XSLaren edukia

Atzerriko Hizkuntza eta bere Didaktika25870

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Ingelesa
Frantsesa
Kodea
25870

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Ikasgai hau Lehen Hezkuntzako Graduko hirugarren mailaren oinarrizko prestakuntzaren zati da; ikasgai honetan komunikazioa-arloari lotutako Lehen Hezkuntzako curriculuma lantzen da. Helburua da: ikasleek ezagutu ditzatela zein diren, hirugarren hizkuntza batean (ingelesa/frantsesa), ahozko eta idatzizko hizkuntzaren ulermen eta adierazpenean parte-hartzen duten prozesuak. Horretarako, atzerriko hizkuntza hori garatzeko egokienak diren irakas-egoerak bilatuko dira. Halaber,irakasgai hau 6. moduluan dagoenez (konpetentzien lanketa eta euskal curriculuma eskolan), ikasleak aukera izango du trebatzeko bai gure erkidegoan atzerriko hizkuntzarako dagoen curriculumean, baita Lehen Hezkuntzako gela batean atzerriko hizkuntza irakasteko ohikoenak diren metodologia, estrategiak eta egiteko moduetan.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

G1 Atzerriko hizkuntza bat (ingelesa/frantsesa) ulertzea, ahoz eta idatziz, eta zeure burua hizkuntza horretan adieraztea egokiro, ahoz eta idatziz, eta adierazpen-teknika ezberdinen erabilera menperatzea (B1 maila ingelesean eta A2 maila frantsesean).

G2 Hizkuntzen ikaskuntzan sortzen diren egoerei aurre egitea, hizkuntza anitzeko testuinguruetan zein kultura anitzekoetan.

G3 Eduki aproposak garatzeko eta ebaluatzeko gai izatea, baliabide didaktiko egokiak erabiliz, Lehen Hezkuntzako ikasleek garatu beharreko konpetentziak gara ditzatela sustatzearren.

G4 Lehen Hezkuntzako curriculumerako ikaskuntza- eta irakaskuntza-prozeduren inguruko ezagutza didaktikoak ezagutzea.

G5 Ikaskuntza autonomo eta kooperatiborako ohiturak eta trebeziak garatzea, ikaskuntza hori, gero, ikasleen artean sustatzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

HIZKUNTZA:

1) Hizkuntza sistema gisa: fonologia, morfosintaxia, hiztegia, eta bere berbaldia (B1 maila ingelesean eta A2 maila frantsesean).

2) Hizkuntzaren erabilera: ulermena eta ahozko zein idatzizko ekoizpena (B1 maila ingelesean eta A2 maila frantsesean).

3) Hizkuntzaren erabilera arauak (B1 maila ingelesean eta A2 maila frantsesean).





DIDAKTIKA:

1) Alderdi estrukturalak:

1.1. Atzerriko hizkuntzak EAEko hezkuntza-sisteman.

1.2. Atzerriko hizkuntzetako irakasleak.

1.3. Atzerriko hizkuntzetako ikasleak.



2) Alderdi metodologikoak:

2.1. Atzerriko hizkuntza Lehen Hezkuntzan irakasteko ikuspegi metodologikoak.

2.2. Hainbat baliabide didaktikoren erabilera: testuliburuak, ipuinak, abestiak, errimak, jolasak...

MetodologiaToggle Navigation

Irakaslearen aurkezpen magistralak eta ikasleen talde-lanak eta bakarkako lanak konbinatzen dira. Hauetan guztietan, ikasleen parte hartze aktiboa, ekintza kolaboratzailea eta edukiei buruzko hausnarketak beharrezkoak dira, baina baita norberaren erantzukizuna ere ikasketa-prozesuan.

Gelako eta praktiketako saioak ikasgaiko eduki nagusiak ulertze eta barneratze aldera egingo dira.



1. Jarduera presentzialak talde handian:

- Edukien aurkezpena, analisia eta eztabaida

- Testuen irakurketa kritikoa

- Materialaren analisia

- Zalantzak argitzea

- Ebaluaketa jarraitua

2. Jarduera presentzialak talde txikitan:

- Hainbat egoera praktikoren analisia kasu azterketen eta arazoen ebazpenen bidez.

- Materialen analisia

- Bakarkako eta taldekako lanen ahozko aurkezpena

- Ebaluaketa jarraitua

3. Harrera-orduetan:

- Zalantzak argitzea

- Bakarkako eta taldekako lanak gidatzea

4. Gelatik kanpo:

- Irakurketa eta hausnarketa kritikoak, informazio eta errekurtso bilaketak, etab.

