XSLaren edukia

Prestakuntza Instrumentala27588

Ikastegia
Bilboko Hezkuntza Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
27588

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala2436
Mintegia57.5
Gelako p.3146.5
Ordenagailuko p.00

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honen helburua da hezkuntza formalean erabili ahal diren objektu sonoro eta musika-tresnak ezagutu, arakatu eta esperimentatzea. Horretarako iharduera ezberdinak proposatuko dira: elementu sonoro ezberdinen entzuketa eta manipulazioa, adierazpena eta konposizioa bultzatuz; honez gain, musika hezkuntzarekin zerikusia duten baliabide teknologikoekin ere landuko da. Halaber, iharduera hauek beste konpetentzien ikasketarekin lotuko dira: ikaskuntza kooperatibo, berdinen arteko tutoretza eta ikaskuntza-zerbitzuarekin.



Irakasgai hau ikasteko ez da beharrezkoa ezagutza espezifikorik izatea. Hala ere, musika hizkuntzarekiko eta praktikarekiko interesa eta aldez aurreko esperientzia, eremu formalean zein informalean, ikasleari irakasgaiarekin konektatzen eta emaitza egokiak lortzen lagunduko dioten elementuak dira.



ESKUMENAK/HELBURUAK

-Mota ezberdineko errepertorioa interpretatu musika partekatzen, genero, estilo eta kultur ezberdinengana hurbiltzeko.

-Proiektu artistiko-musikalak garatu kohesio soziala, tolerantzia eta kulturarteko elkarrizketa faboratzeko.

-Musika egiteko forma ezberdinei on egiteko ekintzak bultzatzea beste pertsonen onarpena faboratzeko.

-Taldeka gai musikalak lortu soinu eta ideia sonoroen araketaren bidez, inprobisatzen, pieza ezagunak konpontzen edo gai originalak konposatzen.

- Musika interpretatu eta sorzeko baliabide teknologikoek eskeintzen dituzten aukerak arakatzea.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

- Musikatresna eta objektu sonoroekin esperimentatzea.

- Eguneroko materialekin musikatresnak egitea.

- Obra musikalak interepretatzn direnean sentsibilitata, interes eta gozamena esnatzea.

- Musikatresna, objektu sonoro eta baliabide elektronikoekin inprobisatu eta sortzea.

- Obra musikalak egokitu eta konposatzea musikatresna melodiko eta armonikoekin.

- Gelan egin ahal diren praktikekin hausnartzea berritzeko eta irakasle lana hobetzeko.

- Irakaskuntza autonomo eta kooperatiboarekin lantzeko ohitura eta abileziak eskuratzea.

- Aniztasun testuinguruetan irakaskuntza esparruak diseinatzea eta erregulatzea.

- Gelako eta gelatik kanpoko elkarbizitza sustatzea eta gatazkak era baketsu batean konpontzeko laguntza ematea.

- Proiektu artistiko-musikala taldeka egitea, hezkuntza komunitate eta testuinguru sozialaren partehartzea faboratzeko.

- Norberaren ikaskuntza era autonomo eta arduratzuari buruz hausnartzea era kritiko batean.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Musika hezkuntza XXI mendean. Proposamen berritzaileak: adierazpen eta sormenari balorea eman, material sonoroaren araketa eta zabaltzea, grafia berriak. Musika irakaslearen rola. Instrumentuak, objektu sonoroak.

2. Proiektuetan oinarritutako ikaskuntza heziketa artistiko musikalean. Errepertorioa: generoak, estiloak, kulturak, arte sonoroa, naturaren musika. Interpretazioa. Sormena.

3. Musika proiektu gizarte-hezitzailea. Ikaskuntza zerbitzua. Musika eta hezkuntza elkarbizitzarako.

4. Ikaskuntza kooperatiboa musika hezkuntzan. Aniztasuna musika gelan: berdinen arteko tutoretza

5. Baliabideak eta materialak internet-en. IKT-ak musika gelan: entzun, interpretatu, sortu, grabatu.

MetodologiaToggle Navigation

Ikasgaia bi klasez osatua egongo da, klase magistrala eta klase praktikoa. Bi klaseen artean lotura zuzena emango da. Metodología aktiboa izango da, non ikasleen parte hartzea garrantzitsua izango da. Musikatresnen erabilpena bultzatzeko proiektu berriak sortuko dira metodologia ezberdinak erabiliz.







