Zientzien Irakaskuntzako Egungo Joerak27590
- Ikastegia
- Bilboko Hezkuntza Fakultatea
- Titulazioa
- Lehen Hezkuntzako Gradua (Hirueleduna)
- Ikasturtea
- 2022/23
- Maila
- 4
- Kreditu kopurua
- 6
- Hizkuntzak
- Euskara
- Kodea
- 27590
IrakaskuntzaToggle Navigation
Irakaskuntza-gidaToggle Navigation
Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation
Irakasgaia Lehen Hezkuntzako Graduko 4. mailan kokatzen da. Ikasleek lehen lauhilabetean hautatu ahal duten 6 ECTSko irakasgaia da, eta “Lehen Hezkuntzako eskolaren berrikuntza” Minorraren parte da.
Lehen Hezkuntzako Graduan zientzien irakaskuntzaren inguruan derrigorrezko bi ikasgai daude, 1. mailan (Natur zientziak Lehen Hezkuntzako ikasgelan I, 6 kreditokoa) eta 3. mailan (Natur zientziak Lehen Hezkuntzako ikasgelan II, 9 kreditokoa). Hauetan Lehen Hezkuntzako ikasgelan natur zientzien inguruan irakatsi beharreko diziplinen buruzko edukiak eta zientzien irakaskuntzaren inguruko edukiak lantzen dira. Zientzien irakaskuntzaren inguruan sakontzeko aukerak urriak izaten dira, dena dela, eta beharrizan hori betetzea du helburu “Zientzien irakaskuntzaren joera berriak” irakasgaiak.
Zehazki, helburu nagusia zientzien irakaskuntzaren inguruan, ikerketetan oinarrituta eta nazioko zein nazioarteko dokumentuetan oinarrituta, gaur egun dauden joera berriak ezagutzea da, etorkizunean beraien lanean nola aplikatu hausnartzeko.
Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation
1 Konpetentzia zientifikoaren barne dagoen Ikerketa zientifikorako gaitasuna
2 Konpetentzia zientifikoaren barne dagoen Datuen erabilerarako eta argumentazio zientifikorako gaitasuna
3 Konpetentzia zientifikoaren barne dagoen Modelizaziorako gaitasuna
4 Lehen Hezkuntzan konpetentzia zientifikoa garatzeko ekintzak ezagutzeko, kritikoki aztertzeko eta proposamenak egiteko gaitasuna
5 Autonomiaz eta kideekin lan egiteko gaitasuna
Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation
1. Zer irakatsi natur zientzien inguruan Lehen hezkuntzan.
2. Ikerketarako gaitasun zientifikoa: zer da, nola ebaluatu, nola garatu. Eskoletako adibideak.
3. Argumentaziorako gaitasun zientifikoa: zer da, nola ebaluatu, nola garatu. Eskoletako adibideak.
4. Modelizaziorako gaitasun zientifikoa: zer da, nola ebaluatu, nola garatu. Eskoletako adibideak.
MetodologiaToggle Navigation
Metodologiaren aldetik, praktika eta hausnarketa izango dira ildo nagusiak. Horrela, gaitasun zientifikoetan trebatzeko helburuarekin, gaitasun hauek praktikatu egingo dira, ikerketen arabera gaitasunen garapena bultzatzen duten jardueretan parte hartuko dutelarik ikasleek. Hau eginez, gaitasun zientifikoak garatzeko aukera izateaz gain, etorkizunean Lehen Hezkuntzako ikasgelan erabili daitezkeen metodologiak, proiektuak eta jarduerak hurbiletik ezagutzeko aukera izango da. UPV/EHUko IKD kontuan hartuta gehienbat ikasleengan zentratutako metodologia aktiboak eta lan kooperatiboa sustatzen duten metodologiak erabiliko dira. Jarduera zientifikoan garrantzitsuak diren metodologiak erabili eta sustatuko dira (ikerketa, modelizazioa, argumentazioa). Horretaz gain, banakako lanak, taldeko lanak, laborategiko praktikak eta irteerak ere egingo dira
Guzti hau egiteko ikasleek autonomiaz eta kideekin lan egiteko gaitasuna erakutsi beharko dute.
Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.
Ebaluazio-sistemakToggle Navigation
- Ebaluazio Jarraituaren Sistema
- Azken Ebaluazioaren Sistema
- Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
- Hurrengo atalean azalduta (%): 100
Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
1. Etengabeko ebaluazioa. Ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:
- Praktika zientifikoak I lana (klasean eta klasetik kanpo egitekoak): %15-30.
- Praktika zientifikoak II lana (klasean eta klasetik kanpo egitekoak): %15-30.
- Hausnarketa lanak, ariketak, laborategiko ekintzak: %20-%50.
- Azterketa idatzia: %30-%0
Derrigorrezkoa da lan guztiak ezarritako denboran eta moduan egitea, eta gutxienez %50eko puntuazioa lortzea tresna bakoitzean irakasgaia gainditzeko. Laborategi praktikak egitea derrigorrezkoa da. Tresnaren batean %50eko kalifikazioa baino baxuagoa bada kalifikazioa, zenbakizko kalifikazioa tresna guztien kalifikazioen artean nota baxuena izango da.
Klaseko lan giroa egokia ez bada, 2. puntuko ebaluazio sistema erabiliko da.
2. Bukaerako ebaluazioa. Jarduera bat baino gehiagoz osaturik dago (idatzizkoak, ahozkoak, laborategikoak).
Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml
Irakasgaia gainditzeko, ikasleak komunikazio gaitasun ona erakutsi behar du, bai ahoz bai idatziz. Lan guztietan (bakarka zein taldean) kontuan hartuko da lanaren hizkuntza-zuzentasuna. Ikasleak gai izan behar dira zuzentasunez eta jariotasunez ideiak adierazteko, eta testu akademikoak ulertzeko. Lan bat ez gainditua izan daiteke irakasleak uste badu ez duela hizkuntza.zuzentasun nahikoa.
Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki, eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.
Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation
Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.
Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation
- Díaz de Bustamante, J. eta Jiménez Aleixandre, M. P. (1999). Aprender ciencias, hacer ciencias: resolver problemas en clase. Alambique, 20, 9-16.
- Eusko Jaurlaritza (2015) 236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15). https://www.euskadi.eus/bopv2/datos/2016/01/1600141e.pdf
- Eusko Jaurlaritza (2015) 236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/eu_2_proyec/adjuntos/OH_curriculum_osoa.pdf
-
- Felton, M., García-Milá, M., & Gilabert, S. (2009). Deliberation versus dispute: The impact of argumentative discourse goals on learning and reasoning in the science classroom. Informal Logic, 29, 417-446.
- Ferrés, C., Marbá, A. eta Sanmartí, N. (2015). Trabajos de indagación de los alumnos: instrumentos de evaluación e identificación de dificultades. Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias 12 (1), 22-37.
- Jiménez-Aleixandre, M. P. (2010). 10 ideas clave: Competencias en argumentación y uso de pruebas. Graó: Barcelona.
euskaratua Jiménez-Aleixandre, M. P. (2012). 10 gako: Argudiatzeko eta frogak erabiltzeko gaitasunak. UPV/EHU: Leioa.
- Jiménez Aleixandre, M. P., Sanmartí, N. eta Couso, D. (2011). Reflexiones sobre la ciencia en edad temprana en España: la perspectiva de la enseñanza de las ciencias. In COSCE (Ed.), Informe ENCIENDE. Enseñanza de las ciencias en España. (57-74 orrialdeak).
- Jiménez Aleixandre, M. P. eta Puig, B. (2010). Argumentación y evaluación de explicaciones causales en ciencias: el caso de la inteligencia. Alambique, 63, 11-18.
- OECD (2013). PISA 2015. Draft science framework.
- Osborne, J., eta Dillon, J. (2008). Science Education in Europe: Critical Reflections. A Report to the Nuffield Foundation. The Nuffield Foundation: London
- Ryu, S. eta Sandoval, W. A. (2012). Improvements to el
BibliografiaToggle Navigation
Oinarrizko bibliografia
Caamaño, A. (2010). Argumentar en ciencias. Alambique, 63, 5-10.
