XSLaren edukia

Eskola Testuen Tailerra26487

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Lehen Hezkuntzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Euskara
Kodea
26487

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala1218
Gelako p.4872

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Gaur egungo ikastetxeek eskola testuen inguruan dituzten beharrei erantzuteko gai diren irakasleak prestatzea da irakasgaiaren xedea. Tailer honetan, tokian tokiko euskararen egoera soziolinguistikoa eta hizkuntza aniztasuna ardatz hartuta, eskola testuak sortzeko eta egokitzeko trebetasunak garatuko dira. Halaber, sorkuntza eta egokitzapenaren bidez, testuinguru errealetan ahozko interakzioa eta oro har euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektu eta proposamen didaktikoak diseinatuko dira.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Helburuak

-Eskola testuen kalitatea eta egokitasuna kritikoki baloratzea.

-Eskola testuak egokitzeko irizpideak eta estrategiak ezagutzea.

-Eskola testuak egokitzeko eta sortzeko trebetasunak garatzea.

-Eskola testuak egokituz eta sortuz euskararen ezagutza eta erabilera sustatzeko proiektuak eta proposamen didaktikoak diseinatzea.



Konpetentziak

HH

G006 Kultura anitzeko testuinguruen eta hizkuntzen ikaskuntza

Lehen haurtzaroan mintzairak duen bilakaera ezagutzea, izan daitezkeen disfuntzioak identifikatzen jakitea eta haiek behar bezala garatzeaz arduratzea. Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Ahoz nahiz idatziz adierazten jakitea, eta zenbait adierazpen-teknika menderatzea. Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.

G015 Komunikazio-konpetentziak

Komunikazio konpetentziak (ahozko, idatzizko, ikusizko, gorputzezko, afektibo eta musikalak) aberasteko estrategia didaktikoak diseinatzea garapen integralaren esparruaren barruan.



LH

G003 Hizkuntzen ikaskuntza. Kultura anitzeko testuinguruak

Eraginkortasunez aurre egitea hizkuntzen ikaskuntzari kultura nahiz hizkuntza anitzeko testuinguruetan. Eskola-curriculumeko zientziaren eta kulturaren arloko testuak irakurtzea eta horien iruzkin kritikoa egitea sustatzea.

G013 Komunikazio-konpetentziak

Euskara eta gaztelania menderatzea, baita atzerriko beste hizkuntza bat ere, gutxienez. Hizkuntza horietan ekoizpen eta ulermen zuzena eta egokia frogatzea (C1 eta B1 mailak, hurrenez hurren), hezkuntza-testuinguru eleaniztunean lan egin ahal izateko. Hizkuntzen nahiz kulturen aniztasunari begirako jarrera abegitsuak garatzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

-Eskola testuak: oinarrizko kontzeptuak

-Eskola testuen egokitasuna eta kalitatea: materialen azterketa kritikoa

-Eskola testuen egokitzapena eta sorkuntza: hainbat irizpide eta estrategia

-Eskola testuak, hizkuntza-ereduak eta ahozkotasuna

-Eskola testuak eta hizkuntza aniztasuna

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaiak izaera praktikoa izango du eta ikasleen partaidetza eta sorkuntza izango dira ardatz. Metodologia aktibo eta kooperatiboak erabiliko dira, bakarka egiteko lanekin batera taldeka proiektuak diseinatuz eta arazoak ebatziz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Banakako lanak (%): 40
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

-Irakasgaia gainditzeko ezinbestekoa da euskaraz Europako Erreferentzia Markoko C1 mailaren gaitasuna edukitzea.

-Irakasgaia gainditzeko nahitaezkoa da bakarkako zein taldekako lanak gainditzea.

-Eskoletara joaterik ez duten ikasleek beste ebaluazio sistema bat izango dute. Ikasleek irakaslearekin jarri behar dute harremanetan ikasturtearen lehen bi asteetan.

-Ebaluazio jarraituaren sistemaren bidez ebaluatua izaten ari den ikasleak aurkeztu dezake eskaria ebaluazio jarraituaren sistemari uko egin eta azken ebaluazio sistemaren bidez ebaluatua izateko, eskari hori irakasgaiko irakasleari idatziz helaraziz, beranduenez irakaskuntza aldia baino hilabete lehenago.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ohiko deialdiko irizpideak jarraituko dira.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Eskoletan zehaztutako materialak (artikulu zientifikoak, ikus-entzunezkoak, eskola testuak...).

