2017). I. Atala. II. Kapitulua. EAEko Haur eta gazteen aniztasuna, zifretan. Haur eta gazteen aniztasuna EAEn. (Oker izendatutako) bigarren belaunaldiak- en. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Besalú, X. y Vila, I. (2007). La buena educación. Libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Los Libros de la Catarata.

Bernárdez, E. (2008). El lenguaje como cultura. Madrid: Alianza Editorial

Vasseur, M.T. (2006). Las culturas en la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas. Confrontaciones, articulaciones, choques. Cuestiones para la formación de docentes en contextos multilingües. En Enseñar y aprender lenguas en el país de acogida. Revista Textos, 42. Barcelona: Grao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Besalú, X. (2002). Diversidad cultural y educación. Madrid: Síntesis
Besalú, X. (2006). Inmigración y educación. El papel del maestro ante la inmigración. Educar(nos), 35 (10-14).
Besalú, X. (2007). Palabras que crean realidad, conceptos que orientan las prácticas. Eskola Publikoa, 39(16-18).
Besalú, X. (2008). Currículum nacional y currículum intercultural en Cataluña y España. En Besalú,Campani y Palaudàrias, La educación intercultural en Europa. Un enfoque curricular (pp. 153-170). Barcelona: Pomares-Corredor.
Crystal, D. (2007). Hizkuntzaren iraultza. Donostia: Erein
Etxeberria, F. (2002). Sociedad Multicultural y Educación. Donostia: Ibaeta Pedagogía.
Ibarraran, A., Lasagabaster, D., Sierra, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbao: Lete argitaletxea.
Jaussi Nieva, Mª L. y Rubio Carcedo, Mª T. (2004). Educación intercultural. Orientaciones para la respuesta educativa a la diversidad étnica y cultural en la escuela. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Hezkuntza, Unibertsitate eta Ikerketa Saila
Lasagabaster, D. y Sierra, J.M. (coor.) (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona: ICE-Horsori
Martí, P., Ortega, P., Idiazabal, I etab. (2006). Hizkuntzen mundua. Munduko Hizkuntzeei buruzko txostena. Bilbao: EHUAZ.
Noguerol, A. (2008). El tratamiento Integrado de las lenguas en el marco europeo. Textos 47(7-19)

Aldizkariak

Jakin
Hik Hasi
Textos
Ikastaria/Cuadernos de Educación
Bat soziolinguistika aldizkaria

Web helbideak

https://www.mepsyd.es/creade/IrASubSeccionFront.do?id=70
http://www.fongdcam.org/manuales/educacionintercultural/index.htm
http://www.aulaintercultural.org/
https://www.mepsyd.es/creade/index.do
http://www.orozco.cc/Educa/Docus/v_emigran.htm
http://www.stecyl.es/informes/inmigracion/inmigracion.htm
http://www.aulaintercultural.org/experiencias/
http://misprimerassemanasenelauladeenlace.blogspot.com/2009/02/interculturalidad-y-escuela.html
http://webquest.xtec.cat/httpdocs/wqweb_%20intecast/index.htm
http://cuadernointercultural.wordpress.com/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-20 11:30
  • Ekain : 2023-06-02 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

09:00-10:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-20 11:30
  • Ekain : 2023-06-02 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE IDIOMAS - IRAKASLEEN U. E. (1)