Crujeiras, B. eta Jiménez-Aleixandre, M. P. (2012). Participar en las prácticas científicas. Alambique, 72, 12-19.
Ero-Tolliver, I., Lucas, D. eta Schauble, L. (2013). Young children’s thinking about decomposition: Early modeling entrees to complex ideas in science. Research in Science Education, 43, 2137–2152.
Eusko Jaurlaritza (2009). Oinarrizko gaitasunak Lehen Hezkuntzan.
Fernández, L. (2009). Los proyectos de investigación del alumnado para la adquisición de las competencias básicas. Aula de Innovación Educativa, 186, 19-22.
Fernández, L. eta López, J. (2005). Un pan eterno, ¿ciencia o metafísica? Alambique, 45, 105-110.
Jiménez Aleixandre, M. P. (1998). Diseño curricular: Indagación y razonamiento con el lenguaje de las ciencias. Enseñanza de las Ciencias, 16 (2), 203-216.
Jiménez-Aleixandre, M. P. (2011). Argumentar y usar pruebas en clase de ciencias. In MEC (Ed.), Cuaderno de indagación en el aula y competencia científica (pp. 7-15). Madrid: MEC
Márquez, C. (2011). Cómo promover el desarrollo de la competencia científica. In MEC (Ed.), Crujeiras, B. eta Jiménez-Aleixandre, M. P. (2012). Participar en las prácticas científicas. Alambique, 72, 12-19.
Ero-Tolliver, I., Lucas, D. eta Schauble, L. (2013). Young children’s thinking about decomposition: Early modeling entrees to complex ideas in science. Research in Science Education, 43, 2137–2152.
Fernández, L. (2009). Los proyectos de investigación del alumnado para la adquisición de las competencias básicas. Aula de Innovación Educativa, 186, 19-22.
Fernández, L. eta López, J. (2005). Un pan eterno, ¿ciencia o metafísica? Alambique, 45, 105-110.
Jiménez-Aleixandre, M. P. (2011). Argumentar y usar pruebas en clase de ciencias. In MEC (Ed.), Cuaderno de indagación en el aula y competencia científica (pp. 7-15). Madrid: MEC
Márquez, C. (2011). Cómo promover el desarrollo de la competencia científica. In MEC (Ed.), Cuaderno de indagación en el aula y competencia científica (pp. 32-53). Madrid: MEC.
Márquez, C. eta Prat, A. (2010). Favorecer la argumentación a partir de la lectura de textos. Alambique, 63, 39-49.
Martí, J. (2012). Aprender ciencias en la educación primaria. Graó: Barcelona.
Sanmartí, N. eta Oliveras, B. (2011). Leer críticamente las ideas y pruebas científicas que aportan artículos periodísticos. In MEC (Ed.), Cuaderno de indagación en el aula y competencia científica (pp. 54-77). Madrid: MEC.
Zembal-Saul, C., McNeill, K., Hershberger, K. (2013). What´s your evidence? Pearson: Upple Saddle River (NJ)
Gehiago sakontzeko bibliografia
Berland, L. K. eta Reiser, B. J. (2011). Classroom communities´ adaptations of the practice of scientific argumentation. Science Education, 95, 191-216.
Caamaño, A. (2010). Argumentar en ciencias. Alambique, 63, 5-10.
Cañal, P. (2007). La investigación escolar, hoy. Alambique, 52, 9-19.
Cañal, P. (2008). Proyecto curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Investigando los seres vivos. Díada: Sevilla.
Cañal, P., Lledó, A. I., Pozuelos, F. J. eta Travé, G. (1997). Investigar en la escuela: elementos para una enseñanza alternativa. Díada: Sevilla.
Cañal, P., Pozuelos, F. J. eta Travé, G. (2005). Proyecto curricular Investigando Nuestro Mundo (6-12). Descripción general y Fundamentos. Díada: Sevilla.
Feynman, R. (1987). ¿Está Vd. de broma, Sr. Feynman?. Alianza: Madrid.
Garcia-Mila, M., Gilabert, S., Erduran, S. eta Felton, M. (2013). The effect of argumentative task goal on the quality of argumentative discourse. Science Education, 97, 497-523
Harlen, W. (1999). Enseñanza y aprendizaje de las ciencias (2. arg.). Madrid: Morata.
