XSLaren edukia

Ingurumen Teknologiak26513

Ikastegia
Gipuzkoako Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Ingeniaritza Mekanikoa + Industria Elektronikaren eta Automatikaren Ingeniaritza
Ikasturtea
2022/23
Maila
5
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26513

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Gelako p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau Industria Adarreko Modulu Bateratuan kokatzen da.

Industriak erabiltzen dituen ekoizpen-prozedurak (baldintza normaletan eta ez-ohizkoetan) ingurumenean inpaktuak sortzen ditu. Prozedurak lehengaien eta energiensarrerak dituzte eta airea, lurzorua eta ura kutsadezaketen irteerak sortzen dituzte.Gaur egun, industriak eragin horiek kontrolatu etamurriztu behar dituzte araudiabetetzeko eta kontsumitzaileen ingurumen-aldeko azaltzen duten joerara egokitzeko.Irakasgai honetan sortzen diren inpaktuen ezaugarrien deskripzioa eta ebaluatzekoerabiltzen diren tekniken oinarriak azaltzen dira.Eraginak murrizteko eta kontrolatzeko erabil daitezkeen azalpen sakona erea urki daiteke landutako ikasgaietan.

Irakasgai honetan matrikulatzeko ez daude aurretik bete beharrezko baldintzak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honek hurrengo gaitasun espezifiko, orokorrak eta zeharkakoak lantzen ditu:

Gaitasun espezifikoak:

C7 Ebazpen teknikoak gizartean eta ingurumenean duten inpaktua analizatzeko eta baloratzeko gaitasuna



Gaitasun orokorrak:

CRI10 Ingurumen-teknologia eta jasangarritasunaren ezagutza eta aplikazioak.



Zeharkako gaitasunak

C12: Etengabeko prestakuntzak eskatzen duen erronka kontutan hartuz lanean joera arduraduna, ordenatua eta ikasteko prest izatea

C13: Metodo zientifikoa erabiltzen ikastea: arazoa analizatu, hipotesiak eta konponbideak sortu ingeniaritza industrialen ereduak erabiliz.

C14 Taldean era egokian lan egitea



Helburu didaktikoak dira:

Industriaren ingurumen-arazoak ulertzea

Egungo teknikekin ingurumen-arazoak konpontzen ikastea

Prozesu industrialetan sortzen diren korronteei tratamendu egokia aplikatzen ikastea.

Prozesu industrialetako isurien ezaugarriak analizatzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Irakasgaia 6 ikasgaietan banatzen da:



1. Ikasgaia: Kutsadura atmosferikoa

Ikasgai honetan airean dauden kutsatzaileak eta bere eraginak aztertzen dira.Kutsadurak airean sortzen dituen arazo globalak ere analisatzen dira: negutegi efektua, ozono-geruzaren zuloa eta euri azidoa. Ondoren, egoera metereologikoa eta faktore topografikoak airearen-kutsadura mailan dut

en eragina azaltzen da.Bukatzeko, gasak eta partikulak kontrolatzeko erabil daitezken teknikak deskribatzen dira.



2. Ikasgaia: Soinu-kutsadura

Soinuaren ezaugarriak eta industriaren iturri-zarataren ezaugarriak analizatuz hasten da ikasgai hau. Zarata ebaluatzeko erabiltzen indizeak, neurketa metodoak eta soinuaren hedapenaren eragina duten faktoreak analizatzen dira. Soinuak duen eragin fisiko eta sikologiko desberdinak eta haien kontra jokatzeko erabili beharrekotekniken oinarrien, abantailen eta desabantailen deskripzioa aurki daiteke.



