XSLaren edukia

Komunikazioari Aplikatutako Estatistika27088

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
27088

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Ordenagailuko p.2131.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

“Komunikazioari aplikatutako estatistika” lehenengo mailan ematen da Kazetaritza, Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea eta Harreman Publikoak graduetan. Ikus-entzunezko Komunikazioa eta Publizitatea eta Harreman Publikoak graduetan bigarren mailan ematen den “Komunikazioko ikerketa metodoak” irakasgaiarekin batera, komunikazio graduetako ikasleak gizarte ikerketa aplikatua arloan trebatzea du helburu.

Hori dela eta, irakasgaiak komunikazioan gizarte ikerketa egiteko egun garatzen diren hiru lerroak barnebiltzen ditu: 1) kazetaritzatik eratorritakoa, zeinetan batik bat zehaztasunezko kazetaritza nabarmentzen den, 2) publizitatean garatutakoa, merkatu ikerketak eta marketing-aren bitartez batez ere, 3) komunikazioko ikerketekin harremanetan dagoena, batez ere, audientzien inguruko ikerketa zein komunikazio prozesuko edozein atalen ingurukoa.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

IE1. Ikerkuntza sozialaren eta estatistikaren berezitasunak identifikatzea, ezagutza-modu gisa, bai eta komunikazioko egresatuen praktika profesionalean dituen aplikazioak ere.

IE2. Ikerketa-arazo bat ebaztea, helburuak behar bezala formulatuz eta gizarte-ikerketako metodologiak, aplikazioa, erantzuten duen informazio-beharra eta eragiten dituen emaitza-motak identifikatuz.

IE3. Aldagai mota eta azterketa-helburu bakoitzerako aldagai bakarreko eta bi aldagaiko estatistika deskribatzailearen neurri egokienak aplikatzea, neurririk egokiena hautatuz, kalkulatuz eta behar bezala interpretatuz.

IE4. Bigarren mailako datu kuantitatiboak behar bezala interpretatzea.

IE5. Ikerketa sozial baten emaitzak behar bezala jakinaraztea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Komunikazioari aplikatutako ikerketa



a. Zer da ikerketa? Zergatik da garrantzitsua komunikazioan ikertzea?

b. Komunikazioari aplikatutako ikerketa-prozesua

c. Lehen mailako datu kuantitatiboen ekoizpena eta kudeaketa



2. Aldagai bakarreko estatistika deskribatzailea



a. Maiztasun-taulak eta irudikapen grafikoak

b. Zentralizazio neurriak

c. Posizio eta Sakabanaketa neurriak



3. Aldagai biko estatistika deskribatzailea



a. Aldagaien arteko harremanari buruzko oinarrizko kontzeptuak

b. Aldagai kualitatiboen arteko harremana: kontingentzia

c. Aldagai kuantitatiboen arteko harremana: korrelazioa



4. Estatistika inferentzialari sarrera



a. Estimazioak eta konfiantza-tarteak

b. Adierazgarritasun estatistikoa



5. Datu kuantitatiboak eta hauen hedapena komunikabidetan.



a. Bigarren mailako datuen analisia eta kudeaketa

b. Datu kuantitatiboen komunikazioa eta hedapena

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia klase magistralek eta ordenagailu praktikek osatzen dute, non metodologia parte-hartzailea irakasleren aurkezpenekin konbinatzen den.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • 50% azterketa 50% ejercicios prácticas llevados a cabo en las clases de prácticas multimedia y en el aula. (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdiko ebaluaketa mistoa izango da eta ondorengo atalek osatuko dute:



Azterketa: notaren %50a.



Azterketa Zentroak jarritako ordu eta egunean garatuko da.



Praktiken ebaluaketa jarraitua: notaren %50a. Bakarka eta taldeka praktika orduetan garatutako lanaren ebaluaketa.



1. Oharra: Klasera etortzerik ez duten ikasleek Osoko Froga egiteko eskubidea dute, Zentroak jarritako egun eta orduan. Osoko Froga ebaluaketaren %100a izango da. Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan.



