XSLaren edukia

Multimedia Edizioa eta Produkzioa27104

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa
Kodea
27104

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Ordenagailuko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

MULTIMEDIA ETA TRANSMEDIA NARRATIBAK ikasgaian, ikaslea prestatzen da multimedia osagaiekin eta "transmedia" narratibak erabiliz, multimedia proiektu periodistikoak antolatu eta egiteko; eta multimedia eta transmedia munduak gizartean eta pertsonarengan duten eragina neurtzeko.



Ikasgaia garrantzitsua da Kazetaritza graduan, gaurko kazetaritza digitalean indar nagusia baita multimedia eta transmedia errealitateak.



Halaber, ikasgai honen plangintza oso egoki uztartzen da kazetaritzaren jakintza-alorreko beste ikasgai espezifikoekin.



Edozein kasutan, 2021/2022rako Ikaslearen Araudi Berria erabiliko da (“Normativa de Gestión para las enseñanzas de grado 2021/2022”).

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN OROKORRAK:



G001- Komunikatzeko erraztasunez eta eraginkortasunez ahoz eta idatziz azaltzea, eta komunikabideetarako egokienak diren hizkuntza-baliabideak aprobetxatzen jakitea.

G002- Hainbat iturritan bilatu, hautatu, hierarkizatu eta aztertzea, edukiak narrazio-modu eta -estrategietara egokituz.

G003- Komunikazio eta informazio prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea.

G004- Edukien alderdi formalak eta estetikoak behar bezala diseinatzea, komunikabideen ezaugarrien arabera.

G005- Informazio- edo komunikazio- proiektuak egoki asmatzea, planifikatzea, gauzatzea eta kudeatzea.

G006- Kazetaritza genero eta formatu nagusiak informazio lanetan aplikatzea, komunikabide bakoitzaren berezko hizkuntzaren bidez.





ZEHARKAKO GAITASUNAK:



CT1. Autonomia eta autoerregulazioa.

CT3. Komunikazioa eta eleaniztasuna.

CT5. Informazio eta herritartasun digitalaren kudeaketa.

CT7. Pentsamendu kritikoa.

CT8. Talde-lana.





GAITASUN ESPEZIFIKOAK:



C2CC03- Informazio- eta komunikazio-proiektuen produkzioa aztertzea, diseinatzea eta planifikatzea, teknikak eta teknologiak aplikatuta, eta horiek garatzeko eta talde-lana optimizatzeko estrategiak hartuta.

C2CC04- Komunikazio-lanaren eta ikerketaren helburuak, prozedurak eta lorpenak komunikatzea, argudiatzea eta azaltzea, komunikabideen konbentzio formal bereizgarriak aplikatuta.

C2CC05- Komunikabideen (irratia, telebista eta Internet) genero eta formatu desberdinetara egokitutako ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpeneko eta komunikazioko estrategiak garatzea, bai eta komunikabide horien berezko trebetasun teknologikoetan aurrera egitea ere.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK:



Multimedia eta Transmedia narratibak irakasgaia ikasi ondoren, ikaskuntzaren emaitzak honela laburbil daitezke:



1- Multimedia eta transmedia narratibak analizatzen eta alderatzen ditu.



2- Multimedia eta transmedia narratiben kontzeptuarekin lotutako teoria eta ikuspegi metodologikoak ulertzen ditu eta ikasgaiaren praktiketan aplikatzen ditu.



3- Multimedia eta transmedia narratiben produkzioen ezaugarriak identifikatzen ditu, ekoizpen propioa egiteko.



4- Audio digitaleko tresnak erabilita, gaurkotasuneko gai bati buruz norberak egindako podcast bat ekoitzi, idatzi eta lokutatzen du.



5- Gaurkotasunezko gai bati buruzko bideo bat ekoitzi, lokutatu eta editatzen du, hainbat tresna digitalekin.



6- Norberak egindako multimedia-ekoizpen bat diseinatzeko teknologia eta tresna digitalak ezagutzen ditu.



7- Gaurkotasuneko gai bati buruz norberak egindako multimedia-ekoizpen bat diseinatu, planifikatu eta kudeatzen du.



8- Web-plataforma batean gaurkotasuna duen gai bati buruz berak egindako multimedia-ekoizpen baten edukiak landu eta editatzen ditu.



9- Sare sozialetan eta mezularitza mugikorreko aplikazioetan norberak egindako multimedia-ekoizpen baten edukiak zabaltzeko moduak ezagutzen ditu.



