XSLaren edukia

Garapen Psikomotorra II25909

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25909

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala46
Gelako p.5684

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

GARAPEN PSIKOMOTORRA II irakasgaia Haur Hezkuntzako Graduan ematen da, hirugarren ikasturtean, lehen eta bigarren lauhilekoetan zehar. Bertan psikomotrizitearen alderdi teoriko zein praktikoak jorratzen dira.

Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Landuko diren edukiak Garapen Psikomotorra I irakasgaian landutakoen jarraipena dira. Alegia, garapen psikomotorraren orientabide didaktikoak hartuko dira kontuan. Ikerketa-ekintza sistemaren barruan ekintza hezigarriaren ebaluazioa proposatzen da. Halaber, haur heziketako geletan egiten diren psikomotrizitate-saioen bideo-grabazioak aprobetxatuz, taldeko edota banakako garapen psikomotorraren behaketa-parametroak aztertzen dira.

HELBURU HEZIGARRIAK

1.Haur Heziketako izango den irakaslea sentsibilizatu Garapen Psikomotorrak haur hezkuntzan duen garrantziaz eta beharraz.

2.Zentzu zinestesikoa garatzearen garrantzia sustatu gaitasun psikomotorren indartze aldera.

3.Izango den irakaslea metodo,estrategia eta baliabide didaktiko egokienetan trebatu.

4.Gorputzaren bidez berreskuratze sentsoriomotorra esperimentatu, haurraren adierazpena sentitu, bizi eta ulertu ahal izateko, baita haren ekintzak espazio, objektu eta pertsonengan ere.

5.Izango den irakaslea haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu.

GAITASUNAK eta APRENDIZAIEN EMAITZAK

E1. Gorputzaren bidez berreskuratze sentsomotorra eta zentzu zinestesikoa bizitu Haurraren adierazpen psikomotorra eta beraren ekintzak espazioan, objektuetan eta pertsonengan sentitu, bizi eta oroitu ahal izatea

E2. Praktika psikomotorraren saioko faseen eta dispositiboaren diseinuan gaitu

Haurraren heltze-ibilbidearekin bat datorren metodologia erabili ahal izatea

E3. Haur hezkuntzan mugimenduak gaitasun afektibo, kognitibo eta motorrak integratzeko elementu bezala duen garrantziaz sentsibilizatu

Betiko dualismoa gainditu eta irakaskuntza-ikaskuntza prozesuari osotasunetik ekin

E4. Haurraren jolasa beraren jarrera, balio eta arauen sortzaile bezala kontsideratu

Berau demokraziaren eta erantzukizunaren ikaskuntzarako hasiera izango da

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

GAI ZERRENDA

1. GAIA: Hurbilketa esku-hartzearen modeloari Esku-hartzearen filosofia. Pedagogia zuzentzailea. Pedagogia ez zuzentzailea. Esku-hartzearen markoa.

2. GAIA: Garapen Psikomotorraren inguruko orientabide didaktikoak. Saioaren garapena. Sarrera-errituala. Adierazpen motorraren fasea. Ipuina/istorioa. Adierazpen plastiko eta grafikoaren fasea. Irteera-errituala.

3. GAIA: Hezitzailearen jarrera-sistema Entzuteko gaitasuna. Lagun sinbolikoa. Hezitzailea, lege eta ziurtasunaren sinboloa. Gorputz-jarrera. Espazioaren okupazioa. Espazioaren antolakuntza. Produkzioen bideratzea. Hizkuntza.

4. GAIA: Ekintza hezigarriaren ebaluazioa eta azterketa. Praktika Psikomotorraren ekintza-printzipioak: espaziozkoak, materialak, denborazkoak.

5. GAIA: Garapen psikomotorraren behaketa. Urrutiko behaketa. Behaketa elkarreragilea. Garapen Psikomotorraren parametroen azterketa: nor bere buruarekiko erlazioa. Espazioarekiko erlazioa. Denborarekiko erlazioa. Objektuekiko erlazioa. Bestearekiko erlazioa. Nagusiarekiko erlazioa.