- Bakarkako eta taldekako lanak burutzea

- Ikasketa autonomoa, kooperatiboa eta autoebaluaketa.



*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgai osoan zein zati batean tresna metodologikoak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 60
    • Ahozko defentsa (%): 10
    • Banakako lanak (%): 5
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 15
    • Trabajo Interdisciplinar Modular (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO SISTEMAK: ETENGABEKOA ETA AZKENA



Etengabeko ebaluazioa da lehenetsitako ebaluazio sistema. Sistema honetan ebaluazio proba eta jarduera multzo bat ezartzen da, ikasle bakoitzak prestakuntza aldian aurrera nola egiten duen baloratzeko. Erabilitako sistemak eta tresnek bermatuko dute gaitasun guztien garapena. Irakasgai honetan prestakuntza aldian zehar egindako probekin eta azterketa deialdirako ezarritako data ofizialean egingo den proba osagarri batekin egingo da etengabeko ebaluazioa. Ebaluazio sistema honetan parte hartzeko gutxienez klaseen % 75era etorri beharra dago.



- Zati bakoitzaren portzentajeak:



- Froba idatziak (% 60)

- Ahozko defentsa (% 10)

- Bakarkako lana (% 5)

- Talde-lana (Arazoen ebazpena, proiektuen diseinua …) (% 15)

- Diziplina Arteko Lana (DAL): % 10

*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.



- Azken kalifikazioa egiteko kalkulua:

- Ikasgaia gainditzeko atal guztiak gainditu beharko dira.

- Ebaluatuko diren zeregin eta probetan plagio edo kopia zantzurik balego, Unibertsitatearen araudiari jarraituko zaio.

- Gainditutako atalak dagokien ikasturtean zehar soilik gordeko dira.



o Nahiz eta ebaluazio sistema mistoa gomendatzen den, ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, 11 asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. KONTUZ!: Ikasleak ez badu zehaztutako epean etengabeko ebaluazioaren ukoa aurkezten, etengabeko ebaluazio sisteman jarraitzen duela ulertuko da eta honen arabera ebaluatua izango da. Azken ebaluazioak aukera ematen du proba baten bitartez ebaluatzeko ikaskuntzaren emaitzak. Proba hori irakasgaiaren ebaluazio orokorra egiteko azterketa edo jarduera batek edo gehiagok osatuko dute eta azterketa aldi ofizialean egingo da.



- Zati bakoitzaren portzentajeak:

- Azken froga % 90

- Diziplina Arteko Lana (DAL): % 10

*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.

*Ikasleek ikasgaian zehaztutako gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak lortu dituztela erakusteko behar beste proba zehaztuko dira.



- Azken kalifikazioa egiteko kalkulua:

- Ikasgaia gainditzeko atal guztiak gainditu beharko dira.

- Ebaluatuko diren zeregin eta probetan plagio edo kopia zantzurik balego, Unibertsitatearen araudiari jarraituko zaio.

- Gainditutako atalak dagokien ikasturtean zehar soilik gordeko dira.

- Ikasleak DALa egin behar ez duen kasuetan, azken frogak azken kalifikazioaren % 100a balioko du.



EBALUAZIO HEZIGARRIA:



o Feedback edo berrelikadura emateko moduak:

-Planifikatutako tutoretzak

-Eginkizunen zuzenketak



OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DION IKASLEA



o Prozedura: Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaia ohiko deialdian gainditzen ez duten ikasleek, hautatutako ebaluazio sistema gorabehera, eskubidea izango dute ezohiko deialdiko azken ebaluazioko proba osatzen duten azterketa eta jardueretara aurkezteko.

Ez-ohiko deialdietan irakasgaiak ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da.

Ez-ohiko deialdiko azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko.  Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren % 100 eskuratu ahal izango dute.



AZKEN EBALUAZIOA (% 100)



- Bloke ezberdinen deskribapena eta portzentajea:

- Azken froga % 90

- Diziplina Arteko Lana (DAL): % 10

*Irakaskuntza ez-presentziala edo bimodala ezarri behar izanez gero, ikasgaian ebaluatuko diren zeregin eta probetarako modalitateak egokituko dira. Egela plataforma erabiliko da horretarako.

*Ikasleek ikasgaian zehaztutako gaitasunak eta ikaskuntza-emaitzak lortu dituztela erakusteko behar beste proba zehaztuko dira.



- Azken kalifikazioa egiteko kalkulua:

- Ikasgaia gainditzeko atal guztiak gainditu beharko dira.

- Ebaluatuko diren zeregin eta probetan plagio edo kopia zantzurik balego, Unibertsitatearen araudiari jarraituko zaio.

