XSLaren edukia

Ikastetxearen Antolakuntza27632

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
27632

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Gelako p.6699

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai honetan ikastetxea hartzen da irakas-jardunaren gune nagusitzat. Antolaketa-egitura, baliabideak, funtzionamendu egoki batetarako gakoak, erlazio-sistema, ebaluazioa eta berrikuntza izango dira materiaren berariazko gaiak. Materia honek jardunbide profesionala oso modu zabalean ulertzen du, hasi ikasgelan modu indibidualean egiten den irakasle lanetik eta talde baten barruan hezkuntza edo erakundeen proiektu batetako kide moduan egiten deneraino. Seihileko bereko beste materia batzuekin batera, diziplinarteko proiektu baten garapenean lagunduko du. Proiektu hori garatzeko kontuan hartuko dira irakaskuntza-praktiketan egindako lehenengo egonaldian ikasitakoa eta han jasotako esperientzia.

Azkenik, moduluko beste Irakasgaiekin batera diziplinarteko izaera duen proiektuan parte hartuko du. Lan honen garapenean ikasleek lehenengo praktikaldian bereganatu dituzten esperientziak eta ezagutzak kontutan hartuko ditu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

E1. Erakunde gisa ikastegien ezaugarri nagusiak identifikatzea.

Ikaskuntzaren emaitzak:

1.Ikastetxe baten antolakuntza egitura osatzen duten dimentsioak bereizten ditu.

2.Ikastetxearen antolaketaren dimentsioak ezberdindu egiten ditu

3.Ikastetxeen inguru administratiboa eratzen duten aldeak eta mailak lotzen ditu.

E2. Hezkuntza –zentroetako testuinguru sozialak eta instituzionalak aztertzea, egoera bakoitzari egokitutako hezkuntzako eta antolakuntzako ekintzak modu kritikoan diseinatzeko.

Ikaskuntzaren emaitzak:

1.Egungo ikastetxeen inguru sozialaren (ezagutzaren gizartea eta bertako testuinguru soziokulturala) eta inguru instituzionalaren (hezkuntza sistema eta hezkuntza administrazioa) ezaugarriak nahiz ikastetxeen erronka nagusiak identifikatzen ditu.

2.Ikastetxea halako inguruan kokatzeko ekintzak eta estrategiak proposatzen ditu, esku-hartzeko proposamenak diseinatuta.

E3. Inguru sozialaren aldaketak kontuan hartuta, hezkuntza-antolakuntzen helburu instituzionalen inguruko gogoeta egitea; berrikuntzan, hobekuntzan eta barne nahiz kanpoko ebaluazioan berebiziko arreta jarriz.

Ikasketa-emaitzak:

1.Egun eta etorkizunean gauzatzeko proposamenak sortzen eta garatzen diren tokiak eta helburu instituzional berariazkoak jasotzen diren tokiak identifikatzen ditu. Proposamen esplizitu eta inplizituetan helburu ezkutuak identifikatzen ditu.

2.Ikuspegi zabal batetik, erakundearen autoebaluazioa eta kanpoko ebaluazioa egiteko proposamenak identifikatzen eta aztertzen ditu.

3.Ikastetxeetako jardute onak aztertzen eta baloratzen ditu.

4.Ikastetxeak berritzeko, euren helburuak eta lorpenak hobetzeko proposamenak egiten edota diseinatzen ditu.



E4. Taldekatzeak, baliabide materialak eta funtzionalak, egiturak – nabariak eta ezkutuak - zentroaren hezkuntza-proiektuaren zerbitzura jarritako bitarteko gisa definitzen eta modu kritikoan ebaluatzen ditu.

Ikasketa-emaitzak:

1.Ikastetxearen gobernu, partaidetza eta koordinaziorako oinarrizko organoak eta prozesuak, funtzio orokorrak eta konpetentziak bereizten ditu, bakoitzak hezkuntza-proiektuari eginiko ekarpena ulertuz.

2.Ikastetxeko egiturak eta erlazio giroa eta hobetzeko proposamenak diseinatzen edota aurkezten ditu.



E5. Eskola ulertzeko osagai gisa eta ikastetxearen jardueraren gidari gisa, ikastetxeetan dagoen (dauden) kulturaren (kulturen) osagaiak identifikatzen eta aztertzen ditu, barne nahiz kanpoko harremanetan eta eragileen parte-hartze prozesuetan berebiziko arreta jarrita.

