XSLaren edukia

Fluidoen Mekanika25979

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25979

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ingenieritza Fluidomekanikari denboran zehar deizu zaio Fluidomekanika eta garrantzi historikoa izan du. Kontuan hartu behar da Lurreko bizitzarako ura eta airea fluido nagusiak direla.



Fluidomekanikari lotuta dauden fenomenoak, adibidez, atmosferan hodei-mugimendua, txorien hegaldia, ur-fluxua ibaietan funtsezkoak dira. Gure bizitzari lotuta dauden beste aspektu batzuetan dira besteak beste, tutuerietan eta

kanaletan fluxuak, gorputzeko aire eta odola, aireak gorputzetan sortzen duen erresistentziaren mugimenduaren aurrean, eraikinen gaineko kargak, jaurtigaien mugimendua, zorrotadak, hegazkinek sortzen dituzten talka-uhinak, labainketa,

erregintza, ureztaketa.



Meteorologian, hidrologian eta ozeanografian fluidoen ikasketa oinarrizkoa da, atmosfera eta itsasoa fluidoak direlako. Bere ikasketa beharrezkoa da zorrotadekin propultsio-motoreak eta koheteak diseinatzeko Airearen fluxuak objetuen gainean garrantzi handia du hegazkinak eta gainontzeko ibilgailuak diseinatzean.





Ingenieritzari bakarrik begiratuz gero, esan daiteke Fluidomekanikaren ikasketa beharrezkoa dela uraren hornitze sistemak, ur zikineen estazio araztaileak, ponpeatze-sistemak, balbulak, kaudalimetroak, transmisio automatikoak, hegazkinak, itsasontziak, urpekoak, koheteak, aerogeneradoreak, turbinak, ponpak, haizegailuak eta aire egokitusistemak, gas erregai-instalazioak, aire konprimitu-sistemak, sistema neumatikoak eta oleohidraulikoak, energiaren sorrera eta baita kiroleko aspektuak ere (golf-pilotak, bizikleta-diseinua, Formula 1. kotxeak) ondo diseinatzeko.





Gainera, kontuan hartu behar da ponpa hidraulikoa (motor elektrikoarekin batera) Industriaren makinarik arruntena dela.



Fluidomekanika irakasgaia enborrekoa da eta Ingenieritza graduko bigarren mailan ematen da. Ikaskuntza-karga 6 kreditokoa da, 4.5 kredito (45 ordu) gelan ematen dira eta gainontzeko 1.5 kreditoak (15 ordu) Laborategiko praktikei dagozkienak. Ikasleek asteko hiru ordu izango dituzte gelan eta bi astetan behin bi orduko klaseak laborategian.



Fluidomekanika irakasgaiak zenbai gaitasun eta oinarrizko ezagutza eskeintzen ditu, geroago aplikatzen direnak ondoko hautazko irakasgai hauetan:

- Instalazio eta Makina Hidraulikoak (enborrezkoa, 3. mailakoa, 2. lauhilabetekoa, 6 kredito dituena).

- Sistema Neumatikoak eta Oliohidraulikoak (hautazkoa, 4. mailakoa, 2. lauhilabetekoa, 6 kredito).



Industria kimikaren Ingenieritzako graduko ikasleek Fluidomekanikaren ezaguerak erabiliko dituzte hirugarren kurtsoko beste irakasgai batzuetan, esate baterako, Fisikokimikan, Prozesu Kimikoen Kontrolean, edo I. Ingenieritza Kimikako Saiakuntzan. Baita ere, Automobilgintzaren Ingenieritzako graduko ikasleek honen ezaguerak erabiliko dituzte hirugarren kurtsoko Aerodinamikoan.



Adierazi behar da Fluidoemekanika lehen kurtsoko ezagueran oinarrituta dagoela, batez ere Fisikan eta Matematikan. Bigarren kurtsoko irakasgaietatik, Ingenieritza Termikoa Fluidomekanikara gertuena da, bietan kontrol sistema eta bolumena, fluidoetan energiaren eta masaren kontzerbatzioaren teoremak erabiltzen dira eta.



Fluidomekanika likidoen eta gasen mekanikaren zientzia da eta oinarrituta dago solidoen mekanikan aplikatzen diren prinzipio berdinetan. Beraz, Fluidomekanika bigarren graduan ere ikasten den Mekanika Aplikatuara oso gertu dago.