KLASE MAGISTRALAK

Oinarrizko edukien azalpena eta garapena burutuko da bertan, beti ere talde osoari zuzendua. Talde lanetan eztabaidak eta hausnarketa bultzatuko dira, pentsamendu erreflexibo eta kritikoa sustatzen.

IHARDUERA TEORIKOAK

-Gaien inguruko artikulu eta bideoen analisian oinarrituko da.

-Proposaturiko artikuluak eta bideoak aztertu ondoren iharduerak diseinatzea.

KLASE PRAKTIKOAK

Jasotako edukien aplikazio praktikoa talde txikietan burutzea da klase praktikoen helburua. Halaber, gai musikal batzuk talde osoarekin interpretatu eta sortuko dira.

IHARDUERA PRAKTIKOAK

• Interpretazioa eta sormena garatzeko iharduera ezberdinak proposatzea. Musika hizkuntzaren osagaiak entzunaldi, kantu, musika tresna eta gorputz mugimenduaren bitartez barneratzea.

• Errepertorio ezberdinei buruzko entzuketa, hausnarketa

• Iharduera ezberdinetan musikatresnen eta objektu sonoroen erabilpena lantzea era global batean.

• Musika tresnen erabilpena lehen hezkuntzako etapa ezberdinen arabera: imitazioa, arakatzea, manipulazioa eta zehaztasun erritmikoa ezberdinduz. Objetu sonoroen erabilpena eta sormena bultzatzea.

• Objektu sonoro eta tresna sonoroen bidez narrazio, ipuin eta jolasen sonorizazioak burutzea.

• Proiektu bat burutu taldean, ikusitako printzipioetan oinarrituta: taldeko konposizioak eta interpretazioak, berdinen arteko ikaskuntza, zerbitzu ikaskuntza.

• Baliabide teknologikoekin esperimentatzea



Ikasgaiak bere garapenerako eta ikasleen konpetentzien lanketarako behar dituen irakurgaiak, bideoak, irakaslearen azalpenak, ikasleen azalpenak, ikasleen talde lanak... eGelaren bitartez landu ahal izango ditugu eta bertan eskuragarri izan ahal izango ditugu egoerak hala eskatuko balu.



Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 25
    • Banakako lanak (%): 25
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 50

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Klasean planteatutako proposamen praktikoetan parte hartzea baloratuko da, eta irakasgaia gainditzeko proposamen hauek gainditu beharko dira.





*/“Deialdiari uko egitea/*



/Deialdiari uko egiteko, ikasleak idatzia aurkeztu beharko dio irakasgaiko ardura daukan irakasleari azterketa egiteko data ofiziala baino hilabete lehenago.”/



*/“Ebaluazio sistemari uko egitea/*



/Ikasleek eskubidea izango dute azken ebaluazio bidez ebaluatuak izateko, etengabeko ebaluazioan parte hartu zein ez hartu. Eskubide hori baliatzeko, ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta, horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoko irakasgaien kasuan edo 18 astekoa urteko irakasgaienean, lauhilekoa edo ikasturtea hasten denetik kontatzen hasita. “/



Etengabeko ebaluazioa, egoerak hala eskatuko balu, eGelaren bitartez egin ahal izango da; hau da, bai ebaluazioarako beharrezkoak diren materialak igoz (entregagaiak, praktikak...), baita kalifikazioa eman ere. Azkeneko froga egin behar duten ikasleek eGelaren bitartez egin ahal izango dute modu presentzialean egiterik egongo ez balitz

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

-BOE, BOPV: Decretos curriculares:
REAL DECRETO 1513/2006, de 7 de diciembre, por el que se establecen las enseñanzas mínimas
de la Educación primaria. La Ley Orgánica 2/2006, de 3 de mayo, de
-DECRETO 175/2007, de 16 de octubre, por el que se establece el currículo de la Educación Básica y se implanta en la Comunidad Autónoma del País Vasco. Suplemento al n.º 218 -martes 13 de noviembre de 2007
DECRETO 12/2009 de 20 de enero por el que se establece el currículo de educación infantil. (BOPV 30/01/09)
-Ordenador
-Audiovisuales
-Libros de texto de Educación Musical
-Instrumentos de la orquesta escolar

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

AKOSCHKY, J. (1977): Flauta dulce y educación musical. Guía para la enseñanza colectiva. Buenos Aires: Ricordi.

