XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena. Euskara eta Gaztelania. Haur Hezkuntzan II27631

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
7
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27631

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1928.5
Gelako p.5176.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hizkuntza gaitasunaren garapena irakasle-testuen azterketa- eta sorkuntza- prozesuetan oinarrituta garatuko da, eta modu sistematikoan. Horrela, irakaslegaiek komunikazio- gaitasuna landuko dute irakaskuntzan, ikerkuntzan eta eskolako gestio-lanetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ZEHATZAK :

A) Haur Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak irakurtzea, ulertzea, erabiltzea eta sortzea.

B) Hizkuntza-gaitasuna hobetzea eskolako komunikazio-hizkuntzan egoki erabiltzeko lan eremuan, eta baita eskolako beste hizkuntza ofizialetan ere.

C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren jendarte-ohitura eta komunikazio-gaitasunetan trebatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK.

Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak -hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisa hartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.



2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTEN OSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.

Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskola eremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.



3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.

Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeretan oinarrituko da.

3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioa.

3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia eragilea izango da neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz.

Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira.

Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak eztabaidetan, dela irakaslearekin, dela klasekideekin. Irakasleak Moodle plataforma (EGELA) erabiliko du klaseen jarraipen egokia egiteko eta testuingurura egokitutako ikuspegi didaktikoarekin. Hortaz, EGELA apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteaz gain, ikasleak plataforma horrekin ikastea gomendagarria da.

COVIDa dela eta, irakaskuntza bimodala izango da BHFko Juntak hala erabakita. Irakasgai honen kasuan bimodal asinkronoa izango da, hau da, aste batean talde bat egongo da fakultatean eta bestea etxean eta hurrengo astean alderantziz. Etxean dagoen taldeak EGELAn izango du materiala prest eta lan-proposamen zehatza izango du bere kabuz egiteko, eskolara etorri aurretik; beraz, ez du klase presentziala etxetik jarraitu beharrik edukiko aste horretan; izan ere, hurrengo asteko aurrelanketa egiteko baliatuko baitu denbora. Ordu presentzialak ikuspegi teorikoa lantzeko eta ordu ez-presentzialak behar diren ariketa praktikoak egiteko. Ikasleak hurrengo astean irakaslearekin eskolan errepasatu, garatu eta bukatuko ditu aste horretako eginkizunak.Jarduerak eta ariketak:

- Ahozko eta idatzizko testuen eta ikus-entzunezko hainbat materialen irakurketa eta eztabaidak, eta batzuetan, kasuen analisiak.

- Eztabaidak gelan talde handian zein talde txikitan.

- Aurkezpenak: ahozko jarduerak erregistro desberdinetan, irakurketa ozena

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 14
    • Moduluko lana (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIOA :

Garatu beharreko idatzizko azterketa Test motako idatzizko azterketa

Ahozko froga (gelan, edo, azkenean, beti ere halakorik erabakiko balitz) Banakako lanak

Taldeko lanak

Lanak, aurkezpenak, irakurketak





Ebaluazioa:

1. Etengabeko ebaluazioa: ikasle presentzialak (asistentziaren %75 eta EGELAko atazak egitea) honako tresnen bitartez ebaluatuko dira: Talde lana: notaren %30

Gela presentzialeko eta EGELAko jarduerak: notaren %14

Garatzeko azterketa edo test moduko azterketa: notaren % 40 Moduluko lana: notaren %16

Oharra: bai azterketa bai aurkeztu beharreko lan guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Gainditutako zatiak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina ez hurrengo ikasturterako.



Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko zein ahozko erabilera zuzena izatea.



OHARRA: Ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteko UPV/EHUren irizpide ofizial hauek jarraituko dira: https://labur.eus/sLAcE.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaiaren kasu honetan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



Hori horrela, eskoletara etorriko ez diren ikasleak (kirolariak, lanagatik ezin dutenak, e.a.) azken azterketa egiteko eskubidea izango dute ikasgaiaren gaitasun guztiak erakusteko: 100% (ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz).