Azkenik Fluidomekanika Ingenieritza adar industrialak graduatzaileen prestakuntzan interes handiko irakasgaia da aplikazio industrial praktikoen kopuru handia kontutan hartuta.





Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Fluidomekanika irakasgaia adar industrialeko modulu komunean aurkitzen da eta bertan garatzeko moduloaren gaitasuna ondoko hau da: Fluidomekanikaren oinarrizko printzipioen ezaguerak eta bere aplikazioa Ingenieritza arloko problemen ebazpeneetan. Tutuerien, kanalen eta fluido-sistemen kalkuloa.

Irakasgaian zehar garatzeko GAITASUN ESPEZIFIKOAK (CE) ikaslea gai dadila:



CE1: Ezagutu, ulertu eta aplikatu Fluidomekanikaren oinarrizko kontzeptuak fluidoen-eremuan Ingeniaritzako garapen profesionala garatzeko



CE2: Aplikatu Fluidomekanikan metodología zientífikoari dagozkion estrategiak analizatu problemak era kuantitatiboan eta kualitatiboan, planteatu hipotesiak eta soluzioak



CE3: Komunikatu modu eraginkorrean Fluidomekanirari dagozkion ezagutza, prozedurak, emaitzak, trebetasunak eta aspektuak, irakasgaiaren hiztegia eta terminologia espezifikoak erabiliz



CE4: Lan egin modu eraginkorrean eta elkarlanean, gaitasunak eta ezagutza integratuz, Fluidomekanikako lanen garapenean erabakiak hartzeko, lanean jarrera arduratsua eta ordenatua adoptatuz eta ikasteko prest



CE5: Planifikatu eta garatu diseinuak eta prozedurak Fluidomekanikan teknologi espezikoarekin batera, kalitateprintzipioak eta metodoak aplikatuz eta inpaktu soziala eta ingurumenean erabakitutako soluzio teknikori buruzko zenbatetsiz

Titulu akademikoaren gaiatasuneetatik (Ingenieritza-Eskolako Graduko Txostenean, ikusi ezazue: http://www.ingeniaritzagasteiz. ehu.es/p232content/es/ contenidos/informacion/ ingtop_intranet/es_intranet/documentos_ oficiales.html) ondoko GAITASUN hauek lan egiten dira:



C3: Ezagutu irakasgai oinarrizkoak eta teknologikoak metodo eta teoria berriak ikasteko gaitasuna lortzeko eta egoera

berrietara moldatzeko (CE1)



C4: Ebatzi problemak, erabakiak hartu, sormena, arrazoiketa krítikoa eta ezaguerak komunikatu bidaltzeko gai,

Ingenieritza Industrialaren arloan abileziak eta trebetasunak eta gaitasunak transbertsalak (CE1, CE3, CE5)



C7: Analizatu eta zenbatetsi soluzio teknikoen gizartean eta ingurumenean (CE5)



C12: Adoptatu lanean jarrera arduratsua eta ordenatua eta ikasteko prest etorkisunean beharreko formazio jarraiaren erronka kontutan hartuz (CE4)



C13: Aplikatu metodología zientífikoari dagozkion estrategiak: analizatu problemak era kuantitatiboan eta kualitatiboan, planteatu hipotesiak eta soluzioak Ingenieritza Industrialaren berezko ereduak erabiliz (Mekanika, Elektriko, Industria Elektronikaren eta Automatika eta Kimikaren Ingenieritzako graduetan) (CE2)



C14: Lan egin modu eraginkorrean eta elkarlanean, gaitasunak eta ezagutza integratuz, Ingenieritza Industriala Mekanikaren arloan erabakiak hartzeko (CE4)





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Ikasleek gaitasunak lortzeko, hurrengo programa hau eskuragarri dute, 5 irakaskuntza-unitate bananduta: Hidrostatika, Zinematika eta dinamika, Dimentsio-analisia, antzekotasuna eta fluxuetan biskositate-eragina, Fluxua ubide itxietan eta kanaletan eta Makina hidraulikoak eta instalazioak.



