XSLaren edukia

Garapen Psikomotorra I25908

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
25908

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1624
Gelako p.4466

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Psikomotrizitatearen irakaskuntzan proposatzen dugun modeloa haurra bere osotasunean hartzen duena da. Hain zuzen ere haurraren bizitzan oso presente dagoen osotasuna, zeina haren gorputza, afektibitatea eta adimena elkar lotzen dituen. Horretarako garapen psikomotorraren oinarriak, gaitasun pertzeptibo-motorrak zein fisiko-motorrak, adierazpen librea zein antolatua ere aztertzen ditugu. Ikaslea haurraren heltze-prozesuan ekintza motorrak duen garrantziaz jabetzen saiatzen gara, baita berau gaitzea praktika psikomotorraren saio bat diseinatu, antolatu eta egituratzeko orduan. Azkenik osasuna, ongizatea, gorputza, eskola eta gizartea ere oso kontuan hartzen ditugu gure programa honetan..

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Psikomotrizitatearen irakaskuntzan proposatzen dugun modeloa haurra bere osotasunean hartzen duena da. Hain zuzen ere haurraren bizitzan oso presente dagoen osotasuna, zeina haren gorputza, afektibitatea eta adimena elkar lotzen dituen. Horretarako garapen psikomotorraren oinarriak, gaitasun pertzeptibo-motorrak zein fisiko-motorrak, adierazpen librea zein antolatua ere aztertzen ditugu. Ikaslea haurraren heltze-prozesuan ekintza motorrak duen garrantziaz jabetzen saiatzen gara, baita berau gaitzea praktika psikomotorraren saio bat diseinatu, antolatu eta egituratzeko orduan. Azkenik osasuna, ongizatea, gorputza, eskola eta gizartea ere oso kontuan hartzen ditugu gure programa honetan.



IRAKASGAIAREN KONPETENTZIAK

A) Etapa honetako curriculumeko garapen psikomotorraren oinarriak garatzea

B) Garapen psikomotorraren ezagupenak eskuratzeko eta garatzeko teoriak aplikatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: GARAPEN PSIKOMOTORRAREN OINARRIAK. Gorputz-eskema. Motrizitatearen irudikapen mentala. Jarrera- doitzea. Denbora egituraketa. Espazio egituraketa. Oreka. Lateralitatea. Jarduera neuromuskularra.

2. GAIA: GORPUTZA ETA GIZARTEA. Gorputzaren funtzionalitatea: gaitasun pertzeptibo-motoreak eta fisiko-motoreak. Gorputza eta irudia.

3. GAIA: GARAPEN PSIKOMOTORRA. Osasun eta ongizatea. Praktika psikomotorra haur-garaiko prebentzioan. 4.GAIA: PRAKTIKA PSIKOMOTORRA. Haurraren osotasuna: gorputza, afektibitatea eta adimena. Jolasa eta mugimendua. Ekintzatik pentsamendura. Irudikapena.

5.GAIA: GORPUTZ ADIERAZPEN ETA KOMUNIKAZIOA. Adierazpen antolatua,. Adierazpen librea. Antzerkia. Dantza. Erlaxazio-teknikak.

MetodologiaToggle Navigation

Argibideak:

Saio magistralak erabat baztertu gabe, metodologia partehartzailea bultzatuko da gelako saioetan, galderen, kasu praktikoen eta holakoen bidez. Honetaz gain 48 ordu landa-praktikak izango dira

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIOA:



- Garatu beharreko azterketa idatzia

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak)

- Banakako lanak

- Taldeko lanak

- Lanen, irakurketen... aurkezpena

Argibideak:

Irakasgaiak bi ebaluaketa sisitema orokor ditu: alde batetik ebaluaketa jarraia eta bestea azken frogarena. Ikasleak ikasturte hasieran hautatu beharko du zein mota nahi duen.

Irakasgaia ebaluatzeko Ebaluaketa Jarraia hautatzen bada lauhilekoan zehar egindako lan guztiak hartuko dira kontuan, bakoitzak bere neurrian hartuta (ikus. “eginbeharrekoak” dokumentua moodle aplikazioan, baita hemen behean azaltzen den koadroa ere)

Horretaz gain, bada beste kontzeptu bat azken notan isla izango duena:

Asistentzia eta parte hartzea:. asistentzia kontrolatu egingo da eta atal honetan puntuatu ahal izateko %80ko asistentzia derrigorrezkoa izango da. Dena den hau ez da nahikoa izango, irakasgai honetan zuen parte hartzea (saio praktiko zein teorikoetan) ezinbestekoa denez, berau ere ebaluatu egingo dugu. Honen guzti honen ondorioz, atal honen balioa azken notaren %30 izango da.

