XSLaren edukia

Erlijioaren Fenomenologia25894

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25894

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Titulazioa: Haur Hezkuntza eta Lehen Hezkuntza.

Berezitasuna:

Irakasgaia: Erlijioaren Fenomenologia

Kurtsoa: 2022-2023

Lauhilabetea: 1

Kredituak (T/P): 6

Saila: Erlijio Mintegia (IIG)

Jakintza Arloa: Humanitateak

Irakasgaiaren koordinatzailea: Concepcion Raquel Cantero

Tfnoa: 945014222

Bulegoa: 2-4

Posta elektronikoa: concepcionraquel.cantero@ehu.eus



Deskribapen orokorra Ikasgai multzo hau legeriak zehatua den GAEZ titulua lortzeko egokia da. Ikastetxe publiko zein pribatuetan klaseak emateko beharrezkoa ere baita. Eta, hortaz, edozein titulu bezala kontutan hartzen da balorazio taulak egitekotan. Beraz, lehenengo urratsa bide horrexetan izaten da, izan ere, Kristautasunaren eta Didaktikaren kurtsoekin osatzen da bidea. –Hauek, ikasketa osagarrizko bezala agertzen dira-.



Dena den, badakigu ikastetxe konzertatuetan hartzen haintzakotzat hartzen dela irakaslegoa hautatzean. Beraz, Haur eta Lehen Hezkuntzetako Graduetako ikaslegoarentzat oso interesgarria daiteke, lan mudura sarbide profesionala delako.



Argi dago, ikasgai guztien ordutegia zehaztea oso zaila izaten dela, Eskolan, arrazoi askogatik.



DECA-GAEZ titulua eskuratzeko lehen multzoa da ikasgai honetan proposatzen dena: Fenomenologia erlijioso eta kristaua.



Ikasgaia hautazko bezala agertzen da eskaintza ofizialean eta 6 ECTS ditu. Ekintza erlijiosora hurbiltzea da lehen urrats hau: egitura zein ezaugarri orokorrak, erlijio haundien arteko erlazioak eta desberdintasunak, egungo mugimendu erlijiosoak –sektak-…



Hitz batez, zer den erlijioa aztertzean datza ikasgaia eta konfesio erlijioso ezberdinen arteko elkarrizketa ikusirik bakoitzaren berezitasunak, ala nola, gizrtean, kulturan, artean eta arau moraletan duten agertzeko era eta kosmobisioa.



Irakasgaiaren deskribapena

Erlijioaren unibertsaltasuna ulertzea da kontua diziplina ezberdinak erabiliz bere ikerketarako. Aztertuko da bai erlijioaren errealitatea eta bai bere eboluzioa historian zehar ere. Erlijioaren inguruan eman diren jarrerrak eta erantzun filosofiko erlijiosk kontutan izanik existentziren zentzu ezberdinak izango ditugu oinarri. Azalduko da erlijio gertaeraren estruktura. Sakratua, misterioa, hierofaniak eta erlijio espresio anitzak ( mituak, sinboloak eta ikuttak, errituak, ospakizunak,…) Horretarako adibideak, kontzeptuak eta irizpide hermeneutikoak emango dira eta euskal mitologiara era joko dugu. Erlijioen tipologiak eta klasifikazio ezberdinak analizatuko dira, erlijio jakintsuetan (Taoismo eta Kofuzianismoa), mistikoak (hinduismo eta budismoa) eta profetikoak (judaísmo, Islam eta kristautasuna) gehien bat aztertuz. Kultura ezberdinetan (modernismoa, post-modernismoa eta modernismo likidoa) zein izan den erlijio gertaerak elkar izan duten influentzia eta erlijiosotasun berriena ere. Beste alde, sekularizazio prozesua, erlijioen arteko elkarrizketa eta kulturtartekotasunari era garrantzia emango diogu. Biblia aurkeztuz tradizio judu.fristau-islamiarrean duen oinarrizko garrantzia aztertuz bukatuko dugu irakasgaia.







Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Gaitasunak

1. Traszendentzia eta ekintza erlijiosoaren esistentziaren kontzientzia.

2. Kultura askoren ekintza erlijiosoa ezagutzea. Haren eragina eta presentzia egungo kulturan.

Beste kulturetako erlijioekiko begirunea eta ezagutza.

3. Bizitzari buruzko zentzuzko galderak egitea posible dela.

4. Biblia eta haren liburuak irakurtzeko gaitasuna.

5. Itun Zaharreko teología ezagutzeko ahalmena.

6. Hizkera erlijiosoa eta haren erabilera eta sinbologia ezagutzeko posibilitatea.

Irakasgaiaren gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak

1-Erljioaren errealitate eta garapenaz arduratu diren zientziak zehazten ditu, elkarren arteko ikuspegia desberdintzen jakiten duelarik.