Hidrostatika



1. Ingenieritza jariakor mekanikoa. Sarrera. Aurreko kontzeptuak.

2. Jariakinen propietate fisikoak. Definizioak.

3. Jariakin konprimaezinen estatika

4. Neumatika eta Hidraulika. Oinarrizko kontzeptuak.

5. Zirkuitu neumatiko eta hidraulikoak

6. Jariakin konprimagarrien estatika eremu grabitatorioan.

7. Gainazalekiko indarrak.

8. Gorputz itxiekiko indarrak.



Zinematika eta dinamika



9. Jariakinen higiduraren oinarriak.

10. Masa kontserbapenaren teorema. Jarraipen ekuazioa.

11. Jariakinen dinamikaren oinarrizko ekuazioa.

12. Bernoulliren ekuazioa.

13. Bernoulliren ekuazioaren erabilpenak. Neurgailuak.

14. Higidura kantitatearen eta higidura kantitatearen momentuaren teoremak.

15. Higidura kantitatearen teoremaren erabilpenak.



Dimentsio-analisia, antzekotasuna eta fluxuetan biskositate-eragina





16. Dimentsio-analisia eta antzekotasun dinamikoa.

17. Biskositatearen eragina fluxuetan.



Fluxua ubide itxietan eta kanaletan



18. Ubide itxietako karga galeren ikasketa.

19. Tutuerietako erregimen iraunkorra. Tutueri sareak. Ubideen kalkulu praktikoa.

20. Tutuerietako erregimen aldakorra.

21. Ubide irekietako fluxu irankorra. Kanalak.





Makina hidraulikoak eta instalazioak



22. Makina hidraulikoak. Oinarrizko printzipioak. Turbomakinak.

23. Turbina hidraulikoak. Zentrale hidroelektrikoak.

24. Ponpa hidraulikoak.

25. Ponpeatze instalazioak.



Garatzen diren LABORATEGIKO PRAKTIKAK hurrengoak dira:



1. Biskositatea (2. Gaia).

2. Biraketa uniformea jasaten duten likidoak (5.gaia).

3. Gainazalen gaineko indarrak (7. Gaia).

4. Bernoulli teorema (12. Gaia)

5. Andelen hustutzea (13. Gaia).

6. Emari-neurketa (13. Gaia).

7. Aforoko isurtzaileak (13. Gaia).

8. Zorrotaden gaineko indarrak (15. Gaia).

9. Karga-galera primarioak (18. Gaia).

10. Karga-galera sekundarioak (18. Gaia).

11. Kabitazioa (22. Gaia).

12. Pelton-turbina baten saiakuntza (23. Gaia).

13. Ponpa centrífuga baten saiakuntza (24. Gaia).

14. Haizegailu zentrifugoa (22. eta 24. Gaiak).

15. Biltegi bateko husketa-denbora zulo batean zehar (13.gaia).

16. Ariete-kolpea (20.gaia)

17. Haize-tunela (17.gaia)

18. Zirkuitu neumatikoak eta hidraulikoak (3. eta. 4. gaiak)



MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai honetan, Ikaskuntza Kooperatiboa (Aprendizaje Cooperativo, AC) eta Proiektuetan Oinarrituta Ikaskuntza (Aprendizaje Basado en Proyectos, ABP) izeneko estrategiak erabiliko dira gaitasunak eta ikaskuntza-helburuak garatzeko. Metodologia honi esker ikaslea bere ikaskuntza-prozedura modu aktiboan inplikatzen da. Irakaskuntza modu kooperatiboan garatuko da ikasleekin. Ikasleek 3/4 laguneko taldeetan lan egingo dute. Irakasleak ikasturtearen hasieran taldeak sortuko ditu, eta taldean erroleak eta erantzukizunak modu errotatiboan banatuko dira.



Ikasleek irakasgaian taldeetan lan egingo dute kontutan hartuta gizarteak gaur egun injenieroak eskazen dituela ondoko hiru osakide hauekin:



- Ezaguerak: gertaerak ezagutzea eta kontzeptuak ulertzea.

- Trebetasunak: ezaguera kudeatzeko eta aplikatzeko, esate baterako programazioa, saiakuntza, analisis, sintesis, diseinua, ebaluaketa, komunikazioa, lidergoa, elkarlana.

- Jarrerak. Ezaguerak, trebetasunak, balio pertsonalak, preferentziak orientatuta egongo dira helburuak lortzeko.