Bestalde azpimarratu beharra dago ebaluazioan parte hartzen duten atal guzti-guztiak gainditu behar direla irakasgaia gainditu ahal izateko. Entregatu behar diren lanak balekotzat hartzen ez badira berriro egin beharko dira eta asistentzia eta parte hartzearen atala gainditzen ez duenak azterketa bat egingo du.



Beraz egin beharreko lanak honako hauek dira:

1.- Saio praktikoaren lana, notaren %10 suposatuko du.

2.- Lan teorikoak egin beharko dira eta lanaren %45 suposatuko dute.

3.- Asistentzia eta parte hartzea baloratuko da eta notaren azken %45 suposatuko du.



Azkenik sistema hau jarraitzeko modurik ez duen ikasleak azken froga baten bitartez irakasgaia gainditzeko eskubidea izango du alde praktikoa eta teorikoa bertan azaldu beharko direlarik. Dagokion araudiak dioena errespetatuz

“bukaerako proba bakarra egingo zaio, irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan. Proba horrek, egiten den moduan egiten dela, irakasgaiko notaren % 100 balio beharko du” (gestiorako arautegia 2014/2015, artikulu 43.ck).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

 AZKEN EBALUAZIOA (%100)

o Ebaluazio Sistema ez ohiko deialdian, azken froga bat izango da eta bertan irakasgaiaren eduki teoriko eta praktikoak ebaluatuko dira, notaren 100% suposatuko duelarik.



 EBALUAZIO IRIZPIDEAK:



- Haurren garapen motorraren oinarrizko gaitasunak identifikatu ditu.



- Garapen motorraren gaitasunen aplikazio praktikoa suposatuko luketen jarduerak proposatuko ditu..



- Jolasaren plazerraren bizipena berreskuratu eta sentituko du.



- Psikomotrizitateko gelaren materiala ezagutu eta identifikatuko du.



- Psikomotrizitateko ohiko saioen egituratuko.



- Psikomotrizitateko saio bateko behaketa egingo du.





 EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA

o Prozedura

 Ez aurkeztearekin nahikoa da

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskolako Psikomotrizitateko gela eta gimnasioa.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

PARLEBAS (P.) - Elementos de sociologia del deporte (1986). Málaga : Junta de Andalucia, 2003.



PARLEBAS, Pierre. Léxico de praxiologia motriz. In: Barcelona: Paidotribo 2001



AUCOUTURIER, B. (2004). Los fantasmas de acción. Barcelona.Editorial : Graó.



ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.



MERCÉ BONASTRE, SUSANA FUSTÉ. Psicomotricidad y vida coticiana (0-3).Col.Biblioteca de Infantil nº20. Graó. LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AJURIAGUERRA, D.J. (1975 <2 ª edic.>). Manual de psiquiatría infantil. Ed. Toray-Masson, Barcelona.

DA FONSECA, V. (1988). Ontogénesis de la motricidad. Madrid: G. Núñez Editor.

LE BOULCH, J. (1978.). Hacia una ciencia del movimiento humano. Ed. Paidós, Buenos Aires.

WALLON, H. (1978.). Del acto al pensamiento. Ed. Psique, Buenos Aires.

WINNICOTT, D. W. (1978). Juego y realidad. Ed. Gedisa, Barcelona.

Aldizkariak

Cuadernos de psicomotricidad

Entre Líneas

La Hamaca

Citap- Psicomotricidad. Revista de estudios y experiencias.

Sonhar. Comunicar- repensar a diferença.

Web helbideak

www.psicopraxis.com

www.terra.es/personal/psicomot/ - 6k ¿

es.geocities.com/mrociocm/recursos/psicomotricidad/psicomotricidad.htm - 10k ¿

www.escuelaeltomillar.com/psicomotricidad.html - 23k -

www.psicomotricidad.com/ - 18k ¿

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTINEZ MERINO, NAGORE
  • MEJUTO HIDALGO, GAIZKA
  • MONGE GOMEZ, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

20-20

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

25-25

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

31-31

08:30-10:30 (7)

11:00-13:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

21-24

08:30-10:30 (3)

08:30-10:30 (4)

26-30

08:30-10:30 (5)

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

21-24

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

26-30

08:30-10:30 (5)

11:00-13:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

21-24

11:00-13:00 (3)

08:30-10:30 (4)

26-30

11:00-13:00 (5)

08:30-10:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)