XSLaren edukia

Software Ingeniaritza26017

Ikastegia
Vitoria-Gasteizko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Kudeaketaren eta Informazio Sistemen Informatikaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
26017

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4567.5
Laborategiko p.1522.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaiaren helburu orokorra aplikazioak diseinatzea eta garatzea da. Aplikazio horien ezaugarriak eta beharrak aldez aurretik lortu dira. Software-produktuak prozesu sistematiko batjarraituz garatzeko, hainbat mailatako metodologia aktiboak eta software-arkitekturak erabiliko dira, softwarearen kalitatea hobetzeko tresnetan oinarrituta.



Softwarearen ingeniaritza irakasgaia zailtasun handiegirik gabe egin ahal izateko, aldez aurretik gaitasun hauek eskuratzea gomendatzen da:



- Programazio modularra eta objektuei bideratua irakasgaian:

* Objektuetarako Orientazioaren paradigmaren oinarriak eta horiei dagozkien elementuak ezagutu eta ulertzea, objektuetara bideratutako programazio-lengoaian.

* Klaseen eta objektuen arteko aldea ulertzea; klaseen, herentziaren eta polimorfismoaren arteko erlazioa ulertzea.

* Programa txikiak garatzea, programazioari buruz ikasitako kontzeptu guztiak aplikatuz.

* Salbuespenak ezagutu eta erabiltzea, programen funtzionamendu egokirako akatsak kontrolatzeko mekanismo gisa.

- Datu-egiturak eta algoritmoak irakasgaian:

* Konplexutasun ertaineko arazoei (zerrendak, pilak, kolak, hash taulak, zuhaitzak eta grafoak) datu-mota abstraktuak aplikatzeko gaitasuna eta ezagutza.

* Datu-egiturak tratatzeko algoritmo nagusiak (bilaketa, antolamendua eta zerrenda) ezagutzea eta aztertzeko gaitasuna.

* Arazo bat konpontzeko datu-egitura onena eraginkortasunez hautatu, diseinatu eta ezartzeko gaitasuna

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

C1: Softwarearen ingeniaritza-prozesu oro osatzen duten etapak bereizten jakitea.

C2: UML lengoaian objektuetara bideratutako software-produktu bat ulertzen jakitea.

C3: Hainbat mailatako arkitekturan software-sistema bat diseinatzen jakitea, analisian oinarrituta. C4: Aplikazioaren diseinutik abiatuta sistema bat ezartzen jakitea.



Zeharkakoak:



C9b: Informatikako ingeniariaren lanbideko ezagutzak, trebetasunak eta trebetasunak komunikatzen eta transmititzen jakitea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

UT1: Softwarearen ingeniaritzako sarrera

- Softwarearen motibazioa eta bizi-zikloa

- Helburuak, propietateak eta programazio-teknologiak.

UT2: UML tresnen zehaztapena

- UMLn dauden tresnen azterketa

UT3: Hainbat mailatako software-arkitekturak: aurkezpena, negozioaren logika eta datuak

- Software-sistema bat osatzen duten geruzen diseinua

UT4: Objektuetara bideratutako diseinua eta programazioa

- Funtzionalitatearen diseinua

UT5: Produktu jakin baten inplementazioa

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgai praktikoa denez, klase MAGISTRALAK (M) eskola praktikoetan beharrezkoak diren kontzeptu teorikoak azaltzeko erabiliko dira, baita ikasleek sortzen dituzten zalantzak argitzeko ere. Era berean, lortutako kontzeptuak indartu eginen dira ariketak eginez, bakarka nahiz talde txikitan.



ORDENAGAILUKO PRAKTIKA klaseak (OP) proiektuetan oinarritutako ikaskuntzaren metodologia aktiboa aplikatzeko erabiliko dira. Lauhilekoaren hasieran, ikasgaiaren edukiak modu errealistan bilduko dituen proiektu baten enuntziatua emanen zaie ikasleei. Proiektua 2-4 laguneko taldetan egingo dute, SCRUM metodologia bizkorrari jarraituz. Metodologia horren arabera, proiektua modu inkrementalean garatu nahi da, ondoz ondoko iterazioen bidez. Iterazio horietako bakoitzean produktu partzial bat lortzen da, aurrekoari funtzionaltasun berria eransten diona. Iterazio bakoitzak, gainera, dagokion dokumentazioa dakar berekin.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 40

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

OHIKO deialdian, irakasgaiaren ebaluazioa ebaluatio jarraituaren edo azken ebaluazioaren bidez eginen da. Besterik adierazi ezean, ikasle guztiek ebaluazio jarraituaren bidez egingo dute, hari uko egiten ez badiote behintzat.



* AZKEN EBALUAZIOAREN BIDEZKO EBALUAZIOA



Ikasleak ebaluazio jarraituri uko egin diezaioke azken ebaluazioa egiteko. Uko egite hori idatziz aurkeztu beharko zaie irakasle arduradunei, ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 8.3 artikuluan ezarritako epeetan. Ez da aparteko kasurik onartuko, ezta ebaluazio jarraituari uko egiterik ere, horretarako ezarritako daten ondoren.



