XSLaren edukia

Gatazken Analisia eta Ebazpena eta Lankidetza Estrategiak25086

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Kriminologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25086

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3248
Gelako p.812
Tailerra2030

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgaian zehar gatazka ezberdinei gerturapena egingo zaie, pertsona barneko, pertsona arteko, talde barneko eta talde arteko gatazken analisia eginik. Bertan gatazkan definizioa, partaideak, jokabideak, hautemateak, emozioak, komunikazioa, botere asimetriak aztertuko dira. Gatazkaren ebazpenerako negozioa eta bitartekaritza moduko tresna erabiltzen ikasiko da beti ere esparru ezberdinetan aplika daitekeela kontutan hartuz; eskolan, familia, komunitatean eta alor judizialean. Gatazkaren azterketa teorikoa eta praktikoa egiten ikastea da ikasgai honen helburua.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1) Gatazken dinamika eta negoziazioaren mekanismoak ezagutu.



2) Harreman interpertsonaletan emozioen kontrolaren mekanismoak ezagutu.



3) Egoera arazotsuei eta gatazkatsuei aurre egiteko aholkularitzaren oinarrizko abileziak ezagutu.



4) Egoera arazotsuak eta gatazkatsuak kudeatzeko lain izan.



5) Bitartekaritzaren oinarrizko teknikak, eta eraberean irteera errazteko taldeak eta laneko ekipoak erabiltzeko lain izan.



6) Komunikazio eraginkorraren eta entzunle aktiboaren abileziak garatu.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.gaia. Gatazkaren definizioa, azterketa eta dinamika.



2.gaia. Jokuen teoriak.



3.gaia. Komunikazioa, boterea, emozioak eta gatazka.



4.gaia. Gatazken konponketan aholkularitza.



5.gaia. Negoziazioa, bitartekaritza eta irteera erraztea.



6.gaia. Talde haundiekin eskuz-esku hartzea.



7.gaia. Komunikazioa, autoezagutza, osagaitasuna eta emozio kudearitza laneko ekipoetan.



MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia material teorikoa, irakurketa akamemikoak, zein kasu praktikoen azterketa, estandarizatutako galdetegien ezagutza, rol playing-en burutzea, bideoen ikusketa eta mintegi profesionalez osatua egongo da. Beraz dokumentu teorikoen erabilera praktikoa sustatzen izango da erabilitako metodologia.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 70
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluaketa jarraia izango da:



Idatzizko azterketa egingo da. (Test erako azterketa teorikoa egingo da).



Ahozko azterketarik ez da egongo.



Praktikak egingo dira (ariketak, kasuak eta arazoak erabiliz, bideoak, rol playingak). Gainditzen ez duenak azterketan kasu praktikoren bat garatu beharko du).



Kurtsoan zehar: Talde lanak egingo dira. Lan indibidualak egingo dira. Lanen irakurketa azalpenak egingo dira.





OHIKO DEIALDIA: ORIENTAZIOAK ETA UKO EGITEA

- Garatu beharreko proba idatzia % 70

- Praktikak (ariketak, kasuak edo buruketak) % 10

- Talde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) % 10

- Lanen, irakurketen... aurkezpena % 10





IKASGAIA BIRTUALKI EBALUATZEKO PLANA



Ez-ohiko egoera egongo balitz (berriro modu ez presentzialera bueltatuko bagina) ebaluaketa berdin-berdin mantenduko zen, egoera konkretuaren baldintzetara egokituz, beraz irakaskuntza

gidan eta web orrialde ofizialean agertzen diren gidaren irizpideak alda daitezke. Irakasle taldeak hurrengo irizpideaerabiliko luke: "Gatazken Analisia eta Ebazpena eta Kooperazio Estrategiak

ikasgaiaren ebaluazio planak aurrez aurreko ebaluazioaren isla izaten saiatuko da, eGela irakaskuntza plataforma birtualean eskuragarri dauden jardueren bidez".

