XSLaren edukia

Arteen eta Ikusizko Kulturaren Hezkuntza25861

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
9
Hizkuntzak
Ingelesa
Kodea
25861

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3654
Mintegia710.5
Gelako p.4770.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honetan Artea eta Arte Hezkuntzan parte hartzen duten kontzeptuen eguneratze prozesuan sartuko da ikasleria, batik bat, ikus kulturaren ikuspegi kritikoa ulertzera daraman bidea jorratuz.

Era berean, ikaslearen inguru kulturala nahiz bisuala interpretatzeko, ikertzeko eta sortzeko baliabide metodologikoen berri izango du.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Ekoizpen artistikoak eta estetikoak modu kritikoan aztertzea, hizkuntza bisualak kultura adierazteko, komunikatzeko eta ulertzeko tresna gisa erabilita, eta informazioa eta dokumentazioa jasotzeko, behatzeko eta hautemateko prozesuak aplikatuta.

- Hezkuntza artistikoari eta kultura bisualari buruzko eskolako curriculuma eta gaur egungo ikerkuntza aztertzea eta ebaluatzea, arloko proiektu berritzaileak diseinatu ahal izateko.

- Baliabideak lortu jarduera plastikoan parte-hartzea sustatzeko, eskola barruko eta eskolatik kanpoko jardueretan bizitza osoan zehar.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA.- Kultura bisuala. Begiradaren hezkuntza; inguruko estetikaren pertzepzioa. Kultura bisualaren eremuaren ekoizpenak aztertzea.

Artearen eta ikusizko kulturaren hezkuntza osatzen duten oinarrizko kontzeptuak: Artea, Estetika, Artearen kritika, Interpretazioa, Oharmena, Sinboloa, Pertzepzioa.



2. GAIA.- Hizkuntza bisualak, kultura ulertzeko, komunikatzeko eta adierazteko tresna gisa.

Lengoaiak: argazkigintza, zinema, pintura, eskultura, eszena, irudia/diseinua, ondarea, ea. Irudiaren eraketarako elementuen azterketa: forma, konposaketa, oreka, mugimendua, tentsioa, erritmoa, kolore e.a. Ikus-entzunezkoen oinarrizko lengoaia: espazioa eta denbora zinematografikoa, muntaia.



3. GAIA.- Kultura bisuala haurtzaroan. Ikonoen sorrerako erreferenteak eta prozesuak.

Adimenaren teoriak Arte Hezkuntzan. Haurraren garapen grafikoaren teoriak. Auto-adierazpenaren teoria. Artearen estetikaren ulermenaren garapena. Iraultza kognitiboa. Ezagutzaren eta ikaskuntzaren esparru soziala eta kulturala. Zer erakutsi Arte Hezkuntzan?.



4. GAIA.- Didaktikako ereduak eta curriculumeko erreferenteak Arte Hezkuntzan eta Kultura Bisualean. Ikuspegi historikoa eta egungo eztabaidak.

Ereduak: Logozentrikoa, Auto-adierazpenarena, Eredu diziplinarrak, DBAE (Diziplinetan Oinarrituta dagoen Arte Hezkuntza, DOAH).

Egungo Lehen Hezkuntzako Arte Hezkuntzaren curriculuma Euskal Autonomia Erkidegoan. Arte Hezkuntzaren esparru ez formalak: museoak, ondarea, interpretazio-guneak, ibilbide kulturalak, eta abar.

MetodologiaToggle Navigation

Asistentzia derrigorrezkoa da eta alde teorikoak eta praktikoak tartekatuko dira ikasturtearen zehar. Parte hartze aktiboa bultzatuko da kurtso guztian zehar. Bakarkako lana ezinbestekoa bada ere, talde lanak garrantzi handia izango du; azken hauen artean diziplinarteko lan modularra kokatzen da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • DAL (Diziplina Arteko Lana) Irakasgaia gainditzeko derrigorrezkoa da DALa gainditzea (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Ebaluazioa etengabekoa izango da ikasturtean zehar, ariketa teoriko zein praktikoak tartekatuz.

