XSLaren edukia

Natura Zientziak Lehen Hezkuntzako Ikasgelan I27597

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27597

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai hau Lehen Hezkuntzako Graduaren lehenengo mailan bigarren lauhilekoan ematen da, Eskola eta curriculuma Modulua osatuz. Irakasgai honetan alde batetik biologia eta geologiari dagozkion oinarrizko eduki zientifikoak lantzen dira, eta bestetik zientzien irakaskuntzaren oinarrizko aspektu batzuk, hala nola curriculuma.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

A- Esperimentazio-zientzien lege nagusiak eta oinarrizko printzipioak ezagutzea eta ulertzea, alfabetatze zientifikoaren aldeko jarrerak sustatuz eta zientzia kultura-gertaera gisa balioetsiz.

B- Zientzia, gizarte, genero, eta teknologia-garapenaren arteko elkar eragina eta herritarren portaera egokiak ezagutzea, etorkizun iraunkorra eskuratzeko eta inguruaren aldeko jarrerak bultzatzeko.

C- Zientzia esperimentalen curriculum eskolarra ezagutzea.

D- Norberaren eta taldearen erantzukizuna balioestea, norberaren zaintzari eta etorkizun iraunkorra lortzeari dagokionez.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1.- Zientzien irakaskuntza/ikaskuntzaren xedeak Lehen-hezkuntzan

2.- Naturaren Zientzietako Lehen Hezkuntzako curriculuma

3.- Ingurumena eta bere zaintza

4.- Izaki bizidunak eta bioaniztasuna

5.- Gizakia eta osasuna

MetodologiaToggle Navigation

Metodologia desberdinak erabiliko dira irakasgaian zehar. UPV/EHUko IKD kontuan hartuta gehienbat ikasleengan zentratutako metodologia aktiboak eta lan kooperatiboa sustatzen duten metodologiak erabiliko dira. Jarduera zientifikoan garrantzitsuak diren metodologiak erabili eta sustatuko dira (ikerketa, modelizazioa, argumentazioa). Horretaz gain, banakako lanak, taldeko lanak, laborategiko praktikak eta irteerak ere egingo dira.

Unibertsitatearen nahiz Osasun agintarien aginduz, irakasgaiaren beraren presentzialtasuna aldatu beharko balitz, egin beharreko moldaketak irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Hurrengo atalean azaltzen dira (%): 100

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Etengabeko ebaluazioa. Ebaluaketa egiteko hurrengo tresnak kontuan hartuko dira:

- Diziplinarteko lana- DAL: %16-%20

- Azterketa idatzia: %40-%60

- Laborategi eta klaseko lanak: %20-%40

Aurreko tresnak derrigorrezkoak dira, eta derrigorrezkoa da %50eko puntuazioa lortzea tresna bakoitzean irakasgaia gainditzeko. Laborategi praktikak egitea derrigorrezkoa da. Tresnaren batean %50eko kalifikazioa baino baxuagoa bada kalifikazioa, zenbakizko kalifikazioa tresna guztien kalifikazioen artean nota baxuena izango da.

2. Azken ebaluazioa. Jarduera bat baino gehiagoz osaturik dagoena (idatzizkoak, ahozkoak, laborategikoak).

Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du, ikastegiko eskola egutegian zehaztutakoarekin bat lauhilekoa hasten denetik kontatzen hasita. https://www.euskadi.eus/y22-bopv/es/bopv2/datos/2017/03/1701311a.shtml

Irakasgaia gainditzeko, ikasleak komunikazio gaitasun ona erakutsi behar du, bai ahoz bai idatziz. Lan guztietan (bakarka zein taldean) kontuan hartuko da lanaren hizkuntza-zuzentasuna. Ikasleak gai izan behar dira zuzentasunez eta jariotasunez ideiak adierazteko, eta testu akademikoak ulertzeko. Lan bat ez gainditua izan daiteke irakasleak uste badu ez duela hizkuntza.zuzentasun nahikoa.

Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdian agertzen diren irizpideak erabiliko dira.

Ez ohiko deialdiari dagokionez, 9. artikuluak dioen bezala ebaluatzeko sistema bakarra azken ebaluazioa izango da eta azken ebaluazioko probak definituta dauden ikaskuntzaren emaitzak ebaluatzeko eta neurtzeko behar beste azterketa eta ebaluazio jarduera izango ditu, emaitzok ohiko deialdiaren pareko baldintzetan ebaluatu ahal izateko. Ikasleek ikasturtean zehar eskuratutako emaitza positiboak gorde ahal izango dira. Aldiz, ikasturtean zehar egindako etengabeko ebaluazioaren emaitzak negatiboak badira, emaitzok ezin izango dira ezohiko deialdirako mantendu eta deialdi horretan ikasleek kalifikazioaren %100 eskuratu ahal izango dute.

Urruneko ebaluazioa egiteko beharra sortuko balitz, irakasgaiaren eGelan argitaratuko lirateke egin beharreko moldaketak. Kasu horretan, nagusiki eGelaren bidez UPV/EHUk komunitatearen eskura jartzen dituen baliabide telematikoak erabiliko lirateke. Baldin eta, salbuespenez, beste baliabide osagarriaren bat erabili beharko balitz, ikasleei aldez aurretik jakinaraziko litzaieke.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

- 236/2015 DEKRETUA, abenduaren 22koa, Oinarrizko Hezkuntzaren curriculuma zehaztu eta Euskal Autonomia Erkidegoan ezartzen duena (EHAA, 2016-01-15). https://www.euskadi.eus/bopv2/datos/2016/01/1600141e.pdf
- 236/2015eko Dekretuaren II. Eranskina osatzen duen curriculum orientatzailea. http://www.hezkuntza.ejgv.euskadi.eus/contenidos/informacion/heziberri_2020/eu_2_proyec/adjuntos/OH_curriculum_osoa.pdf

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

- Anguita, F. (2002). Biografía de la Tierra. Madrid: Marín.

- Banet, E. (2000). Los procesos de nutrición humana. Madrid: Síntesis.

- Cañal P., García–Carmona, A. & Cruz, M. (2016). Didáctica de las Ciencias Experimentales en Educación Primaria. Madrid: Paraninfo.

- Catalá, M. et al. (2002). Las ciencias en la escuela: Teorías y prácticas. Barcelona: Graó.

- Driver, R., Guesne, E. & Tiberghien, A. (Koord.). (1989). Ideas científicas en la infancia y la adolescencia. Madrid: Morata.

- Garrido, J.M., Perales F.J. & Galdón M. (2008). Ciencia para educadores. Madrid: Pearson Educación.

- Gozález García, F. (Koord.) (2015). Didáctica de las Ciencias para Educación Primaria. II. Ciencias de la vida. Madrid: Pirámide.

- Harlen, W. (2007). Enseñanza y aprendizaje de las ciencias (6. arg.). Madrid: Morata.

- Jiménez Aleixandre, M. P. (Koord.) (2003). Enseñar ciencias. Barcelona: Graó.

- Margulis, L. & Schwartz, K. V. (1985). Cinco Reinos. Barcelona: Labor.

- Martí, J. (2012). Aprender ciencias en la Educación Primaria. Barcelona: Graó.

- Pedrinaci, E. (Koord.) (2012). 11 ideas clave: El desarrollo de la competencia científica. Barcelona: Graó.

- Pujol, R.M. (2003). Didáctica de las Ciencias en la Educación Primaria. Madrid: Síntesis.