Alcázar, A. (2010). La pedagogía de la creación musical, otro enfoque de la educación musical. Eufonía, (49), 81-92.

ÁLVAREZ, V. (1997): La orquesta en la escuela. (3 vols.). Buenos Aires: Ricordi.

Delalande, F., Vidal, J., & Reibel, G. (1995). La música es un juego de niños. Buenos Aires: Ricordi.

Delalande, F. (2004). La enseñanza de la música en la era de las nuevas tecnologías.

Díaz, M. & Riaño, M. E. (2007). Creatividad en educación musical. Ed. Universidad de Cantabria.

FOLIE, S.; JACQUET, Y.; MICHEL, A. (1993): Soprano. Descubrir la música a través de la flauta dulce. Método activo en 14 etapas. Courlay (France): Fuzeau.

FOLIE, S.; JACQUET, Y.; MICHEL, A. (1994): Tempo tempi.10 piezas para percusión y diversos acompañamientos melódicos con acompañamiento orquestal. Courlay (France): Fuzeau.

Giraldez, A. (1997). Educación musical desde una perspectiva multicultural: diversas aproximaciones. Revista Transcultural de música, 1, 1-13.

Giráldez, A. (2005). La composición en el aula de música. Aula de Innovación Educativa, 14(145), 7-11.

Martín, X. (2010). Enseñar a cantar. Relato etnográfico de las" caramelles" en la escuela de Santa Anna. In Prácticas de ciudadanía: diez experiencias de aprendizaje servicio (pp. 46-64). Octaedro Editorial.

Paredes Vidella, E. (2006). Jóvenes que se ayudan para aprender. Cuadernos de Pedagogía, (357), 42-45.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ÁLVAREZ, V. (1997): La orquesta en la escuela. (3 vols.). Buenos Aires: Ricordi.
CABEZAS, H. (1981): Juega con la orquesta (I-II-III). Madrid: Paulinas.
DONINGTON, R. (1986): La música y sus instrumentos. Madrid: Alianza Editorial.
REMNANT, M. (2002): Historia de los instrumentos musicales. Barcelona: Robin Book.

Aldizkariak

Música y Educación, editada por Musicalis S.A., Madrid.
Eufonía: Didáctica de la música, de Graó, Barcelona.
Boletín de investigación educativo-musical del CIEM (Centro de Investigación en Educación Musical) de Buenos Aires, Argentina.
Boletín de SEM-EE, editado por la organización del mismo nombre en Altea (España).
Revista de Flauta de Pico (La revista española de flauta dulce), dirigida por Bárbara Sela y Guillermo Peñalver.

Web helbideak

http://www.creando.net/sem-ee
http://www.herrimusika.org
http://www.interbook.net/ciberaula/
http://library.thinkquest.org/3306/
http://www.siba.fi/kulttuuripalvelut/music.html
http://www.iinet.net.au/nick/recorder.html

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • ARRIAGA SANZ, CRISTINA
  • DE ALBA EGUILUZ, BAIKUNE
  • REMENTERIA ARNAIZ, ISKANDAR AITOR

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

14:00-16:00 (1)

8-11

14:00-16:00 (2)

13-15

14:00-16:00 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (1)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (2)
  • 2S04G - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN HORIZONTALA - LEIOA (3)

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
7-7

14:00-16:30 (1)

12-12

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Mintegia-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
6-6

14:00-16:30 (1)

11-11

14:00-16:30 (2)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S04T- musika tailerra - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

16:30-18:30 (1)

7-7

17:00-18:30 (2)

8-11

16:30-18:30 (3)

12-12

17:00-18:30 (4)

13-15

16:30-18:30 (5)

16-16

14:00-16:00 (6)

16:30-18:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 2S02T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-6

16:30-18:30 (1)

7-7

17:00-18:30 (2)

8-11

16:30-18:30 (3)

12-12

17:00-18:30 (4)

13-15

16:30-18:30 (5)

16-16

14:00-16:00 (6)

16:30-18:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (1)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (2)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (3)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (4)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (5)
  • 2S01T-musika laborategia - IRAKASLEEN ESKOLAKO ERAIKIN BERTIKALA - LEIOA (6)