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Idatzizko azterketa egingo da, atal teoriko zein praktikokoa.



Azterketa praktiko gatazka baten analisia praktikoa izango da.



Test erako zein garatzeko azterketa teorikoa egingo da.



Ahozko azterketarik ez da egongo.



IKASGAIA BIRTUALKI EBALUATZEKO PLANA



Ez-ohiko egoera egongo balitz (berriro modu ez presentzialera bueltatuko bagina) ebaluaketa berdin-berdin mantenduko zen, egoera konkretuaren baldintzetara egokituz, beraz irakaskuntza

gidan eta web orrialde ofizialean agertzen diren gidaren irizpideak alda daitezke. Irakasle taldeak hurrengo irizpideaerabiliko luke: "Gatazken Analisia eta Ebazpena eta Kooperazio Estrategiak

ikasgaiaren ebaluazio planak aurrez aurreko ebaluazioaren isla izaten saiatuko da, eGela irakaskuntza plataforma birtualean eskuragarri dauden jardueren bidez".

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakaskuntzatik jasotako apunteak e-gelan eskuragarri egongo direnak eta irakurketa osagarriak.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Alzate, R. (1998). Análisis y Resolución de Conflictos. Una perspectiva psicológica. Bilbao: UPV/EHU



Alzate, R. y Community Boards (2000). Resolución del conflicto. Programa para Bachillerato y Ed. Secundaria. Bilbao: Ed.Mensajero.



Bojer, M.M.; Roehl, H.; Knuth, M. & Magner, C. (2012). Trazando el diálogo. Herramientas esenciales para el cambio social. Bilbao: Fundación Gizagune. (Orig. Mapping Dialogue. Essential Tools for Social Change. Ed. Taos Institute.2008).



Christie, D.J..; Wagner, R.V. & Winter, D.D. (2001). Peace, Conflict and violence. New Jersey: Prentice-Hall.



Furlong, G.T. (2005). The conflict Resolution Toolbox. Ontario: Wiley.



Lederach, J.P. (1998). Construyendo la paz. Reconciliación sostenible en sociedades divididas. Bilbao: Bakeaz/Gernika Gogoratuz.



Moffit, M.L. & Bordones, R.C. (2005). The Handbook of Dispute Resolution. San Francisco: Jossey-Bass.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Auberni, S. (2007). Convivir en Paz: La metodología apreciativa. Bilbao: Desclée De Brouwer.

Burton, J. (1990). Conflict: Resolution and Provention. George Masan University: Macmillan Press.

Cornelius, H, y Faire, S. (1989). Yo gano tú ganas. Cómo resolver los conflictos creativamente. Madrid: EdicionesGaia.

Coser, L.A. (1961). Las funciones del conflicto social. México: F.C.E.

Darhendorf, R. (1990). El conflicto social moderno. Madrid: Biblioteca Mondadori.

Rex, J. (1985). El conflicto social. Madrid: Siglo XX.

Soleto, H. y Otero, M. Mediación y solución de conflictos. Madrid. Tecnos.

Aldizkariak

Revista de Mediación

Conflict Resolution Quaterly

Peace and Conflict

Negotiation Journal

Web helbideak

www.mediate.com
www.acrnet.org
www.campus-adr.org
www.creducation.org
www.psysr.org

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • GAZTAÑAGA ECHEVERRIA, MIRARI
  • RODRIGUEZ SAN JUAN, GABRIEL
  • URRESTI ORTIZ, MARIA PILAR

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:30-19:30 (1)

15:30-17:30 (2)

17-30

15:30-17:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

15:30-17:30 (1)

28-30

15:30-17:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)

16 Tailerra-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

15:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-17

11:30-13:30 (1)

09:30-11:30 (2)

18-24

11:30-13:30 (3)

26-30

11:30-13:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (4)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
25-25

09:30-11:30 (1)

28-30

09:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)

31 Tailerra-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-27

09:30-11:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)