XSLaren edukia

Hizkuntza Plastikoa eta Ikusizkoa25922

Ikastegia
Hezkuntza eta Kirol Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25922

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Gelako p.2436

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaian, ekintza-artearen (performance, instalazioa,…), ikus narrazioen eta arte bizien inguruan hausnartuko da, hizkuntza plastikoak eta ikusizkoaren ikuspuntutik, Haur Hezkuntzan dituzten aukera desberdinak ikertuz eta frogatuz. Kontzeptu eta baliabide anitzen bilaketaren, esperimentazioaren eta hausnarketaren bitartez proiektu eta sorkuntza berritzaileak eta ez estereotipatuen proposamenak eta erabilpenak izango dira oinarri eta helburu.



Esperimentazioak egingo dira teknika eta estetika desberdinak lantzeko eta prozesu sortzaile anitzak ezagutzeko. Aldi berean, artikulu eta bestelako testuak eta ikus adibideen bilaketa, analisia eta gogoeta egingo da, esperimentazio, proiektu eta modulu laneko (K6) oinarri teoriko-praktiko eta/edo inspirazio giza erabiltzeko. Lortutako informazioa eta egindako esperimentazioak partekatuko dira, talde guztien artean, aurkezpen desberdinen bitartez.



Irakasgaia bi ekitalditan banatutako proiektu baten bitartez burutuko da. I. Ekitaldia – Esplorazioa eta II. Ekitaldia – Inspirazioa eta aurkikuntza. I. Ekitaldian, Esplorazioa, ekintzazko arteari eta arte biziei lotutako hizkuntza plastiko eta bisualaren inguruan ikertzen eta esperimentatzen hasiko gara. II. Ekitaldian – Inspirazioa, Haur Hezkuntzarako ekintzazko artearen inguruko sakonketa egingo da proposamenen diseinua eta gauzaketaren bidez. Prozesua eta emaitzak ikasleek sortutako idatzizko eta ikusizko espazio birtual batean adieraziko dira.



Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgaiaren gaitasunak

A) Ikusizko baliabide, teknika eta estrategia ezberdinak ezagutzea, ipuinen eta dramatizazioen narrazioetan eta ilustrazioetan erabiltzeko.

B) Elementu plastiko eta ikusizko ezberdinak erabiltzea, koreografien eta dantzen eszenografiarako materialak sortzeko.

C) Dramatizazioari aplikatzeko aukera plastikoak ezagutzea.

D) Narrazioak eta ipuinak ilustratzeko teknikak menperatzea, irudiarekin eta eszenografiarekin jolas eginaz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaur egungo Haur Hezkuntzan jarraitutako Arte eta Ikusizko Hezkuntzaren kontzeptu nagusien, hezkuntza eredu eta metodologien berrikusketa eta ekintza-artearekin, narrazio bisualekin eta arte biziekin lotura dutenen inguruko sakonketa.

2. Hizkuntza Plastikoa eta Ikusizkoaren ezaugarrien, baliabideen eta materialen bereizgarriak eta aukerak, Haur Hezkuntzari aplikatutako ekintza-arteak, narrazio bisualak eta arte bizien inguruko esperimentazio eta sorkuntza anitzen bidez.

3. Ekintza-artearekin, narrazio bisualekin eta arte biziekin zerikusia duten eta haur gelara egokitutak dauden proiektuak eta proposamenak diseinatu eta burutu



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgai guztia lan kooperatibo, aktibo eta praktiken bidez gauzatuko da proiektu baten bitartez. Ikasleak izango dira euren ezagutzak eraikitzen dituztenak ikerketa, hausnarketa eta esperimentazioen bitartez.

Hausnarketen partekatzea, esperimentazioak, hauen aurkezpenak eta behin betiko ekoizpenak, eskola-ordu teorikoetan eta praktika-orduetan bideratuko dira.

Iturrien bilaketa eta aurkezpenen eta lan idatzien ikusizko eta idatzizko diseinua, ez bertaratze orduetan egingo da.

Ikasgaiaren gaitasun eta eduki guztiak zeharka landuko dira hausnarketa teoriko-praktikoaren bitartez, beraz, ez da prozesu lineal bat jarraituko eta ikasgaiaren inguruko gogoeta etengabekoa izango da.

Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.







Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Moduluko Diziplinarteko lana (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA

Egin beharreko lanak:



1. Taldeko karpeta (%30): Ekitaldi I eta Ekitaldi II-ko lan teoriko-praktikoak.

2. Banakako karpeta (%30): Ekitaldi I-eko eta Ekitaldi II-ko banakako lan teoriko-praktikoak, %10; Haur Hezkuntzari zuzendutako ekintza-arteko proposamen baten diseinua, %15, eta Etengabeko ikaskuntzarako zeregin indibidualak (galdeketak eta zereginekiko konpromisua), 5 %.

3. Moduluko diziplinarteko lana (taldeko lana): % 40.



Atal guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditzeko.



AZKEN EBALUAZIOA

Azterketa teoriko-praktikoa, 3 atalez osatua (modulua barne):

1. Proposamen artistiko/bisual baten analisi idatzia egitea (%30%)

2. Haur Hezkuntzari zuzendutako ekintza-arteko proposamen baten diseinua ( %30)

3. Moduluko diziplinarteko froga (%40)



Azterketaren 3 atalak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko. Azterketaren bitartez irakasgaia edo modulua soilik gainditu behar badira, bakoitzari dagokion atalak soilik egin beharko dira.



OHARRA/NOTA:

Irakasgai osoa aprobatzeko atal guztiak gainditzea beharrezkoa da. Halaber, ebaluazio jarraituaren edo azken ebaluazioaren emaitza guztiak ikasturtearen ez ohiko deialdira arte gordeko dira.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita (8.3 artikulua). Eskaera hemen: https://www.ehu.eus/documents/5299588/5795606/UKO+EGITEAREN+ESKAERA.pdf/a51f8df3-0180-9383-e6a9-596f2a0bc0a0?t=1615888562947

Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa teoriko-praktikoa, 3 atalez osatua (modulua barne):

1. Proposamen artistiko/bisual baten analisi idatzia egitea (%30%)

2. Haur Hezkuntzari zuzendutako ekintza-arteko proposamen baten diseinua ( %30)

3. Moduluko diziplinarteko froga (%40)



Azterketaren 3 atalak gainditu beharko dira irakasgaia gainditzeko. Azterketaren bitartez irakasgaia edo modulua soilik gainditu behar badira, bakoitzari dagokion atalak soilik egin beharko dira.



Ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba honetara ez aurkeztearekin.



Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Beharrezkoak diren materialak, baliabideak eta teknikak
1go mailako apunteak
Irakasleak eskainitako artikuluak, bideoak, irudiak , e.a.
Egela (ikasgairako materialak)
Bilaketa bibliografikoa: artikulu eta liburu espezializatuak
Ikus erreferenteen bilaketa: egindako argazkiak, aldizkariak, liburuak, web orri espezializatuak...

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

I. Ekitaldi

Aguirre, I. (2015). Hacia una narrativa de la emancipación y la subjetivación desde una educación del arte basada en la experiencia. Docencia, 57, 5-15. http://educacionpublica.org/wp-content/uploads/2017/06/Docencia_57.pdf

Cabanellas, I. y Hoyuelos, A. (1995). Los estereotipos una forma de contaminación cultural. In-Fan-Cia, 32, 9-11. Eskuragai erreprografian.

Cubillo, R. (2011). La enseñanza de las artes visuales: concepciones teóricas y metodológicas. Redvisual, 14. http://www.redvisual.net/index.php?option=com_content&task=view&id=199&Itemid=5

Gutierrez, R. (2002). Educación Artística y Desarrollo Creativo. Arte, Individuo y Sociedad, Anejo I, 279-288. http://revistas.ucm.es/index.php/ARIS/article/view/ARIS0202110279A/5880

Martínez, S. (2019). Instalaciones artísticas como metodología de aprendizaje en futuros docentes. https://repositorio.comillas.edu/xmlui/bitstream/handle/11531/36790/Instalaciones_SilviaMartinezCano.pdf?sequence=-1

Ortega, A. (2011). Desarrollo de las competencias en el ámbito de las artes plásticas y visuales. Aula de Innovación Educativa, 201,28-32.