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIOA :

Garatu beharreko idatzizko azterketa Test motako idatzizko azterketa

Ahozko froga (gelan, edo, azkenean, beti ere halakorik erabakiko balitz)









Ebaluazioa:

Talde lana: notaren %30 Gelako jarduerak: notaren %14

Garatzeko azterketa edo test moduko azterketa: notaren %40 Moduluko lana: notaren %16

Oharra: bai azterketa bai aurkeztu beharreko lan guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Gainditutako zatiak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina ez hurrengo ikasturterako.



OHARRA: Ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteko UPV/EHUren irizpide ofizial hauek jarraituko dira: https://labur.eus/sLAcE

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgai honen kasuan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



Hori horrela, eskoletara etorriko ez diren ikasleak (kirolariak, lanagatik ezin dutenak, e.a.) azken azterketa egiteko eskubidea izango dute ikasgaiaren gaitasun guztiak erakusteko: 100% (ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- EGELA
- Ordenagailua edo beste gailu elektronikoak
- Testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio- eta bideo-grabazioak
- Ikus-entzunezko baliabideak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALBALADEJO, M. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo. Bartzelona: Graó



BILBATUA, M. (2010). Irakasle-ikasle eta ikasleen arteko interakzioak irakurketa eta idazketaren ikaste prozesuaren hastapenetan. Doktore-tesia. UPV/EHU.



CALSAMIGLIA, H. eta TUSÓN, A. (1999). Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona. Ariel.



ETXEBARRIA, A. eta GARAY, U. (2013). Komunikazio-gaitasuna: Lehen Hezkuntzako irakaslegaiak trebatzen. Leioa: UPV/EHU.



EZEIZA, J. (2008). PREST: Unibertsitateko komunikaziorako gaitasunen eskuliburua. Leioa: UPV/EHU. GAMINDE, I. eta GOIKOETXEA, U. (koor.) (2005). Irakurketa ozena ebaluatzeko irizpideak Bizkaian. Mendebalde.

GAMINDE, I. AURREKOETXEA, G. ETXEBARRIA, A. GARAY, U. eta ROMERO, A. (2014). Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak: Laguntzarako materiala: teoria eta praktika. Leioa: UPV/EHU.



GARCIA, I. (2003). Kohesio anaforikoa hiru testu-generotan: Adinaren araberako garapenaren azterketa. Doktore-tesia. UPV/EHU.



GARCIA-ARRIOLA, E.A.eta IRUSKIETA, M. (2016). Intentziozko irakurketa ozena: lehen urratsak. Tantak 28 (2): 85-110.





GARRO, E. (2007). Jendeaurreko debateak euskaraz Diskurtso erreferituaren azterketa. Doktore-tesia. UPV/EHU. GARZIA J. (2008). Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania.

GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua. Madrid: Cátedra.



MAIA, J. (2001). Estandarra eta dialektoak nola ulertu eta tratatu irakaskuntzan. Revista de psicodidáctica 11-12: 239- 254.



MORENO, A. (2005). Irakurmena lantzeko jarduerak nola prestatu;: Lehen Hezkuntzako 3. zikloa eta DBHko 1. zikloa. Blitz. Nafarroako Gobernua



MORENO, V. (2005). Ikasleak irakurzaletzen: ahotsa, sentimendua eta sormena erabiliz. Blitz. Nafarroako Gobernua. PEREZ ESTEVE, P. eta ZAYAS, F. (2007). Competencia en comunicación lingüística. Madrid: Alianza.



RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren Didaktika haur eta Lehen Hezkuntzan. Leioa: UPV/EHU. VILA, M. (Koord.) (2005). El discurso oral formal. Barcelona: Graó.



