XSLaren edukia

Dokumentazio Iturrien Kudeaketa27096

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27096

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Ordenagailuko p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Dokumentazio Iturrien Kudeaketa irakasgaia 2. mailako oinarrizko ikasgaia da Komunikazioaren hiru adarretako graduetan (Kazetaritza, Publizitatea eta Harreman Publikoak zein Ikus-entzunezko Komunikazioa).



Jakintzagai oinarrizkoa eta aplikatua den aldetik, informazio iturri orokorren kontsulta behar duten irakasgaien (irakasgai gehienak) euskarri izan behar du, baita berariazko informazio iturriak behar dituztenena ere. Ez da behar aurretiko ezagutzarik, ez bada informazioa bilatzen eta erabiltzen bakoitzak duen esperientzia.



Irakasgai honetan egingo den lanak alfabetizazio informatiboaren inguruko ezagutza orokorrak eskuratzeko balioko dio ikasleari, gaitasuna izan dezan ikaskuntzan zein lanean beharko dituen informazioa eta dokumentazioa eskuratzeko, eta, halaber, modu etiko eta eraginkorrean erabiltzen jakin dezan.



Eduki espezializatuko informazioa eta komunikabideei eta lan informatiboari lotutako teknikak eskuratzeko baliabideak ere landuko dira. Kontuan izango da iturrien digitalizazioa eta horiek Internet bidez nola eskuratu.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Irakasgai hau Komunikazioaren hiru adarretako titulazioen gaitasun transbertsal (GT) hauei dagokie:



[1GT] Iturri desberdinetan bilatzea, aukeratzea, hierarkizatzea eta analizatzea, eta edukiak forma eta estrategia narratiboetara moldatzea.

[2GT] Egitasmo zehatz bakoitzean, ikasleak gai izan behar du identifikatzeko zer informazio behar den. Jakin behar du non eta nola bilatu, eta, iturrien kalitatea zorrotz ebaluatuz, behar duen informazioa aurkitzeko gai izan behar du.

[3GT] Aurkitutako informazio eta dokumentazioa modu etiko eta eraginkorrean erabiliz, kalitateko ekoizpenak osatzea lortu behar du.

[4GT] Behar besteko teknika-abilezi garatzea, hainbat iturri eta hizkuntzatan dagoen informazioa eraginkorki berreskuratzeko.

[5GT] Beharrezko ikaste trebeziak garatzea, gerora burutu beharreko ikerketei autonomia handiz ekiteko.

[6GT] Talde lanean jarduteko kemena garatzea.

[7GT] Komunikazio arazoei konponbide sortzaileak ematea.

[8GT] Ahoz zein idatziz erraztasun eta eraginkortasunez komunikatzea.





Gaitasun Espezifikoak (GE) Publizitate eta Harreman Publikoetan:



[1GE] Publizitatearen eta harreman publikoen teoriak ulertzea.

[2GE] Iturri desberdinetako informazioa aztertzea.

[3GE] Gertaerak eta komunikazio proiektuak modu kritikoan baloratzea.

[4GE] Erraztasun eta eraginkortasunez komunikatzea.

[5GE] Merkatuak eskatzen dituen publizitate eta harreman publikoen arloko lanbide desberdinetan lan esperientzia eskuratzea.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Teoria-egitaratua



1.- Dokumentazio Informatiboa: zer da eta zertarako balio du.

2.- Informazio eta Dokumentazio iturriak.

3.- Prozesu dokumentala: informazioa nola hautatu, analizatu eta gorde. Prozesuaren etapak.

4.- Ikerlanen metodologia. Aipu eta erreferentzia bibliografikoak. Gradu Amaierako Lana.

5.- Informazioa berreskuratu: informazioa nola bilatu eta berreskuratu Interneteko datu-baseetan. Teknikak eta operadoreak. Interneti buruzko hausnarketa. Egileen eskubideak. Informaziorako sarbide irekia. Biga Data.

6.- Dokumentazioaren aplikazioa Komunikazioaren hiru adarretako espezialitateetara. Prentsako Dokumentazioa. Prentsako Argazkitegiak. Ikus-entzunezko Dokumentazioa. Publizitate eta Harreman Publikoetako Dokumentazioa.





Praktika-egitaratua



Egitarauak, estudianteek hondoko iturriak (I) kudeatzen eta maneiatzen ikas dezatela du bide:



[I#1] UPV/EHUko Liburutegia: Zerbitzuak. Hemeroteka. Bilaketak katalogo eta datu baseetan.

[I#2] Non aurkitu dokumentazio akademikoa (liburu, artikulu, tesi, GRALak...): Google Scholar, Dialnet, ADDI...

[I#3] Interneteko datu baseak. Informazio eta dokumentuen bilaketak.