Vaquero, C. y Gómez del águila, L. Mª. (2018). Educación artística, desconsideración social y falta de expectativas. Consecuencias de la reproducción como paradigma no-educativo. Eari, Educación Artística Revista de Investigación, 9, 220-236. https://ojs.uv.es/index.php/eari/article/view/12051



II. Ekitaldi

Abad, J. eta Ruíz de Velasco, A. (2014). La propuesta de las instalaciones. http://proyectomiradas.com/la-propuesta-las-instalaciones-metaforas-del-encuentro-traves-del-juego/

Gómez, J.R. (2007). Definiciones e indefiniciones en torno al arte de acción. En Gómez, J.R. Nuevos Lenguajes en Educación Artística: La Performance, pp. 18-31. https://www.juntadeandalucia.es/educacion/portalaverroes/documents/10306/39101/perfomance.pdf

Mesías-Lema, J. Mª. eta Sánchez, C. (2018). “Paisajes del yo”: Simbiosis sensible del cuerpo, espacio y luz en el aula de infantil. EARI, Educación Artística Revista de Investigación, 9, 110-130. https://ojs.uv.es/index.php/eari/article/view/10927/12482

Recio, I. (2014). Pistas para la evaluación: instalaciones. Aula de Infantil, 77, 26.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Abad, J. (2011). Experiencia Estética y Arte de Participación: Juego, Símbolo y Celebración. https://www.oei.es/historico/artistica/articulos01.htm
Abad, J. (2015). Narrativa y Celebración del Arte Comunitario en la Escuela Infantil. https://www.vitoria-gasteiz.org/wb021/http/contenidosEstaticos/adjuntos/es/25/32/42532.pdf
Ruiz de Velasco, A. eta Abad, J. (2016). Lugares de juego y encuentro para la infancia. Revista Iberoamericana de Educación, 71, 37-62.
Ruiz de Velasco, A. eta Abad, J. (2019). El juego simbólico. Biblioteca de Infantil Graó.
Ruiz de Velasco, A. eta Abad, J. (2019). El lugar del símbolo. El imaginario infantil en las instalaciones de juego. Biblioteca de Infantil Graó.
Acaso, A. eta Megías, C. (2017). Arth Thinking. Cómo el arte puede transformar la educación. Barcelona: Paidós Educación.
Aguirre, I. (2006). Modelos formativos en educación artística: Imaginando nuevas presencias para las artes en educación. https://bitacoramaedar.files.wordpress.com/2013/08/imanol-aguirre-modelos-formativos-en-e-artc3adstica.pdf
Aguirre, I. (2012). Hacia una nueva narrativa sobre los usos del arte en la escuela infantil. Instrumento-Revista de Estudo e Pesquisa em Educação, 14(2), 161-173. https://academica-e.unavarra.es/bitstream/handle/2454/21266/HaciaUnaNuevaNarrativa.pdf?sequence=1&isAllowed=y
Aguirre, I. (2015). Repensar las relaciones entre artes e infancia en la educación escolar. https://proyectovaca.files.wordpress.com/2016/02/vaca-en-formacic3b3n-septiembre-2015-aguirre-de-castro-saloniers.pdf
Agra, Mª. J. (2001). Itinerarios de arte para la educación. Aula de Innovación Educativa, 106,1-3.
Belver, M. H.; eta Ullán A. M. (2007). La creatividad a través del juego. Salamanca: Amarú.
Bishop, C. (2006). El arte de la instalación y su herencia. Redvisual, 14, 9-23. http://lamediatecaemad.blogspot.com/2014/04/el-arte-de-la-instalacion-y-su-herencia.html
Bosch, E., Cols, C., Nicolás, M., Vallvé, L., Vila, G. eta Sans, S

