XSLaren edukia

A Hizkuntzako Ahozko eta Idatzizko Adierazpena II25328

Ikastegia
Letren Fakultatea
Titulazioa
Itzulpengintza eta Interpretazioko Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25328

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4060
Gelako p.2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

"A Hizkuntzako Ahozko eta Idatzizko Adierazpena I" eta "A Hizkuntzako Ahozko eta Idatzizko Adierazpena II" ikasgaien helburua da lehen mailako ikaslea modu mailakatuan ahozko nahiz idatzizko testu genero akademiko eta zientifikoen erregulartasun linguistiko, testual eta diskurtsiboez ohartzea eta horien erabileran trebatzea. Arau gramatikalak menperatzeaz gain, ikasleak berebiziko arretarekin ekingo dio testu akademikoen komunikazio mailako eskariei erantzuteari, generoaren araberako hizkuntz baliabide egokiak erabiliz (erreseina, azalpen testua, ahozko aurkezpena. e.a.).

Azalpen helburua duten testuen gaineko lana egiten da bereziki ikasgai hauetan, ahozko eta idatzizko adierazpideen araberako egokitzapen eta gaitasunak landuz. Mintzairaren erabilera modu kokatuan (egoerak eskatzen dituen egoera eta helburu jakinak kontuan hartuz) lantzen da, jakintza deskontestualizatuei baino, egiten jakiteari aparteko balioa emanez.

Ikasleak oso aintzat hartu beharreko ikasgaia da unibertsitate mailan lantzen diren edukien eta hizkuntzaren arteko harremana estua baita. Ikasleak bere mintzairaren eta idazkeraren maila areagotzea garrantzitsua da graduan zehar landuko dituen edukien ulermena bermatzeko eta baita eduki horiek barneratu dituela erakuts dezan ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

EMAITZAK



IE1. Testu generoen (ahozko eta idatzizko azalpen akademikoa, argudiozko testua, antologia, e.a.) hizkuntz erregulartasunak ezagutzen ditu eta egoki darabilzki testu akademikoak sortzerakoan.



IE2. Testu akademikoen komunikazio-egoerak eta helburuak zuzen identifikatzen ditu eta haietara egokitutako testuak sortzen ditu.



IE3. Jendaurrean eta ahozko egoera formaletan aritzeko baliabideak (euskarriak eta abar) modu egokian erabiltzen ditu.





KONPETENTZIAK:

* Moduluko gaitasunak:

M01-CM01: Nork bere hizkuntza ahoz eta idatziz menderatzea.



* Tituluko gaitasunak:

G001: Euskaraz erraztasunez, zehaztasunez eta hizkuntza-aberastasunez komunikatzea, ahoz nahiz idatziz, erregistro eta maila nagusietan.

G008: Hizkuntzarekin, literaturarekin eta kulturarekin lotutako mota guztietako dokumentazioa eta informazioa aurkitzea, erabiltzea, aztertzea, sintetizatzea eta ebaluatzea modu kritikoan.



* MECeko gaitasunak:

MEC1: Ikasleek bigarren hezkuntzaren oinarri orokorreko ikasketa arlo bateko jakintzak izatea eta ulertzea erakutsi izana, eta testuliburu aurreratuak erabiltzeko maila eta ikasketa arloko abangoardiatik etorritako jakintzek inplikatzen dituzten zenbait alderdi ezagutzeko maila erakutsi izana.

MEC2: Jakintzak lanari edo bokazioari modu profesionalean aplikatzen jakitea, eta argumentuak defendatuz eta ikasketa arloko arazoak ebatziz frogatzen diren gaitasunak izatea.

MEC3: Datu garrantzitsuak biltzeko eta interpretatzeko gaitasuna izatea (normalean, ikasketa-arloaren barruan); hartara, gizarteko, zientziako edo etikako gai garrantzitsuei buruzko gogoetak barneratzen dituzten iritziak emateko.

MEC4: Informazioa, ideiak, arazoak eta irtenbideak publiko espezializatuari edo ez-espezializatuari transmititzeko gai izatea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Idatzizko testu akademikoak

1.1. Testu akademikoen ezaugarriak eta sailkapena

1.2. Testu akademikoen ekoizpena



2. Ahozko testu akademikoak. Jendaurreko azalpena

2.1. Alderdi komunikatibo eta hizkuntzazkoetan sakontzea

2.2. Jendaurreko aurkezpenen prestaketa eta aurkezpena II

MetodologiaToggle Navigation

A) Eskolaz kanpokoak



- Gaiak ikastea (CM01).

- Bibliografia irakurtzea eta lantzea (CM01).

- Alderdi gramatikalak zuzentzen laguntzeko baliabideak eskuratzea.

- Idatzizko azalpen nahiz argudiozko testuak lantzea (CM01).