- Proba idatzia eta ikasturtean zehar planteatzen diren ariketa guztiak derrigorrez gainditu behar dira irakasgaia bera gaindituta izateko.

- Ezinbestekoa da bertaratzea.



Uko egitearen aukera:

- Klaseko dinamikan parte hartzen ez dutenek deialdiari uko egiteko nahikoa izango dute azken probara ez aurkeztea.

- Klaseko dinamikan parte hartzen dutenek deialdiaren uko egingo diotela idatziz irakasgaiko irakasleari adierazi beharko diote eta azterketetarako zehaztutako garai ofiziala hasi baino gutxienez hamar egun lehenago.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

- Irakasgaia gainditzen ez dutenei gaindituriko proba idatzia edo ikasturtean zehar gainditutako ariketak aintzat hartuko zaizkie bigarren deialdirako soilik. Bigarren deialdian gainditu ez diren ariketak edo proba idatzia ezarritako prozedura baten bitartez ebaluatuko dira.

- Ebaluazio jarraian parte hartzen ez duen ikasleak (bertaratzen ez dena), ikasturtean zehar planteatu diren lan praktikoak eta eduki teorikoak ezarritako prozedura baten bitartez bete beharko ditu. Diziplinarteko lan modularra gainditu ez badu, lan horren inguruko proba egin beharko du.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Material grafiko-plastiko ezberdinak erabiliko dira eta ikasturtean zehar eskatzen joango dira planteatzen diren ariketen arabera.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AAVV (2002): Las tecnologías de la información y de la comunicación en la escuela. Barcelona: Editorial Laboratorio Educativo /Editorial GRAÓ.

AGUIRRE, I. (2000): Teorías y Prácticas en Educación Artística. Ideas para una revisión pragmática de la experiencia estética. Pamplona: Universidad Pública de Navarra.

BELVER, M. H., ACASO, M., MERODIO, I. (2005): Arte Infantil y cultura visual. Madrid: Ediciones Eneida.

BOSCH, E., COLS, C., NICOLÁS, M., VALLVÉ, L., VILA, G. , SANS, S. (2002): Hacer plástica. Un proceso de diálogos y situaciones. Barcelona: Octaedro.

COLÉN, Mª. T., GINÉ, N. IMBERNON, F. (2006): La carpeta de aprendizaje del alumnado universitario. La autonomía del estudiante en el proceso de aprendizaje. Barcelona: Octaedro e ICE-UB.

EFLAND, A., FREEDMAN, K., STURT, P. (2003): La educación en el arte postmoderno. Paidós.

EFLAND, A. (2002): Una historia de la educación artística. Paidós.

EISNER, W. E. (2004): El arte y la creación de la mente. El papel de las artes visuales en la transformación de la conciencia. Barcelona: Paidós.

EISNER, W. E. (1995): Educar la visión artística. Paidós Educador.

FREEDMAN, K. (2006): Enseñar la cultura visual, Curriculum, estética y la vida social del arte. Barcelona: Octaedro.

GARDNER, H. (1994): Educación artística y desarrollo humano. Barcelona: Paidós Educador.

HERNÁNDEZ , F. (2007): Espigadoras/es de la cultura visual. Otra narrativa para la educación de las artes visuales. Octaedro.

HERNÁNDEZ , F. (2000): Educación y cultura visual. Publicaciones M.C.P.E. de Sevilla, 1997. Edición revisada en Octaedro, serie Intersecciones.

KELLOG, R. (1981): Análisis de la expresión plástica en preescolar. Cincel.

LOWENFELD, V., LAMBERT, B. (1970): Desarrollo de la capacidad creadora. Kapelusz.

MARIN VIADEL, R. (Coord.) (2003): Didáctica de la Educación Artística. Madrid: Pearson Education.

