XSLaren edukia

Garapenaren Psikologia Eskola Adinean25857

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
25857

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia00
Gelako p.2436
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Garapenaren Psikologia Eskola Adinean izeneko ikasgaia Lehen Hezkuntzako Graduko lehen ikasturteko oinarrizko formakuntzaren parte da, zehazki "Irakasle Zeregina" modulukoa.



Garapenaren Psikologia Eskola Adinean izeneko ikasgaiaren helburua jaiotzatik hasi eta 12 urte arteko garapen psikologikoa aztertzea da, garapenaren ikuspuntu integratzaile eta dialektikotik, euren praktika profesionalean erabilgarri izan daitezkeen ezagutza teorikoak eta baliabideak eskainiz.



Horretarako, giza garapenaren ikasketarako teoria, eredu eta metodologia desberdinak aztertuko dira, baita garapen etapa bakoitzari lotutako aldaketa psikologiko nagusiak ere.



Ikasgaiaren xedea ikasleek aniztasunarekin erlazionatutako erantzun egokiak garatzea da, pedagogia printzipio desberdinen ezagutzan zein aplikazioan oinarrituta, baita irakaskuntza-ikaskuntza prozesuaren oinarrian dauden metodologia-estrategiak eta aniztasunaren arretarako beharrezkoak diren ohiko neurriak ere.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasleak, Garapenaren Psikologia Eskola Adinean ikasgaiaren bidez hurrengo 3 gaitasunak landuko ditu:



A) Bilakaeraren psikologiak giza garapenaren arloan eginiko ulertzea eta kontrastatzea, haurtzaroan eta nerabezaroan prozesu horren ezaugarriak hautemateko, familia, gizarte eta eskolaren testuinguruan.



B) Giza garapenaren ezaugarriak eta bizitzaren lehen zikloan bilakaera-prozesua osatzen duten elementuak identifikatzea eta deskribatzea hainbat une eta esparrutan, hezkuntzaren arabera interpretatzeko eta zailtasunak hautemateko.



C) Banaka eta taldeka irizpideak sortzea ikasleen gaitasunak garatzea ahalbidetuko duen hezkuntzako esku-hartzeen plangintza egiteko, erritmo heterogeneoak aintzat hartuz eta hainbat mailatatik abiatuz.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Garapenaren Psikologia: diziplina zientifikoa. Garapenaren azterketarako hurbilpen teorikoak. Garapenaren Psikologiaren ikerketa. Garapenaren nozioaren bilakaera eta hezkuntza prozesuekin duen harremana.



2. Lehen haurtzaroa (0-2 urte). Ezaugarri psikologikoen azterketa eta hezkuntza praktiken eragina haurraren garapen prozesua hobetzeko alderdi guztietan: garapen psikomotorea; adimenaren hastapenak; hizkuntz jabekuntza; gizartegarapena eta nortasunarena.



3. Bigarren Haurtzaroa (2-6 urte). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte-ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak.



4. Eskolako urteak (6-12). Garapen fisikoa eta psikomotorea; adimenaren garapena; hizkuntzaren garapena; gizarte ezagutza eta garapen morala; nortasunaren garapena eta gizarte-harremanak; Garapena optimizatzeko hezkuntza praktikak.

MetodologiaToggle Navigation

Jarduera teoriakoak eta praktikoak tartekatuko dira: klase magistralak, testu edo artikuluen irakurketak, ariketa praktikoak, eztabaidak, bideoak, kasu praktikoen analisia, behaketak, lanen aurkezpenak...



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Ikasgai honen ebaluaketa jarraiak 3 zati izango ditu: a) Klaseko praktikak edota lan teoriko-praktikoak: azken notaren %34-40-a b) Lan modularra: azken notaren %16-20-a c) Azterketa jarritako data ofizialean: azken notaren %40-50-a (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Bilboko Magisteritzako Unibertsitate Eskolan ebaluaketaren sistema hurrengoa izango da:



Bi ebaluaketa mota izango dira: jarraia eta bakarra.



1.- Ebaluaketa jarraia



Ebaluaketa jarraiak kontuan hartuko ditu:



a.) Klaseko praktikak edota lan teoriko-praktikoak (azken notaren %34a).



b.) Lan modularra (azken notaren %16a).



c.) Azterketa jarritako data ofizialean (azken notaren %50a).



Ikasgaia gainditzeko hiru atal hauek egitea beharrezkoa izango da.



2.- Ebaluaketa bakarra



Klasera etorri ezin dutenentzat ebaluaketa bakarra planteatzen da. Egoera hauetan irakasgaiko jakintzak eta gaitasunak bereganatu dituela egiazta dezan, froga teoriko-praktikoa gainditu behar ditu irakasgaia gainditzeko:



- Idatzizko froga teoriko-praktiko indibiduala. Proba horrek ikasgaiaren notaren %100 izango da, baldin eta ikasle horrek DAL (edo modulo lana) egin behar ez badu. DALa egin behar dutenentzako, probak ikasgaiaren %84 izango da.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita.



DEIALDIARI UKO EGITEA:



Araudiaren arabera (2016ko abenduaren 155ekoa, Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatekoaren Gobernu Kontseiluarena, Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia onartzeko):



1.Deialdiari uko egiten dioten ikasleek «aurkezteke» kalifikazioa jasoko dute.



2.Etengabeko ebaluazioaren kasuan azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren %40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa "aurkezteke" izan dadin.



3.Azken ebaluazioaren kasuan, azterketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki kasuan kasuko deialdiari uko egitea.



