XSLaren edukia

Kudeaketa Osorako Sistemak25986

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ingeniaritza Mekanikoa + Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritza
Ikasturtea
2022/23
Maila
5
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25986

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3670
Ordenagailuko p.2420

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Kudeaketa Sistemen Integrazio ikasgaia, industri adarrean ematen den modulu amankomunaren zati da, eta hiru graduetako ikasleentzat ematen da (Ingenieritza Mekanikoa, Ingenieritza Elektrikoa eta Ingenieritza Elektroniko eta Automatikoan). Laugarren mailaren lehen lauhilabetean ematen da, non “Ekonomia eta Enpresen Administrazio” ikasgaiean emandako zenbait kontzeptu berreskuratzen ditu.

Kudeaketa Sistemek, erakunde batean dauden prozesuak antolatu, arrazionalizatu, egiaztatu eta hobetzen laguntzen dute. Erakunde baten atal guztiak gainbegiratzen dira, etengabeko hobekuntza bilatuz.

Gure enpresen artean ziurtagiri hauek duten erabilpen maila altua dela kontuan izanik, ikasgai honek arau hauek erabiltzen erakusten du eta honela lan-munduan txertatzeko aukerak ematen ditu ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Modulu amankomuneko konpetentzien artetik, ikasgai honek CRI 11 garatzen du “Enpresen antolakuntzarako ezagupenen aplikazioa”.

Honez gainera, ikasgai honen berezko konpetentziak hauek dira ere:

1. Kudeaketa Sistema zer den ulertzea eta honen erabilgarritasuna.

2. Kalitatea zer den ulertzea, zertarako den, zergatik den beharrezkoa eta enpresa mailan nola kudeatu behar den.

3. Ingurumenaren garrantzia ulertu, berau babesteko dagoen beharra eta nola kudeatu beharko den.

4. Lan-arriskuak prebenitzearen garrantzia ulertu, zergatik babestu beharko diren eta nola kudeatu behar diren ere.



Konpetentzia hauek, ondorengo ikasketa emaitzak lortzen direnaren arabera ebaluatuko dira:

RA-CRI 3. Lanak, eta idatzizko eta ahozko txostenak egiteko gai izatea: ezagutza teorikoak, ebazpen metodoak eta emaitzak, adar industrialeko hiztegia, adierazpen moduak eta terminología modu egokian azaltzea.

Zehazki esateko, ikasleek, Kudeaketa Sistema batek eskatzen dituen dokumentuak idazten jakin beharko dute (Eskuliburua, Prozedurak, Erregistroak eta Lan-Argibideak).

RA-CRI 7. Kalitatearen printzipioak eta metodoak ezartzen jakitea.

RA-CRI 8. Lankidetza giroan, ideiak formulatu, proposamenak aztabaidatu eta erabakiak hartzen jakitea.

Ikasleek laukako taldeetan dokumentazioa idatzi beharko dute, eta ikasitakoaren arabera ebaluatuak izango dira.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- SARRERA

2.- KUDEAKETA SISTEMAK

3.- KALITATEAREN KUDEAKETA

4.- INGURUMENA KUDEATZEKO SISTEMA

5.- SEGURTASUNA ETA OSASUNA KUDEATZEKO SISTEMA

6.- KUDEAKETA SISTEMEN INTEGRAZIOA

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaiaren kontzeptuak azaltzeko ikasgai magistralak emango dira, ikasleek ere eztabaidetan parte hartzeko aukera izanez, egungo gaiak plazatuz eztabaida sortzeko asmoz.

Ikasgai praktikoak hasi aurretik, ikasle guztiek enpresa industrial bati buruzko informazioa jakin behar dute. Honekin abiatuz, kudeaketa sistema integratu bat sortzeko behar diren herramientak erabiliko dira. Ikasleek, laukako taldeetan edo indibidualki praktiketan kudeatzeko treznekin lan egingo dituzte.



Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasgai honen ebaluaketa honela egingo da:



1. Ebaluaketa jarraitua: Honek bi zati ditu:



a) Taldekako lanen ebaluaketa: ikasgaiaren %40 balioko du.



b) Banakako azterketa idatziak: Alde batetik, bi azterketa partzialak egingo dira, lehenengoa (1, 2 eta 3 gaiekin), azken emaitzaren %35-eko pisua edukiz eta bigarrena (4, 5 eta 6 gaiekin) azken emaitzaren %25-eko pisua edukiz. Libratzaileak izango dira, baina horretarako 10 puntuengan gutxienez 5 lortzea ezibestekoa izango da, froga bakoitzean.



Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.



Honez gain, ikasgaia gainditzeko, bai azterketa idatzia eta baita praktiken atalak gaindituta izan beharko dira. Ikasgaia osotasunean gainditzeko, azken azterketa idatzian 10 puntuetatik 5 lortu beharko dira eta praktiken atalean ere 5 puntu beharko dira. Azken emaitza, bi zatien batuketaren bidez aterako da, zati bakoitzaren pisua %60/40 izanik.



Edonola ere, edozein ikaslek azken ebaluaketa sistema aukeratzeko eskubidea izango du, aldez aurretik ebaluaketa jarraitua aukeratu bazuen ere. Horretarako, ikasleak irakasleari ebaluaketa jarraituari uko egiten diola jakinarazi beharko dio, eta lauhilabeteko ikasgaia den kasuan, 9 astetako epea izango du jakinarazteko; urte osoko ikasgaia denean berriz, 18 astetako epea izango du, beti ere ikasgaia ematen hasten den unetik kontatzen hasita. Ikasgaiaren gida dozenteak epe zabalago bat ezartzeko aukera eman dezake.



2. Azken ebaluaketa: ebaluaketa jarraitua aukeratu ez duten ikasleek, azken froga idatzi bat burutuko dute, eta honek azken emaitzaren %100-a balioko du, beti ere, ikasgaiaren %50 gainditzeko baldintzaz.



Ikasgaiari uko egiteko, ikasleak ez du modu espresoan adierazi beharrik izango, nahikoa izango du idatzizko azterketara ez aurkeztearekin.



Ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Bakarrik irakasleek aipatzen dituzten elementuak erabil daitezke.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleek froga bakar bat egingo dute, azken emaitzaren %100-eko balioa izango duena, eta gainditzeko %50-a lortu beharko dute.



Ikasgaiari uko egiteko, modu espresoan adieraztea ez da beharrezkoa izango. Froga idatzira ez aurkeztearekin nahikoa izango da.



Ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. Bakarrik irakasleek aipatzen dituzten elementuak erabil daitezke.



Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Ikasgaiko apunteak
- Heras I. (2014): Guía para el diseño de modelos de negocios basado en el Modelo Canvas. Garaituz programa. EHU
- ISO 9001:2015 araua
- ISO 14001:2015 araua
- ISO 45001:2018 araua

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- ISO 9001:2015 araua

- ISO 14001:2015 araua

- ISO 45001:2018 araua

Heras, Arana, Casadesus, Merino (2008). kalitate-kudeaketaren-hastapenak. EHU.



Deskargatzeko:

https://ikasmaterialak.ehu.eus/ekonomia-enpresa/kalitate-kudeaketaren-hastapenak

Gehiago sakontzeko bibliografia

Guía práctica para la integración de sistemas de gestión. ISO 9001, ISO 14001 e ISO 45001. AENOR.
Guía para la aplicación de UNE-EN ISO 9001:2015. AENOR.
Guía para la aplicación de UNE-EN ISO 14001:2015. AENOR.
Guía para la aplicación de ISO 45001:2018. AENOR.
CASADESÚS, M.; HERAS, I. y MERINO, J. (2005): Calidad práctica, Editorial Prentice Hall-Financial Times, Madrid.
HERAS, I. (Dir.); ARANA, G.; CAMISÓN, C.; CASADESÚS, M. y MARTIARENA, A. (2008): Gestión de la Calidad y competitividad de las empresas de la CAPV, Instituto Vasco de Competitividad, Ediciones Deusto, Bilbao.

Aldizkariak

Emerald aldizkari zientifikoen datu-basea.

Web helbideak

Ihobe, Euskalit, Osalan.

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

14:30-16:30 (1)

1-15

14:30-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

14:30-16:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE INFORMATICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

14:30-16:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE INFORMATICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-3

17:00-19:00 (1)

1-15

14:30-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • eAULA 4.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)

46 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

16:00-18:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO EXPRESIÓN GRÁFICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

46 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

16:30-18:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE INFORMATICA I - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

46 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
4-15

17:00-19:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eLABORATORIO DE INFORMáTICA II - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)