XSLaren edukia

Krimen Arloko Psikologia26186

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Kriminologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26186

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Krimen Arloko Psikologia diziplinak jokabide anti-sozialarekin erlazionatuak dauden fenomeno psikologikoak ikasten ditu.

Krimen Arloko Psikologian lan egiten duen profesionalak horrelako aktibiteak garatuko ditu, besteak beste: profil psikologiko-kriminalak egitea, ikerketa kriminal baten laguntzeko; delitugileen errehabilitazio programak disenaitzea; delitugileen motibaziori, jokabideari edo nortasunari buruzko ikerketa enpirikoak aurrera eramatea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Emaitza komun bat lortzeko taldeko lana egiteko gai izan.

2. Krimen Arloko Psikologiaren oinarri eta eredurik garrantzitsuenak ezagutu.

3. Jokabide kriminalaren baldintzatzaile psikologikoak eta ingurunekoak identifikatzeko gai izan.

4. Txosten tekniko bat burutu eta horren ahozko defentsa egiteko gai izan.

5. Krimen Arloko Psikologian dauden praktika profesionalaren arau deontologikoak ezagutu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Krimen Arloko Psikologiari sarrera: Eredu teorikoak. Eredu integratzaileak.

1.1. Ikuspegi historikoa

1.2. Gaur egungo paradigma nagusiak

1.3. Jokabide kriminalaren arrisku eta babes faktoreak

2. Psikopatologia eta jokabide kriminala. Psikopatia eta Nortasun Antisozialaren Trastornoa. Sexu-erasoa. Jokabide bortitzaren aurresatea.

2.1. Osasun mentalaren kontzeptua.

2.2. Psikopatia eta Nortasun Antisozialaren Trastornoa.

2.3. Sexu-erasotzaileen tipologia eta psikologia.

2.4. Jokabide bortitzaren aurresatea arlo juridiko eta penitentziarioetan.

3. Kriminalitatearen analisia Espainiako Estatuan: eboluzioa, estatistikak, inkestak. Delituari beldurra (Segurtasun ezaren pertzepzioa).

4. Krimen arloko ikerketaren eguneratzea.

4.1. Adingabeko delitugintza.

4.2. Familia barruko indarkeria.

4.3. Delitua ingurune digitaletan.

5. Profil psikologiko-kriminala. Korronteak. Modus operandi eta sinadura. Krimenaren eszena-tokia.

MetodologiaToggle Navigation

IRAKASKUNTZA MODALITATEA: KASUEN METODOLOGIA

Gelako praktiketan ikasleek kasu desberdinak aztertuko dituzte. Gehienetan, benetan gertatutako jokabide eta egoera kriminalak landuko dira. Ikasgaiaren programaren gaiekin erlazionatuak dauden eginkizun batzuk bete beharko dituzte kasu bakoitzean, taldeka lan eginez. Talde lana osatu ondoren, gelan taldeen erantzunak eztabaidatuko ditugu.



Beste aktibitate batzuk ere garatuko dira kurtsoan zehar:

- Iturri dokumentalak kontsultatu.

- Filma dokumentalak ikusi eta praktika profesionalari buruz eztabaidatu.

- Artikulu zientifikoak irakurri eta aztertu.

- Froga ez programatuak eduki teorikoei buruzkoak.



LAN MOTAK

Honen ondorioz, kutsoan zehar lan mota hauek landuko dira:

1. Kasu praktikoen analisia. Klasean taldeka egin (talde bakoitzean 4 pertsona gehienez) eta eztabaidatuko dira. Analisi guztiak talde-portafolioan bilduko dira, kurtso bukaeran entregatzeko.

2. Lan koordinatua. Ez-presentziala eta taldeka. Krimen Arloko Psikologia, Gizarte Psikologia eta Soziologiarako Sarrera ikasgaietan landuko da, eta bere helburua fenomeno kriminala analizatzeko eta ulertzeko diziplina desberdinak integratzea da (*)

3. Ikasgelan parte hartze aktibokoa. Alderdi hau ebaluatzeko, klasera etortzea eta klasean indibidualki egindako lanak kontuan hartuko dira. Lan indibidualak klasean azaldutako eta eztabaidatutako gaiei buruzko galdera irekiko frogak izango dira.