Etengabeko ebaluazioari uko egin dioten ikasleek, irakasgaiaren %100ean, azterketa bakarra egingo dute, eta bertan irakasgaian landutako alderdi guztiak ebaluatuko dira (proiektuan landutako gaitasunak barne).



* EBALUAZIO JARRAITUA



Irakasgaiaren ebaluazio lehenetsia ebaluazio jarraituaren bidez egiten da, ikasleak espresuki uko egin ez badio behintzat.



Irakasgaiaren azken nota azterketen noten eta taldean garatu beharreko proiektu baten arabera kalkulatzen da. Azken nota pisu hauekin kalkulatzen da:

- %40, proiektu baten gaineko entrega-sorta baten arabera (entregatzekoak).

- %60, bi azterketa izango dituzten probak eginez.



Ebaluazio horretan, ikasleak bi azterketa egiten ditu lauhilabetean.

Ikasleak gutxienez 4 puntuko nota lortu behar du (10etik) azterketa bakoitzean, praktika kontabilizatzeko. Bestela, lortutako kalifikazioa azterketen batez bestekoa izanen da (eta ez da inoiz 4 puntu baino gehiago izanen 10etik). Ikasgaia bertan behera utziz gero, gainditutako zatien kalifikazioak (azterketen batez bestekoa edo proiektua) deialdi berezirako gordeko dira.



Irakasgaiaren presentziazko ebaluaziorik egiterik ez badago, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz online egiteko behar diren aldaketak egingo dira. On line ebaluazio horren ezaugarriak jendaurrean jarriko dira.



* AZTERKETA-ESKUBIDEARI UKO EGITEA



Azken ebaluazioa egitea aukeratu eta ohiko deialdian azterketara aurkezten ez den ikasleak azken kalifikazioa "Aurkeztu gabea" izanen du.



Etengabeko ebaluazioa egiten duten ikasleek deialdiari uko egiten ahalko diote, ikasleen ebaluazioari buruzko araudiaren 12. artikuluan ezarritakoaren arabera.



* KOPIA-KASUAK:

Ikasleen ebaluazioari buruz indarra duen araudiaren 11. artikulua aplikatuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraituari uko egin dioten ikasleek azterketa bakarra egin beharko dute irakasgaiaren %100ean, eta irakasgaian landutako alderdi guztiak ebaluatuko dira (proiektuan landutako komandentziak barne).



Gainerako ikasleak azken notaren %60 eta proiektuari dagokion zatiaren (azken notaren %40) azterketa baten bidez ebaluatuko dira. Azterketa gainditu ez duten ikasleek azterketa eginen dute.

Ikasleak gutxienez 10etik 4ko batez besteko nota atera behar du azterketari dagokion aparteko proban, praktika kontabiliza dadin. Bestela, lortutako kalifikazioa azterketaren nota izanen da.



Azterketarako eskubideari uko egiteko aski izanen da ez aurkeztea.





Irakasgaiaren presentziazko ebaluaziorik egiterik ez badago, UPV/EHUn dauden tresna informatikoak erabiliz online egiteko behar diren aldaketak egingo dira. On line ebaluazio horren ezaugarriak jendaurrean jarriko dira.





* KOPIA-KASUAK:

Ikasleen ebaluazioari buruz indarra duen araudiaren 11. artikulua aplikatuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Ingeniería del Software. Un enfoque práctico. Roger S. Pressman. MacGraw-Hill, 2001. 5a Edición.

Ingeniería El Proceso Unificado de Desarrollo de Software Jacobson, Booch, Rumbaugh. Editorial Addison Wesley, 1999

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Libro general sobre Ingeniería del Software: Ingeniería del Software. Un enfoque práctico. Roger S. Pressman. MacGraw-Hill, 2001. 5ª Edición.

Libros sobre UML y proceso unificado de desarrollo de software: Ingeniería El Proceso Unificado de Desarrollo de Software. Jacobson, Booch, Rumbaugh. Editorial Addison Wesley, 1999

Libro sobre Orientación a Objetos. Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Construcción de Software Orientado a Objetos. Bertrand Meyer. Prentice-Hall. 1998.

Web helbideak

http://jtf.acm.org/
http://download.oracle.com/javase/tutorial/
http://jga.sourceforge.net/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ETXEBERRIA AGIRIANO, ISMAEL
  • LARRAÑAGA OLAGARAY, MIGUEL
  • OTERO VIDAL, MARIA CARMEN

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:30-18:00 (1)

18:30-20:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA S.2 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)
  • AULA S.2 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (2)

16 Laborategiko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

17:30-18:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)

16 Laborategiko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • AULA INFORMÁTICA 1.1 - VITORIA/GASTEIZKO INGENIARITZARAKO U.E. (1)