XSLaren edukia

Delituaren eta Zigor Kontrolaren Soziologia26201

Ikastegia
Zuzenbide Fakultatea
Titulazioa
Kriminologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
26201
Murrizketak
"Delituaren eta Zigor Kontrolaren Soziologia" irakasgaian matrikula egiteko, "Soziologiarako Sarrera" gaindituta izan behar da.

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4263
Gelako p.1827

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Delituaren eta Zigor Kontrolaren Soziologia irakasgaia, Soziologiarako Sarrera eta Desbideratzearen Soziologiaren jarraipena da eta gizarte kontrolaren kontzeptua eta bere erakunde nagusiak, bereziki zigor kontrolaren erakunde nagusiak diren Kartzela, Polizia eta Zigor Jurisdikzioa, aztertzea du helburu nagusitzat, baina gure gizartean berebiziko garrantzia duten familia, eskola, lana eta IKTak bezalako erakundeekin duten hartu-emana ahaztu gabe.

Lauhilekoan zehar erakunde bakoitzaren ezagutzan, eta hauen arteko zein bestelako erakundeekin duten hartu-emanen murgilduko gera zigor kontrola ikusmolde soziologiko batetik ulertze aldera, zelatatzearen eta zigortzearen dinamikek gizarte arazoei erantzuteko, baina baita sortzeko, planteatzen dizkioten gatazken analisia abordatuz.

Honela bada, delituaren eta zigor kontrolaren izaera sozialean sakonduko dugu Graduan zehar egindako bide soziologikoari itxiera emanaz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgaiaren gaitasunak eta ikaskuntza emaitzak hauek dira:

1 Gaitasuna (G1): Ezagutza soziologikoan sakondu zigor kontrolaren erakundeen eta beste erakunde nagusiekin (familia, eskola, lana eta IKTak)duten harremanaren analisi kritikoa egin ahal izateko.

G1ekin erlazionaturiko ikaskuntza emaitza: zigor kontrolaren erakundeen eta beste erakunde nagusiekin (familia, eskola, lana eta IKTak) duten harremanaren inguruko ezagutza kritikoa.



2 Gaitasuna (G2): Gaitasun metodologikoak osatu eta hobetu gizarte errealitatea aztertzeko metodologien diseinu eta analisirako trebakuntza eta aplikazio bitartez, bereziki delitu eta zigor kontrolarekin zer ikusia duten gizarte arazoen analisiarekin zer ikusia duten horietan.

G2rekin erlazionaturiko ikaskuntza emaitza: Gizarte errealitatearen analisirako metodologien ezagutza teorikoa eta aplikatua, bereziki delitu eta zigor kontrolarekin zer ikusia duten gizarte arazoen analisiarekin zer ikusia duten horietan.



3 Gaitasuna (G3): Soziologiako informazio eta dokumentazio iturrien bilaketa, kudeaketa eta analisi kritikoa eta lorturiko emaitza zein datuen azalpen sintetiko eta sistematizatua meneratu.

G3rekin erlazionaturiko ikaskuntza emaitzak: Delituaren eta Zigor Kontrolaren soziologiako informazio eta dokumentazio iturrien oinarrizko base bibliografiko bat garatu eta barneratu, eta lorturiko emaitza zein datuen azalpen sintetiko eta sistematizatua egiteko gai izan.



4 Gaitasuna (G4): Idatzizko komunikazioa perfekzionatu eta norbere posizioen eta oinarri soziologikoa duten emaitzen ahozko aurkezpen eta defentsa ordenatu eta sintetizatzera egitera ohitu, beharrezkoa izanez gero, bitarteko audiobisualez eta IKTz baliatuz, beti besten iritziekiko errespetua erakutsiz.

G4rekin erlazionaturiko ikaskuntza emaitzak: Eskoletako bakarkako praktiken lanketa eta aurkezpena, eta klasean aurkeztu eta debatitu beharko den talde ikerketa soziologiko baten lanketa.



5 Gaitasuna (G5): Progresiboki irakasgaiaren norbere ikasketa prozesua kudeatzen joan, geroz eta autonomia gehiago beharko duten jarduerak eginez.