- Testuen edizioa lantzea.

- Jendaurreko ahozko azalpena genero gisa lantzea, berau laguntzeko euskarriak berariaz aztertuz eta komunikazio eta hizkuntzazko baliabideetan berariaz sakonduz.

- Ahoz gora irakurketak prestatzea (CM01).



B) Eskolan bertakoak



- Eskola magistraletan ikasgaian proposatzen diren edukiak lantzea (CM01, CM02 eta CM03).

- Ikasgelako praktiketan idazketa garatzea nahiz jendaurreko azalpena garatzeko ariketak egitea, ahoz gora irakurketak burutzea, e.a. (CM01).

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%20), banakako lana (%40) eta praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) edo lanen eta irakurketen aurkezpena (%40) (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Azterketa teoriko-praktikoa (%20)



Idatzizko lana (%40), CM01 konpetentzia honako irizpideez ebaluatuko duena:

- Ikasgaiaren oinarrizko edukiak ulertzea eta ondo jasotzea.

- Edukiak kritikoki erabiltzea eta elkarrekin erlazionatzen jakitea.

- Zuzentasun gramatikala erakustea, beti ere ahozko eta idatzizkoaren gauzapen moduen araberakoak.

- Egoera komunikatiboak eskatzen duen araberako testu mailako hizkuntza gaitasun eta baliabideak erabiltzeko trebezia erakustea.

- Testu beregainak eta koherenteak sortzeko gaitasuna erakustea.



Ahozko aurkezpena (%40), CM1 konpetentzia honako irizpideekin ebaluatuko dutena:

- Ahozko zein idatzizko testuak egokitasunez ekoiztea.

- Testu generoaren araberako hizkuntzaren erabilera jasoan aritzeko gaitasunak erakustea.



Ariketa bakoitzean gutxieneko bat ezarriko da, eta gutxieneko hori gainditu beharko da notarako jarduera guztietan irakasgaia gainditzeko.



Ikasleak ohiko deialdian EBALUAZIO JARRAITUARI UKO egin diezaioke eta 10 puntuko azterketa egiteko aukera izan, beti ere ebaluazio sistema horri dagokion lauhilabetearen LEHENENGO BEDERATZI ASTEEN BARRUAN irakasleari IDATZIZ adierazten badio uko egin nahi diola. Azterketa hau gainditutzat emateko berau osatzen duten hiru atal nagusiak gainditu behar izango dira: atal teorikoa, idazlana eta ahozkoa.



OHARRA: Ebaluazio sistema hau aurrez aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren gida eguneratua eta ebaluazio sistema berria.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Lan metodologia eta ebaluazio irizpide zehatzak ikasturtearen hasieran programan bertan adieraziko ditu irakasleak. Hala ere, hona zenbait irizpide orokor kontuan hartzekoak:



Ikasleek aukera izango dute 10 puntuko azterketa egiteko, baina aukera emango zaie, ohiko deialdian gainditu dituzten atalei dagozkien notak gordetzeko, idatziz hala eskatzen badute.



- Irakasgaia gainditzeko berau osatzen duen atal bakoitza gainditzea ezinbesteko baldintza da.

- Ezohiko deialdiari uko egiteko nahikoa izango da ezohiko azterketara ez aurkeztea



OHARRA: Ebaluazio sistema hau aurrez aurreko eskoletarako dago pentsatua eta egokitu egingo da larrialdi egoera berririk sortuko balitz. Kasu horretan, irakasleak EGELAn zintzilikatuko du irakasgaiaren gida eguneratua eta ebaluazio sistema berria.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Oinarrizko bibliografia
- Eskolan emandako azalpenak
- Egela-n edo fotokopistegian utzitako materiala
- Interneterako sarbidea eta helbide elektronikoa
- Sareko Hobelex edo Xuxen lexiko eta ortografia zuzentzaileak

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Alegria, A.; Diaz de Gereñu, L. eta I. Manterola (2008). “Ahozko komunikazioa. Ahozko diskurtsoa arautzen duten osagaiak eta arauak. Ahozko komunikazioari dagozkion estrategiak”. I. Garcia & K. Bujan (arg.), Bigarren Hezkuntzako irakasleak. Euskara eta Literatura. Gai hautatuak. Sevilla: MAD.

- Clanchy, J. eta B. Ballard (1992), Cómo se hace un trabajo académico. Guía práctica para estudiantes universitarios. Zaragoza: Prensas Univ. de Zaragoza.

- Creme, Ph. eta M.R. Lea (2000), Escribir en la universidad. Barcelona: Gedisa.

- Diaz de Gereñu, L. (2002), “Ahoz gora irakurtzea 2Hren irakaskuntzan”, in Helduen

Euskalduntzearen IV. Jardunaldiak. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.