MetodologiaToggle Navigation

Saio teoriko zein praktikoan burutuko dira. Ikasleen parte hartze aktiboa ezinbesteko izango da irakasgaiaren garapenean.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 25
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 35

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

ETENGABEKO EBALUAZIO JARRAIA:



Ikasgaia matrikulatuta dauden ikasleak, lehenespenez etengabeko ebaluazio jarraiaren barruan egongo dira eta modu honetan izango dira ebaluatuak:





Gelako praktikak (Saio praktikoak): %20

Gelako jarduerak: %20

Talde lana: 35%

Banakako proba idatzia: 25%





Diziplinartektasun lana (DAL): 10%

Lan honen ebaluazioan beste irakasle batzuk ere parte hartuko dute.

Modulu lana egin behar duten ikasleen notaren %10 moduluko lanaren nota izango da, eta gainerako %90 ikasgai honetan lortzen den nota izango da, taulan adierazten den moduan. Modulo lanaren ebaluazio irizpideak 5. moduluko gidan azaldu egiten dira.



OHARRA: Irakasgaia gainditzeko atal guztiak gainditzea ezinbestekoa da.







BUKAERAKO EBALUAZIOA:



Irakasgaiko irakasleei jakinarazi behar die eta uko egiteko dokumentua sinatu epe barruan.

Kasu honetan honela izango dira ebaluatuak:





Proba idatzia %50

Lan teorikoak %50





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Gainditu gabeko zatiak gainditu beharko dira ez-ohiko ebaluazioan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

• Ordenagailua: taldeko jarduerak eta lanak egiteko talde bakoitzetik egunero klasera 2 ordenagailu, behintzat, ekartzeko eskatzen zaie ikasleei.

• Kirol arropa: Gimnasioan burutuko diren saioak aurrera eramateko, ikasleak kirol arropa erosoa eta oinetako egokiak ekartzeko eskatuko zaie.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AUCOUTURIER, B. (2011). Aucouturier Metodoa. Ekintza-fantasmak eta praktika psikomotorra. Bilbo. EHU Argitalpen Zerbitzua.



AUCOUTURIER, B. (2004) Introducción a la Práctica Psicomotriz Aucouturier en Aula De innovación educativa, nº 136, 79-83.



ARNAIZ SÁNCHEZ, P.; RABADÁN MARTÍNEZ, M.; VIVES PEÑALVER,Y. (2001). La psicomotricidad en la escuela. Málaga. Ediciones Aljibe.

Gehiago sakontzeko bibliografia

AUCOUTURIER, B.; DARRAULT, I. y EMPINET, J.L. (1985). La práctica psicomotriz. Reeducación y Terapia. Madrid. Científico-Médica.

AUCOUTURIER, B. y MENDEL, G. (2004). ¿Por qué los niños y las niñas se mueven tanto? Barcelona. Grao.

AUCOUTURIER, B. (2012). L’enfant terrible. ¿Qué hacer con el niño difícil en la escuela? Barcelona. Grao.

LE BOULCH, J. (1969). La educación por el movimiento en la edad escolar. Buenos Aires: Paidós.

LAPIERRE A. y AUCOUTURIER, B. (1977). Simbología del movimiento. Psicomotricidad y Educación. Barcelona, Editorial Científico Médica.


Aldizkariak

Psikomotrizitate koadernoak/Cuadernos de Psicomotricidad

Hik Hasi

Entre líneas.

Web helbideak

¿Sueñan los niños con salas de psicomotricidad? http://psicojavi.blogspot.com.es/

Hik Hasi http://www.hikhasi.com/

Luzaro psikomotrizitate eskola: http://www.uned.es/ca-bergara/PSICOMO/ESCUELA.htm

Escuela internacional de práctica psicomotriz: http://www.escvpsicomotricidad.com/

www.guiainfantil.com/servicios/psicomotricidad/index.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTINEZ MERINO, NAGORE
  • MEJUTO HIDALGO, GAIZKA
  • MONGE GOMEZ, NATALIA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

11:30-13:30 (2)

Ikasgela(k)

  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Gelako p. (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-10

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

11:00-13:00 (3)

Ikasgela(k)

  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 0S02G-Gimnasio txikia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • JULIANA ARETOA - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-10

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

08:30-10:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-10

08:30-10:30 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-10

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S13G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S10G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • Gimnasio handia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)