10- Norberak egindako multimedia-ekoizpen baten edukiak zabaltzen ditu sare sozialetan eta mezularitza mugikorreko aplikazioetan.



11- Ahozko eta idatzizko adierazpena egoki erabiltzen du, multimedia ekoizpen baten edukiak aurkezteko ezinbesteko tresnak baitira.



12- Ekitate- eta berdintasun-balioekin lan egiten du.



13- Balio konstruktiboak bereganatzen ditu lanbidean printzipio deontologikoekin lan egiteko.





Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Programa teorikoa:



1. gaia. Kontzeptualizazioa: multimedia eta transmedia narratiben definizioa eta gakoak.

2. gaia. Audio digitala ekoizteko eta editatzeko teknikak.

3. gaia. Bideo digitala ekoizteko eta editatzeko teknikak.

4. gaia. Multimedia kazetaritza-lanak ekoizteko eta editatzeko prozesuak: narratiba digitalak eta diseinu digitala.

5. gaia. Kazetaritza bisuala eta interaktiboa.

6. gaia. Multimedia eta transmedia narratibei aplikatutako adimen artifiziala.





Programa praktikoa:



1.- Praktika analitikoa: multimediako kazetaritza-ekoizpen baten praktika analitikoa egitea. Talde-lana edo banakakoa.

2.- Audio digitala ekoizteko eta editatzeko praktika: Podcast produktu bat ekoiztea eta editatzea gaurkotasuneko gai baten gainean. Talde-lana.

3.- Bideo digitala ekoitzi eta editatzeko praktika: Gaurkotasuneko gai bati buruzko bideo-produktu bat ekoiztea eta editatzea. Talde-lana.

4.- Gaitasunen integrazioa: Norberak egindako multimedia-produkzioan aurreko faseetan eskuratutako ezagutzak integratzea. Talde-lana.

5.- Zabalpen-praktika: Egindako multimedia kazetaritza-produktua hainbat plataformaren bidez banatzea. Talde-lana.













MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia modu presentzialean eta eGela plataformaren bidez egingo da.

Praktikak gehienez 3-4 pertsonako taldeetan egingo dira.



Dozentzia mota: M (magistrala), GL (laborategiko praktikak), GA (Ikasgelako praktikak)



Dozentzia presentzialeko orduak: 60 ordu



M: 15 ordu (25%); GL: 30 ordu (50%); GA: 15 ordu (25%)



Ikaslearen ordu kopuru ez presentziala: 90 ordu



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 70

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Ohiko ebaluaketa jarraitua honela neurtuko da:



1) Praktikak: 70 puntu.



2) Azterketa idatzia: 30 puntu.



1. oharra: ikasgaia gainditzeko, ikasleak gutxienez 40 puntu atera beharko ditu praktiketan (70 posibleetatik) eta gutxienez 15 puntu azterketa idatzian (30 posibleetatik).



2. oharra: Ikasleak uko egin diezaioke ebaluaketa jarraituari. Horretarako, idatzi bat bidali behar dio irakasleari. Uko egiteko epea, gutxienez, bederatzi astekoa izango da, lauhilekoaren hasieratik zenbatzen hasita.





3. Ohiko ebaluaketa azkena (klasera etortzen ez direnentzat edo aukera hau hartu dutenentzat):



1) Proba praktikoa: 70 puntu.



2) Azterketa idatzia: 30 puntu.



1. oharra: Ikasleak uko egin diezaioke ebaluaketa azkenari. Horretarako, idatzi bat bidali behar dio irakasleari. Uko egiteko epea, gutxienez, lau astekoa izango da, lauhilekoa amaitu baino lehen.



2. oharra: Amaierako proba praktikoa banakako multimedia-historia bat egitean datza. Bertan, ebaluazio arruntean eskatzen diren praktika eta betekizun berak jasoko dira, eta azterketaren egunean entregatuko da. Ikasleek, halaber, azken lanaren ahozko defentsa egin beharko dute azterketaren egunean.



3. oharra: ikasgaia gainditzeko, ikasleak gutxienez 40 puntu atera behar ditu proba praktikoan (70 posibleetatik) eta gutxienez 15 puntu azterketa idatzian (30 posibleetatik).



