XSLaren edukia

Komunikazioa Euskaraz25896

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Kodea
25896

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hizkuntz gaitasuna eta gaitasun komunikatiboak funtsezkoak dira eskolako jardunean, Haur eta Lehen Hezkuntzako alorretan profesionalak izango diren arlo hauetako graduatu berrientzat. Etorkizunean eskola mailan ez ezik gizarte mailan ere, euskara hizkuntzaren transmisore izango diren neurrian, hizkuntzaren normalizazioari begira profesionalek izan behar duten goi mailako hizkuntz ezaguera berma dezaten lagunduko zaie.

Hauek dira irakasgai honek langai hartuko dituen alderdiak:-Hezkuntzaren eta gizarte arloko jardunaren komunikazio-eskakizunak: komunikazio-eremuak (eskola), helburuak, jorratu ohi diren gaiak, gaien trataera...-Komunikazioaren moldea: baldintza fisikoen arabera, mintzaideen ezaugarrien arabera, euskarrien eta baliabideen arabera...-Komunikazio-jarduerak: entzuketa arretatsua, informazioa eskuratzeko irakurketa, irakurketa ozena, jendaurreko azalpena, ahozko elkarreragina, elkarreragin idatzia, idatzizko ekoizpena -Testuak: ahozkoak eta idatziak, eskola-dokumentuak (gutunak, aktak, deialdiak...), txosten teknikoak, eskola-materialak (liburuak, fitxak...), hedabideetako testuak (hezkuntza gaien inguruko albisteak, erreportajeak, iritzi-artikuluak, saiakerak...), lege-testuak (arauak, ebazpenak...), eta abar. -Estilo eta terminologia espezializatua.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation



-Komunikazio-hizkuntza gaitasunak ezagutzea hezkuntza eremuan lan egiteko.

-Komunikazio-gaitasunak irakaskuntzara, hezkuntza-kudeaketara, gizarte-hezkuntzara eta arreta psikopedagogikora bideratzea, euskarazko beharrak hobetzeko.

-Hezitzaileek hizkuntza-igorle gisa eskola-eremuan duten zeregina aztertzea, baita hizkuntza normalizazioari egiten dioten ekarpena ere.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Tema 1.-Hezkuntza arloko jardunaren komunikazio-eskakizunak: komunikazio-eremuak, helburuak, jorratu ohi diren gaiak, gaien trataera...

Tema 2.-Komunikazioaren moldea: baldintza fisikoen arabera, mintzaideen ezaugarrien arabera, euskarrien eta baliabideen arabera...

Tema 3.-Komunikazio-jarduerak: entzuketa arretatsua, informazioa eskuratzeko irakurketa, jendaurreko azalpena, ahozko elkarreragina, elkarreragin idatzia, idatzizko ekoizpena, bitartekotza...

Tema 4.-Testuak: eskola-dokumentuak (gutunak, aktak, deialdiak...), txosten teknikoak, eskola-materialak (liburuak, fitxak...), hedabideetako testuak (hezkuntza gaien inguruko albisteak, erreportajeak, iritzi-artikuluak, saiakerak...), lege-testuak (arauak, ebazpenak...), eta abar.

Tema 5.-Estilo eta terminologia espezializatua.

MetodologiaToggle Navigation

-Material desberdinen irakurketa, hausnarketa eta ekoizpena gelan:

-Ahozkoak: gelako elkarrizketak eta eztabaidak, aurkezpenak ...

-Idatziak: laburpena, erreseina, itzulpena …

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Klasera joaten diren ikasleei ebaluaketa jarraitua egingo zaie (% 90eko asistentzia derrigorrezkoa da ebaluaketa mota honetarako).

- % 90eko asistentzia betetzen ez duten ikasleek ikasgai guztiari buruzko azterketa idatzia burutu beharko dute (0tik 10era ebaluatua izateko eskubidearekin).

- Ebaluaziorako metodoa azken ebaluazioa denean, deialdiari uko egiteko nahikoa izango da azken probara ez aurkeztea

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Froga ahozkoa eta idatzia izango da eta 0-10 artean ebaluatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Aldezabal, I., 2009. "Bitartekaritzarako estrategiak: itzulpengintzaren oinarriak". In Ezeiza et al. (2008) Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. UPV/EHU: Euskara Institutua.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ezeiza, J., 2009. "Komunikazio idatzia I: testu akademikoen ulermena". In Ezeiza et al. (2008) Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. UPV/EHU: Euskara Institutua.



Ezeiza, J., 2009. "Komunikazio idatzia II: testu akademikoen ekoizpena". In Ezeiza et al. (2008) Unibertsitateko komunikazio-gaitasunen eskuliburua. UPV/EHU: Euskara Institutua.

Gehiago sakontzeko bibliografia

García Azkoaga, I.M., 2007. "Ikasleen testuetatik estrategia linguistiko-diskurtsiboen irakaskuntzara. Izen kohesioa aztergai". In I. Plazaola & M.P. Alonso (eds.): Testuak, diskurtsoak eta generoak. Euskal testuen azterketa eta korrontea Erein, Donostia, 2007, 187-186.
Igerabide, J. K., 2007. "Mikel Lasa", in Cien años de poesía, Peter Lang (ISBN 978-3-03910-765-0, Bern, 2007, pg, 485-492 or.

Aldizkariak

Textos de Lengua y literatura
Cuadernos de Pedagogia
Aula de Innovación Educativa
Hik Hasi

Web helbideak

http://www.euskara-errektoreordetza.ehu.es/p267-home/eu/
http://www.euskaljakintza.com/