XSLaren edukia

Informazio Lokuzioa27107

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2023/24
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27107

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Laborategiko p.2842

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Informazio Lokuzioa Kazetaritzako graduko hirugarren mailako ikasgai bat da, ikasleak titulazioari dagozkion beste ikasgai batzuekin erlazionaturiko gaitasunak garatzera daramatzana. Bigarren mailan irrati eta telebistako idazketari dagozkien ezagutzak jaso ondoren, ikasgai honetan ikasleak irrati formatuan nahiz kamera aurrean gauzatzen den ahozko diskurtso komunikatiborako beharrezkoak diren gaitasunak bereganatuko dituzte.

Ikasgai honetan ahotsa da lehengai nagusia. Berau eta bere erabileraren arabera lortuko da ikus-entzuleekin komunikatzearen azken xedea. Gaitegi teoriko eta praktikoaren joanean albistegi batean ahotsaren kontrol eta maneiuak daukan garrantziaz jabetuko da ikaslea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

OINARRIZKO GAITASUNAK ETA GAITASUN OROKORRAK

G001 - Komunikatzeko erraztasunez eta eraginkortasunez hitz egitea, ahoz eta idatziz,

komunikabideen arabera egokiagoak izatea.

G003 - Komunikazio- eta informazio-prozesuetarako trebetasunak garatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak aplikatzea.

CB2 - Ikasleek beren ezagutzak beren lanari edo bokazioari modu profesional batean aplikatzen jakitea eta beren ikasketa-eremuaren barruan argudioak landuz eta defendatuz eta arazoak konponduz frogatu ohi diren gaitasunak izatea

CB4 - Ikasleek informazioa, ideiak, arazoak eta konponbideak helarazi ahal izatea publiko espezializatu zein ez-espezializatu bati

CB5 - Ikasleek ondorengo ikasketei autonomia handiz ekiteko beharrezkoak diren ikaskuntza-trebetasunak garatu izana

ZEHARKAKO GAITASUNAK

CT3 - Komunikazioa eta pluriligüismoa.

GAITASUN ESPEZIFIKOAK

C4CC01 - Argudiaketaren figura erretorikoak eta ahozko eta

genero bakoitzean eta mezu mota bakoitzean adierazpen eraginkorra lortzeko, Nafarroako Foru Erkidegoko

komunikazioa.



IKASKUNTZAREN EMAITZAK

IE1. Beldur eszenikoa gainditzeko tresnak identifikatzea eta, esperientziaren bidez, ahotsak ematen dituen aukerak aprobetxatzearen garrantzia onartzea, mezu sinesgarri bat helarazteko.

IE2. Ahozko hizkuntza hitzik gabeko komunikazioarekin sinkronizatzeko, nabarmentzeko eta indartzeko beharra barneratzea.

IE3. Mezuaren kalitatea oztopa dezaketen hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioaren alderdiak ezagutzea.

IE4. Argudiatzeko eta laburtzeko gaitasuna garatzea.

IE5. Ahozko diskurtso bat aurkezteko moduan eta moduan sinesgarri izateko gai izatea: edukia eta eszenaratzea menderatzea.

IE6. Informazio-testuak argi eta naturaltasunez hitz egitea, ahotsaren eta prosodiaren ezaugarri fisikoak kontuan hartuta

IE7. Lokuzioa irrati eta telebistako genero eta formatuen berezko ezaugarrietara egokitzeko gai izatea

IE8. Keinuen adierazkortasuna telebistako generoen eta formatuen berezko ezaugarrietara egokitzeko gai izatea

IE9. Ahotsa eta bere ezaugarriak (tonua, intentsitatea, iraupena eta tinbrea) testu batek eskatzen duen karga emozionalera (poza, tristura,

ironia, seriotasuna, mehatxua, beldurra)

IE10. Ahotsa fonazio- eta arnasketa-mekanismoei kalterik egin gabe erabiltzea, arnasketa menderatuz eta ahotsa egoki kokatuz.

IE11. Keinuen adierazkortasuna eta mugimendua kontrolatzea jendearen edo kameraren aurrean: jarrera okerrak, keinu errepikakorrak eta

desegokiak, lurrera begiratzea, etab. Puntu batetik bestera mugitzeko mugitzea, ez oin batetik bestera penduleatzeko. Mugimendu azkarrak saihestu

eta urduri.

IE12. Irrati-estudioko eta telebista-estudioko talde-lana ezagutzea: errealizadorearen, erregidorearen, audio-teknikariaren, kameralariaren, esatariaren rolak)

IE13. Telebistako albistegi bat aurkezten den inguruabarrak menderatzea: mikrofonoak, prompterrak, jarraibideak, lan-protokoloak (domino-efektua),

etab.

IE14. Lokuzioa irratian egiteko inguruabarrak menderatzea: denborak, mikrofonoak, kaskoak, jarraibideak, autokontrola, etab.

IE15. Lokuzio bizidunen lokuzio onak, norberarenak zein besterenak, zentzu kritikoz bereizteko gai izatea, eta, horrela, esdrujuleoak, silaba atonoen azentuazioa, irakurtzeko abiadura konstantea eta abar saihestea.

