XSLaren edukia

Arte Plastikoak eta Ikusizko Kultura Haur Hezkuntzan I25902

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25902

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1624
Gelako p.4466

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasleengan arte zein Arte Hezkuntza-ri dagozkien kontzepzioak eguneratzea helburu du, testuinguruko azterketatik abiatuta Ikusizko Kulturarekiko ulermen kritikoa indartuz. Halaber bere garapen pertsonalerako zein etorkizunean haur hezkuntzako arte hezitzaile izateko bestelako baliabideak eskaintzera zuzenduta dago. Zentzu honetan haurtzaroko proposamen didaktiko berritzaileetara hurbilpena eta curriculum-material azterketa proposatzen ditu ikasgai honek.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

C1. Ikus lengoaiak sormenez erabiltzea, erabiltzea, kultura ulertzeko, komunikatzeko eta adierazteko tresna gisa.

C2. Ekoizpen artistikoak eta ikus kulturakoak modu kritikoan aztertzea, beren testuinguruak eta errealitatea ulertzeko beste modu batzuk kontuan hartu

C3. Bizitzaren zehar ekimen plastiko eta ikus kulturakoetan parte hartzeko baliabideak eskuratu, bai eskolan zein eskolatik kanpo, bai zuzenean parte hartuz zein jardueren harrera kritikoa eginez

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: Ikus lengoaiak. Irudiaren presentzia gaur egungo gizartean eta horren ezaugarriak, ikus lengoaiak giza-adierazpen eta ezagutza-moduekin etengabeko harremanean daudela ulertuz.

2. GAIA. Arte Plastikoak eta Ikusizko Kultura. Ikusizko Kulturako hainbat ekoizpeni buruzko azterketa, ingurune sozial eta kulturalaren ikuspegitik: beraien funtzioak eta erabilerak, bere efektu sinboliko eta komunikatiboa, eta bere garrantzia identitate indibidualak eta kolektiboak eraikitzerakoan, denbora eta kultura ezberdinetan. Arte Hezkuntzareriko inplikazioa landuko da.

3. GAIA. Ingurunearen hautemate plastikoa. Begiradaren heziketa. Hautemate eta pentsamendu bisualaren garapenarenekiko esperientzia estetikoek dituzten aukerak aztertuko dira, hau da, ingurune sozial eta kulturalaren pertzepzio zorrotz, aberats, konplexu, sentikor eta kritikoagoa lortzeko duten gaitasuna.

4. GAIA. Teknika, prozedura eta baliabide plastikoak. Praktikatik abiatuz, heziketa didaktikoen mailak. Lengoaia artistikoen hainbat teknika, prozedura eta baliabide aztertzean datza, bai adierazpen pertsonala bai Haur Hezkuntzako egokitzea eskuratzeko asmoz.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia teoriko-praktikoa

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Bilboko Hezkuntza Fakultateari dagozkion ebaluazio-erremintak eta portzentajeak ondorengo hauek izango dira: - Proposamen teoriko/praktikoetan oinarritutako lanak ematea, %60 - Irakasgaiaren eduki teoriko/praktikoetan oinarritutako portafolioa, %24 - Moduluko Diziplinarteko Lana. Talde lana, %16 (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgai osoa gainditzeko atal guztiak gainditzea beharrezkoa da, hau da, atal teorikoak zein praktikoak (Diziplinarteko Lana barne). Halaber, emaitza guztiak ikasturtearen azken deialdira arte gordeko dira. Klasean planteatutako proposamenetan parte hartzea baloratuko da.

Ikasleak bukaerako proba teoriko-praktikoa egitea eskatu duen kasuan, ebaluazio-deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztearekin.



Ikasleak ahalko dio uko egin irakasgaiaren irakasleagoak proposatzen duen ebaluazio-deialdi jarraituari, baldin eta horrela jakinarazten badio idatziz irakasgaiaren irakasle arduradunari irakasgaia irakasten hasi eta 10 egun baliodun igaro baino lehenago. Kasu honetan azken frogara pasatuko da.