-Ekintza erlijiosoaren unibertsaltasuna definitzen du, zertan datzan identifikatzen.

-Bizitzaren zentzuari eman zaizkion galde-erantzunak deskribatzen ditu, biak ezagutzen dituela.

2-Ekintza erlijiosoaren egitura azaltzen ezagutzen du.

-Sakratua, Misterioa, Hierofaniak ere nabarmentzen ditu haien adierazpenak ematen.

-Badaki kontzeptuak eta erizpide hermeneutikoak erabiltzen.

3 -Erlljioen sailkapen erizpideak eta erlijioen ereduak lotzen ditu.

-Eredu eta egituren artean loturak gauzatzen ditu.

-Bi multzo erlijiosoen arteko desberdintasunak eta harremanak egiaztatzen ditu, ulerpenak lotzen dituelarik.

4 -Egungo eredu kulturalak aztertzen ditu eragina mundo erlijiosoan bereiztuaz.

-Erlijio eta kulturaren arteko lotura nabarmentzen ditu.

-Interpretazio ezberdinak errespetatzen badaki.

5 -Tradizio kultural judutar kristaua ezagutzen du haren balorea bereizten egunean.

-Kanon kristauaren historia ezagutzen du.

-Bibliaren genero literarioak ere nabarmentzen ditu, ezaugarriak ezagutzen.

-Badaki Itunen ikuspegi teologiko orokorra esplikatzen.

6 -Pentsamendu eta sinbolo erlijiosoen arteko lotura bereizten du.

-Sinbologia erlijiosoaren pisua kulturan estimatzen du.

-Sinbolo erlijiosoen esanahia bereizten du, errealitate erlijiosoarekin loturak ezartzen.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Gaitegia



1. Erlijio Gertaera eta Erlijio Tradizio ezberdinen eta kulturen arteko elkarrizketari lotutako sarrera:



• Esperientzia erlijiosoa: errealitate antropologikoa

• Erlijio Gertaera eta gizartean, moralean, kulturan eta artean nola islatzen den

• Elkarrizketa erlijiosoa eta kulturartekoa. Tradizio eta kreentzia erlijiosoenganako hurbilketa: Kristautasuna, Islama, budismoa, Judaismoa,…

• Kristautasuna eta kulturaren arteko elkarrizketa: mendebaldeko zibilizazioaren erro kristauak.

• Kulturarren sekularizazioa, sekten berbizketa eta indifetrentzia erlijiosoa.



2. Gizakia.



• Kreatura.

• Bokazioa.

• Gizatiarra.

• Bizitzaren zentzua.

• GGEE eta duintasuna.

• Proiektu pertsonala.



3. Biblia: Hiru erlijio handien liburu sakratuaren ezagutzaren oinarriak



• Itun Berria eta Itun Zaharraren liburuen formakuntza eta estruktura.

• Biblia: Errebelazio kontzeptua.

• Kreazioa eta Hierofania: norbera, besteak, gauzak (mundua) eta Transzendentzia.

• Jainkoa eta Herriaren arteko Ituna.

• Pertsonaia biblikoak eta hauen esannahia Israel Herriaren, Kristautasunaren eta Islamaren esperientzia erlijiosoan.

MetodologiaToggle Navigation

Klase eta tutoria presentzialak Multzoen edukiak lantzeko, klaseetan azalpen minimoa emango da; hauek osatzeko, web eta gainontzeko baliabideak erabiliko dira: lanak, irakurgaiak, ariketak, arazoak, eztabaidak…

Lanak Multzoak sakontzeko era askotako lanak -banakakoak zein taldekakoak- egingo dira.

Kanpoko lana Multzo batzutan kanpora aterako da, unitateak egiteko: sinbologia erlijiosoa...

Irakurketak Testoak irakurri, aztertu eta kritikatu.

Unitateak, moduloak... hobeto osatzeko eta ulertzeko, ikusten da hirian gertatzen diren foru, elkarrizketa, test, emanaldietara ere joateko posibilitatea...

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10
    • Portfolio (%): 30
    • AZKEN FROGA (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio metodoei dagokienez, Ikasleen Ebaluaziorako Araudiaren 8. artikuluak dioenez, irakasgairako bi ebaluazio sistema eskaintzen dira:





1. Etengabeko ebaluazioa: ezinbestekoa da etengabeko ebaluazioan ezarriko diren proba edo ebaluazio-jarduera hauek egoki jasoak eta argitaratuak izatea. Aukera egongo da ebaluazioa prestakuntza aldian zehar egindako probekin soilik egiteko, edo, proba horiek egiteaz gain, kasuan kasuko azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri bat ere egiteko.