VILA, M. eta CASTELLA, J.M. (2014). 10 ideas clave. Enseñar la competencia oral en clase. Aprender a hablar en público. Bartzelona: Grao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBERDI, X. eta SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia. Leioa: UPV/EHU CAMPS, A eta ZAYAS, F. (Koor.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Bartzelona: Graó.
CAMPS, A. (Koor.) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Barcelona: Graó.

CARLINO, P. (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.

CASTELLÁ, J.M.COMELLES, S.CROS, A. eta VILÁ, M. (2007). Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Barcelona: Graó.

CASTELLÓ, M (Koord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona:Graó. GARZIA, J. (2005). Kalko okerrak, , Vitoria-Gasteiz: EIMA.
GARTZIARENA, A. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA HABE, (2003). Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez.Vitoria-Gasteiz.
MORENO, V. (2005). Zertarako irakurri? Ulertzeko. Blitz. Nafarroako Gobernua.

MUÑOA, I. (2019). Konpetentzia digitalaren lanketa hizkuntza arloan: EKI proiektua. In "IKTak eta konpetentzia digitalak hezkuntzan" Eds: Iruskieta, M. Maritxalar, M. Arroyo, A. Camacho, A. 307-332. UEU eta UPV/EHU. Bilbo.

REGUEIRO, M.L. eta SAEZ, D.M. (2013). El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Madril: Arco/Libros.

SANZ, G. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Barcelona: Graó.

Aldizkariak

ARGIA.

ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: ``la llengua més enllà de les classes de llengua''.

AULA nº 43, octubre 1995 ``Lenguaje y ciencias experimentales''. BEHINOLA. Haur eta Gazte Literatura Aldizkaria.
EUSKALINGUA. HIKHASI. JAKIN.
MARTÍ, J. (2012) ``2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones''. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.

PEDRINACI, E. (2012) ``Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia''. PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.

TANTAK.

TEXTOS de Didáctica de la Lengua y la Literatura.

TEXTOS nº 8-abril 1996 ``La lengua como instrumento de aprendizaje''.

Web helbideak

http://ikasgela.santurtzieus.com/ http://italc.sourceforge.net/ http://sitios.ruv.itesm.mx/portales/crea/ http://www.uzei.eus/hobelex/ https://hotpot.uvic.ca/
https://sites.google.com/site/euskarateknikoakazetaritza/et1_1hizkuntza-baliabideak www.aittu.net
www.argia.com www.atalak.eus
www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf www.discourses.org/
www.ehu.eus/azpidazki www.ehu.eus/ehulku/ www.ehu.eus/ehutsi/?
www.ehu.eus/euskara-orria/euskara/ereduzkoa www.ehu.eus/PAT/compe/recursos.htm www.ehu.eus/PAT/gaitasunak.htm www.euskalcurriculuma.eus/ www.euskaltzaindia.net/arauak www.hikhasi.com
www.leer.es/files/2009/05/090330_art_ep_eso_alumnos_aprenderescribirtexacademicos_t-alvarez.pdf www.scholar.google.com/
www.xuxen.eus


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BOILLOS PEREIRA, MARIA DEL MAR
  • HERNANDEZ LLONA, XABIER
  • LIZARDI ITUARTE, AITOR

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-4

08:30-11:30 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

9-9

13:30-15:00 (4)

08:30-10:00 (5)

08:30-10:30 (6)

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

01 Gelako p. (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

10:30-12:30 (1)

10-16

08:30-10:30 (2)

08:30-11:00 (3)

11:30-14:00 (4)

Ikasgela(k)

  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S20G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

13:30-15:30 (1)

12:00-14:30 (2)

11:00-13:30 (3)

9-9

08:30-10:30 (4)

08:30-10:00 (5)

10:30-12:00 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

12:30-14:30 (1)

10-16

08:30-11:30 (2)

12:00-14:00 (3)

14:30-16:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Magistrala - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

08:30-10:30 (1)

10-16

12:00-15:30 (2)

12:00-15:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
9-9

12:00-14:00 (1)

10-16

09:30-11:30 (2)

12:00-15:00 (3)

09:30-11:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S22G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)