IE16. Lokuzio-akatsak "in situ" menderatzea eta kamera edo mikrofonoaren aurrean zuzeneko simulazioetan aurrera ateratzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Sarrera. Lokuzioa eta beldur eszenikoa

2. Fonetika: Bokalak eta Kontsonanteak

3. Ahotsaren ekoizpena.

4. Ahotsaren ezaugarriak.

5. Ahotsaren hezkuntza

6. Prosodia. Doinua, azentua eta erritmoa

MetodologiaToggle Navigation

Praktika ahotsaren ariketetan eta, nagusiki, irrati estudioan nahiz kamera aurrean buruturiko lokuzioen grabaketetan datza. Txandakatuz joan ohi diren bi gunetan gauzatzen dira, ohikoan, praktika horiek:

• Irrati laborategia, Audiolab. Gune honetan ikasleek albisteen lokuzioak, magazine zatiak edo erreportajeak grabatuko dituzte.



• Telebista platoa. Gune honetan ikasleek informazio lokuzioak burutuko dituzte (sarrerak gehienbat) kamera aurrean. Gero, eurak ikusi eta aztertu ahal izango dituzte grabaketa horiek.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 80

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Etengabeko ebaluazioa:

Errendimendua eskola-aldian programatutako notarako praktiken eta proba teoriko labur baten bidez ebaluatuko da.

Alde praktikoak teoriak baino pisu handiagoa du azken ebaluazioan, baina beharrezkoa da bi aldeak gainditzea irakasgaia gainditzeko.

Praktikak notarako 5 ariketa izango ditu eta azken notaren % 80 izango da. Teoriak % 20ko pisua izango du.

Notarako praktikak hainbat albiste eta testuren lokuzioa izango dira, bai telebistako platoan, bai irratiko estudioan.

Azterketa teorikoa ikasgelan jasotako gai teorikoarekin zerikusia duten galdera laburrez osatuta egongo da.



Azken ebaluazioa: Ikasleek proba praktiko bat egin beharko dute (irrati eta telebistako lokuzio bat), azken notaren % 80 izango dena. Azterketa teorikoa ere egin beharko du, hau da, notaren % 20.



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohizko deialdian azterketa teorikoa (notaren %20) eta praktikoa (notaren %80) egin beharko dira. Ohiko deialdian zatietariko bat (teorikoa edo praktikoa) gainditu badute, gainditzeke dagoena bakarrik burutu beharko dute ezohikoan.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Explicaciones/apuntes del/a profesor/a.
Material entregado en el aula o a través de e-gela

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AGUERRI, E. (1998) Ahots teknika-técnica vocal. Vitoria-Gasteiz. Eusko Jaurlaritza

ANDRÉ, CH. y LEGERON, P. (1997) El miedo a los demás. Bilbao. Ed. Mensajero.

BALSEBRE, A. (1996) El lenguaje radiofónico. Madrid. Cátedra

BUSTOS, I. (2003) La voz. La técnica y la expresión. Barcelona. Paidotribo.

LARRAÑAGA, J. (2006) Redacción y locución de la información audiovisual. Bilbao. UPV/EHU

RODERO, E. (2003) Locución radiofónica. Madrid. IORTV

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALEXANDER, F. M. (2006) La técnica Alexander. Barcelona. Ed. Paidos.
BALSEBRE, Armand, El lenguaje radiofónico, Cátedra, Madrid, 1994
BLANCH, M.; LÁZARO, P. Aula de locución. Cátedra, Madrid, 2010
LODES, H. (2002) Aprende a respirar. Barcelona. RBA.
NAVARRO, Tomás. Manual de pronunciación española. CSIS, Madrid, 1991
ORTIZ, Miguel Ángel y MARCHAMALO, Jesús, Técnicas de comunicación en radio. La realización radiofónica., Ediciones Paidós, Papeles de Comunicación / 5, Barcelona, 1994.
RODERO ANTÓN, Emma, "La presentación de la información radiofónica", en Información radiofónica, Coord. MARTÍNEZ-ACOSTA, M.P., Ariel Comunicación, Barcelona, 2002
SANTOS, T. (2003) Periodismo radiofónico. Bilbao. UPV/EHU
TIRADO, J.A.; RUIZ DEL ÁRBIL, M.; ALBAR, M. Técnicas para leer y escribir en radio y televisión. Bosch, Madrid, 2003

Aldizkariak

"Artezblai" aldizkaria. www.artezblai.com/
"Erlea" aldizkaria. Euskaltzaindia. Bernardo Atxaga, zuzendaria.
"ZER" aldizkaria. UPV/EHUko Gizarte Zientziak eta Komunikazio Fakultatea. www.ehu.es/zer/

Web helbideak

http://blog.eitb24.com/inteligenciaemocional/
http://www.centrodelocutores.com.ar/ejercicios.htm
http://www.ua.es/personal/viana/cefireindex/htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

13:00-15:00 (3)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

01 Laborategiko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

2-15

11:00-13:00 (3)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

31 Laborategiko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

11:00-13:00 (1)

Irakasleak