Gogoratu beharrekoa da proba edo ebaluazio-jarduera hauetan eskatutakoari erantzuten dion ikasle orok ohiko deialdian etengabeko ebaluazio sisteman ebaluatua izateko eskubidea duela. Beraz, irakasgaiaren kronograman proba edo ebaluazio-jarduerak noiz izango diren zehaztea gomendatzen da.



Irakaskuntza gidan zehaztu egin beharko da proba edo jarduera bakoitzak irakasgaiaren kalifikazioan duen haztapena eta, horrez gain, proba edo jarduera derrigorrezkoa den ere adierazi beharko da, hau da, egin beharrekoa den eta /edo gutxieneko nota bat lortu behar den irakasgaia bera gainditzeko.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.





2. Azken ebaluazioa: aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.

Salbuespen moduan, ebaluazio sistema horrek ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahal izango ditu, azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.

DEIALDIAK ETA UKO EGITEA

Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegian jasotzen den bezala, uko egitea honako era honetan egin daiteke:





1. Etengabeko ebaluazioaren kasuan, deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek kasuan kasuko irakasgaiaren irakaskuntza aldia bukatu baino, gutxienez, hilabete lehenago egin beharko dute eskaria. Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

2. Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.





ERREFERENTZIA ETA ZITAZIO ARAUAK: zitazio arauak ezagutu eta erabili behar dira. Arau hauek bete ezean, plagioaren susmoa edo iruzurraren zantzua egotzi ahalko zaio egindako lanari.





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

UKO EGITEA.

EBALUAZIO JARRAITUA

Gelako lan indibidualak, lan ez presentzialak… %50

Gelako talde lanak, lan ezpresentzialak ere… %20

EBALUAZIO MISTOA

Froga idatzia indibiduala, ikasgaiaren bukaeran egingo da, ebaluazio jarraituan landutako gaietaz. %30

EBALUAZIO FINALA Klaseko eguneroko lanak eta jarduerak egin ezinean dauden ikasleentzakoa izango da.

Hauek lan bereziak eta froga finala egin beharko dituzte. Lan bereziak. %30







Froga idatzia. %70

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Klasean emandakoa eta apunteak, irakurketa eta hausnarketa egiteko testuak eta egela plataforman eskatzen dena.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Arregi, Joxe, (2004) Oinatzak bidean. Erlijioen historia, Bilbao: Universidad de Deusto.

Eliade, M. (1998) Lo profano y lo sagrado. Barcelona: Paidós.

Kung, H. (2004) En busca de nuestras huellas. Madrid: Debate.

Martin Velasco, J. (2005) Fenomenología de la religión. En Manuel Fraijó (ed.) Filosofía de la religión (pp. 67-

87). Madrid: Trotta.

Trias, E. (2000) Por qué necesitamos la religión. Barcelona: Plaza & Janes.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Eliade M. (1999) Historia de las ideas y de las creencias religiosas, 3 vols.
Barcelona: Paidós.
Mardones, J. Mª. (1998) Para comprender las nuevas formas de la religión. Estella: Verbo Divino.
Nadal, M. (2002) Curso de iniciación al Antiguo y al Nuevo Testamento. Estella: Verbo Divino.
Otto,O. (1980) Lo santo. Lo racional y lo irracional en la idea de Dios. Madrid: Alianza.
Tamayo, J.J. (2004) Fundamentalismos y diálogo entre religiones. Madrid: Trotta

Aldizkariak

BANDUE, Revista de la Sociedad Española de Ciencias de las Religiones, Madrid: Trotta
ILU, Revista de Ciencias de las Religiones, Madrid: Universidad Complutense
RESEÑA BIBLICA, Estella: Asociación Bíblica Española

Web helbideak

http://www.kalipedia.com/religion-cultura/
http://www.cnice.mec.es/profesores/asignaturas_optativas/sociedad-cultura-religion
hhtp://es.wikipedia.org/wiki/Biblia

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 15:00
  • Maiatz : 2023-05-24 15:00

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 3M - IRAKASLEEN U. E. (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 15:00
  • Maiatz : 2023-05-24 15:00

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 3M - IRAKASLEEN U. E. (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 15:00
  • Maiatz : 2023-05-24 15:00

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

15:00-17:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-13 15:00
  • Maiatz : 2023-05-24 15:00

Ikasgela(k)

  • eSEMINARIO 3M - IRAKASLEEN U. E. (1)