XSLaren edukia

Komunikazio Gaitasunaren Garapena- Euskara eta Gaztelania-Lehen Hezkuntzan II27600

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27600

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Hizkuntza gaitasunaren garapena irakasle-testuen azterketa- eta sorkuntza prozesuetan oinarrituta garatuko da, eta modu sistematikoan. Horrela, irakaslegaiek komunikazio gaitasuna landuko dute irakaskuntzan, ikerkuntzan eta eskolako gestio-lanetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

GAITASUN ZEHATZAK :

A) Lehen Hezkuntzako testuinguruan agertzen diren testuak erabili, sortu eta prozesatzea.

B) Hizkuntza gaitasuna hobetzea bi hizkuntza ofizialetan egoki erabiltzeko lan eremuan.

C) Eskolaren inguru soziokulturalean eta eskolako familiekin elkarrekintzan aritzeko beharrezkoak diren gizarte eta komunikazio-gaitasunak garatzea.



EHUko ZEHARKAKO GAITASUNAK:



-Autonomia eta Autoerregulazioa

-Gizarte konpromisoa

-Komunikazioa eta Eleaniztasuna

-Etika eta Erantzukizun Profesionala

-Pentsamendu kritikoa

-Talde lana

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- GAIA. HIZKUNTZA TREBETASUNAK ETA HAIEN ARTEKO HARREMANAK. AZPIAN DIREN PROZESU KOGNITIBOAK. Hizkuntza trebetasunen azpian diren prozesu kognitiboak -hitz egin, entzun, irakurri eta idatzi-, trebetasunen arteko harremanak, eta haietaz aritzeko beharrezkoak diren kontzeptuak ulertzea, horiek guztiak tresna gisahartuz, komunikazioan hizkuntza nola erabiltzen den aztertzeko.



2.- GAIA. ESKOLA EREMUKO AHOZKO ETA IDATZIZKO TESTUEN BEHAKETA ETA AZTERKETA, ERATZEN DUTENOSAGAI TESTUALEI ETA TESTUINGURUKOEI ERREPARATUZ.

Etorkizuneko irakasleen hizkuntzaren jabekuntza/hizkuntza-gaitasunaren garapena honakoetan oinarritu behar da: eskolaeremuko testuak behatzea, ekoiztea eta aztertzea era sistematikoan, berariaz arreta ipiniz osagai testualei eta zehazten dituzten testuinguruko ardatzei.



3.- GAIA. TESTU-ANALISI ETA EKOIZPENA IRAKASKUNTZAN.

Komunikazioa gelan eta gelaz kanpoko eremuko egoeratan oinarrituko da.

3.1.- Komunikazioa irakas-esparruan: diskurtso didaktikoa, input egokitua, irakurketa ozena, dramatizazioia.

3.2. Komunikazioa eskolan: elkarrizketak gurasoekin, txostenak, eginkizunen memoriak, elkarrizketak lankideekin.

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia irakaskuntza-metodologia aktiboak izango dira neurri handi batean; edonola ere, parte-hartzailea, lankidetzan eta hausnarketan oinarrituta, teoria eta praktika elkarren artean lotuz. Praktikan, banakako eta taldeko lanak egingo dira. Garrantzi handikoa izango da talde-lana eta lana amankomunean (laguntasuna), errespetuzko, konfiantzazko eta tolerantziazko giroan. Horretarako, kontuan hartuko dira metodologia aktiboak, ABPy, Proiektuetan Oinarritutako Ikaskuntza, IBL, Indagazioan Oinarritutako Ikaskuntza eta ABI, Ikerketan oinarritutako ikaskuntza. Era berean, IKDi3 UPV/EHUren hezkuntza-eredu propioa errespetatuko da. Hau da, IKD+ODS, lan kooperatiboa eta GJHak, Kalitate Hezkuntza, Genero Berdintasuna eta Klimarako Ekintza.



Hori dela eta, irakaslea, eta ikasleak ere, eduki-multzoak garatuz joango dira eta aurkezpenen bidez elkarrizketak, eztabaidak eta iritzi ezberdinak sorrarazi nahi dira. Arlo praktikoan ikasleak bakarkako lanak edo talde-lanak ere egingo ditu. Talde-lana eta lankidetza bereziki garrantzizkoak izango dira; beraz, errespetua, konfiantza eta tolerantzia giroa agertuko du ikasleak eztabaidetan. Irakasleak, batzuetan, Moodle plataforma erabiliko du apunteen gidoiak eta beste baliabide batzuk ikasleen eskura egoteko.



Jarduerak eta ariketak:

-Ahozko eta idatzizko testuen eta ikus-entzunezko hainbat materialen irakurketa eta eztabaidak, eta kasuen analisiak.

-Eztabaidak gelan talde handian zein talde txikitan.