OHAR GARRANTZITSUA: Irakasgai honen atalak moduluaren gidan eta irakasgaiaren ikasle gidan zein gela saioetan zehaztuko dira. Ikasleak gida horiek kontsultatu beharko ditu eta bere taldeko irakaslearekin ager daitezkeen zalantzak argitu beharko ditu.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1.Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.



2.Ezohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da (honek suposatuko dituen atal eta zeregin ezberdinekin). - Hortaz, aurreko atala ikusi ezaugarriak ezagutzeko



3.Ezohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko (ikusi "azken ebaluazioa" ohiko deialdiaren atalean).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Irakasleak sortutako materialak: ikasgaiaren programa, apunteak, powerpointak, jarduerak...
- Irakurgaiak.
- Moduluko gida.
- Liburutegiko liburuak diziplinari buruz.
- Ordenagailu pertsonala.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Euskaraz



Castaño, A., eta Iturrioz, I. (1985). Jean Piageten teoria. Adimenaren Hastapenak. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argiltapen Zerbitzua.



Lizaso, I, eta Apodaka, M. (2008). Giza garapen psikologikoaren ereduak (I eta II). Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.



Palacios, J., Marchesi, A., eta Coll, C. (1999). Garapen psikologikoa eta hezkuntza-I. Psikologia ebolutiboa. Bilbo: Euskal Herriko Unibertsitateko Argiltapen Zerbitzua.



Rodrigo, M. J., eta Palacios, J. (2001). Familia eta giza garapena. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.



Reizabal, L. (2007). Gizarte-ezagutzaren garapena nerabezarora arte. Bilbo: Udako Euskal Unibertsitatea.



Erderaz



Arranz, E. (1994). Modelos del desarrollo psicológico humano. Bilbao: UPV/EHU.



Barajas, C., De la Morena, M. L., Fuentes, M. J. y González, A. (1997). Perspectivas sobre el desarrollo psicológico: Teoría y práctica. Madrid: Pirámide.



Berger, K.S. (2003). Psicología del Desarrollo. Madril: Editorial Panamericana.



Bermudez, M. P. eta Bermúdez Sánchez, A. M. (2004). Manual de Psicología Infantil. Aspectos evolutivos e intervención psicopedagógica. Madril: Biblioteca Nueva.



Córdoba, A. I., Descals, A., Gil, M. D. (2006). Psicología del desarrollo en la Edad Escolar. Madrid: Pirámide.



Delval, J. (1994). El desarrollo humano. Madrid: Siglo XXI.



Hoffman, L., Paris, S., eta Hall, E. (1996). Psicología del desarrollo hoy. Vol. 1 y 2. Madrid: McGraw-Hill.



González, A. M. et al (1995). Psicología del desarrollo: teoría y prácticas. Málaga: Ediciones Aljibe.



Marchesi, A., Coll, C., eta Palacios, J. (1999). Desarrollo psicológico y educación. Vol I. Psicología evolutiva. Madrid: Alianza.



Martín Bravo, C., eta Navarro Guzmán, J. I. (Koord) (2009). Psicología del desarrollo para docentes. Madril: Pirámide.



Mietzel, G. (2005). Claves de la Psicología Evolutiva. Barcelona: Herder.



Muñoz, A. (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria. Madrid: Pirámide.



Muñoz, A. (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madrid: Pirámide.



Papalia, D. E., Olds, S. W., y Feldman, R. D. (2004). Psicología del desarrollo de la infancia a la adolescencia. Madrid: McGraw Hill.



Santrock, J. W. (2006). Psicología del desarrollo. El ciclo vital. Madrid: McGraw Hill.

Gehiago sakontzeko bibliografia

Lefrançois, G. (1999). El ciclo de la vida. México: Thomson.
Mayor, J. (koord.) (1995). Psicología Evolutiva. Madril: Anaya.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación infantil. Madril: Pirámide.
Muñoz García, A. (Koord.) (2010). Psicología del desarrollo en la etapa de educación primaria.
Papalia, D. (1991). Psicología del desarrollo. De la infancia a la adolescencia. México: McGraw-Hill.

Perinat, A. (2002). Psicología del desarrollo: del nacimiento al final de la adolescencia. Bartzelona: Universidad Oberta de Catalunya.

Rice, F. C. (1997). Desarrollo humano: estudio del ciclo vital. Mexico: Prentice-Hall.

Santrock, J.W. (2002). Psicología del desarrollo en la infancia. Madril: McGraw-Hill.

Shaffer, D.R. (2000). Psicología del desarrollo: infancia y adolescencia. México: Thomson.

Trianes Torres, M.V. eta Gallardo Cruz, J.A. (2003). Psicología de la Educación y del Desarrollo en contextos escolares.

Vasta, R., Haith, M.M. eta Millar, S.A. (1996). Psicología infnatil. Barcelona: Ariel.

Aldizkariak

European Journal of Educational Psychology
Psicodidáctica
Infancia y Aprendizaje
INFAD. Psicología de la Infancia y de la Adolescencia
Tantak
Hik Hasi

Web helbideak

http://psicoeduc.rediris.es
http://www.fia.es
http://www.fundacionyuste.org/acciones/infad/revistas.htm
http://www.educacioninicial.com/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • DEL CASTILLO PRIETO, LAURA
  • GALENDE PEREZ, NURIA
  • JAUREGUIZAR ALBONIGA-MAYOR, JOANA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-16

08:30-11:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S23G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-16

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S23G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-16

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S06G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)