XSLaren edukia

Teknologia Elektrikoa26592

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Ingeniaritza Zibileko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26592

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Bigarren mailan irakasten den irakasgai hau, ikasleak ingeniaritza elektrikoarekin duen lehenengo kontaktua da.



Potentziako sistema elektrikoa, araudi elektrikoa eta zirkuituen teoriaren oinarriak ezagutuko ditu ikasleak irakasgai honetan.



Hurrengo kurtsoetan landuko diren ezagupen espezifikoagoak garatzeko beharrezkoak diren oinarriak ezartzen ditu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Garatuko diren gaitasunak



- Moduloko Gaitasun espezifikoak:



M02CM10- Oinarrizko ezagutzak potentzia sistema elektrikoaz: energiaren sorkuntza, garraio eta banaketa sarea eta linea eta eroale motak. Tentsio altu eta baxuari buruzko arautegiak ezagutzea.



-Titulazioko gaitasunak:



G001: trebakuntza zientifiko-teknikoa Herri Lanetako Ingeniari Teknikoaren lanbidean jarduteko, eta aholkularitza-, analisi-, diseinu-, kalkulu-, proiektu-, eraikuntza-, mantentze-, kontserbazio- eta ustiapen-funtzioak ezagutzea.



G002: obra publiko baten eraikuntzan planteatzen diren baldintza tekniko eta legal ugariak ulertzea, eta metodo kontrastatuak eta teknologia egiaztatuak erabiltzeko gaitasuna, eraikuntzan eraginkortasun handiena lortzeko helburuarekin, betiere ingurumena errespetatuz eta obra publikoaren langileen eta erabiltzaileen segurtasuna eta osasuna babestuz.



G003: herri-lanetako ingeniari teknikoaren jardunean beharrezkoa den legeria aplikatzeko ezagutza, ulermena eta gaitasuna.

G006: lurralde-plangintzari eta azpiegiturekin lotutako ingurumen-alderdiei buruzko azterlanak egiteko gaitasuna, dagokion eremuan.

G011: lantaldeetan integratzea jarduerak hala eskatzen duenean.









- Titulazioko zeharkako gaitasunak, Ministerio de Educación y Ciencia:





MEC1: ikasleek bigarren hezkuntza orokorraren oinarritik abiatzen den ikasketa-arlo batean ezagutzak dituztela eta ulertzen dituztela frogatu izana, eta, testuliburu aurreratuetan oinarritzen bada ere, beren ikasketa-eremuaren abangoardiako ezagutzak dakartzaten alderdi batzuk barne hartzen dituen maila batean aurkitu ohi da.

MEC2: ikasleek beren ezagutzak beren lanean edo bokazioan modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argudioak landuz eta defendatuz eta beren ikasketa-eremuan arazoak konponduz erakutsi ohi diren gaitasunak izatea.

MEC3: ikasleek datu garrantzitsuak bildu eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, beren ikasketa-eremuan), gizarte-, zientzia- edo etika-arloko gai garrantzitsuei buruzko hausnarketa barne hartzen duten iritziak emateko.

MEC4: ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein espezializatu gabeari.

MEC5: ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana.



Ikasleek ikaslearen gidan lortu beharreko ikaskuntza-emaitza zehatzagoak zehazten dira.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I BLOKEA - Zirkuituen Teoria



1. Gaia Zirkuituen teoriako oinarrizko kontzeptuak

2. Gaia Korronte alterno monofasikoa

3. Gaia Korronte alterno trifasikoa



II BLOKEA -Potentziako Sistema Elektrikoa



4. Gaia Potentziako Sistema Elektrikoa

5. Gaia Goi eta behe tentsioko instalazioetarako araudiak





MetodologiaToggle Navigation

Eskola-orduak eskola magistraletan eta laborategiko praktiketan banatzen dira.

Klase magistralak:

45 ordu lauhilekoan, 3 ordu astean, bi egunetan banatuta (1,5 ordu + 1,5 ordu).

Laborategia:

15 ordu lauhilekoan. 3 orduko 5 saio, hiru astean behin.





Klase presentzialen bidez, egoerak hala uzten badu.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 45
    • Test motatako proba (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaian bi ebaluazio-modalitate daude: ebaluazio jarraitua edo azken proba ( % 100).



Ebaluazio jarraia:



Etengabeko ebaluazioan, ikasturtean zehar honako jarduera hauek egin beharko dira: laborategiko praktikak, talde-lanak eta azterketa partzialak.



- Laborategiko praktikak: txosten bat entregatu beharko da egindako praktika bakoitzeko.

- Azterketa partzialak: 3 azterketa partzial egingo dira.

- Talde-lana.







Azken notaren kalkulua:



- Laborategiko praktikak % 25

- Talde-Lana %10

- Azterketa partzialak:

- 1. azterketa partziala %30

- 2. azterketa partziala: % 30

- 3. azterketa partziala: % 5



Irakasgaia gainditzeko beharrezkoa izango da:



- Irakasleek proposatutako lan, jarduera eta ataza guztiak entregatzea, eta jarduera bakoitzean lortu beharreko gutxieneko nota % 35ekoa izatea. Entregatu beharreko jardueraren batean nota ezarritako gutxienekora iristen ez bada, irakasgaiaren amaierako nota % 40koa izango da gehienez.

- Jarduera guztien batez besteko aritmetikoa % 50ekoa izatea.





Azken ebaluazioa:



Amaierako ebaluazio bakarra eskatzen duten eta ezarritako baldintzak betetzen dituzten ikasleek proba bat egingo dute, ikasturtean zehar jasotako kontzeptu eta gaitasun guztiak ebaluatzeko, proba bakar baten bidez. Proba horretan, ikasleek kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango dute.