Ikasketa-emaitzak:

1.Ikastetxeen errealitateari buruzko kasu zehatzak aztertzen ditu zenbait ezaugarri kultural identifikatuta eta hauek aldatzeko ahal diren pausuak proposatzen ditu.

2.Ikastetxeetan partaidetza mailak aztertzen ditu, hauek hobetzeko proposamenak diseinatuta.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.GAIA.- IKASTETXEEN ESANAHIRA HURBILDU. Organizazioen ezaugarri nagusiak. Eskolak organizazio gisara hartuta. Gizarte zientzietako ikerketa tradizio nagusiak eta berauen eragina ikastetxeen antolakuntzan.



2. GAIA.- ESKOLAREN GIZARTE TESTUINGURUA ETA INGURUA. Eskola informazioaren gizartean. Eskola Sistema eta Hezkuntza Administrazioa. Ikastetxea eta bere testuinguru hurbila.



3.GAIA.- ESKOLA INSTITUZIOA ERAKUNDE GISA. Plangintza lanabesak/dokumentuak. Erakundeen helburuak (ikaskuntza lehentasun helburuak). Giza baliabideak: ikasleak, irakasleak, familia, administrazio zein zerbitzuetako langileak eta testuinguruan dauden bestelako agenteak/eragileak. Baliabide materialak: espazioa eta material didaktikoa. Baliabide funtzionalak: denbora. Egitura formala eta ez formala. Harremanak organizazioan, lan klima eta parte-hartzea.



4. GAIA.- ESKOLA-HOBEKUNTZA ETA INSTITUZIOAREN EBALUAZIOA. Hobekuntza eta berrikuntza prozesuak eskolan. Eskoletako proiektuak. Eskola barneko eta kanpoko ebaluazio instituzionala. Kalitatea eta ekitatea. Ebaluazio instituzionaleko eredu desberdinak.

5. GAIA: IKASTEGIEN ERAKUNTZAREN DEMAK. Inmigrazioa, bazterketa, landa-eskolak eta mugimendu berriak.

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak astean zehar oinarrituriko egitura erregularra izango du: saio teorikoa talde osoarekin eta saio praktikoak azpitaldeekin. Saio hauetan edukien ulermenean eta integrazio prozesuan arituko gara eta horretarako oso garrantzitsua izango da ikasleen partaidetza, ikasketa prozesu hori esparru komunean eraiki nahi badugu behintzat.





Talde handian presentziala:

Saio teorikoa izenarekin ezagutzen da, eta bi ordu iraungo du. Nahiz eta talde osoari bideratuta egon, saio hauetan irakasleak aurkezpenak eta praktika txiki ezberdinak elkartuko ditu. Hori dela eta, binaka edo taldeka egiteko jarduera zehatzak ere proposatuko dira. Saio teorikoetan eduki berrien aurkezpena egingo da, batzuetan hausnarketa ariketen laguntzaz, beste batzuetan, jarduerak saioaren eratutako edukietan sakontzeko eta zalantzak argitzeko asmoz izango dira.

Talde txikietako saio presentzialak:

Saio praktikoa izenarekin ezagutzen da. Honek ordu eta erdi irauten du, eta egingo diren jarduerek saio teorikoetan azaldutako edukiekin lotura izango dute. Hainbat motatako jarduerak egiten dira, hala nola irakurketa dialogikoa, edukiei buruzko eztabaida, kasu praktikoen azterketa, arazoetan oinarritutako lana, aurkezpenak eta abar. Batez ere talde txikitan jardungo dute ikasleek. Ikasleei ikaskuntza erraztu eta bermatzeko jarraipena egingo zaie ikasgelako praktikei. Irakasleak eskatzen dituen lan hauek entregatu egingo dituzte moodle plataformaren bitartez, eta irakasleak feedback-a emango die aurretik ezarritako ebaluazio irizpideen arabera ikasleek kontzientzia har dezaten beren ikaste prozesuaz eta bera hobetzeko moduez. Ikasleek, lana hobetzeko aukera izango dute ikasleek eskatutako epeen barruan.