Jiménez Aleixandre, M. P. (1998). Diseño curricular: Indagación y razonamiento con el lenguaje de las ciencias. Enseñanza de las Ciencias, 16 (2), 203-216.
Jiménez Aleixandre, M. P., Gallástegui Otero, J. R., Eirexas Santamaría, F. eta Puig Mauriz, B. (2009). Actividades para trabajar el uso de pruebas y la argumentación en ciencias. Santiago de Compostela: Danú. (http://rodausc.eu/central/090522/)
Loxley, P., Dawes, L., Nicholls, L. eta Dore, B. (2010). Teaching Primary Science. Pearson: Essex (England)
Pedrinaci, E. (koord.), Caamaño, A. Cañal, P. eta de Pro, A. (2012). 11 Ideas clave. El desarrollo de la competencia científica. Graó: Barcelona
Puig, B., Bravo, B. eta Jiménez-Aleixandre, M. P. (2012). Argumentación en el aula: dos unidades didácticas. Santiago de Compostela: Danú. (http://rodausc.eu/central/090522/)
Sanmartí, N. (1997). Enseñar a elaborar textos científicos en las clases de ciencias. Alambiq
Aldizkariak
Elhuyar: http://zientzia.net/
Ihitza: http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-ihitza/eu/
Tantak: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak
Ekaia: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia
Alambique: Didáctica de las Ciencias Experimentales: http://alambique.grao.com
Aula de Innovación Educativa: http://aula.grao.com
Enseñanza de las Ciencias: Revista de Investigación y Experiencias Didácticas http://ensciencias.uab.es/
Enseñanza de las Ciencias de la Tierra: http://www.aepect.org/larevista.htm
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias: http://www.saum.uvigo.es/reec
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias: http://reuredc.uca.es/index.php/tavira/index
Web helbideak
http://www.pollen-europa.net
http://www.education.leeds.ac.uk/research/cssme/science_projects.php
www.etseq.urv.es/APQUA/
http://www.bristol.ac.uk/education/people/academicStaff/edzse/IDEAS%20Project
Zientzia hezkuntza Programa. https://sites.google.com/site/zientziahezkuntzaekimena/
Zientzia arbela. https://sites.google.com/site/zientziarbela/
Proyecto Biosfera http://recursostic.educacion.es/ciencias/biosfera/web/
Elhuyar fundazioa www.zientzia.net
UEUko natura eta zientzien ataria http://www.euskalnatura.net/index.php
Kutxako hezkuntza proiektu bat ingurumenari buruz http://www.berde-berdea.net/
Donostiako zientzia museoa http://www.eurekamuseoa.es/index.php
http://www.isftic.mepsyd.es/profesores/primaria/conocimiento_del_medio/
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/
http://www.parqueciencias.com
http://ww.principia-malaga.com
http://www2.uah.es/jmc/
http://aa.usno.navy.mil/data/
http://www.usgs.gov/
http://webmineral.com/
http://ciencia.nasa.gov/
http://www.educypedia.be/education/educationopening.htm
TaldeakToggle Navigation
31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-6 | 08:30-10:30 (1) | ||||
8-11 | 08:30-10:30 (2) | ||||
13-15 | 08:30-10:30 (3) |
Irakasleak
31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 10:30-13:00 (1) | ||||
12-12 | 10:30-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
7-7 | 10:30-13:00 (1) | ||||
12-12 | 10:30-13:00 (2) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak
Asteak | Astelehena | Asteartea | Asteazkena | Osteguna | Ostirala |
---|---|---|---|---|---|
2-6 | 11:00-13:00 (1) | ||||
7-7 | 08:30-10:00 (2) | ||||
8-11 | 11:00-13:00 (3) | ||||
12-12 | 08:30-10:00 (4) | ||||
13-15 | 11:00-13:00 (5) | ||||
16-16 | 08:30-10:30 (6) 11:00-13:00 (7) |
Irakasleak
Ikasgela(k)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
- 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
- 2S02G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (4)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
- 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)