Amaierako ebaluazio-proba honako hau izango da:

- Azterketa teoriko-praktikoa: teoria-testa eta ariketak

- Laborategiko azterketa: ikasgaiaren praktika-azterketa egingo da Elektrotekniako Laborategian.



Etengabeko ebaluazio-sistemari uko egiteko, ikasleek idatziz eskatu beharko diete irakasgaiko irakasleei, irakaskuntza hasi eta 10. astea baino lehen.





Osasun-baldintzek irakaskuntza-jarduera bat eta/edo ebaluazio presentzial bat egitea eragozten badute, modalitate ez-presentzial bat aktibatuko da, eta ikasleei horren berri emango zaie unean-unean.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian irakasgaia gainditzen ez duten ikasleek eskubidea izango dute ezohiko deialdiaren amaierako ebaluazio-proba osatzen duten azterketetara eta ebaluazio-jardueretara aurkezteko, deialdi horretan aukeratutako ebaluazio-sistema edozein dela ere.



Aparteko deialdietan, azken ebaluazio-sistemaren bidez bakarrik ebaluatuko dira irakasgaiak.



Ikasleek ikasturtean zehar lortutako emaitza positiboak (>%50) gorde ahal izango dira. Ikasturtean zehar egindako ebaluazio jarraituaren bidez emaitza negatiboak lortu badira, emaitza horiek ezingo dira mantendu ezohiko deialdirako. Deialdi horretan, ikasleek kalifikazioaren % 100 lortu ahal izango dute.



Amaierako ebaluazio-proba honako hau izango da:

- Azterketa teoriko-praktikoa: teoria-testa eta ariketak

- Laborategiko azterketa: ikasgaiaren praktika-azterketa egingo da Elektrotekniako Laborategian.



Osasun egoerak aurrez aurreko irakaskuntza edota ebaluazioa eragotziz gero, onlineko jarduerara joko da eta ikasleei aldaketa horren berri emango zaie.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Beharrezko materiala Egelan egongo da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- EPELDE, J. Zirkuitu elektrikoak; Elhuyar.

- SANJURJO R. Etab, Zirkuitu elektrikoen teoria

- BOYLESTAD, R. Introducción al análisis de circuitos; Prentice Hall.

- USAOLA GARCIA, J. MORENO LOPEZ, MªA. Circuitos eléctricos, problemas y ejercicios resueltos; Prentice Hall.

- Reglamento de líneas eléctricas aéreas de alta tensión, Ministerio de Industria y Energía (2008)

- Reglamento de Instalaciones Eléctricas de Alta Tensión (2014)

- Behe Tentsioko arausi elektroteknikoa, Ministerio de Ciencia y Tecnología (REBT 2002)

Gehiago sakontzeko bibliografia

- GUSSOW. M; Fundamentos de electricidad; Mc Graw Hill
- CONEJO. A; CLAMAGIRAND. A; y otros; Circuitos eléctricos para la ingeniería; Mc Graw Hill
- CASTRO. R.M; CESAR.C; PEÑA.M.L; Problemas resueltos de electrotecnia; Bellisco
- ¿Desarrollo normativo de la ley del sector electrico I, II y III.¿ Sección de publicaciones de la CNE, 2000.

Aldizkariak

- Electra (Cigré)
- Internacional Review of Electrical engineering (IREE)
- Energia Berria
- IEEE Transactions on Power Systems
- IEEE Transactions on Power Delivery
- CEE news
- Electrical world
- Electricity journal
- Energy markets
- Ekaia

Web helbideak

www.omie.es
www.ree.es
www.mathworks.com
www.voltimum.es/
www.boe.es/eli/es/rd/2008/02/15/223 (RLAT 2008)
www.boe.es/eli/es/rd/2014/05/09/337 (RIAT 2014)
www.boe.es/eli/es/rd/2002/08/02/842 (REBT 2002)
www.aenor.com/


5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ABARRATEGI RANERO, OIHANE
  • ITURREGI AIO, ARAITZ
  • MATE SANZ, EDUARDO

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-14

15:00-16:30 (1)

16:30-18:00 (2)

2-2

14:30-15:00 (3)

4-4

14:30-15:00 (4)

6-6

14:30-15:00 (5)

8-8

14:30-15:00 (6)

10-10

14:30-15:00 (7)

12-12

14:30-15:00 (8)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (1)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (2)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (3)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (4)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (5)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (6)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (7)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (8)

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

18:00-21:00 (1)

4-4

18:00-21:00 (2)

7-7

18:00-21:00 (3)

10-10

18:00-21:00 (4)

13-13

18:00-21:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (1)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (2)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (3)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (4)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (5)

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

18:00-21:00 (1)

5-5

18:00-21:00 (2)

8-8

18:00-21:00 (3)

11-11

18:00-21:00 (4)

14-14

18:00-21:00 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (1)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (2)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (3)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (4)
  • P3M 3A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (5)

46 Teoriakoa (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-14

14:30-16:00 (1)

16:00-17:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P3M 1A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (1)
  • P3M 1A - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (2)

46 Laborategiko p.-1 (Euskara - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

17:30-20:30 (1)

6-6

17:30-20:30 (2)

9-9

17:30-20:30 (3)

12-12

17:30-20:30 (4)

14-14

17:30-20:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • PM7 5L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (1)
  • PM7 5L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (2)
  • PM7 5L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (3)
  • PM7 5L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (4)
  • PM7 5L - I.I.T.U.E. BILBO - SAN MAMES BARRIA (5)