Honetaz gain, moduluari dagokion talde lan bat egin beharko dute. Lan horri dagozkion ikasgaiari lotutako konpetentziak lortzeko klasean denbora izango dute, eta irakasgaiaren ordutegian irakaslearen laguntza izango dute lanean sortutako zalantzei eta galderei buruz orientabideak izateko.

Tutoretzak:

Tutoretzarako ordutegia izango du irakasleak, kurtso haseran zehaztuko dena. Bestetik, irakasleak banakako tutoretzetara deitu ahal izango du ikusten badu beharrezkoa dela.

Ikasgelatik kanpo:

Ikasleen beharrak banakakoak eta taldekakoak izan daitezke:

Banakako lana, honetan zentratuko da:

Oinarrizko artikuluak irakurtzea eta ikastea

Klasean ikusitakoa sakontzea eta emandako bibliografia aztertzea

Bidalitako banakako lanak betetzea

Talde lanean:

Saio presentzialetan bukatu ez dena bukatzea

Taldeko lanetan inplikazioa eta parte hartze aktiboa adieraztea.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Test motatako proba (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 24
    • Trabajo Interdisciplinar Modular (TIM) (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleriak funtsean bere kalifikazioa ohiko etengabeko ebaluazio sistemaren bitartez lortzen du.

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu.

A aukera: ETENGABEKO EBALUAZIOA

Azken kalifikazioa lauhilabeteko osoan zehar ikasleak burututako froga guztien balorapenaren menpe egongo da eta irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da irakasgaiaren atal guztiak gaindituak izatea.

Saio magistral, gelako praktika eta abarretan jarrera egokia izatea derrigorrezko baldintza da ebaluatua izateko.



B aukea: AZKEN EBALUAZIOA

Azken kalifikazioa azterketa garaian gauzatuko den froga baten bitartez lortzen da.

- Banakako proba: %84a

- Diziplinarteko Lanak %16ko pisua du.

Ikasgaia gainditzeko bi atalak independenteki gainditu behar dira.



Froga teorikoa egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egingo dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema

gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten

azterketa aurkezteko.



A aukera: EBALUAZIO JARRAITUA

Ohiko deialdian gainditutako atalen kalifikazioak gordeko dira ez-ohiko deialdirako. Ez-ohiko deialdi honetan ez gaindituz gero, lortutako kalifikazioak ez dira hurrengo ikasturtean kontuan izango.



B aukera: AZKEN EBALUAZIOAREN

1. Diziplinarteko Lana (DAL): %16a.

2. Banakako amaierako proba: Proba notaren %84a izanik.



Ikasgaia gainditzeko bi atalak independenteki gainditu behar dira.



Froga teorikoa egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egingo dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiari modu egokian aurre egiteko, EHUko Irakaskuntza-Ikaskuntza Testuinguru Birtualean (e-Gelan-en) ikastaro bat sortu da. Ikastaro birtual horretan, metodologia eta erabili beharreko materialak zehazten dira, derrigorrezko irakurgaien aukeraketa barne. Irakurgai aukeraketa hau ondoren proposatzen den oinarrizko eta sakontzeko bibliografiatik eratorrita dago.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alvarez, M. (2010). Liderazgo compartido. Buenas prácticas de dirección escolar. Walters Kluwer: Madrid.

Antunez, S. (1993). Claves para la organización de centros escolares. Barcelona: ICE-Horsori.

Bernal ,J., Cano, J., Lorenzo, J. (2014). Organización de los centros educativos. LOMCE y políticas neoliberales. Zaragoza.Mira editores ,S.A.

Bujan, K. eta Aramendi, P. (2005): Eskola-Antolaketa. Bilbo, Udako Euskal Unibertsitatea.

Cantón, I., Pino, M. (Coord.) (2014). Organización de centros educativos en la sociedad del conocimiento. Madrid: Alianza.

Castro, M. (2007). La escuela en la comunidad: la comunidad en la escuela. Barcelona: Grao.

Gairín, J. (1996). La organización escolar: contexto y texto de actuación. Madrid: La Muralla.

Gairín J. y Antunez S. (2008). Organizaciones educativas al servicio de la sociedad. Wolters Kluwer Educación: Madrid.