Ezagutza ingeniero profetsional baten datu-basea da, eta abileziak ezagutza erabiltzen diren tresnak dira, agindutako helburuak lortzeko jarrerak bortiki eraginez. Aldaketa honek ingenieritza-prestakuntzan lehen aipatutako diren gaitasunak sorrarazten ditu eta horretarako elkarlantzea derrigorrezkoa da. Gainera, injeinero batek talde batean edo gehiagotan lan egingo du entrepreseetan.



Irakasgaiaren ikaskuntza-prozesuak bi atal ditu:



(1) Lehen hamar asteetan zehar, ikaskuntza-tekniko desberdinak erabiliko dira bai glasean eta baita ere laborategian, 1.gaitik 17. gairako edukinak eta ikaskuntza-emaitzak gaitasun transbertsaleekin (CT) batera garatuz. Lan aktiboa eta ikasleen arteko elkarlana lagunduko da, edukin teorikoak problem-ebazpena eta laborategiko praktikeekin integratuz.



(2) Azken bost asteetan zehar, Proiektuetan Oinarrituta dagoen Ikaskuntza-(ABP) metodologia aplikatuko da hasierako ikasleen lan-taldeekin. Ponpetze-instalazio baten proiektu baten bidez, 20-tik 29-eko ikaskuntza-emaitzak (18-tik 26- ko gaiei dagozkienak) landuko dira gaitasun transbertsaleekin batera (CT). Klaseko-lana azken aste hauetan batez ere taldeetan izango da, irakasleak proiektuan taldeei orientatzeko 15 minutuko azalpen txikiak emanez.



Klasean garatzeko jarduerak/ekintzak/aktibitateak disenaituak izan dira ikasleak irakasgaiaren gaitasunak lortu ditzan eta ondoko hauek dira (ekintzarekin lotuta dagoen gaitasuna parentesien artean idatzita dago):



Irakasgaiaren hasierako inkesta (CE1).



NASA-ren jokua espatziala (CE4), taldeka egina. Taldeko lanaren garrantzia ezagutzea da helburua problema zailak ebazterakoan.



Talde-dokumentuaren elaborazioa: taldearen funtzionamendu-arauak eta zer behar da talde batek ondo lan egin dezan? (CE4).





Talde-lanari eta Ikaskuntza Kooperatiboari (Aprendizaje Cooperativo) buruzko prestakuntza (CE4).



Klase espositiboak eta elkarlaneko problema-ebazketa. Aktibitate-aldaketak egongo dira klase espositiboetan 20 minututan eta teknika desberdinak erabiliko dira (CE1, CE2, CE3, CE4, CE5).





Saileko apunteen bakarkako irakurmenak (CE1, CE2, CE5).



Puzzleak. Taldeko ikasleek zenbait gai teorikoak ikasteko lana banatuko dute, elkarri azaldu eta ziurtatuko dute taldeko ikaskide guztiek ikasi eta ulertu dutela (CE1, CE2, CE3, CE4, CE5).



5/6 lanak, taldean egiteko eta problema-ebazketari lotuta. Lan bakoitzarako dagokion akta bat egin behar da. (CE1, CE2, CE3, CE4, CE5). Lana bakoitzaren enuntziatua ematen da Moodle plataforma erebiliz. Lanen bidez, ikasleak bere prestakuntzarekin konpromiso handia hartu beharko du.



Azterketa partzial bat (CE1, CE2, CE3, CE5).



2 talde-tutoretza irakaslearekin (CE1, CE2, CE3, CE4, CE5).





Ikaskideen arteko ebaluaketa egingo da, gainontzeko taldeek egingo dituzte zenbait entregagarri ebaluatuz (CE4).



Laborategiko praktikak, era kooperatiboan burutuak eta gainontzeko lanerako talde berdinetan.



Taldearen barnean garatuko den proiektua, Likido baten ponpeatze-instalazio generikoaren diseinua eta kalkulua izenekoa (CE1, CE2, CE3, CE4, CE5). Talde berak zehaztu beharko ditu ponpeatze-instalazioaren beharreko parametro guztiak irakasleraen irizpideen akordioz.





Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluaketa modu jarraian (etengabeko ebaluazioa) gauzatuko da ondoko sistema hauen bidez:



20 % Ikasturtearen entregagarrien ematea eta ebaluaketa. % 80-ko entregagarri-kopurua baino gutxi eginez gero, irakasgaiaren kalifikazioa EZ aurkeztua izango da. Taldean lanaren kalitatea ebaluatzen da.