- Euskaltzaindia (1992-). Euskaltzaindiaren arauak. Bilbo: Euskaltzaindia.

- Euskaltzaindia (2018). Euskara Batuaren Eskuliburua (EBE). Bilbo: Euskaltzaindia. (sarean: https://www.euskaltzaindia.eus/index.php?option=com_ebe&view=bilaketa&task=sarrera&Itemid=1161)

- Garzia, J. (2008). Jendaurrean hizlari. Irun: Alberdania.

- Garcia Azkoaga, I. (2007), “Ahozko azalpena unibertsitatean: ezagutzak ebaluatzeko tresna bat baino gehiago”, in Idiazabal, I. & Garcia, I. (ed.), (2007), Ahozko euskara. Azterketak eta irakaskuntza. Bilbo: EHU. (sare-argitalpena: www.testubiltegia.ehu.es). 176-194. orr.

- Zubimendi, J. R. (2004), Ortotipografia, Gasteiz: Eusko Jaurlaritza. Sareko kontsulta: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/es/contenidos/informacion/dih/es_5490/adjuntos/estilo_liburua/ortotipografia.pdf

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Alberdi, X. eta I. Sarasola (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia. Bilbo: EHUko Argitalpen Zerbitzua.
- Dolz, J. & Schneuwly, B. (1998). Pour un enseignement de l'oral. Initiation aux formels à l'école. Issy-les-Moulineaux: ESF Editeur. [2.,6. eta 8. atalak].
- Euskaltzaindia (2002). Euskal Gramatika Laburra: Perpaus Bakuna. 2. arg. Bilbo: Euskaltzaindia.
- Garzia, J. (2005). Kalko okerrak. Vitoria-Gasteiz: EJren Argitalpen Zerbitzua. [on line: http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.net/r43-573/eu/contenidos/informacion/dih/eu_5490/estilo_liburua_e.html]
- Idiazabal, I. & Garcia, I. (ed.), (2007), Ahozko euskara. Azterketak eta irakaskuntza. Bilbo: EHU. (sare-argitalpena: www.testubiltegia.ehu.es).
- Idiazabal, I. & Larringan, L.M. (ed.) (1998), Koherentzia, kohesioa eta konexioa: testuratze baliabideak. Hizkuntzaren azterketa eta irakaskuntza. Gasteiz: EHU eta Arabako Foru Aldundia.
- IVAP-HAEE (2005). IVAPeko estilo-liburua. IVAP-HAEE: Donostia.
- Vázquez, G. (arg.) (2001). Guía didáctica del discurso académico escrito :¿cómo se escribe una monografía? Madril: Edinumen.
- Zubimendi, J. R. eta Esnal, P., 1993, Idazkera-liburua. Gasteiz: Eusko Jaurlaritza.
- Zubiri, I. eta E. Zubiri (1995). Euskal Gramatika Osoa. Didaktiker: Bilbo.

Aldizkariak

- Anuario del Seminario Julio Urquijo (ASJU)
- Bat Soziolinguistika Aldizkaria
- Fontes Linguae Vasconum (FLV)
- Lapurdum
- Senez
- Gogoa
- Ikastaria

Web helbideak

- EHUko Euskara Zerbitzua, AZPidazki: http://azpidazki.ehu.es/azpidazki/default.aspx
- EHUko Euskara Zerbitzua, EHULKU: http://www.ehu.eus/eu/web/euskara/ehulku
- Euskaljakintza: http://www.euskaljakintza.com/ (arauak, ariketak, etab.)
- Euskaltzaindia: http://www.euskaltzaindia.eus (arauak, Euskaltzaindiaren hiztegia, Jagonet, Euskal Gramatika. Lehen Urratsak I-VII [EGLU I-VII], etab.)
- Euskaltzaindia, “Arau guztiak”: http://www.euskaltzaindia.eus/arauak
- Eusko Jaurlaritza, Hizkuntza Politika: http://www.euskadi.eus/eusko-jaurlaritza/hizkuntza-politika/
- Hiztegia.net:. www.hiztegia.net
- IVAP-HAEE (2000), Zalantza-dantza: http://www.ivap.euskadi.eus/contenidos/informacion/euskalduntze_argit/eu_def/adjuntos/Zalantza-dantza2.pdf
- IXA eta Elhuyar. Xuxen online. http://xuxen.eus/es/home
- UZEI. Hobelex. https://www.uzei.eus/es/online/hobelex/

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:00-13:00 (1)

09:00-09:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.03 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.03 - LETREN FAKULTATEA (2)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.03 - LETREN FAKULTATEA (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

11:00-13:00 (1)

09:00-09:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)
  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
20-35

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 0.13 - LETREN FAKULTATEA (1)