XSLaren edukia

Pentsamendu Matematikoa eta bere Didaktika25915

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Haur Hezkuntzako Gradua (Euskera)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25915

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala46
Gelako p.5684

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Haur Hezkuntzako graduan hauxe da matematikaren irakaskuntzarekin erlazionatutako enborrezko irakasgai bakarra.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Matematika ezagutza sozio-kulturala harturik,curriculum eta ikas-irakasteari buruzko hezkuntz-teoriak aztertuko ditugu,haur-eskolan lantzen diren edukin matematikoak aztertzen,ikuspuntu didaktiko,psikologiko eta curricularretik;teknologia berriei eta baliabide manipulatiboei ezinbesteko garrantzia emanik.Horretarako,zenbakizko,espaziozko eta logikako estrategia eta baliabideak aztertuko ditugu.Baita ere, ingurune natural,sozial eta kulturalaren adeitasun eta interesa bultzatzen dituzten proiektuak.

GAITASUNAK

-Zenbakizko adierazpideak eta espazioaren, geometriaren eta garapen logikoaren kontzeptuak

garatzeko estrategia eta baliabide didaktikoak ezagutzea.

- Natura-, gizarte-, eta kultura-ingurunearekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

- Matematika ulertzea, ezaguera soziokultural gisa.

- Natura-, gizarte-, eta kultura-ingurunearekiko interesa eta begirunea sustatzea, proiektu didaktiko egokien bidez.

- Gaitasun komunikatibo eta adierazpen gaitasunetan trebetasun handiagoa lortzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA- Matematikaren didaktikaren aspektu orokorrak. 1.1. Matematikaren Presentzia Soziala: balio praktikoa, instrumental aeta formala. Matematikaren irakaskuntzaren ikuspuntu historikoa. 1.2. Haur Hezkuntzako curriculuma EAEn. 1.3. Globalizazioa haur hezkuntzarako proposamen didaktiko bezala.

2. GAIA- Erlaziozko pentsamendu logikoaren eraikuntza. 1. Informazioaren antolaketa: kuantifikatzaile logikoak. 2.2. Multzoen arteko erlazioak. Eragiketak . Sailkapen eta seriazioak. 2.3. Funtzio sinbolikoaren eta pentsamendu logikoaren garapen ebolutiboa. 4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 2.5. Proposamen didaktikoak.

3. GAIA- Pentsamendu espazialaren eraikuntza. 3.1. Topologiako nozioak eta oinarrizko forma geometrikoak. 3.2. Espazioan orientatzea. Espazioaren errepresentazioa: erreferentzia sistemak. 3.3. Simetriak, desplazamenduka eta biraketak.4. Pentsamendu espazialaren garapen ebolutiboa. 3.5. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 3.6. Proposamen didaktikoak.

4. GAIA- Zenbakizko pentsamenduaren eraikuntza. 41. Zenbaki arruntaren aspektu kardinala eta ordinala. 4.2. Eragiketa aritmetikoak. Kalkulurako estrategiak. 4.3. Zenbaki nozioaren garapen ebolutiboa. 4.4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 4.5. Proposamen didaktikoak.

5. GAIA- Magnitudea eta neurria. 5.1. Magnitudearen kontzepturako sarrera. Magnitude diskretu eta jarraituak. 5.2. Magnitudeen neurketa: estrategiak. 5.3. Magnitudeen kontserbazioa eta beren garapenaren genesia. 5.4. Curriculumeko multzo honetako edukien azterketa. Materialak eta baliabideak. 5.5. Proposamen didaktikoak.

MetodologiaToggle Navigation

Gehienbat ikasleengan zentratutako metodologia aktiboak eta lan kooperatiboa sustatzen duten metodologiak erabiliko dira.Pentsamendu matematikoa garatzeko proposatutako faseak erabili eta sustatuko dira (manipulazioa, argumentazioa eta adierazpen grafikoa). Horretaz gain, banakako lanak eta taldeko lanak.



Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Hurrengo atalean azalduko da (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa, normalean klasera etortzen den (%80 gutxienez), errespetuz jokatzen duen eta planteatzen diren lanak entregatzen dituen ikaslearentzat da. Ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:





- Talde lanak: %20-%40

- Azterketa idatzia eta bakarkako lanak: %40-%70

- Diziplinarteko lana- DAL: %10-%20



Derrigorrezkoa da %50eko puntuazioa lortzea tresna bakoitzean irakasgaia gainditzeko. Tresnaren batean %50eko kalifikazioa baino baxuagoa bada kalifikazioa, zenbakizko kalifikazioa tresna guztien kalifikazioen artean nota baxuena izango da.



2. Klasera etortzen ez den ikasleari (<%80) edo planteatuko lanak entregatzen ez dituenari edo errespetuz jokatzen ez duenari ez zaio etengabeko ebaluazioa egingo. Kasu honetan azken ebaluazioaren sistema erabiliko da irakasgaiko notaren % 100 balioko duena eta jarduera bat baino gehiagoz osaturik dagoena (idatzizkoak, ahozkoak).



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml



Oharra: Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian erabilitako irizpide berdinak.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

BOE, BOPV: Decretos curriculares en vigor
MATEMÁTICAS: cultura y aprendizaje. Colección libros Editorial Síntesis. Madrid

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Chamorro M.C. 2006. Didáctica de la matemática para Educación Infantil. Pearson; Prentice Hall.

-Berdonneau C. 2008. MATEMATICAS Activas 2-6 ed. Graó.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Alsina, C. y otros (1996): Enseñar matemáticas. Graó. Barcelona
- Anton, E. y otros (1997): Actividades en Educación Infantil (3-6). Indicadores de evaluación. E.E.E. Madrid.
- Carrillo, E., Hernán F. 1987. Recursos en el aula de matemáticas. Ed. Síntesis.
- Chamorro M.C. 2006. Didáctica de la matemática para Educación Infantil. Pearson; Prentice Hall. Madrid.
- Dickson, L. y otros (1991): El aprendizaje de las matemáticas. Labor. Madrid.

Aldizkariak

-Suma, Uno, Sigma, AULA,TANTAK,Hik Hasi.

Web helbideak

http://www.educared.net
www.divulgamat.net
www.zientzia.net
www.Sectormatematica.cl/ppt.htm
www.fermatsi.org
xtec.es/recursos/clic
www.bak.ehu.es/p255-home/es
www.gamar.udg

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIETA IRAZABAL, NIKOLE
  • BERCIANO ALCARAZ, AINHOA
  • SAGARDUY CRESPO, AINHOA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S07G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
19-19

11:00-13:00 (1)

08:30-10:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • JULIANA ARETOA - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • JULIANA ARETOA - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

11:00-13:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

11:00-13:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S04T- matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 0S04T- matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S09G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-18

08:30-10:30 (1)

12:00-14:00 (2)

20-31

08:30-10:30 (3)

12:00-14:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 0S03T-matematika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)