XSLaren edukia

Laneko Harremanen Teoria eta Egitura27644

Ikastegia
Lan Harreman eta Gizarte Langintza Fakultatea
Titulazioa
Gradu Bikoitza: Negozioen Kudeaketa + Lan Harremanak eta Giza Baliabideak
Ikasturtea
2022/23
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27644

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.25
Gelako p.22.533.75

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgai honek, alde batetik, lan harremanak azaltzen duten eredu teorikoak ikuspuntu soziologiko batetik nahi ditu ikertu; eta bestetik, lana, enpresa, lan merkatua eta lan harremanen gaineko oinarrizko kontzeptu soziologikoak ikasleari eman. Honetaz gain, lan inguruko gatazka eta negoziazio gizarte prozesuak ere aztertu nahi ditu, ikasleari bere gizarte inguru konplexua azaltzeko erremintak emateko asmoarekin, eta adaptazio aktibo eta kritikoa suspertzeko. Adaptazio hau garrantzizkoa da lanbide jarduera ekoizkor egokia ahalbidetzeko, baina baita Lan Harreman eta Giza Baliabideetan graduatuak izango direnen motibazioa sustatzeko.



Beraz, irakasgai honek lan harremanen gaineko hausnarketa sakona bideratu nahi du, lan harremanok ulerturik eragile ahaltsuen (sindikatuak, patronala eta estatua) arteko harreman multzo dinamikoa gisa. Beraz, lan harremanen itxuraketa eragileen ahaleginen emaitza bezala ulertu behar da, beti ere prozesu historiko baten bidez, lehen mailako Lan Harremanen Gizarte Historia irakasgaiak agertzen duen moduan; fabrika edo enpresa antolaketa testuinguruarekin harremanetan (Globalizazioa eta Lanaren Mundua, Lan Zuzenbidea), eten gabe aldatzen doana (Lanaren Soziologia); gainera, harreman multzo horretatik azal dezakegu ere lana arautu beharraren zergatia, gehien bat Lan Zuzenbidea eta Lan eta gizarte politikak.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai honen helburua lan harremanak itxuratzen dituzten gizarte prozesu, eragile eta kontzeptu garrantzizkoenen ikuspegi zabala eskaintzea da, halaber, gizarte zientzietatik, soziologiatik bereziki, lan harremanok azaltzeko sortu eta erabili izan diren eraikuntza teorikoak.



Graduko gaitasun espezifikoak (KE):



-Lan-harremanen eremuetan behar bezala negoziatzea (9. zk.)

https://www.ehu.eus/documents/6902252/1477368/9.-14_10_29+GUIA+CEG+n%C2%BA+9_1%C2%BA%2C2%C2%BA%2C3%C2%BA%2C+4%C2%BA.pdf/0658ea95-b0fb-2cp



-Arlo soziolaboralean kudeatu, ebaluatu eta aholkularitza lana egin empresa, sindikatu, instituzio eta gainerako gizarte instituentzat.



Meneratze maila: Lan harremanak maila anitzeko gizarte eraikuntza gisa interpretatu (enpresa, sektore, estatua), gaineko gizarte harremanetan txertaturik dauden botere, kooperazio eta gatazka harremanen emaitza ulertuta.



Zeharkako gaitasunak (ZG):



-Idatzizko komunikazioa

https://www.ehu.eus/documents/6902252/1477121/Anexo+II+2014_07_13+CTG+Comunic+escrita.pdf/b9c6a0db-c8cc-2c6f-99985-8ef1b0107daf

Idatziz behar bezala komunikatu, transmititu eta erlazionatzea, titulazioaren berezko hizkuntza teknikoan.



-IKTen erabilera

https://www.ehu.eus/documents/6902252/1477121/Anexo+III+2014_05_22+CTG+Uso+TIC.pdf/99ff7d7c-16ee-6e91-71b8-f66e1268e90e

Unean-unean eskuragarri dauden IKTak aplikatzen eta trebetasunez erabiltzen ditu



-Ingurunera egokitzea

https://www.ehu.eus/documents/6902252/1477121/Anexo+IX+2014_05+CTG+1%2C3%2C4%2CTFG+adaptaci+entorno.pdf/225d821b-410b-bf74-96b8-bde3cf3238b6

Prestakuntza humanista eta profesionala txertatzea, gizartearen aldaketa teknikoei, sozialei, lanekoei eta kulturalei aurre egin ahal izateko, bizitza osoan etengabeko prestakuntza-prozesu baten bidez.



Irakasgaiaren berezko konpetentziak:



Lan harreman, lan merkatu, empresa eta lanaren gaineko kontseptu soziologikoak bereganatu.



Euskal eta Espainiako lan harremanen eragileak identifikatu eta bere inguru soziohistorikoan kokatu.