Gather M., Maulini O. (2010). La organización del trabajo escolar. Una oportunidad para repensar la escuela. Barcelona: Graó

Gonzalez M. T. (COORD.) (2003): Organización y Gestión de centros escolares. Dimensiones y procesos. Madrid:Pearson Educación.

Included (2011). Actuaciones de éxito en las escuelas europeas, nº9,. Madrid: estudios CREADE.

Intxausti, E. (2005). Talde lanaren metodologia. Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzu Nagusia.

Jauregi, L. (2009). Haur hezkuntzako gelen antolaketa espazialaren eta erabileraren deskrobapena eta azterketa. Gasteiz: Euskal Herriko Unibertsitatea.

Madrid, D., Mayorga, M. J. (2012). La organización del espacio en el aula infantil: de la teoría a las experiencias prácticas. Barcelona: Octaedro.



Requena, M. D., Sainz, P. (2010). Didáctica de la Educación Infantil. Madrid: Editex.

Santamaría, R.M. y Navarro, A. (2012). Organización y Planificación Escolar. Madrid: Editorial Síntesis

Santos Guerra, M.A (COORD.) (2001): Organización y Gestión Escolar. Barcelona: Cisspraxis. Biblioteca Básica del Profesorado.

Susinos, T., Ceballos, N. (2012). Voz del alumnado y presencia participativa en la vida escolar. Apuntes para una cartografia de la voz del alumnado en la mejora educativa, Revista de educación, 359, 24-44.

Trillo, F. (Coord.) (2002). Evaluación de programas, estudiantes, centros y profesores. Barcelona: Praxis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AINSCOW, M. y WEST, M. (2008). Mejorar las escuelas urbanas. Liderazgo y colaboración. Madrid: Narcea.
APPLE, M. W., y BEAN, J. A.(2007). Escuelas democráticas. Madrid: Morata
ELBOJ, C., PUIGDELLÍVOL, I., SOLER, M., VALLS, R. (2002). Comu-nidades de aprendizaje, transformar la educación. Barcelona: Graó.
FERNANDEZ ENGUITA, M. y TERREN, E. (2008). Repensando la organización escolar. Crisis de legitimidad y nuevos desarrollos. Madrid: Akal.
MARTIN-MORENO CERRILLO, Q. (2000). Bancos de talento. Participación de la comunidad en los centros docentes. Madrid: Sanz y Torres.
MORIN, E. (2001). Los siete saberes necesarios para la educación del futuro. Barcelona: Paidós.

Aldizkariak

Hik Hasi aldizkari pedagogikoa euskaraz
Revista Aula de Educación Infantil, Ed. Graó.
Revista Guix
Cuadernos de Pedagogía
Revista Organización y gestión educativa.

Web helbideak

Comisión Europea. Dirección General de Educación y Cultura.
http://ec.europa.eu/dgs/education_culture/index_en.htm
Consejo Escolar de Euskadi.
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43573/es/contenidos/informacion/did2/es_2053/d2_c.html
Euridyce Network. Red de los sistemas educativos europeos y las políticas educativas de la UE.
http://eaca.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php
La educación prohibida
https://www.youtube.com/watch?v=-1Y9OqSJ
Pedagogia de la confianza
https://www.youtube.com/watch?v=6TDg1Xj8Ykg

Hezkuntza, Hizkuntza politika eta kultura Saila (Eusko Jaurlaritza)
http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/r43-2591/es/

Ministerio de Educación y Cultura Gobierno de España
http://www.mecd.gob.es/educacion-mecd/mc/lomce/inicio.html;jsessionid=1B6ECC0F3E53F4573B18778F1214195B

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

09:00-10:30 (1)

12:00-13:30 (2)

9-9

09:00-11:00 (3)

17-17

09:00-10:30 (4)

12:00-14:30 (5)

21-21

09:00-10:30 (6)

12:00-14:30 (7)

26-26

09:00-10:30 (8)

12:00-14:30 (9)

31-31

09:00-10:30 (10)

12:00-14:30 (11)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

12:30-13:30 (1)

10-16

09:00-10:30 (2)

12:00-13:30 (3)

18-20

09:00-10:30 (4)

12:00-14:30 (5)

22-25

09:00-10:30 (6)

12:00-14:30 (7)

27-30

09:00-10:30 (8)

12:00-14:30 (9)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)