3. Ikasgaia: Uraren kutsadura

Uraren kalitatea karakterizatzeko erabiltzen direnparametro fisiko, kimiko,erradiaktibo eta biologikoak deskribatzen dira kutsatzaile berezien izaera eta eraginakazpimarratuz. Industriako hondakin-uren ezaugarriak analizatzen dira eta hondakin-ur hauek arazteko erabil daitezken metodoak azaltzen dira. Aurretratamendu, tratamendu primario, sekundario eta tertziarioan erabiltzen di

ren hainbat tekniken deskripzioa ematen da ikasgai honetan.



4. Ikasgaia: Lurzoruaren kutsadura eta hondakinen kudeaketa

Ikasgai hau hondakin-motak eta bere iturriak deskri batzen hasten da ondoren industriak sortzen dituen hondakinak, batez ere, arriskutsuak aipatuz. Hauek kudeatzeko erabiltzen diren tratamendu fisiko-kimiko, errausketa eta hondakindegi kontrolatuen xehetasunak deskribatzen dira. Hondaki

nen isurketak lurzorua kutsa dezakete eta kutsadura honen eragina lurzoruaren propietaten eta kutsatzaileen araberakoa izango da. Ikasgaia kutsatzaileen eragina murrizteko erabiltzen diren

tekniken azterketarekin bukatzen da: euste-teknikak, teknologia termikoak, teknologiafisiko-kimikoak eta teknologia biologikoak.



5. Ikasgaia: Ingurumen-inpaktua

Proiektu bat gauzatzeko egiten diren obrak eta funtzionamenduan erabiltzen direnprozesuak ingurumen biotiko, abiotiko eta gizartean inpaktua sortzen dute. Inpaktuak indentifikatzeko, ebaluatzeko eta murrizteko ingurumen-inpaktuaren ebaluazioak duen ahalmena eta prozedura deskribatzen da ikasgai

honetan.



6. Ikasgaia: Enpresaren-ingurumen kudeaketa

Gaur egun enpresak ingurumenean eragiten duen inpaktua murriztea behartuta dago.Horretarako bide desberdina daude: ingurumena kudeatzeko sistemak, ingurumen-arriskuen ebaluazioa, bizi-zikloaren analisia eta ekodiseinua. Irakasgai honetan ISO14001 eta EMAS kudeaketa sistemak analizatzen dira.

Ondoren, arriskuen ebaluazioa egiteko jarraitu behar den prozedura azaltzen da. Bukatzeko ekodiseinuaren oinarriakdeskribatzen dira eta hoien artean bizi-zikloaren analisiaren metodologia.

MetodologiaToggle Navigation

Klase teorikoak, entregatzekoak eta zuzendutako lanak.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Banakako lanak (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da eta nota horrela banatuko da:

- Garatu beharreko azterketa idatzia (%70): Azterketa honek C7, CRI.10 eta C13 gaitasunak ebaluatzeko balioko du.Kurtsoan zehar azterketa partzialak egingo dira. Azterketa hauetako nota 6 baino altuagoa bada ikasgaia/k askatuko da/dira. Nota 6 baino baxuagoa bada ikasgai hori/ek azkeneko azterketan ebaluatuko da/dira. Ikasleak azterketa partzial bat ez badu egiten ikasgai hori/ek azkeneko azterketan ebaluatuko zaio/zaizkio.

- Entregatzekoak (%20): Klasean entregatutako lanak ebaluatuko dira. Zehazki ebaluatuko diren gaitasunak ondorengo hauek dira: CRI.10, C12, C13, C14.

- Zuzendutako lanak, hau da, zaitasun handiagoa duten lanak eta irakaslearen gidapean egingo direnak (%10): Entregatutako txostenak ebaluatuko dira. Zehazki ebaluatuko diren gaitasunak ondorengo hauek dira: CRI.10, C12



Entregatzekoak eta zuzendutako lanak egitea derrigorrezkoa da.



Irakasgaia gainditzeko hurrengoa bete behar da:

Azterketa finalean (edo partzialetan) 5 atera behar da.

Entregatzeko lanen notan 5 atera behar da gutxienez.