2. Oharra: Azken azterketara ez aurkezteak deialdiari uko egitea dakar.



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez-ohiko deialdiaren ebaluaketa osoko azken frogaren bidez egingo da.

1. Oharra: kurtso honetan zehar irakasgaia klasera etorriz bideratu dutenek ez-ohiko deialdia ohiko deialdia egiteko ezarritako irizpide berak jarraituz egiteko eska dezakete (gehienez azterketa baino aste bete lehenagoko datarekin).



Ebaluazio-sistema hau modu presentzialean nahiz ez-presentzialean aplikatuko da, egoerak hala eskatzen badu.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiaren garapenerako nahitaezkoa izango da ordenagailua, Excel programa (edo antzekoa) eta kalkulagailu zientifikoa erabiltzea

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BERGANZA, MR. y RUIZ, JA. (coord.) (2005) Investigar en comunicación. Madrid: McGraw Hill

ETXEBERRIA J. (2004) Estadística aplicada. UPV-EHU

MARTÍN, U.;GONZALEZ, Y. y BACIGALUPE A. (2012) Estadística descriptiva básica con Excel: funciones y tablas dinámicas. Materia de apoyo asignatura Estadística Aplicada a la Comunicación. UPV/EHU.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BERGANZA, M. R. y SAN ROMÁN, J. A. (coord.s) (2005): Investigar en comunicación. Madrid: McGraw-Hill Interamericana.
BLAXTER, L.; HUGHES, C. y TIGH, M. (2000): Cómo se hace una investigación. Barcelona: Gedisa.
CEA D'ANCONA, M. A. (1996): Metodología cuantitativa. Estrategias y técnicas de investigación social. Madrid: Síntesis.
GAITAN, J.A. y PIÑUEL, J.L. (1998): Técnicas de Investigación en Comunicación Social. Elaboración y registro de datos. Madrid: Editorial Síntesis.
GARCÍA FERRANDO, M. (1985): Socioestadística, Madrid: Alianza Universal.
HERNÁNDEZ, R.; FERNÁNDEZ, C. y BAPTISTA, Pilar (2003): Metodología de la investigación. México: McGraw-Hill.
SÁNCHEZ CARRIÓN, J.J. (2005): Manual de Análisis Estadístico de los Datos. Madrid: Alianza Universal.
WALKER, M. (2000): Cómo escribir trabajos de investigación. Barcelona: Gedisa.
WIMMER, R.D. y DOMINICK, J.R. (1996): La Investigación Científica de los Medios de Comunicación. Una Introducción a sus Métodos. Barcelona: Bosch.



Aldizkariak

Zer. Revista de Estudios de Comunicación (http://www.ehu.es/zer/)
Revista Latina de Comunicación Social (http://www.revistalatinacs.org/)
Comunicación y Sociedad (http://www.unav.es/fcom/comunicacionysociedad/es/)
Comunicar (http://www.revistacomunicar.com/)
Estudios sobre el Mensaje Periodístico (http://www.ucm.es/info/emp/)

Web helbideak

AIMC: Asociación para la investigación de medios de comunicación (Estudio General de
Medios): http://www.aimc.es
Nielsen NetRatings: http://www.nielsen-netratings.com/intl.jsp?country=es
SOFRES: http://www.sofresam.com
Euskal Estatistika Erakundea(EUSTAT): http://www.eustat.es
Instituto Nacional de Estadística: http://www.ine.es
Kantar Media http://kantarmedia.es/
OJD: Oficina de Justificación de la Difusión: http://www.oid.es

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

10:00-12:30 (3)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:30 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:00-11:30 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

09:00-11:30 (3)

Irakasleak

02 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

02 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

02 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

02 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

10:30-13:00 (3)

Irakasleak

03 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

03 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

03 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

10:30-13:00 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:30 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

09:00-11:30 (3)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-12:30 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:30-11:00 (1)

Irakasleak

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

15:30-19:30 (1)

17-30

15:30-18:00 (2)

Irakasleak

66 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:00-19:30 (1)

Irakasleak