Gehiago sakontzeko bibliografia

- Aizpuru I., Catalan P. & Garin F. (2010). Euskal Herriko zuhaitz eta zuhaixken gida. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritza Argitalpen Zerbitzu Nagusia.
- Barber, A.M. & Ponz, F. (1988). Fisiología animal. Funciones vegetativas. Madrid: Síntesis.
- Brewer, D. (1997). El cuerpo humano. Barcelona: Molino.
- COSCE-Confederación de Sociedades Científicas de España (2011). Informe ENCIENDE. Enseñanza de las Ciencias en la Didáctica escolar para edades tempranas en España. http://www.cosce.org/pdf/Informe_ENCIENDE.pdf
- Elhuyar Kultur Elkartea (1998). Ingurugiro Hiztegi Entziklopedikoa. Vitoria-Gasteiz: Eusko Jaurlaritzaren Argitalpen Zerbitzua.
- Melendez, B. & Fuster, J. M. (1975). Geología. Madrid: Paraninfo.
- Osborne, R. & Freyberg, P. (1991). El aprendizaje de las Ciencias. Implicaciones de la ciencia de los alumnos. Madrid: Narcea.
- Perales, F.J. & Cañal, P. (2000). Didáctica de las Ciencias Experimentales. Alcoy: Marfil.
- Shayer, M. & Adey, P. (1984). La ciencia de enseñar ciencias. Madrid: Narcea.
- Strahler, A. (1992). Geología Física. Madrid: Omega.

Aldizkariak

Elhuyar: http://zientzia.net/
Ihitza: http://www.ingurumena.ejgv.euskadi.net/r49-ihitza/eu/
Tantak: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/Tantak
Ekaia: http://www.ehu.eus/ojs/index.php/ekaia
Alambique - Didáctica de las Ciencias Experimentales: http://alambique.grao.com
Aula de Innovación Educativa: http://aula.grao.com
Enseñanza de las Ciencias: Revista de Investigación y Experiencias Didácticas: http://ensciencias.uab.es/
Enseñanza de las Ciencias de la Tierra: http://www.aepect.org/larevista.htm
Revista Electrónica de Enseñanza de las Ciencias: http://www.saum.uvigo.es/reec
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias: http://reuredc.uca.es/index.php/tavira/index

Web helbideak

Zientzia Hezkuntza Programa: https://sites.google.com/site/zientziahezkuntzaekimena/
Zientzia Arbela: https://sites.google.com/site/zientziarbela/
Proyecto Biosfera: http://recursostic.educacion.es/ciencias/biosfera/web/
Elhuyar Fundazioa: www.zientzia.net
UEUko natura eta zientzien ataria: http://www.euskalnatura.net/index.php
Kutxako hezkuntza proiektu bat ingurumenari buruz: http://www.berde-berdea.net/
Donostiako Zientzia Museoa: http://www.eurekamuseoa.es/index.php
http://www.isftic.mepsyd.es/profesores/primaria/conocimiento_del_medio/
http://recursos.cnice.mec.es/biosfera/
http://www.parqueciencias.com
http://ww.principia-malaga.com
http://www2.uah.es/jmc/
http://aa.usno.navy.mil/data/
http://www.usgs.gov/
http://webmineral.com/
http://ciencia.nasa.gov/
http://www.educypedia.be/education/educationopening.htm

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ORTEGA LASUEN, UNAI
  • RODRIGUEZ LOINAZ, GLORIA
  • USKOLA IBARLUZEA, ARAITZ

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-31

09:00-10:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 1S03G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

13:00-15:30 (1)

24-24

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

13:00-15:30 (1)

25-25

13:30-16:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:00-16:30 (1)

24-24

14:30-17:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
21-21

14:30-17:00 (1)

25-25

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-28

10:30-12:30 (1)

29-31

11:00-13:00 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-31

12:00-14:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-31

11:30-13:00 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S08G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)

32 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-22

13:00-15:30 (1)

26-26

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

32 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
22-22

13:00-15:30 (1)

26-26

13:00-15:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 0S01T -kimika eta fisika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-31

11:30-13:30 (1)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 0S02T- geologia eta biologia laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)