Lan esparruko gatazka eta negoziazio gizarte prozesuak definitu, identifikatu eta baloratu.



Lan harremanak soziologiatik ikertzen dituzten eredu teorikoak kritikoki analizatu eta analizatu.



Irakurri, publikoki eztabaidatu, komunikazio eta informazio teknologiak erabili eta edukien balorazioan oinarritzen den irakaskuntza metodología probetxuz erabili eta horren ohitura egin.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I.- LEHEN ZATIA: Sarrera: kontzeptuak Ondoko kontzeptu hauek landuko ditugu, besteak beste: lana, enplegua eta lan harremanak.



II.- BIGARREN ZATIA: lan harremanen eskenatokia: enpresa, lanaren antolaketa eta lan merkatua.



III.- HIRUGARREN ZATIA: Lan harremanen eragileak. Lan harremanen hiru eragileak eta euren funtzio inportanteenak zehaztuko ditugu: sindikatuak, enpresari erakundeak eta estatua edo botere publikoa, bai Euskal Herri zein estatu mailan.



IV.- LAUGARREN ZATIA: Eragile arteko harremanak: gatazka eta negoziazioa. Zati honetan gatazka eta negoziazioa harreman prozesu bezala zehaztea da helburua, eta baita euren instituzionalizatze eta gauzatzea Euskal Herrian eta Estatu Espainiarrean.

MetodologiaToggle Navigation

-Maisu eskola eztabaidatuak.

-Talde praktikak gelan: a) ikasteko materialaren gaineko galdera sortari erantzun, baina baita eztabaidatu, ideiak argitu eta uste propioak zabaldu. b) Bideoak ikusi eta eztabaidatu galdera sorta baten bidez. c) Eztabaidak eta argudiatutako iruzkinak testu, prentsa artikulu eta titularren gainean, beti ere irakasgaiaren konpetentziekin lotuta.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 70
    • Trabajo en equipo basado en respuesta a preguntas sobre lecturas, artículo, vídeos, etc., corrección de respuestas y entrega de las mismas. (%): 30

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio forma bi daude:



a) Maiztasunez edota putualki etorriko ez direnak: hamar galdera laburreko azken azterketa (azken notaren %100, hamar puntu) edo test motakoa izan daiteke (honelakoa bada 60 galdera inguru izango ditu eta akatsek ez dute punturik kenduko). Zein mota aukeratuko den irakaslean erabakiko du lehen klase egunean. Pasatzeko bost puntu lortu behar. Ikasleak “ez agertua” bezala agertzeko eskubidea dauka eta horretarako azterketa orrian dagoen laukitxoan ixa jartzearekin nahikoa izango da (edo ez aurkeztea ezarritako egun eta orduan), baina galderen orria beti irakasleari eman beharko zaio.



b) Klasera maiztasunez eta puntualtasunez datozenak: 60 galderako testa (azken notaren %70, zazpi puntu), eta klasean lauhileko osoan zehar egindako ariketak (%30, hiru puntu). Gainditzeko bost puntu lortu behar bi ereduen artean.



Azken probako galderei, irakaslearen irizpidearen arabera, paperezko formularioak edo Interneterako sarbidea duten bitarteko elektronikoak erabiliz erantzun ahal izango zaie.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita.



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria.



Azken ebaluazioaren kasuan, ebaluaketa egun ofizialean egin beharreko probara ez aurkezte hutsak ekarriko du automatikoki deialdiari uko egitea.



Irakasgai honen ebaluazio irizpideen oinarri dira batetik, EHUren Graduondoko Titulazio Ofizialetako Ikasleen Ebaluaziorako Arautegia eta bestetik, EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloa Irakasgaiko ebaluazio probetan ikasleek debekatuta izango dute liburuak, oharrak edo apunteak erabiltzea, bai eta tresna edo gailu telefoniko, elektroniko, informatiko edo bestelakoak erabiltzea ere, irakasleek berariazko baimena eman ezean gailu edo material konkreturen bat erabiltzeko. Jokabide makur edo iruzurrezkoren bat gertatzekotan, UPV/EHUko ebaluazio probetan eta lan akademikoetan jokabide makur eta iruzurrezkoak eragozteari eta etika akademikoari buruzko protokoloan zehazten dena aplikatuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Aparteko deialdian ebaluazio eredua "azken ebaluazioa"rena izango da: hamar galderadun etsamina, alegia, Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 9.2 artikuluaren arabera.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaiko apunteak erakuragarri izango dira egelan.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

MARTÍN ARTILES, A. y KÖHLER, H-D (2010), Manual de la sociología del trabajo y de las relaciones laborales, Delta, Madril. (3. arg.)