15 % Laborategiko praktiken txostena, taldean egina. Irakasgaia gainditzeko, praktikak eta txostena egitea derrigorrezkoa da. Taldean egin den lanaren kalitatea funtsezkoa da. OHARRA: Laborategiko txostena bera : 10% eta burututako praktiken auzkezpena: 5%.





30 % Azterketa partzial bat, Proiektua egiteko aldez aurreko pausua. Azterketa partzial hau gainditu ez gero, irakasgaia suspendituta egongo da.



35 %. Taldeko proiektu baten garapena. Proiektuaren ebaluaketa egitean, kontutan hartuko dira proiektuaren ahozko aurkezpena (ahozko aurkezpen hau (5%) egingo da ikasle matrikulatuen kopuruaren arabera). garatutako elkarlaneren kalitatea, eta ikastaroko azken bost asteetan zehar egingo diren bakarkako edota taldeko ebaluaketa frogak.



Irakasgaiaren ebaluazio presentziala egin ezin bada, dagozkion aldaketak egingo dira online ebaluazio bat egiteko, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz. Online ebaluazio horren ezaugarriak ikasle-gidetan eta eGelan argitaratuko dira



Ebaluaketa-matrizeak (irizpideak) erabiliko dira ebaluatzeko:



- entregagarrien kalitatea

- garatu den talde-lanaren kalitatea

- ahozko aurkezpenak

- problema-ebazketaren lanbeharrak

- Laborategiko praktiken txostenaren kalitatea



Azaldu den sistemaren bidez, kale egingo duten ikasleek OHIZKO eta EZ OHIZKO DEIALDIETAN aurkezteko aukera izango dute (Ekainean eta Uztailean).



Azterketak edo proiektua edota laborategiko praktikak parte hartu ez dituzteen ikasleek EZ AURKEZTUA kalifikazioa jasoko dute deialdian.



Aurreko irakaskuntza-sistema jarraitzen ez duten ikasleak OHIZKO DEIALDIARI dagokion azterketa finalean aurkeztu beharko dira, non irakasgaiaren gaitasun eta irakaskuntza-emaitzak guztiak ebaluatuko diren. EZ OHIZKO DEIALDIAN irakasgaiaren gaitasun guztiak baita ere ebaluatuko dira.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



Hala ere, eskatzen zaio irakasgaia era presentzialean jarraitu ahal ez duen ikasleari (lanagatik edo lehen edo bigarren kurtsoko kudeaketa-normatibaren arabera) irakaslearekin harremanetan jartzeko eta beraz gaitasunen eta irakaskuntza-helburuen programa egokitu bat garatzeko.



Irakasgaiaren talde guztietan azkeneko azterketen proba bera egingo da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EZ OHIZKO DEIALDIAN irakasgaiaren gaitasun guztiak baita ere ebaluatuko dira.



Irakasgaiaren talde guztietan azkeneko azterketen proba bera egingo da.





Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Moodle/E-gelan plataforman hurrengo material didaktiko hau ikasleentzako eskuragarri egongo da:

Saileko apunteak (hiru tomo) eta zenbait aurkezpen (ppt).
Elkarlaneko ezaugarriekin lotuta dagoen materiala
Taulak eta diagramak.
Laborategiko praktikak
Ariketa-enunziatuak eta ebazketak
Irakaskuntza-gida
Material laguntzailea
Entregagarrien ebaluaketa-matrizeak (irizpideak)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Bibiliografia osoa aurkituko da Las Nieves-liburutegiko 532. signaturarekin.



- White, Frank M. Mecánica de Fluidos. Ed. McGraw-Hill. 2008.

- Agüera Soriano, José. Mecánica de Fluidos Incompresibles y Turbomáquinas Hidráulicas. Edit. Ciencias. 1992.

- Streeter, V.L. y Wylie, E.B. Mecánica de los fluidos. Ed. McGraw-Hill. 1988.

- Cengel, Yunus A. y Cimbala, John M. Mecánica de Fluidos. Fundamentos y Aplicaciones. Ed. Mc Graw-Hill. 2006.

- Gerhart, P.M, Gross,R.J. y Hochstein, J.I. Fundamentos de Mecánica de Fluidos, 2ª edición. Ed. Addison-Wesley Iberoamericana S.A. 1995.