Zuzendutako lanen nota 5 atera behar da gutxienez.

Ikasle bat Ez Aurkeztutzat bezala agertzeko idatziko azterketara ez aurkeztearekin nahikoa izango da.



Ebaluazio jarraian parte hartu ez dezaketen ikasleek amaierako proba bakarra egin ahal izango dut. Horretarako, kurtsoaren lehenengo 9 astetan barne Eskolako baimena azterketa finala egin ahal izateko irakasgaiari edo gaiari dagozkion gaitasunak eta ezagutzak egiaztatzeko







Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdian ohikoan erabili diren irizpide berberak erabiliko dira.



Ebaluazio jarraia duten ikasleak entregatzekoak eta zuzendutako lanak gaindituta eduki behar dituzte ez ohiko deialdia gainditzeko. Kontutan hartu entregatzeko lanak klase egunetan entregatu behar direla eta zuzendutako lanak epe barnean entregatuta (irailetik-urtarrilera)

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

e-gelako apunteak.

Garmendia, A.; Salvador, A.; Crespo, C.; Garmendia,L.Evaluación de impacto ambiental. Ed. Pearson Prentice Hall. Madrid (2005).

Kiely, G. Ingeniería ambiental : fundamentos, entornos, tecnologías y sistemas de
gestión. Ed. McGraw-Hill, Madrid, 2003.

Harris, M. Manual de medidas acústicas y control de ruido.
Ed. McGraw-Hill, Madrid (2000).

Mackenzie, D. L., Masten, S. J. Ingeniería y Ciencias Ambientales. Ed. McGraw-Hill, México, 2005.

Orozco, C. y cols. .Contaminación Ambiental: una visión desde la química. Ed.Paraninfo, Madrid (2011).

Spiro, T.G.; Stigliani, W.M. Química medioambiental. Ed, Pearson Prentice Hall.Madrid (2003).

Tchobanoglous, G.; Burton, F.L.Ingeniería de aguas residuales: tratamiento, vertido y reutilización
. Ed. McGraw-Hill. Madrid (2000).

Garmendia, A.; Salvador, A.; Crespo, C.; Garmendia,L.Evaluación de impacto ambiental. Ed. Pearson Prentice Hall. Madrid (2005).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Mackenzie, D. L., Masten, S. J. Ingeniería y Ciencias Ambientales. Ed. McGraw-Hill, México, 2005.



Orozco, C. y cols. .Contaminación Ambiental: una visión desde la química. Ed.Paraninfo, Madrid (2011).



Spiro, T.G.; Stigliani, W.M. Química medioambiental. Ed, Pearson Prentice Hall.Madrid (2003).



Gehiago sakontzeko bibliografia

Tchobanoglous, G.; Burton, F.L.Ingeniería de aguas residuales: tratamiento, vertido y reutilización
. Ed. McGraw-Hill. Madrid (2000).

Garmendia, A.; Salvador, A.; Crespo, C.; Garmendia,L.Evaluación de impacto ambiental. Ed. Pearson Prentice Hall. Madrid (2005)

Aldizkariak

Ingeniería Química
Environmental Technology
Environmental Science & Technology

Web helbideak

Hurrengoa euskeraz da:
http://ocw.ehu.es/course/view.php?id=182

Besteak ez dira euskeraz
http://europa.eu.int/scadplus/leg/es/s15002.htm
http://ictnet.es/ICTnet/home/cv/?area=mAmb&cv=residuos
http://www.mtas.es/insht/legislation/tl_res.htm
http://www.mma.es/calid_amb/residuos/plan/indez.htm
http://www.tecnociencia.es/especiales/residuos

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-16:00 (1)

16:30-18:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

18:00-19:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 5.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

14:30-16:00 (1)

16:00-17:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)
  • eAULA 4.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (2)

46 Gelako p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-15

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.2 - GIPUZKOAKO INGENIARITZA ESKOLA (1)