XSLaren edukia

Ingeniaritza Termikoa25978

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ingeniaritza Mekanikoa + Enpresen Administrazio eta Zuzendaritza
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
25978

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

2. mailako ikasgaia, industria-adarrekoa (espezialitate guztietakoa), enborreko ikasgaia da.



Ingeniaritzaren Oinarri Fisikoak irakasgaiari eta termodinamika I eta II ikasgaiari jarraipena ematen dio. Ezagutza matematikoak ere behar dira.



Nagusiki ikasgai praktikoa izango da, benetako kasuak aztertuz. Ikasleak trebetasun hauek garatuko ditu:

Problemak ebaztea, taulak eta diagramak maneiatzea, eta aplikazio errazeko softwarea erabiltzea.



Programazio errazetan ere sartuko da ikaslea. Era berean, simulazioekin harremanetan jarriko da. Kasu praktikoak eta zenbakizko hurbilketak egingo ditu.



Irakasgaiak "Jasangarritasunari lagunduz Elektronika Industrial eta Automatikoko Ingeniaritzan" proiektuaren parte hartzen du. Bere helburu nagusia ikasleei GJHak ezagutaraztea da. Ikasgai honetan, Kalitatezko Hezkuntza 4.GJH eta 12.GJH Ekoizpen eta kontsumo arduratsua lantzen dira.



Industria-ingeniariaren lanbide-eremuaren barruan, irakasgaia garrantzitsua da. Alderdi hauek nabarmendu behar dira:



* Energia: funtsezkoa da Ingeniaritzan, iraukortasuna sustatzeko eta ekonomia aurrezteko



* Aplikazioak: energia ekoizteko zentralak, hotz eta bero ekoizpena, aire girotua eta

errekuntzako motorrak aztertuko dira. Bai giza erosotasuna bultzatzeko eta baita industria aztertzeko,



*Prozesu industrialak: makinak hoztea, materialak lehortzea, Industria kimikoa ikertzea, ekipo elektronikoak hoztea... izango da helburua.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgaiaren emaitzak honako hauek dira:



- Aplikazio praktikoetarako eta garapenerako termodinamikaren/ingeniaritza termikoaren oinarriak ezagutzea



- Metodologia zientifikoa aplikatzea termodinamikan: ebaztea, abiapuntuko hipotesiak planteatuz, bai kualitatiboki zein kuantitatiboki



- Termodinamikaren terminologia espezifikoaren bidez, eskemak eta diagramak planteatzea.



- Taldean eraginkortasunez lan egitea, modu orekatuan, Ingeniaritza Termikoaren berezko lanak ebazteko.



- Planteatzen diren gaietan, kalitate-ibilbideak eta konponbideak marraztea. Ingurumenarekiko begirunea lantzea.



____________________



Titulazioaren konpetentzietatik honako hauek lantzen dira:



C3- Oinarrizko gaien eta arlo teknologikoen jakintza lortzea, metodo eta teoria berriak ikasteko gai izan daitezen.



C4- Arazoak ekimenez, erabakiak hartuz, sormenez, arrazoiketa kritikoz ebaztea.

Industria Ingeniaritzaren eta gaitasunen arloko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak jakinaraztea eta transmititzea



C12- zeharkakoak: Jarrera arduratsua, ordenatua eta ikasteko prest egotea. Beharrezko etengabeko prestakuntza lortzeza



C13- Metodologia zientifikoaren berezko estrategiak aplikatzea: problemak kuantitatiboki eta kualitatiboki aurkeztea, hipotesiak eta konponbideak planteatzea ingeniaritza industrialaren berezko ereduak erabiliz



C14- Taldean eraginkortasunez lan egitea, gaitasunak eta ezagutzak integratuz, erabakiak hartzeko

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

GAIA 1.- HASTEKO: ATARIKO KONTZEPTUAK ETA DEFINIZIOAK

GAIA 2.- ENERGIA ETA TERMODINAMIKAREN LEHEN LEGEA

GAIA 3.- PROPIETATEAK BALIOESTEN

GAIA 4.- KONTROL BOLUMENEN ANALISIA, ENERGIA ERABILIZ

GAIA 5.- TERMODINAMIKAREN BIGARREN LEGEA

GAIA 6.- ENTROPIA ERABILTZEN



GAIA 7.- SARRERA ETA OINARRIZKO KONTZEPTUAK

GAIA 8.- BERO EROAPENAREN EKUAZIOA

GAIA 9.- KONBEKZIOAREN OINARRIAK

GAIA 10.- ERRADIAZIO TERMIKOAREN OINARRIAK

MetodologiaToggle Navigation

Ikaskuntza Kooperatiboan (AC) eta Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntzaren (ABP) metodologiak erabiliko dira:Gaitasunak eta ikaskuntza-helburuak garatzeko irakasgaian lanak egin beharko dituzte; izan ere, metodologia horiek aukera ematen dure ikaslea modu aktiboan irakasteko.



Irakaskuntza, bai klase magistraletan bai ikasgelako praktiketan, elkarlanean egingo da.

Ikasleek 3/4 laguneko taldeetan lan egitengo dute.



Hainbat metodologia landuko dira: alderantzizko gela, puzzleak, lan kooperatiboa, arazoak konpontzea...



Ikasleek garatu beharreko proiektuen artean, GEIren eraikineko berokuntza-sistemako erradiadoreen kontrol eraginkorrarekin lortutako energia-aurrezpena aztertzea eta kalkulatzea sartzen da. Proiektu honek iraunkortasuna ikasleen hurbileko arazoekin bateratzea ahalbidetzen du, 0,75 ECTS dedikazioarekin, gutxi gorabehera.