-Aurkezpenak : ahozko jarduerak erregistro desberdinetan, irakurketa ozena

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Banakako lanak (%): 14
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Modulu lana (%): 16

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Kontutan hartzen da zentroaren testu inguruaren eta ikasgaiaren errealitatea, ebaluaketaren sistema hauxe da:



1.-Ebaluazio jarraitua:

Klasera etortzen diren ikasleentzat beheko puntuak kontuan hartuko dira:

- Garatzeko azterketa.

- Ahozko froga

- Praktikak egitea (Ariketak, Kasuak edota buruketak).

- Banakako lanak.

- Taldeko lanak.



OHARRAK: Jarduera guztiak gaindituta izan behar dira irakasgaia gainditutzat jotzeko.



2.-Klasera etortzen ez diren ikasleentzat (kirolariak, lanagatik ezin dutenak … ) edo parte-hartzea (lanak...) bete ez duenarentzat derrigortuta daude azken proba bat egiteko. Beraz, ikasleria honek derrigorrez proba bat egin beharko du, eta azterketa honek % 100 balioko du. (EHUko Graduko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia. 8 eta 9. artikuluak)



Klasera etortzen diren ikasleentzako ebaluazioaren kopuruaren azken probarako % 40 eta praktikak, ariketak, aurkezpenak, modilu... % 60. Aldiz, klasera etortzen ez diren ikasleentzat (kirolariak, lanagatik ezin dutenak … ) edo partehartzea (lanak...) bete ez duenarentzat derrigortuta daude azken proba bat egiteko, eta azterketa horrek % 100 balioko du. Gainera, bi egoeratan Moduluko Diziplina arteko Lanari (DAL) dagokion nota irakasgai bakoitzaren azken notaren % 16,00 izango da (1,6 puntu).



Ebaluazio sistema horrek (asistentziaren %75a baino gutxiago),ikasturtean zehar egindako jarduerak ere barne hartu ahalizango ditu (idatzizkoak eta/edo ahozkoak), azterketa aldi ofizialean ezarritako proban ebaluatu ezin diren ikaskuntzaren emaitzak baloratzeko. Irakasgaiaren irakaskuntza gidan argi eta garbi adierazi beharko da jarduera horiek zeintzuk diren eta horien haztapena zein den, eta jarduerok sailaren oniritzia izan beharko dute.



Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. Hori horrela, eskoletara etorriko ez diren ikasleak (kirolariak, lanagatik ezin dutenak, e.a.) azken azterketa egiteko eskubidea izango dute ikasgaiaren gaitasun guztiak erakusteko: 100% (ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz).



Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko zein ahozko erabilera zuzena izatea. Irakasgaiko zereginak (ariketa puntualak, banakako eta taldekako lanak, azterketa eta abar) gainditzeko, ezinbestekoa izango da B2 eta C1 arteko hizkuntza-maila erabiltzea; hala egin ezean, notak jaitsiko dira, eta dagokion ariketa eta azterketa (eta, horrenbestez, irakasgaia) gainditu gabe gera daitezke.Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko zein ahozko erabilera zuzena izatea.



Ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteko UPV/EHUren irizpide ofizial hauek jarraituko dira: https://www.ehu.eus/documents/2100129/0/6.-+a%29++Protocolo+plagio+-+EUSK.pdf/9305b6c7919a-97d4-aa66-8564fb728502



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIOA:

Garatu beharreko idatzizko azterketa

Test motako idatzizko azterketa

Ahozko froga ( gelan, edo, azkenean, beti ere halakorik balitz )

Banakako lanak

Taldeko lanak: jarduerak, aurkezpenak, irakurketak...



Asistentzia derrigorrezkoa izango da eta etengabeko ebaluazioaz gain azken azterketa izango da. Eskoletara etorriko ez diren ikasleak ( kirolariak, lanagatik ezin dutenak , e.a. ) eta arautegiaren arabera onartzen bazaie, azken azterketa egiteko eskubidea dute : 100% ( ikus. ebaluazio argibideak 4.1. atalean ) ; ( ahozko froga ere egin beharko da, beti ere halakorik erabakiko balitz.



Ikasle orok egin dezakete ebaluazio deialdian errenuntzia idatziz irakaskuntza hori dagokion irakasleari, beti ere, hamar egun aurretik egiten badute, azterketa guztien epe ofiziala baino lehen.



Ebaluatzeko sistemak:



1. Etengabeko ebaluazioa: ikasle presentzialak (asistentziaren %75) honako tresnen bitartez ebaluatuko dira:

Talde lana: notaren %30

Gelako eta mintegiko jarduerak notaren %14

Garatzeko azterketa edo test moduko azterketa: notaren % 40

Moduluko lana: notaren %16



Oharra: bai azterketa bai aurkeztu beharreko lan guztiak gainditu beharko dira ikasgaia gainditu ahal izateko. Gainditutakozatiak ezohiko deialdira arte gordeko dira, baina ez hurrengo ikasturterako.