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

COELHO, E. (2016). Eskola kulturaniztunetan irakastea eta ikastea: ikuspegi integratu bat. Bilbo: UPV/EHUko Argitalpen Zerbitzua.

MINGUEZ, J.B. (1995). Libros de texto y construcción de materiales curriculares. Granada: Proyecto Sur de Ediciones.

PARECERISA ARAN, A. (1995). Materiales curriculares: cómo elaborarlos, seleccionarlos y usarlos. Barcelona: Graó.

RAYÓN RUMAYOR, L. (2010). Materiales curriculares, integración de las TIC y atención a la diversidad. Madrid: Hezkuntza eta Zientzia Ministerioa.

RUIZ BIKANDI, U. (2006). Consideraciones básicas para facilitar el aprendizaje de la L2 a los principiantes. Cultura y Educación, 18 (2):143-157.

YANO, Y., M. H. LONG & S. ROSS. (1994). The effects of simplified and elaborated texts on foreign language reading comprehension. Language Learning, 44 (2): 189 219.

Gehiago sakontzeko bibliografia

BESALÚ, X. & VILA, I. (2007). La buena educación: libertad e igualdad en la escuela del siglo XXI. Madrid: Catarata.
COELHO, E. (2005). La transversalidad del aprendizaje lingüístico en el currículo: el proceso de andamiaje en la educación. Lasagabaster, D. & Sierra, J.M. (eds.) Multilingüismo, Competencia Lingüística y Nuevas Tecnologías. Barcelona: ICE/Universidad de Barcelona & Horsori.
IBARRARAN, A., LASAGABASTER, D. & SIERRA, J.M. (2007). Inmigración y aprendizaje de lenguas en un contexto bilingüe. Bilbo-Iruña: Lete.
LASAGABASTER, D. & SIERRA. J.M. (2005). Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela. Barcelona. Horsori.
VIILA, I. (2004). Lengua, escuela y Immigración. Online argitalpena: http://red.pucp.edu.pe/ridei/files/2013/05/130510.pdf

Aldizkariak

Tantak
Hik Hasi
Jakingarriak
Ikastaria
Articles
Textos de Didáctica de la Lengua y la Literatura
Aula de Innovación Educativa

Web helbideak

-Euskal ikasmaterialen estilo liburua: http://www.euskadi.eus/beste-proiektu-batzuk-euskara/web01-a2heusk/eu/
-Ahotsak ikasgelan: https://ikasgelan.ahotsak.eus
-EIMA katalogoa: http://eimakatalogoa.eus
-Tribuaren Berbak sekuentzia didaktikoak: http://www.eimakatalogoa.eus/20962/tribuarenberbak/proiektua.html
-Soziolinguistika Klusterra: http://www.soziolinguistika.eus
-Aula intercultural www.aulaintercultural.org/escuela-intercultural/metodologia-y-herramientas
-Berritzegune Nagusia: kulturartekotasuna: HIPI irakasleentzako materialak http://elearning1.hezkuntza.net/900006/course/view.php?id=48
-Cuaderno intercultural www.cuadernointercultural.org
-Eragiozu euskarari, lagun berri! https://sites.google.com/site/eragiozueuskararilagunberri/

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AROCENA EGAÑA, MIREN ELIZABET
  • IRIONDO ARANA, MIREN ITZIAR
  • URIZAR ENBEITA, RUBEN

TaldeakToggle Navigation

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-2

12:30-14:30 (1)

12:30-14:30 (2)

20-21

10:30-14:30 (3)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.7 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • 1.3 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-6

12:30-14:30 (1)

3-8

12:30-14:30 (2)

10:30-12:30 (3)

7-8

12:30-14:30 (4)

20-21

10:30-12:30 (5)

12:30-14:30 (6)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (1)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (2)
  • 1.4 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (3)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (4)
  • 4.1 GELA - HEZKUNTZA, FILOSOFIA ETA ANTROPOLOGIA FAKULTATEA - ERAIKIN II (5)