- Ez-ohiko deialdian gainditutako atalak ez dira gordeko hurrengo ikasturterako.



EZ-OHIKO DEIALDIARI UKO EGIN NAHI DUEN IKASLEA



o Prozedura: Azken probaren pisua irakasgaiko kalifikazioaren % 40 baino handiagoa denez, nahikoa izango da proba horretara ez aurkeztea azken kalifikazioa <> izan dadin.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- Klasean : Liburua/artikuluak eta klaserako materiala.
- Ikusentzunezko materiala.
- Ordenagailua eta proiektorea.
- Hizkuntza laborategia.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

BOE: REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de 2006.

BOPV: DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007



FRANTSESA

AAVV (2003). Grammaire expliquée du français. Clé international. Paris.

Becherelle, Lärt de conjurer, Hachette,1980.

Bérard-Chr Lavene, E. (1995). Grammaire utile du français. Hatier. Paris.

Delatour,Y.,Grammaire deu Français. Cours de Civilisation française de Sorbonne, Paris.

Desmons, F. (2008). Enseigner le FLE:(français langue étrangère); pratiques de classe;[A1/A2/B1/B2]. Belin.

CUQ J.P. et GRUCA I. (2003). Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Coll. FLE. Presses Universitaires de Grenoble (PUG).

Larousse Français-Espagnol.

Le Petit Larousse.

SUSO LOPEZ, J. (2000). L'Unité Didactique en Français-LE (Théorie et pratique). Método. Granada.



INGELESA

Brewster, J. et al.(2011). The Primary English Teacher´s Guide. Harlow: Penguin.

Collins English Dictionary (2009). Harper Collins Publishers.

Gran Diccionario Oxford Español-Inglés / Inglés-Español (2008). Oxford University Press.

IKASTOLEN ELKARTEA (2009). Ikastolen Hizkuntz Proiektua. Jakintza Ikastola.

INEBI. Ingelesa edukien bitartez, 6-12 urtekoentzat (2004). Eusko Jaurlaritzaren argitalpen zerbitzu nagusia.

Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principles in Language Teaching, Oxford University Press. Oxford.

Lewis, G.(2000). The Internet and Young Learners. Oxford: Oxford U. Press.

Madrid Bueno, A. (ed). (2004). TEFL in Primary Education. Universidad de Granada. Granada.

Morris, M. (1998). Morris Student Plus. Euskara-Ingelesa/English-Basque. Klaudio Harluxet Fundazioa.

Moon, J.(2005). Children Learning English. Oxford: Macmillan-Heinemann.

Murphy, R. (2004). English Grammar in Use. Cambridge University Press. Cambridge.

Pérez Esteve, P. eta Roig Struch, V.(2007). Enseñar y aprender inglés en educación infantil y primaria.(bol I eta II), Barcelona: Horsori.

Swam, M. (2005). Practical English Usage. Oxford University Press. Oxford.

Verdú, M. eta Coyle, Y.(2002). La enseñanza de inglés en el aula de primaria: Propuesta para el diseño de unidades didácticas. Universidad de Murcia.



www.babelnet.sgb.ac.at/canalreve/bravo/module1.

www.britishcouncil.org

www.elkarrekin.org/elk/Lib/ingelesa.htm

www.ikastola.net (Eleanitz-English proiektua & Hizpro)

www.isabelperez.com/workshops.htm

www.restena.lu/amifra/exos/index.htm



5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGUIRREGOITIA MARTINEZ, AMAIA
  • DUHALDE DE SERRA, MAITENA
  • KORTAZAR BILLELABEITIA, PAULO

TaldeakToggle Navigation

31-61 Teoriakoa (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-11:30 (1)

12:00-15:00 (2)

20-20

08:30-11:30 (3)

12:00-15:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

31-61 Gelako p.-1 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

12:30-14:30 (1)

12:30-14:30 (2)

21-29

12:30-14:30 (3)

12:30-14:00 (4)

30-31

12:30-15:00 (5)

12:30-14:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (5)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (6)

31-61 Gelako p.-2 (Ingelesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

11:00-12:30 (2)

21-29

08:30-10:30 (3)

11:00-12:30 (4)

30-31

08:30-11:00 (5)

11:30-13:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S05G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

81 Teoriakoa (Frantsesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-17

08:30-11:30 (1)

12:00-15:00 (2)

20-20

08:30-11:30 (3)

12:00-15:00 (4)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)

81 Gelako p.-1 (Frantsesa - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
18-19

08:30-10:30 (1)

11:00-12:30 (2)

21-29

08:30-10:30 (3)

11:00-12:30 (4)

30-31

08:30-11:00 (5)

11:30-13:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 1S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)