2. Ikasle ez presentzialak (asistentziaren %75a baino gutxiago): Azterketa bakar baten bidez ebaluatuko da, eta azterketan ikasgaiaren gaitasun/trebetasun guztiak (idatzizkoak edo ahozkoak) ebaluatuko dira, modulu barne.



kasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko zein ahozko erabilera zuzena izatea. Irakasgaiko zereginak (ariketa puntualak, banakako eta taldekako lanak, azterketa eta abar) gainditzeko, ezinbestekoa izango da B2 eta C1 arteko hizkuntza-maila erabiltzea; hala egin ezean, notak jaitsiko dira, eta dagokion ariketa eta azterketa (eta, horrenbestez, irakasgaia) gainditu gabe gera daitezke.Ikasgaia gainditzeko ezinbestekoa izango da idatzizko zein ahozko

erabilera zuzena izatea.



Ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteko UPV/EHUren irizpide ofizial hauek jarraituko dira: https://www.ehu.eus/documents/2100129/0/6.-+a%29++Protocolo+plagio+-+EUSK.pdf/9305b6c7919a-97d4-aa66-8564fb728502

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-Ordenagailua, tablet, sakeleko telefonoa...
-Ikus-entzunezkoak
-Dokumentazio akademikoa, testuliburuak, apunteak, erreseinak, lanak, audio eta bideo grabazioak -Moodle
-Egela

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

ALBALADEJO, M. (2010). Cómo decirlo. Entrevistas eficaces en el ámbito educativo. Bartzelona: Graó BENITO DEL VALLE, A. (2017). La lectura del cuento y su relación con los futuros enseñantes de Primaria, análisis de la práctica cultural en el curriculum formativo. IKASTORRATZA. E-Revista de Didáctica, 18, 124-137. http://www.ehu.eus/ikastorratza/18_alea/7.pdf

BILBATUA, M. (2010). Irakasle-ikasle eta ikasleen arteko interakzioak irakurketa eta idazketaren ikaste prozesuaren hastapenetan. Tesis doctoral. UPV/EHU.

CALSAMIGLIA, H., y TUSÓN, A. (1999. Las cosas del decir. Manual de análisis del discurso. Barcelona: Ariel. ETXEBARRIA, A. y GARAY, U. (2013). Komunikazio-gaitasuna: Lehen Hezkuntzako irakaslegaiak trebatzen. Leioa: UPV/EHU. EZEIZA, J. (2008). PREST: Unibertsitateko komunikaziorako gaitasunen eskuliburua. Leioa: UPV/EHU GAMINDE, I. y GOIKOETXEA, U. (koor.) (2005). Irakurketa ozena ebaluatzeko irizpideak Bizkaian. Mendebalde. GAMINDE, I. AURREKOETXEA, G. ETXEBARRIA, A. GARAY, U. y ROMERO, A. (2014). Ahoskera lantzeko argibideak eta jarduerak: Laguntzarako materiala: teoria eta praktika. Leioa: UPV/EHU. Bibliografía básica