4. oharra: ikasgaia gainditzeko, proba praktikora eta teorikora aurkeztu beharko du ikasleak eta biak egin eta gainditu beharko ditu. Bi azterketa horietako batera bakarrik (teorikora edo praktikora) aurkezten bada eta egiten badu, kontsideratuko da ikaslea ikasgaiaren Ohiko Azken Ebaluaketara aurkeztu dela eta ikasgaia suspenditu duela; beraz, aktetako kalifikazioa suspentsoa izango da.



Edozein kasutan, Ikaslearen Indarrean dagoen araudia erabiliko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ez Ohiko Ebaluaketa hau, “Ohiko Azken Ebaluaketaren” berdina da irizpide eta balioetan, hau da:



1) Proba praktikoa: 70 puntu.



2) Azterketa idatzia: 30 puntu.



1. oharra: Amaierako proba praktikoa banakako multimedia-historia bat egitean datza. Bertan, ebaluazio arruntean eskatzen diren praktika eta betekizun berak jasoko dira, eta azterketaren egunean entregatuko da. Ikasleek, halaber, azken lanaren ahozko defentsa egin beharko dute azterketaren egunean.



2. oharra: ikasgaia gainditzeko, ikasleak gutxienez 40 puntu atera behar ditu probaa praktikoan (70 posibleetatik) eta gutxienez 15 puntu azterketa idatzian (30 posibleetatik).



3. oharra: ikasgaia gainditzeko, proba praktikora eta teorikora aurkeztu beharko du ikasleak eta biak egin eta gainditu beharko ditu. Bi azterketa horietako batera bakarrik (teorikora edo praktikora) aurkezten bada eta egiten badu, kontsideratuko da ikaslea ikasgaiaren Ez Ohiko Ebaluaketara aurkeztu dela eta ikasgaia suspenditu duela; beraz, aktetako kalifikazioa suspentsoa izango da.



Edozein kasutan, Ikaslearen Indarrean dagoen araudia erabiliko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ikasle bakoitzak bideo-kamera, argazki-kamera eta audio grabagailua behar ditu eskuratu, praktikak egin ahal izateko. Horiek ezin baditu lortu, telefono mugikorra erabil lezake, jakinaren gainean izanik, ez duela agian behar bezain besteko kalitatea lortuko.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ÁLVAREZ-PERALTA, M. (2014). Multimedia Storytelling: arte y técnica de la narración transmediática. Málaga: Universidad Internacional de Andalucía.

CASSANY, D. (2011). En¬_línea. Leer y escribir en la red. Barcelona: Anagrama.

COBO, S. (2012). Internet para periodistas. Barcelona: UOC.

COSTA SÁNCHEZ, C. y PIÑEIRO OTERO, T. (2013). Estrategias de comunicación multimedia.

PORTO, D. y FLORES, J. (2012). Periodismo transmedia. M adrid: Fragua.

RICH, C. (2015). Writing and Reporting News: A Coaching Method (8th. ed.). Belmont, California: Thomson-Wadsworth.

SCOLARI, C. A. (2013). Narrativas transmedia. Barcelona: Deusto.

TASCÓN, M. (2012). Escribir en internet. Fundación del Español Urgente. Madrid: Galaxia Gutemberg.

VARONA ARAMBURU, D. y HERRERO DIZ, P. (2021). Manual de periodismo digital avanzado. Aportaciones del LAB de RTVE a la innovación periodística. Madrid: Instituto RTVE.

ZABALETA,I eta ZALAKAIN, J. M.. 2004. Informazioaren teoria eta teknika irrati eta telebista digital eta analogikoan. Bilbao: Udako Euskal Unibertsitatea. Internetetik jaisteko: http://www.buruxkak.eus.



Gehiago sakontzeko bibliografia


Web helbideak

BRIGGS, M. 2007. Journalism 2.0. Editado por Jan Schaffer. Documento en formato PDF. J-Lab (Institute for Interactive Journalism ay Knight Citizen News Network): Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 2.5 License. http://www.kcnn.org/resources/journalism_20/.

IFRANEWPLEX, 2008. Research, services, members community. [17-10-08]. .

POYNTER INSTITUTE ONLINE, 2008. New media Bibliography and Online Resources. [17-10-08]. .

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

09:00-11:00 (2)

17-30

12:00-14:00 (3)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

11:30-13:30 (3)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

12:00-14:00 (1)

12:00-14:00 (2)

17-30

12:00-14:00 (3)

Irakasleak

61 Ordenagailuko p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-14:00 (1)

Irakasleak