Ikus-entzunezko Hizkuntza27087
- Ikastegia
- Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
- Titulazioa
- Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 1
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Gaztelania
- Euskara
- Kodea
- 27087
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
‘Ikus-entzunezko hizkuntza’ irakasgaia komunikazio hiru graduen lehenengo mailan kokatuta dago (Publizitatea, Ikus-entzunezko komunikazioa, Kazetaritza), izan ere oinarrizko adarreko irakasgaia da eta hurrengo ikasturteetan garatu beharreko irakasgaietan garrantzitsuak eta funtsezkoak diren kontzeptuak lantzen ditu. Helburu zehatza ikasleak ikus-entzunezko testuen aurrean izpiritu kritiko eta tresna metodologikoekin topo egiteko gaitasun minimoak garatzea da.
Irakasgai teorikoa izaki, zuzenean dago harremanetan Ikus-entzunezko sormen teknikak izeneko oinarrizko adarreko irakasgaiarekin. Hau bigarren lauhilekoan irakasten da, eta erabat oinarritzen da Ikus-entzunezko Hizkuntza irakasgaian. Hurrengo ikasturteetan ere ikastaro honetan ikasitakoak zuzeneko harremana izango du (2., 3., 4. eta 5. maila) honako ikasgaiekin: Ikus-entzunezko narratiba, Zinema klasikoaren historia, Zinema modernoaren eta garaikidearen historia eta Ikus-entzunezko sormen prozesuak (2. maila); hautazkoa den Zinema espainiarra: zinema nazionalak, nortasunak eta erbesteak (3. edo 4. maila); Ikusizko formen analisia, Estetika korronte garaikideak eta Ekoizpenaren kudeaketa (5. maila).
Lan jarduerari erabat lotutako ezagutzak garatzen dira irakasgai honetan, izan ere ikus-entzunezkoen gramatika minimoa ezagutzea ezinbestekoa da hedabideetan lan egiteko, jarduera zehatza edozein izanda ere, produkzio zein analisiaren ikuspuntutik.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
IKASGAIAREN GAITASUNAK
IK.H.01. Ikus-entzunezko produktuen gaineko hausnarketa egiteko ezagutza teoriko-praktikoak
eskuratzea.
IK.H.02. Ikus-entzunezko eta ikusizko irudiaren zeinu eta kodeak interpretatzen eta analizatzen
laguntzen duten pertzepzio-gaitasunak, balio sinbolikoak eta kulturalak identifikatzea. IK.H.03. Ikus-entzunezko berezko errekurtsoak eta teknikak ezagutzea.
IK.H.04. Ikus-entzunezko testuak analizatzea, eztabaidatzea eta interpretatzea.
IRAKASGAIA IKASTEAREN EMAITZAK
Irakasgaian lortu beharreko emaitzak hauexek dira: ikus-entzunezko edozein diskurtsoaren aurrean jarrera kritikoaz aritzea, ikus-entzunezko baliabideak identifikatu eta ulertzea, diskurtso horien garapenean eskura izango dituen baliabideak ezagutzea, beti ere, baliabide horiek zentzu bat sortzen dutela jakitun, eta zentzu horren eraikuntzan testuinguruak eta kulturak daukan pisua kontuan hartu.
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
EGITARAU TEORIKOA
I. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO HIZKUNTZA ETA KOMUNIKAZIOA
1.1. Irudiaren gizartea: ikus-entzunezkoaren testuingurua
1.2. Oinarrizko definizioak: komunikazioa, hizkuntza eta Ikus-entzunezkoa
II. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO PERTZEPZIOA
2.1. Pertzepzioa komunikazio prozesuaren atal nagusi gisa
2.2. Ikusmen-pertzepzioa
2.3. Soinu-pertzepzioa
2.4. Baldintzapen kulturalak
III. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO IRUDIKAPENA
3.1. Irudikapenaren kontzeptua
3.2. Hitzarmenezko irudikapen mota ezberdinak
IV. GAIA: IKUS-ENTZUNEZKO OSAGAIAK
4.1. Eszenaratzea
4.1. Koadratzea eta planoen antolamendua
4.2. Mugimendua
4.3. Soinuaren osagaiak
V. GAIA: MUGIMENDUA
5.1. Espazio eta denbora jarraitutasuna
5.2. Trantsizio-elementuak
5.3. Muntaia: motak, balio adierazleak, erabilera eta funtzioak
EGITARAU PRAKTIKOA:
Talde bakoitzaren ikaslearen gidan zehaztuko da.
MetodologiaToggle Navigation
Irakasgai honek astean 4 ordu ditu; horietatik hiru teorikoak dira eta bat praktikoa. Eskola teorikoetan klase magistrala lantzen da, ikus-entzunezko materiala eta euskarri garafikoak lagunduta. Bestetik, jarduera praktikoak garatzeko orduan, taldea bi azpitaldetan banatzen da (GA1 eta GA2).
Ikasgai honetan erabilitako metodologiak hainbat estrategia sortzen ditu arestian aipatutako gaitasunak eta irakaskuntza emaitzak lortzeko:
1. Ikus-entzunezko produktuei buruzko hausnarketarako lan-tresnak eskuratzea
- Ikasleen eskura egongo diren materialekin (artikuluak, liburuak, lotura interesgarriak) osatuko den klase magistralaren bidez ezagutzak transmititzea.
2.- Ikusizko eta ikus-entzunezko irudiaren zeinuak eta kodeak interpretatzen eta aztertzen laguntzen duten pertzepzio-, sinbolia- eta kultura-balioak identifikatzea
- Aldez aurretik bereziki hautatutako testuen eta irudi eredugarrien irakurketaren bidez, ikasleak gogoeta egin eta pertzepzio-, sinbolia- eta kultura-balioak ezagutu behar ditu
3- Ikus-entzunezko hizkuntzaren berezko baliabideak eta teknikak ezagutzea.