Página :ofdr00354 / 5GARCIA, I. (2003). Kohesio anaforikoa hiru testu-generotan: Adinaren araberako garapenaren azterketa. Tesis doctoral. UPV/EHU. Bibliografía básica. Página :ofdr0035 4 / 6 GARCIA-ARRIOLA, E.A. e IRUSKIETA, M. (2016). Intentziozko irakurketa ozena: lehen urratsak. Tantak 28 (2): 85-110. GARRO, E. (2007). Jendeaurreko debateak euskaraz Diskurtso erreferituaren azterketa. Tesis doctoral. UPV/EHU. GARZIA, J. (2008). Jendaurrean hizlari. Berriozar: Alberdania. GONZÁLEZ NIETO, L. (2001). Teoría lingüística y enseñanza de la lengua. Madrid: Cátedra. MAIA, J. (2001). Estandarra eta dialektoak nola ulertu eta tratatu irakaskuntzan. Revista de psicodidáctica, 11-12: 239- 254. MORENO, A. (2005).Irakurmena lantzeko jarduerak nola prestatu;: Lehen Hezkuntzako 3. zikloa eta DBHko 1. zikloa. Blitz. Nafarroako Gobernua. MORENO, V. (2005). Ikasleak irakurzaletzen: ahotsa, sentimendua eta sormena erabiliz. Blitz. Nafarroako Gobernua. PEREZ ESTEVE, P. y ZAYAS, F. (2007). Competencia en comunicación lingüística. Madrid: Alianza. RUIZ BIKANDI, U. (2009). Bigarren hizkuntzaren Didaktika haur eta Lehen Hezkuntzan. Leioa: UPV/EHU. VILA, M. (coord.) (2005). El discurso oral formal. Barcelona: Graó. VILA, M. y CASTELLA, J.M. (2014). 10 ideas clave. Enseñar la competencia oral en clase. Aprender a hablar en público. Barcelona: Grao.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ALBERDI, X. y SARASOLA, I. (2001). Euskal estilo libururantz. Gramatika, estiloa eta hiztegia. Leioa: UPV/EHU
CAMPS, A. y ZAYAS, Felipe (Coor.) (2006). Secuencias didácticas para aprender gramática. Barcelona: Graó.
CAMPS, A. (Coor.) (2003). Secuencias didácticas para aprender a escribir. Barcelona: Graó.
CARLINO, Paula (2005). Escribir, leer y aprender en la universidad. Buenos Aires: Fondo de Cultura Económica.
CASTELLÁ, J.M.-COMELLES, S.-CROS,A y VILÁ, M. (2007). Entender(se) en clase. Las estrategias comunicativas de los docentes bien valorados. Barcelona: Graó.
CASTELLÓ, M. (Coord.) (2007). Escribir y comunicarse en contextos científicos y académicos. Barcelona: Graó.
GARZIA, J. (2005). Kalko okerrak. Vitoria-Gasteiz: EIMA. GARTZIARENA, A. (2004). Euskararen araugintza, arauak eta hiztegi batua: ariketak eta ebazpenak. Leitza: IKA HABE, (2003). Galdezka: euskarazko zalantzei erantzunez. Gasteiz.
MORENO, V. (2005). Zertarako irakurri? Ulertzeko. Blitz. Nafarroako Gobernua.
REGUEIRO, M.L. ySAEZ, D.M. (2013). El español académico. Guía práctica para la elaboración de textos académicos. Madrid: Arco/Libros.
SANZ, G. (2005). Comunicación efectiva en el aula. Técnicas de expresión oral para docentes. Barcelona: Graó.

Aldizkariak

ARGIA.ARTICLES de Didáctica de la Llengua i de la Literatura, nº 54, abril 2011: ``la llengua més enllà de les classes de llengua''.
AULA nº 43, octubre 1995 ``Lenguaje y ciencias experimentales''.
BEHINOLA. Haur eta Gazte Literatura Aldizkaria.
EUSKALINGUA.
HIKHASI.JAKIN.MARTÍ, J. (2012). ``2.Aprender a investigar: las preguntas/ las explicaciones científicas como narraciones''. Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.
PEDRINACI, E. (2012). ``Idea clave 7. Aprender ciencias es, en buena medida, aprender a leer, escribir y hablar ciencia''.
PEDRINACI, E. (coord.) 11 ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.
TANTAK.
TEXTOS de Didáctica de la Lengua y la Literatura.TEXTOS nº 8-abril 1996 ``La lengua como instrumento de aprendizaje''

Web helbideak

http://ikasgela.santurtzieus.com/
http://irakurketa.hizeba.eu/ http://italc.sourceforge.net
http://sitios.ruv.itesm.mx/portales/crea/
http://www.uzei.eus/hobelex/
https://hotpot.uvic.ca/
https://sites.google.com/site/euskarateknikoakazetaritza/et1_1hizkuntza-baliabideak
www.aittu.net www.argia.com www.atalak.eus
www.bilbao.net/castella/euskera/enlaces/ortotipografia.pdf
www.discourses.org/
www.ehu.eus/azpidazki
www.ehu.eus/ehulku/
www.ehu.eus/ehutsi/?
www.ehu.eus/euskara-orria/euskara/ereduzkoa
www.ehu.eus/PAT/compe/recursos.htm
www.ehu.eus/PAT/gaitasunak.htm
www.euskalcurriculuma.eus/
www.euskaltzaindia.net/arauak
www.hikhasi.com
www.leer.es/files/2009/05/090330_art_ep_eso_alumnos_aprenderescribirtexacademicos_t-alvarez.pdf www.scholar.google.com/
www.xuxen.eus

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BENITO DEL VALLE ESKAURIAZA, AMELIA
  • EGUSQUIZA SANCHEZ, NAIA
  • UNAMUNO GOIRIENA, LOREA

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

12:30-15:00 (1)

9-16

12:30-15:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-11

14:00-16:30 (1)

13-13

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
11-11

14:00-16:30 (1)

13-13

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
12-12

14:00-16:30 (1)

14-14

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

09:00-10:30 (1)

08:30-10:00 (2)

9-16

09:00-10:30 (3)

08:30-10:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 2S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-3

10:30-12:00 (1)

10:30-12:00 (2)

9-16

10:30-12:00 (3)

10:30-12:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S21G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)