4. Test azterketa. Deialdi ofizialeko azterketan test azterketa (egia-gezurra erantzun beharreko baieztapen-sorta) egingo du ikasleak, ikasgairen eduki teorikoei buruzkoa. Froga honetan gaizki erantzundako galdera bakoitzeko 0,5 puntu kenduko da.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 50
    • Banakako lanak (%): 20
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Kasu praktikoen analisia: Klasean taldeka landuko dira eta talde-portafolio batean bilduko eta entregatuko dira, kurtso bukaeran. (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

IKASGAIA GAINDITZEKO BALDINTZAK:

1. Lan mota guztiak gainditzea beharrezkoa da ikasgaia gainditu ahal izateko.

2. Lanak ematea: Epea bukatu ondoren entregatutako lanik ez da inondik ere onartuko.



LAN MOTA BAKOITZAREN PISUA, NOTA KALKULATZEKO:

1. Kasu praktikoen analisia (talde portafolioa): %20.

2. Lan koordinatua: %10.

3. Ikasgelan parte hartze aktibokoa: %20

4. Test azterketa: %50.



Etengabeko ebaluazioari uko egitea (Deialdi ofizialeko azterketan notaren %100 ebaluatzeko):

Ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egin nahi badio, ESKARIA IDATZIZ egin beharko du. Kasu horretan, deialdi ofizialeko azterketaren bidez ebaluatuko da notaren %100.

Froga honen exijentzia maila, edukiak eta iraupena test azterketarenak baino askoz handiagoak izango dira, kasu honetan gaitasun guztiak azterketa bakar batean frogatu behar direlako.

Uko egiteko epea: 9 aste, lauhilekoa hasten denetik.



Deialdiari uko egitea (“Ez aurkeztua” kalifikazioa izateko):

- Etengabeko ebaluazioa: IDATZIZKO ESKARIA aurkeztuta. Epea: Irakasgaiaren eskolaldia bukatu baino, gutxienez, HILABETE lehenago.

- Azken ebaluazioa: Azterketara ez aurkeztuta.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Deialdi ofizialeko azterketaren bidez ebaluatuko da notaren %100.



Deialdiari uko egitea (“Ez aurkeztua” kalifikazioa izateko): Azterketara ez aurkeztuta.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Garrido, V. (2005). ¿Qué es la psicología criminológica? Madrid: Biblioteca Nueva
Otin del Castillo, J.M. (2010). Psicología Criminal: Técnicas aplicadas de intervención e investigación policial. Madrid: Lex Nova.
Pakes, F. & Pakes, S. (2009). Criminal Psychology. Portland: Willan Publishing.
Redondo, S. (2015). El origen de los delitos. Valencia: Tirant Editorial.
Soria, M.A. y Sáiz, D. (Coords.) (2006): Psicología Criminal. Madrid: Pearson Educación.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Jimenez Serrano, J. (2010). Manual práctico de perfil criminológico. Valladolid: Lex Nova.



Kazdin, A.E. y Buela Casal, G. (1994). Conducta Antisocial. Evaluación, Tratamiento y Prevención en la Infancia y la Adolescencia. Madrid: Pirámide.



Rodríguez, C. y Ávila, A. (1999): Evaluación, psicopatología y tratamiento en Psicología Forense.

Madrid: Fundación Universidad-Empresa. Colección: Retos Jurídicos en las Ciencias Sociales.



Sierra, J.C., Jiménez, E.M. y Buela-Casal, G. (Coords.)(2006): Psicología Forense: manual de técnicas y aplicaciones. Madrid: Biblioteca Nueva.



Soria, M.A. y Sáiz, D. (Coords.) (2006): Psicología Criminal. Madrid: Pearson Educación.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Al-Fawal Portal, M (2013). Circunstancias modificativas de la responsabilidad criminal y enfermedad mental. Barcelona: Editorial Bosch

Pozueco Romero, J.M. (2011). Psicopatía, trastorno mental y crimen violento. Madrid: Editorial EOS.

Urra, J. (Comp.)(2002). Tratado de Psicología Forense. Madrid: Siglo XXI.

Aldizkariak

EGUZKILORE: CUADERNO DEL INSTITUTO VASCO DE CRIMINOLOGÍA

QUADERNOS DE CRIMINOLOGÍA: REVISTA DE CRIMINOLOGÍA Y CIENCIAS FORENSES

RECRIM: REVISTA DE L'INSTITUT UNIVERSITARI D'INVESTIGACIÓ EN CRIMINOLOGIA I CIÈNCIES PENALS DE LA UV

REVISTA ELECTRÓNICA DE CIENCIA PENAL Y CRIMINOLOGÍA.

REVISTA ESPAÑOLA DE INVESTIGACIÓN CRIMINOLÓGICA

Web helbideak

http://www.criminologia.net/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BELDARRAIN DURANDEGUI, ANGEL MARIA
  • ELGORRIAGA ASTONDOA, EDURNE
  • ULACIA ARAMENDI, MANUEL

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

17:30-19:30 (1)

15:30-17:30 (2)

22-30

17:30-19:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 4.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 4.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

15:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 4.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-21

12:30-14:30 (1)

12:30-14:30 (2)

22-30

12:30-14:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-30

10:30-12:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.3 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)