MATTHEWS, J. (2002): El arte de la infancia y la adolescencia. La Construcción del Significado. Barcelona: Paidós.

Gehiago sakontzeko bibliografia

EDWARDS, B. (2000). Nuevo aprender a dibujar con el lado derecho del cerebro. Barcelona: Urano.
FONTAL, O. (2003). La educación patrimonial. Teoría y práctica en el aula, el museo e Internet. Gijón: Trea.
HERNÁNDEZ, F. (1998). El museo como espacio de comunicación. Gijón: Trea.
STERN, A., DUQUET, P. (1961). Del dibujo espontáneo a las técnicas gráficas. Buenos Aires: Kapelusz.
STRAUSS, M. (2007). El lenguaje gráfico de los niños. Madrid: Rudolf Steiner.

Aldizkariak

AAVV (2007): “Viaje por el Arte. Aprendiendo a mirar”. Cuadernos de pedagogía, 371.
AAVV (2002): “Educación Artística. Nuevas miradas (Dossier)”. Cuadernos de Pedagogía, 312 (47-76).
AGUIRRE, I. (1997): “Adierazpen plastikotik hezkuntza plastikora”. Hik Hasi, 22 (38-39).
AGUIRRE, I. (1997): “Marrazki librea benetan librea”. Hik hasi, 9 (9-14).
ARAÑO, J. C. (1993): “La nueva educación artística significativa: defendiendo la educación artística en un momento de cambio”. Arte, Individuo y sociedad, 5 (11-20).
FREEDMAN, K. (2001): “Enseñando Cultura Visual: Educación artística y la formación de identidad”. Boletín de Educación de las Artes Visuales, 15.
HERNÁNDEZ, F. (2001): “Repensar la Educación de las Artes Visuales desde los estudios de Cultura Visual”. Boletín de Educación de las Artes Visuales, 15.
HERNÁNDEZ, F. (1995): “El diseño curricular de educación visual y plástica”. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 24 (21-37).
HERNÁNDEZ, F., BARRAGAN, J. M. (1991): “La autobiografía en la formación de los profesores de Educación Artística”. Arte Individuo y sociedad, 4 (95-102).
WOODLIN, P. (1997): “El museo de arte en el curriculum escolar”. Arte individuo y sociedad, 9 (80-88).
ZORNOZA, J. (1996). “Aportaciones desde la plástica a la interpretación del dibujo infantil”. Revista interuniversitaria de formación del profesorado, 27 (207-216).

Web helbideak

ARTELEKU, Arte eta pentsamendu garaikideko webgunea: http://www.arteleku.net/
HEREDUC, Heritage Education: http://www.hereduc.net/hereduc
INSEA WEB, International Society for Education Through Art: http://www.insea.org/
MUPAI, Museo Pedagógico de Arte Infantil (Madrid): http://mupai.wordpress.com/
VST, Visual Thinking Strategies: http://www.vtshome.org/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ABALIA MARIJUAN, ANDREA
  • CILLERUELO GUTIERREZ, LOURDES
  • HERRERA RUIZ DE EGUINO, NAIARA

TaldeakToggle Navigation

31-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

08:30-10:00 (1)

9-16

08:30-10:00 (2)

17-31

10:30-12:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31-61 Mintegia-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
13-13

13:30-16:00 (1)

21-21

15:00-17:30 (2)

25-25

15:00-17:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31-61 Mintegia-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
13-13

14:30-17:00 (1)

22-22

15:00-17:30 (2)

26-26

15:00-17:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31-61 Mintegia-3 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-11

14:00-16:30 (1)

20-20

15:00-17:30 (2)

23-23

15:00-17:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S05T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

10:30-12:00 (1)

9-16

10:30-12:00 (2)

17-31

12:30-14:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)

31-61 Gelako p.-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-2

11:30-13:00 (1)

3-3

11:30-13:00 (2)

9-16

11:30-13:00 (3)

17-31

10:30-12:30 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 1S04T- Plastika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)