G5rekin erlazionaturiko ikaskuntza emaitzak: Hastapenetan izaera magistralagoa eta zuzenduagoa izango duten eskoletatik,irakasleak aholkulari-dinamizatzaile itxura gehiago izango duen auto kudeatuagoak eta debaterako aproposak izango diren eskoletara igaro.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Gaia: Irakasgaiaren Aurkezpena



2. Gaia: Delituaren eta Zigor Kontrolaren(Ber)Eraikutza Soziala

2.1. Konfiantzan ala mesfidantzan oinarrituriko elkarbizitza? Kapital Sozialaren bi aurpegiak

2.2. Sozializazio prozesua eta bere instituzio nagusiak kriminalitateari aurre egiteko kohesio sozialaren erronkaren aurrean

2.3. Beldur eta ziurtasun gabezia arriskuaren gizartean. Beldurraren gizartean bizi gara?



3. Gaia: Delinkuentzia eta Gizarte Arazoak: Eredu sozio-ekonomikoaren eta delitu moten arteko harremana

3.1. Delinkuentzia, Gizarte Arazo eta Politika Publikoen Dimentsio Soziologikoa

3.2. Delitu Formen Analisi Soziologikoa



4. Gaia: Gizarte Arazoen Zigor Kontrola

4.1. Delituaren aurrean erantzuteko moduen garapen historikoa

4.2. Sistema Penaleko Instituzio eta Erakundeak



5. Gaia: Delitu eta Zigor Kontrolaren Soziologiaren inguruko etorkizuneko ikusmoldeak

MetodologiaToggle Navigation

Delituaren eta Zigor Kontrolaren Soziologiaren eskolak bi eskola motetan berezituko dira

ESKOLA MAGISTRALAK:

Eskola hauetan, irakasleriak kontu teoriko nagusiak aurkeztu eta azaltzeaz gain, ikasleriak aztertzeko adibide eta kasu praktikoak aurkeztuko dira. Zentzu honetan, gaitegiko kontuak hobeto ulertzen, eta irakasgaian landu nahi diren gaitasunak hobeto lantzen lagunduko duten gaurkotasun gaiak txertatuko dira posible den heinean



GELAKO PRAKTIKAK

Gelako praktikei dagokionez, hauek delituarekin eta zigor kontrolarekin zer ikusia duen gizarte arazo baten analisian zentratuko dira. Gainera, eskolak lauhilekoan zehar eskola teorikoagoetatik, non irakasleriaren aldetik kontu metodologikoak aurkeztu eta azalduko diren, eskola auto kudeatuagokoetara pasako dira, non ikasleriak bere proiektuan gainean modu autonomoan taldeetan lan egingo duen irakasleriaren aholkularitzarekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 30
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 10
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40
    • Derrigorrezko irakurketaren analisia (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaiaren ebaluazioak lau atal izango ditu:

1.Gelan garatu beharreko ariketa praktikoak (%10).

2.Taldekako lan praktikoa (%40).

3.Derrigorrezko irakurketaren analisia (%20):

a)Garland, D.(1999). Castigo y sociedad moderna. México: Siglo XXI.



4.Garatzeko idatzizko froga (%30) eskoletan landuriko gaien inguruan.



Ebaluazio sistema honi uko egiteko prozedura, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 12. Artikuluan ezarritakoaren arabera egingo da



Bestalde, UPV/ EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzkoa protokoloaren arabera,

"Normalean, eta besterik adierazi ezean, UPV/EHUko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere. (Graduko Titulazio ofizialeko ikasleen ebaluaziorako arautegia" (3. puntu, or.5).

Halaber, "UPV/EHUn honako hauek joko dira jokabide makur edo iruzurrezkotzat ebaluazio probetan edo ebaluatu beharreko lan akademikoak egitean eta

aurkeztean: Lanak plagiatzea, hau da, lanak kopiatzea jatorria edo iturria aipatu barik eta norberarenak balira bezala ematea ebaluazio akademikorako aurkezten diren testu edo lanetan" (2.a. puntu).





Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazioa ezohiko deialdian egiteko prozedura, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitateko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiko 9. Artikuluan ezarritakoaren arabera egingo da

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Garland, D.(1999). Castigo y sociedad moderna. México: Siglo XXI.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

-Bergalli, R. (Coord.) (2003). Sistema penal y problemas sociales. Valencia: Tirant lo Blanch.

-Cid, J. y Larrauri, E. (2001). Teorías criminológicas: explicación y prevención de la delincuencia. Bosch, Barcelona.

-Garland, D.(1999). Castigo y sociedad moderna. México: Siglo XXI.

-Wacquant, L. (2000). Las cárceles de la miseria. Madrid: Alianza.