- Ikus-entzunezko materialez lagundutako irakasleek baliabideak eta teknikak azalduko dizkiote ikasleari
- Ikasleek, ikasgelan azaldutako teknikak eta baliabideak barneratu ondoren, hauek aplikatu beharko dituzte: Ikus-entzunezko hizkuntzaren baliabideak ezagutzeko eta aztertzeko ezagutzak, horretarako prestatutako adibideetan.
4.- Ikus-entzunezko testuak aztertzea, eztabaidatzea eta interpretatzea.
- Testuen analisian trebetasunak eskuratzeko, praktika kooperatibo bat egingo da, Irakasleak ezarritako gidalerroak abiapuntu hartuta, aldez aurretik hautatu duen ikus-entzunezko testu bat aztertuko du ikasleak.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
- Test motatako proba (%): 40
- alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 20
- Ikasgelako Praktiketan barneratzea eta parte hartzea (%): 10
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraia:
Jarraian zehazten diren hiru proba ditu. Irakasgaia gainditzeko, ezinbestekoa da ikasgelako atal teorikoa eta praktikoa gaindituta izatea.
1.- ikasgelako praktiketara joatea eta haietan parte hartzea: % 10.
2.- lanak egitea eta erakustea: % 20.
3.- azterketa teoriko-praktikoa: % 70.
Ebaluazio jarraitua gainditzeko, nahitaezkoa da azterketa teorikoa (galdetegia eta proba aplikatua edo teoriko-praktikoa) eta ikasgelako praktikak gainditzea.
Proba teorikoen, gelako praktiken eta gelako praktiketako proben deskribapen zehatza talde bakoitzeko ikaslearen gidan zehaztuko da.
Ohar garrantzitsua:
8. 3. artikulua.- Ebaluazio sistemak
- Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan epe luzeagoa ezarri ahal izango da.
Azken ebaluazioa:
Bi atal ditu: notaren % 70 hartzen duen azterketa bat eta % 30 osatzen duen lana. Talde bakoitzaren irakaskuntza-gidak azterketaren edukiak eta lanaren izaera zehaztuko ditu. Azken ebaluazioa gainditzeko, ezinbestekoa da proba horiek guztiak gainditzea, ebaluazio jarraitua bete duten ikasleen trebetasun berak lortu dituztela frogatzeko.
Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ebaluazio jarraia:
Ohiko deialdian proba honetarako ezarritako irizpideei jarraituz egingo da.
9. 3. artikulua.- Ebaluazioa ezohiko deialdian
Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.
Azken ebaluazioa:
Ohiko deialdian proba honetarako ezarritako irizpideei jarraituz egingo da.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
Irakasleak Egela plataforman argitaratzen dituen materialak derrigorrez landu beharko ditu ikasleak.
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
BORDWELL D. y THOMPSON K. (1995), El arte cinematográfico, Barcelona: Paidos
FERNANDEZ DIEZ F / MARTINEZ A (1998), Manual básico de lenguaje y narrativa audiovisual, Barcelona: Paidos.
Gehiago sakontzeko bibliografia
ARHEIM R.(1981), Arte y percepción visual, Madrid: Alianza
AUMONT, J. (1992), La imagen, Barcelona: Paidos.
AUMONT J. y otros (1995), Estética del cine: espacio fílmico, narración, lenguaje, Barcelona: Paidos
BERGER J. (1980), Modos de ver, Madrid: Gustavo Gili
CHION M. (1993), La audiovisión. Introducción a un análisis conjunto de la imagen y el sonido, Barcelona: Paidos
GOMBRICH R. (1996), La imagen y el ojo, Madrid: Alianza
GUBERN R. (1996), Del bisonte a la realidad virtual, Barcelona: Anagrama
PANOKSKY E. (1975), La perspectiva como forma simbnólica, Barcelona: Tusquets
PINEL, V. (2001), El montaje. Barcelona: Paidos.
RODRIGUEZ A. (1998), La dimensión sonora del lenguaje audiovisual. Barcelona: Paidos
ROCK I. (1985), La percepción, Bercelona: Labor
SIETY, E. (2004), El plano, Barcelona: Paidos.
VILLAIN, D. (1997), El encuadre cinematográfico. Barcelona: Paidos
ZUNZUNEGUI,S. (1989). Pensar la imagen. Madrid: Cátedra
Web helbideak
www.utadeo.edu.co/programas/humanidad
http://victorian.fortunecity.com/muses/116/cinedidactico.html
http://www.liceus.com/cgi-bin/ac/pu/tecn1.asp
http://tonicues2.eresmas.net/Comunicacion/lectura.htm
5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation
- JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
- MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
- NERECAN UMARAN, AMAIA
TaldeakToggle Navigation
01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) | 11:00-12:00 (4) |
Irakasleak
01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 (1) |
Irakasleak
01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 09:00-11:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 09:00-11:00 (3) | 10:00-11:00 (4) |
Irakasleak
02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 (1) |
Irakasleak
02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-10:00 (1) |
Irakasleak
03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-12:00 (3) | 11:00-13:00 (4) |
Irakasleak
03 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 (1) |
Irakasleak
03 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 11:00-13:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-12:00 (3) | 11:00-13:00 (4) |
Irakasleak
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 12:00-13:00 (1) |
Irakasleak
31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 (1) |
Irakasleak
32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
1-1 | 11:00-13:00 (1) | 09:00-11:00 (2) | |||
2-15 | 11:00-13:00 (3) | 10:00-11:00 (4) |
Irakasleak
32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 13:00-14:00 (1) |
Irakasleak
32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-15 | 09:00-10:00 (1) |