- Mataix, C. Mecánica de Fluidos y Máquinas Hidráulicas. 2ª edición. Ediciones del Castillo. 1986.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Fox, R.W. McDonald, A.T. Introducción a la Mecánica de Fluidos. Ed. McGraw-Hill. 1989.
- Shames, Irving H. Mecánica de Fluidos. Mc Graw-Hill. 1995.
- Potter, Merle C., Wiggert, David C. Mecánica de Fluidos. Thomson. 2002.
- Finnemore, E.J.. y Franzini, J.B. Fluid Mechanics with engineering applications. 2002.

Aldizkariak

- Computers and Fluids.
- El instalador.
- Environmental Fluid Mechanics
- European Journal of Mechanics. Series B. Fluids
- Experimental Thermal and Fluid Science
- Experiments in Fluids
- Flow Measurement and Instrumentation
- Fluid Dynamics Research
- Fluidos
- Geophysical and Astrophysical Fluid Dynamics
- Ingeniería del Agua
- International Journal of Multiphase Flow
- International Journal of Heat and Fluid Flow
- International Journal of Heat and Mass Transfer
- Journal of Fluid Mechanics.
- Journal of Fluids Engineering
- Journal of Hydraulic Engineering
- Journal of Non-Newtonian Fluid Mechanics
- Montajes e instalaciones
- Physicochemical Hydrodynamics
- Physical review A. Statistical physics, plasmas, fluids, and related interdisciplinary topics
- Physical review E. Statistical physics, plasmas, fluids, and related interdisciplinary topics
- Physics of fluids
- Physics of fluids A. Fluid dynamics.
- Tecnología del agua

Web helbideak

- Hydraulic Institute. www.pumps.org
- Pump-Flo Co. www.pump-flo.com/manulist.asp
- Animated software company, www.animatedsoftware.com
- Pumps and systems magazine: www.pump-zone.com.
- http://www.sc.ehu.es/sbweb/fisica/fluidos/estatica/introduccion/Introduccion.htm.
- National Committee for Fluid Mechanics Films (NCFMF) http://web.mit.edu/fluids/www/ Shapiro/ncfmf.html
- IIHR- Hydroscience & Engineering, College of Engineering, The University of Iowa. http://www.iihr.uiowa.edu/:
- Enciclopedia básica sobre fluidos: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/ hbase/ fluid.html#flucon
- Principios de aeronáutica: http://wings.avkids.com/Libro/advanced.html
- Simulación de redes de distribución de fluidos: http://www.epa.gov/nrmrl/wswrd/dw/epanet.html
- UNESCO-IHE Institute for Water Education: http://www.unesco-ihe.org/
- Manual de vuelo: http://www.inicia.es/de/vuelo/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ERRASTI ARRIETA, IÑIGO
  • FERNANDEZ GAMIZ, UNAI
  • URIARTE PEREZ DE NANCLARES, IRATI

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-15:30 (1)

14:30-16:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 205 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 205 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

17:00-19:30 (1)

19-19

17:00-19:30 (2)

21-21

17:00-19:30 (3)

23-23

17:00-19:30 (4)

25-25

17:00-19:30 (5)

27-27

17:00-19:30 (6)

29-29

17:00-19:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:30 (1)

18-18

11:00-13:30 (2)

20-20

11:00-13:30 (3)

22-22

11:00-13:30 (4)

24-24

11:00-13:30 (5)

26-26

11:00-13:30 (6)

28-28

11:00-13:30 (7)

30-30

11:00-13:30 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (8)

16 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:00-19:30 (1)

18-18

17:00-19:30 (2)

20-20

17:00-19:30 (3)

22-22

17:00-19:30 (4)

24-24

17:00-19:30 (5)

26-26

17:00-19:30 (6)

28-28

17:00-19:30 (7)

30-30

17:00-19:30 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (8)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

14:00-15:30 (1)

13:30-15:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 104 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 104 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

46 Laborategiko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:30-18:00 (1)

18-18

15:30-18:00 (2)

20-20

15:30-18:00 (3)

22-22

15:30-18:00 (4)

24-24

15:30-18:00 (5)

26-26

15:30-18:00 (6)

28-28

15:30-18:00 (7)

30-30

15:30-18:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)
  • LAB. MECÁNICA FLUIDOS - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (8)