Gehiago sakontzeko bibliografia

-Bentham, J. (1979). El panóptico. El ojo del poder. Madrid: La Piqueta.
-Bergalli, R., Miralles, T., y Bustos Ramírez, J. (1983). El pensamiento criminológico. I, Un análisis crítico. Barcelona: Península.
-Bergalli, R. y Bustos Ramírez, J. (1983). El pensamiento criminológico. Vol. II, Estado y control. -Barcelona: Península.
-Cohen, S. (1988). Visiones de control social: Delitos, Castigos y Clasificaciones. Barcelona: PPU.
-Díez Ripollés, J. L. (2007). La Política criminal en la encrucijada. Buenos Aires: B de F.
-Foucault, M. (2004). Vigilar y castigar: nacimiento de la prisión. México: Siglo veintiuno.
-García-Pablos de Molina, A. (2007). Criminología: una introducción a sus fundamentos teóricos. Valencia: Tirant lo Blanch.
-Garland, D. (2005). La cultura del control: crimen y orden social en la sociedad contemporánea. Barcelona: Gedisa.
-Garrido, V., Stangeland, P., Redondo, S. y Beristain, A. (2001). Principios de criminología. Valencia: Tirant lo Blanch.
Giorgi, A. d.(2005). Tolerancia cero: estrategias y prácticas de la sociedad de control. Barcelona: Virus.
-Goffman, E. (2004). Internados: ensayos sobre la situación social de los enfermos mentales. Buenos Aires, Madrid: Amorrortu.
-González Sánchez, I. (2012). Teoría social, marginalidad urbana y estado penal: aproximaciones al trabajo de Loïc Wacquant. Madrid: Dykinson.
-Martín Fernández, M. (1990). La profesión de policía. Madrid: Siglo XXI.
-Rivera Beiras, I. (Coord.) (2004). Mitologías y discursos sobre el castigo : historias del presente y posibles escenarios. Barcelona: OSPDH.
-Torrente Robles, D. (2001). Desviación y delito. Madrid: Alianza.
-Wacquant, L. (2010). Castigar a los pobres: El gobierno neoliberal de la inseguridad social. Barcelona: Gedisa.
-Young, J. (2003). La Sociedad "excluyente": exclusión social, delito y diferencia en la modernidad tardía. Madrid: Marcial Pons.

Aldizkariak

Boletín Criminológico (Instituto Andaluz Interuniversitario. Universidad de Málaga): http://www.boletincriminologico.uma.es/
Comités de investigación sobre Sociología Jurídica y Criminología de la Federación Española de Sociología: https://fes-sociologia.com/comite/Sociolog%C3%ADa-Jur%C3%ADdica-y-Criminolog%C3%ADa
Deviant Behaviour: https://www.tandfonline.com/loi/udbh20
Eguzkilore (Instituto Vasco de Criminología. UPV-EHU): https://www.ehu.eus/eu/web/ivac/revista-eguzkilore
Revista Española de Investigación Criminológica (Sociedad Española de Investigación Criminológica): www.criminologia.net

Web helbideak

EHU/UPV LIBURUTEGIA: https://www.ehu.eus/es/web/biblioteka

DATU BASEAK:
-DIALNET: http://dialnet.unirioja.es/
-ERIC: https://eric.ed.gov/
-INGUMA: https://www.inguma.eus/
-LATINDEX: https://www.latindex.org/latindex/inicio
-PROCUEST SOCIOLOGIA: http://search.proquest.com/socialsciences
-SCOPUS: http://www.scopus.com/home.url
-WEB OF SCIENCE: https://apps.webofknowledge.com

TESIAK:
-TESEO: https://www.educacion.gob.es/teseo/irGestionarConsulta.do;jsessionid=8543ADC51D6F2237B804068EFDC4608D

ESTATISTIKA OFIZIALAK
-EUSTAT (CAPV): http://www.eustat.es
-INE (ESPAÑA): http://www.ine.es/
-EUROPA: http://europa.eu/index_es.htm

GIZARTE GAIAK:
- Estadísticas del Departamento de Empleo y Políticas Sociales de GOVA: https://www.euskadi.eus/web01-s2enple/es/contenidos/informacion/estadistica_oe_informacion/es_def/index.shtml

-SIIS: http://www.siis.net

OTROS:
-FUNDACIÓN CAIXA:
https://obrasociallacaixa.org/es/mantente-informado/publicaciones/estudios-sociales

-ZINEMA
Sánchez Noriega, J. L. (2004). Diccionario temático de cine. Madrid: Cátedra.
adrid: Cátedra.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ALDAZ ARREGUI, JUAN
  • ESPI GUZMAN, MARIA TERESA
  • GALARRAGA EZPONDA, AUXKIN

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

14:30-16:30 (1)

17:30-19:30 (2)

7-7

14:30-16:30 (3)

8-8

17:30-19:30 (4)

9-15

14:30-16:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (4)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (5)

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

17:30-19:30 (1)

8-8

14:30-16:30 (2)

9-15

17:30-19:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)
  • eAULA 3.2 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (3)

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-6

09:30-13:30 (1)

7-15

09:30-11:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • eAULA 1.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)
  • eAULA 1.1 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-15

11:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA 3.4 - ZUZENBIDE FAKULTATEA (ERAIKIN NAGUSIA) (1)