Azken froga, deialdi jarraituari UKO EGIN dion ikasleak:

Kasu hauetan proba teoriko zein praktikoa egingo da. Ikasgaiaren azken nota, atal praktikoa (60%) eta teorikoaren (%24) arteko batez bestekoa izango da. Azkenik Moduluko Diziplinarteko Lanari azken emaitzaren %16a dagokio.

Probaren atal guztiak gainditzea beharrezkoa da. Ikasgaiaren azken nota, atalen batez bestekoa izango da;

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azken froga, aurreko deialdiei uko egin dien ikasleak:



Kasu hauetan proba teoriko zein praktikoa egingo da. Ikasgaiaren azken nota, atal praktikoa (60%) eta teorikoaren (%24) arteko batezbestekoa izango da. Azkenik Moduluko Diziplinarteko Lanari azken emaitzaren %16a dagokio.

Probaren atal guztiak gainditzea beharrezkoa da. Ikasgaiaren azken nota, atalen batezbestekoa izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Ikasgaiaren apunteak
- Irakasleak aukeratutako testuak
- Ordenagailua: testu eta irudi prozesadorea eta Internetera sarbidea
- Lanaren arabera uneoro planteatzen diren teknika eta materialak
- Moodle plataforma

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BELVER, M. H./ ULLÁN A. M. (2007). La creatividad a través del juego. Salamanca: Amarú.



BERROCAL, M. (coord.) (2005). Menús de Educación visual y Plástica. Siete propuestas para desarrollar en el aula. Bartzelona: Graò.



BOSCH, E., COLS, C., NICOLÁS, M., VALLVÉ, L., VILA, G. , SANS, S. (2002). Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Bartzelona: Octaedro.



CAJA, J. (coord) (2001). La educación visual y plástica hoy. Educar la mirada, la mano y el pensamiento. Bartzelona: Graò.



COLÉN, Mª.T., GINÉ, N. IMBERNON, F. (2006). La carpeta de aprendizaje del alumnado universitario. La autonomía del estudiante en el proceso de aprendizaje. Bartzelona: Octaedro eta ICE-UB.



HERNÁNDEZ, F (2007). Espigadores/as de la Cultura Visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Bartzelona: Octaedro.



HOYUELOS, A. (2004). La ética en el pensamiento y obra pedagógica de Loris Malaguzzi. Bartzelona: Octaedro-Rosa Sensat S.L.



DI GRANDIS, L. (1985). Teoría y uso del color. Madril: Cátedra.



MALAGUZZI, L. (2001). La educación infantil en Reggio Emilia. Bartzelona: Octaedro.



MUNARI, B. (1973). Diseño y comunicación visual. Bartzelona: Gustavo Gili.



Aldizkariak

- AAVV. (2002). Educación Artística. Nuevas miradas (Dossier). Cuadernos de Pedagogía, 312. 47-76. Barcelona.
- AAVV (2007). Viaje por el Arte. Aprendiendo a mirar. Cuadernos de pedagogía. 371.

Web helbideak

- Eusko Jaurlaritzako curriculuma: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-5473/es/contenidos/informacion/dif10/es_5495/f10_c.html
- Reggio Children proiektua http://zerosei.comune.re.it/INSEA WEB, International Society for Education
- MUPAI, Museo Pedagógico de Arte Infantil (Madrid): http://www.ucm.es/info/mupai/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CILLERUELO GUTIERREZ, LOURDES
  • GUERRA GUEZURAGA, REGINA
  • HERRERA RUIZ DE EGUINO, NAIARA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

20-20

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

25-25

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

31-31

08:30-10:30 (7)

11:00-13:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

21-24

11:00-13:00 (3)

08:30-10:30 (4)

26-30

11:00-13:00 (5)

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

21-24

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

26-30

08:30-10:30 (5)

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

21-24

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

26-30

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)