Aldizkariak

Hezkuntza plastikoa eta artistikoa
Arte, Individuo y sociedad: https://revistas.ucm.es/index.php/ARIS Irekia
- Artaren inguruko atal berezia 1, 2002,: https://dialnet.unirioja.es/ejemplar/145004
Arteterapia. Papeles de arteterapia y educación artística para la inclusión social: https://revistas.ucm.es/index.php/ARTE Irekia
Eari. Educación Artística Revista de Investigación: https://ojs.uv.es/index.php/eari Irekia
International Journal of Art & Design Education: https://www.wiley.com/en-es/International+Journal+of+Art+&+Design+Education-p-9780J
IJETA. International Journal of Education through Art: http://www.insea.org/research/international-journal-education-through-art
Invisibilidades: http://www.apecv.pt/publicacoes/revista-invisibilidades Irekia
Imaginar: http://www.apecv.pt/publicacoes/revista-imaginar Irekia
Orokorrak
Aula de Infantil: https://www.grao.com/es/aula-infantil Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Aula de Innovación Educativa: https://www.grao.com/es/aula-de-innovacion-educativa Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Cuadernos de Pedagogía: http://www.cuadernosdepedagogia.com/content/Inicio.aspx Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
In-Fan-cia. Educar de 0 a 6 años: https://www.rosasensat.org/revistes/in-fan-cia/ Eskuragai EHU-ko bibliotekaren bitartez
Hikhasi: http://www.hikhasi.eus/Aldizkariak/Hik_hasi Irekia
Tantak: https://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak/index Irekia
Uztaro, Giza eta gizarte-zientzien aldizkaria: https://www.uztaro.eus/ Irekia
Zehar, Arte-aldizkaria: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=3370 Irekia
Zer, Komunikazio-ikasketen aldizkaria: https://dialnet.unirioja.es/servlet/revista?codigo=2018 Irekia

Web helbideak

Mediatekak eta bilatzaileak
Artistak, arte lanak, ikuskultura:
http://www.artcyclopedia.com/
World Wide Arts Resources: http://www.wwar.com
http://www.artdiscover.com/es (materialak/tekniken bitartez bilatu ahal dituzue artistak)
https://www.plataformadeartecontemporaneo.com/pac/ (artista emakumeen atala dauka eta baita ere artistekin elkarrizketak)
MoMA (Museum of Modern Art): https://www.moma.org/collection/terms/ (Art terms atalean bilatu ahal dituzue artistak gaia/materiala/kontzeptuaren bitartez)
https://streetart.withgoogle.com/es/
Performancelogía. Todo sobre Arte de Performance y Performistas: http://performancelogia.blogspot.com/ eta

Wiki Art: https://www.wikiart.org/es
Antzezpenak:
Feten (Feria Europea de Artes Escénicas para Niños y Niñas) http://feten.gijon.es/
http://lamediatecaemad.blogspot.com/ (eszenografiak)

Hezkuntza Artistikoa
About Art21 (Arte garaikidea mundu mailan): https://art21.org/about/
AVALEM (Asociación Valenciana de Educadores de Museos): http://www.oepe.es/
Huarte. Arte Garaikideko Zentroa. https://www.centrohuarte.es/eu/
Insea (International Society for Education through Art): www.insea.org Eta honen barnean dauden atal desberdinak:
NAEA: www.arteducators.org
INAEA: www.inaea.org
APECV: www.apecv.pt
EDARTIS // Arte, Educación y Pensamiento Crítico // post-arte y des-educación en la sociedad redEsbrina (Subjectividades, visualidades y entornos educativos contemporáneos): https://es-es.facebook.com/edartis.educacion ; https://www.youtube.com/user/colectivoedartis
Ikerketa taldea: https://esbrina.eu/es/el-grupo/
María Acaso: https://mariaacaso.es/
Mupai (Museo Pedagógico de Arte Infantil): https://mupai.wordpress.com/
OEPE (Observatorio de Educación Patrimonial en España): http://www.oepe.es/
Proyecto Vaca. (Balibide praktikoak eta bestelakoak) https://proyectovaca.wordpress.com/recursos-practicos-baliabide-parktikoak/

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-20 11:30
  • Maiatz : 2023-05-31 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E. (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

Azterketa

  • Urtarril : 2023-01-20 11:30
  • Maiatz : 2023-05-31 11:30

Ikasgela(k)

  • eAULA DE DIBUJO - IRAKASLEEN U. E. (1)