JUAN ALBALATE, J. (2011) Sociología del Trabajo y de las Relaciones Laborales, Bartzelona, Universitat de Barcelona

KAIERO URIA, A. (2004), Organizaciones sindicales y empresariales, negociación colectiva y marco vasco de relaciones laborales, Manu Robles-Arangiz Institutua, Bilbo

MOLINA NAVARRETE, C. (2013) Teoría de las relaciones laborales, Madril, CEF, Centro de Estudios Financieros.

UNANUE LETAMENDI, J. M. (2002). Las Relaciones Laborales en Euskal Herria, Apuntes históricos y análisis de su evolución desde la transición política, Manu Robles-Arangiz Institutua, Bilbo.



Gehiago sakontzeko bibliografia

BLANCH RIBAS, J.M. (COORD); ESPUNY TOMÁS, M.J.; GALA DURÁN, C.; MARTÍN ARTILES A. (2003). Teoría de las relaciones laborales. Fundamentos, UOC, Barcelona.
BLANCH RIBAS, J.M. (COORD); ESPUNY TOMÁS, M.J.; GALA DURÁN, C.; MARTÍN ARTILES A. (2003). Teoría de las relaciones laborales. Desafíos, UOC, Barcelona.
DE BENITO ÁLVAREZ, C. (2003) Relaciones laborales: asignaturas pendientes. Biblioteca Aedipe de Recursos Humanos. Pearson Educación, Madrid.
FERNÁNDEZ SANCHIDRIAN, J. C., (et. al.) (2000), Diccionario de sociología de la empresa y de las relaciones laborales, Lex Nova, Valladolid.
HYMAN, R. (2000) "Las relaciones industriales europeas: ¿de la regulación a la desregulación y a la re-regulación? El fin del antiguo régimen y lucha por un orden nuevo." Gaceta sindical, Abril de 2000, nº 185, pp. 39-45.
LETAMENDÍA, F. (2004). ELA 1976-2003: sindicalismo de contrapoder, Manu Robles-Arangiz Institutua, Bilbao
LETAMENDÍA, F. (2009). Estructura política del mundo del trabajo: fordismo y posfordismo, Tecnos, Madrid.
LUCAS MARÍN, A. (Comp.) (1995). Sociología para la empresa, Mc Graw Hill, Madrid.
MARTÍN ARTILES, A (2002), Actores y modelos de relaciones laborales, UOC e-books, Barcelona.
MÍGUELEZ, F. y PRIETO, C. (Dir. y Coord.) (1999). Las relaciones de empleo en España, Siglo XXI de España, Madrid.
MORALES NAVARRO, J. (1995). Sociología de las relaciones Industriales, Trotta, Madrid.
POOLE, M. (1993) Relaciones industriales: modelos y orígenes de la diversidad nacional. Colección Informes. Ministerio de Trabajo y Seguridad Social, Madrid.
SOLÉ C. (1999). Las organizaciones empresariales en España. Análsis de los sectores industriales en los años 1990.EUB, Barcelona.
TOHARIA CORTÉS, L. (2005) El mercado de trabajo: teorías y aplicaciones. Lecturas seleccionadas. Madrid: Alianza.
UNANUE LETAMENDI, J. M. (2002). Las Relaciones Laborales en Euskal Herria. Apuntes históricos y análisis de su

Aldizkariak

Lan Harremanak. Revista de Relaciones Laborales.
Política y sociedad
Revista Internacional de Sociología
Nueva Sociedad
Sociología del trabajo: revista cuatrimestral de empleo, trabajo y sociedad
Papeles de infonomía
Información Comercial Española
Industrial Relations
Gaceta sindical
British Journal of Industrial Relations
Trabajo. Revista de la Asociación Estatal de Centros Universitarios de Relaciones Laborales y Ciencias del Trabajo
Cuadernos de Relaciones Laborales
Labour Economics

Web helbideak

http://www.ces.es
http://www.crl-lhk.org/
http://www.cesvasco.es/
http://www.ela-sindikatua.org/
http://www.ugt.es/index1.html
http://www.labsindikatua.org/sarrera
http://www.ccoo.es/csccoo/
http://www.confebask.es
http://www.cebek.es
http://www.adegi.es
http://www.sea.es
http://www.ceoe.es
http://www.ilo.org/global/lang--es/index.htm
http://www.etuc.org/
http://www.ine.es
http://www.eustat.es
http://www.lan-harremanak.ehu.es/p032-9233/es/contenidos/informacion/rrll_revista/es_revista/adjuntos/revista12.pdf (acceso: 20-6-2008)

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • BELAUSTEGUI IBARLUCEA, LUIS
  • CARBAJO PADILLA, DIEGO
  • GONZALEZ RABAGO, YOLANDA

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

12:30-15:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

13:30-15:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

10:30-11:30 (1)

09:00-10:30 (2)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-30

09:00-10:30 (1)

Irakasleak