Ordenagailu-praktikak egingo dira EES, Termograf edo Matlab softwarea erabiliz, eta horietan kalkulua eta Klase magistraletan lantzen ari diren gaiari dagozkion prozesu termodinamikoak ebatziko dira.



Lauhilekoaren amaieran azterketa indibidual bat egongo da, ariketa praktikoak eta atal teoriko konposatu batekin: garatu beharreko galdera laburrekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAIA nahitaezkoa izango da, behar bezala justifikatzen duten ikasleentzat izan ezik. Honela izango da:



1- Entregatzekoak: % 40ko balorazioa izango dute. Lanen garapenak egingo dira, alderantzizko ikasgela, lankidetza, arazoak konpontzea bezalako metodologiak erabiliz. Ikasgaia ebaluazio jarraituan gainditzeko, ikasleak 10etik 5 baino gehiago izan beharko du.



2- Bero transmisioaren praktiken txostena, % 15; taldean.

Ebaluazio jarraituan ikasleak 10etik 5 baino gehiago izan beharko du.



3- Problemak ordenagailu-programen bidez ebaztea, %15. Ikasgelan bertan egingo dira.

Ebaluazio jarraituan ikasleak 10etik 5 baino gehiago izan beharko du.



4- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa, % 30. Ariketa praktikoak eta atal teorikoa izango ditu, garatu beharreko galderez eta/edo gai laburrez edo test motaz osatua. Ebaluazio jarraituan ikasleak 10etik 5 baino gehiago izan beharko du.



____________________________





Araudiaren arabera ebaluazio jarraituan parte ez hartzea eskatu duten ikasleak amaierako azterketa bat izango dute ohiko deialdian. Eta horrela izango da:



1- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa % 85ekoa izango da. Ariketa praktikoek eta atal teoriko batek osatuko dute, garatu beharreko galdera laburrez. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du hurrengo ordenadore ariketa egin ahal izateko.





2- Informatika gelan egin beharreko ariketa presentziala, % 15.



Ez dira kontuan hartuko ebaluazio jarraituan egindako probetan lortutako kalifikazioak.





________________



Nolanahi ere, ikasleak amaierako ebaluazio-sistemaren bidez ebaluatzeko eskubidea izango du,

ebaluazio jarraituan parte hartu ala ez. Horretarako, ikasleek idatziz aurkeztu beharko dute

ebaluazio jarraituaren ukazioa; 9 hilabeteko epea izango dute (ikasturtearen hasieratik zenbatzen hasita)

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1- Idatzizko azterketa teoriko-praktikoa. Balorazioa % 85ekoa izango da. Ariketa praktikoek eta atal teoriko batek osatuko dute, garatu beharreko galdera laburrez. Ikasleak 10etik 5eko kalifikazioa lortu beharko du hurrengo ordenadore ariketa egin ahal izateko.





2- Informatika gelan egin beharreko ariketa presentziala, % 15.



Ez dira kontuan hartuko ebaluazio jarraituan egindako probetan lortutako kalifikazioak.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

eGelako apunteak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

TERMODINÁMICA. YUNUS A. ÇENGEL. Mc Graw Hill. 7ª ed. y anteriores

FUNDAMENTOS DE INGENIERÍA TERMODINÁMICA- Moran - Shapiro

INGENIARITZA - TERMIDINAMIKAREN OINARRIAK - Moran - Shapiro

TRANSFERENCIA DE CALOR Y MASA - Cengel, 4ª ed. y anteriores

TERMODINAMICA PARA INGENIEROS - Schaums (problemas)

Gehiago sakontzeko bibliografia

ASHRAE: Fundamentals

Aldizkariak

International Journal of Fluid Power. Taylor & Francis Online
Applied Thermodynamics. USA
Heat Transfer Engineering. USA

Web helbideak

http://www.efluids.com/
http://www.ashrae.org/
http://termograf.unizar.es/www/index.htm
www.energuia.com
www.iea.org
www.managenergy.net
www.appliedthermodynamics.com

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:30-18:00 (1)

14:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 204 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 204 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

18:00-20:00 (1)

3-3

18:00-20:00 (2)

5-5

18:00-20:00 (3)

7-7

18:00-20:00 (4)

9-9

18:00-20:00 (5)

11-11

18:00-20:00 (6)

13-13

18:00-20:00 (7)

15-15

18:00-20:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (8)

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

18:00-20:00 (1)

4-4

18:00-20:00 (2)

6-6

18:00-20:00 (3)

8-8

18:00-20:00 (4)

10-10

18:00-20:00 (5)

12-12

18:00-20:00 (6)

14-14

18:00-20:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • AULA 0.3 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

13:30-15:00 (1)

16:30-18:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 104 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 104 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

18:00-20:00 (1)

3-3

18:00-20:00 (2)

5-5

18:00-20:00 (3)

7-7

18:00-20:00 (4)

9-9

18:00-20:00 (5)

11-11

18:00-20:00 (6)

13-13

18:00-20:00 (7)

15-15

18:00-20:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (8)

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

18:00-20:00 (1)

4-4

18:00-20:00 (2)

6-6

18:00-20:00 (3)

8-8

18:00-20:00 (4)

10-10

18:00-20:00 (5)

12-12

18:00-20:00 (6)

14-14

18:00-20:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

12:00-13:30 (1)

12:00-13:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 206 - ELURRETA IKASGELATEGIA (1)
  • AULA 206 - ELURRETA IKASGELATEGIA (2)

61 Laborategiko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

18:00-20:00 (1)

4-4

18:00-20:00 (2)

6-6

18:00-20:00 (3)

8-8

18:00-20:00 (4)

10-10

18:00-20:00 (5)

12-12

18:00-20:00 (6)

14-14

18:00-20:00 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (3)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (4)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (5)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (6)
  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (7)