[I#4] Gidak, direktorioak, bilatzaileak eta metabilatzaileak.

[I#5] Aurreikuspenak. Prentsa digitala. Albiste agentziak. Prentsa batzaileak. Bestelako informazio iturriak.

[I#6] Hemeroteka digitalak.

[I#7] Argazki, irudi, bideo eta abarren bilaketak (agentziak, datu-baseak...).

[I#8] Bestelako webguneak.



Ebaluatua izan dadin, praktika-atalak lau praktika (P) aurreikusten ditu. Denek dute aurretik azaldutako iturrien (I) erabilera gainditzeko beharra. Ariketa bakoitza I jakinekin dago lotuta.



[P1 – I#2, #5, #7, #8]

Blog bat sortzea, hondoko elementuekin gutxienez: Izenburua, deskripzioa, autoreen identifikazioa –betile edo orria euren deitura, argazki eta biografia laburrekin–, artxiboa eta barne bilatzailea. Behin bloga argitaratua, jarraian datozenak bertara igoko dira.



[P2 – I#1, #3, #4, #7, #8]

Hemeroteka digital bati buruzko idazlana. Bere artxibo edukiak nola berreskuratzen diren azaldu behar da, eta bere dokumentu bilaketarako posibilitateak.



[P3 – I#2, #3, #4, #7, #8]

Egunkari baten web orria ebaluatzea, orrion kalitatea neurtzeko 5. gaian lantzen diren irizpideei segika.



[P4 – I#5, #6]

Talde ikerlan laburra proposatzen da komunikazio gai jakin baten inguruan, informazioa bilatzen eta maneiatzen ikasteko. Hemen ere bibliografi aitorpena eta erreferentziak ebaluatzen dira.



Dokumentazio aldetik, gutxien jota ondorengo iturri bana ikuskatu behar da: liburu eta artikulu akademikoak, entziklopedia-sarrera (on- edo off-line) eta hemeroteka-materiala. Ikasleak, beraz, Google Scholar, Dialnet, ADDI edo aurretik ikusitako hemeroteka edo datu baseren bat erabili behar du, eta informazio esleipenak ikasi bezala egin.

MetodologiaToggle Navigation

Teoria- eta praktika-klaseak daude. Lehenengoak ikasgelan egiten dira, eskola magistralen bidez. Praktikak, multimedia-aretoetan edota ikasgelan egingo dira. Azken kasu honetan, ikasleek ordenagailu eramangarriarekin edo antzeko beste gailuren batekin joan beharko dute, eta bateria ongi kargatuta dagoela ziurtatuko dute. Irakasleak beharrezko dakusan material oro eGelaren bidez erraztuko du.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 60

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ebaluazio jarraituaren sistema (lehentasunezkoa):



Irakasgaia gainditzeko (5 puntu) bi zatietara aurkeztu behar da (teoria eta praktika) eta biak bereiz gainditu, gutxienez 2 puntu teorian eta 3 praktikan ateraz. Onetsitako zatia ikasturte bereko hurrengo deialdira arte mantenduko da.



Ordenagailuko praktiken bi herenetan, gutxienez, bertaratu beharko da ikaslea. Falta-muga gainditzen duena, ebaluazio ez-jarraitura bidalia izango da. Praktika bakoitza puntuatu daiteke egiten diren heinean.



Azterketa teorikoaren eredua test motatakoa izango da, ikasgelan egin beharrekoa. Praktikak (Pi) 6 puntu artetik ebaluatuko dira (% 60), lehen hirurek puntu bana balio dutela (orotara 3), eta 4.ak beste 3, lan gehien exijitzen duen aldetik.



P = [(P1/1) + (P2/1) + (P3/1)] + (P4/3)



Ikasleak ebaluazio jarraituaren metodologiari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio, kurtsoko 9. astearen azken ostiraleko 00:00ak aurretik (akademi egutegia begiratu).





Azken ebaluazioaren sistema



Irakasgaia gainditzeko (5 puntu) bi zatietara aurkeztu behar da (teoria eta praktika) eta biak bereiz gainditu, gutxienez 2 puntu teorian eta 3 praktikan ateraz. Onetsitako zatia ikasturte bereko hurrengo deialdira arte mantenduko da.



Atal teorikoa test motako azterketa izango da, ikasgelan egin beharrekoa. Atal praktikoak ariketa guztien azken entrega eskatzen du, baina talde lanak kasu honetan banakakoak dira.



Praktikak (P) 6 puntu artetik ebaluatuko dira (% 60), lehen hirurek puntu bana balio dutela (orotara 3), eta 4.ak beste 3, lan gehien exijitzen duen aldetik.



P = [(P1/1) + (P2/1) + (P3/1)] + (P4/3)



Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio kurtsoko 14. asteko ostiraleko 00:00ak baino lehen (akademi egutegia begiratu).



Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Irakasgaia gainditzeko (5 puntu) bi zatietara aurkeztu behar da (teoria eta praktika) eta biak bereiz gainditu, gutxienez 2 puntu teorian eta 3 praktikan ateraz. Onetsitako zatia ikasturte bereko hurrengo deialdira arte mantenduko da.



Atal teorikoa test motako azterketa bat izango da, ikasgelan egin beharrekoa. Praktikak (P) 6 puntu artetik ebaluatuko dira (% 60), lehen hirurek puntu bana balio dutela (orotara 3), eta 4.ak beste 3, lan gehien exijitzen duen aldetik.



P = [(P1/1) + (P2/1) + (P3/1)] + (P4/3)



Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio, 2022ko maiatzaren 29. asteko ostiralaren 00:00ak aurretik (akademi egutegia begiratu).

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

EGela eta UPV/EHUko e-posta.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Ez dira Eskuliburuak:



AGIRREAZALDEGI BERRIOZABAL, T. Informaziorako dokumentazioaren oinarriak. 2. argit. Udako Euskal Unibertsitatea, 2006. http://goo.gl/jM0e9x.



CORDÓN GARCÍA, J. A. et al. Las nuevas fuentes de información: información y búsqueda documental en el contexto de la web 2.0. 2. arg. Pirámide, 2012.



GALDÓN LÓPEZ, G. (koord.). Teoría y práctica de la documentación informativa. Ariel, 2002.



RUBIO JORDÁN, A. V. Documentación Informativa. CEF, 2012.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ABADAL, E.; GUALLAR, J. Prensa digital y bibliotecas. Trea, 2009.

AENOR: Documentación. Normas Fundamentales. Recopilación de Normas UNE. II. tomoa. 1994. www.aenor.com

--UNE 50-103-90: "Documentación. Preparación de Resúmenes", 123-133.
--UNE 50-104-94: "Referencias Bibliográficas. Contenido, Forma y Estructura", 134-152.

AGIRREAZALDEGI, T. (koord.). Dokumentazioa eta ondare bibliografikoaren komunikazioa. UPV/EHU, 2011. http://hdl.handle.net/10810/15245

AGIRREAZALDEGI, T.; CAMACHO, I. (ed.) Dokumentazio zerbitzuak Euskal Herriko komunikabideetan. UPV/EHU, 2009. http://hdl.handle.net/10810/15243

RUBIO LACOBA, M. Documentación informativa en el periodismo digital. Síntesis, 2007.

Aldizkariak

- Anales de Documentación. http://revistas.um.es/analesdoc

- BiD: textos universitaris de Biblioteconomia i Documentació. http://bid.ub.edu/

- Cuadernos de Documentación Multimedia. https://revistas.ucm.es/index.php/CDMU

- El Profesional de la Información. http://www.elprofesionaldelainformacion.com/index.html

- Hipertext.net. https://raco.cat/index.php/Hipertext/

- IFLA journal. https://www.ifla.org/publications/ifla-journal

- Information research. http://informationr.net/ir/

- Revista General de Información y Documentación. https://revistas.ucm.es/index.php/RGID

Web helbideak

- Agence France-Presse. Fact Check. https://factcheck.afp.com/

- Creative Commons. https://creativecommons.org/

- CODINA, Lluís (Pompeu Fabra Unibertsitatea, 2022): www.lluiscodina.com

- E-LIS. E-prints in Library and Information Science. http://eprints.rclis.org/

- IFLA, International Federation of Library Associations and Institution. IFLANET.
- IWETEL: Foro para profesionales de bibliotecas y documentacion. https://listserv.rediris.es/cgi-bin/wa?A0=IWETEL

- Temaria - Revistas digitales de biblioteconomía y documentación. Barcelona: Universitat de Barcelona, Facultat de Biblioteconomia i Documentació. Grup de recerca Organització i Recuperació de Continguts Digitals, 2005-200621. https://www.bibliopos.es/temaria-revistas-digitales-de-biblioteconomia-y-documentacion/

- ISO Standards: https://www.iso.org/standards.html

- Normas UNE: https://www.une.org/encuentra-tu-norma/busca-tu-norma

- Harvard Guide to Using Sources. A Publication of the Harvard College Writing Program. Citing sources:
«Estilo APA». Sitio oficial: http://www.apastyle.org/index.aspx
«Estilo Chicago» (CMS): http://www.chicagomanualofstyle.org/home.html
«Turabian». Chicago style for students and researchers. https://www.chicagomanualofstyle.org/turabian/turabian-author-date-citation-quick-guide.html
«Estilo MLA». http://www.mla.org/style

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CAMACHO MARKINA, IDOIA
  • GOIKOETXEA PEREZ, ANDER
  • GURRUTXAGA REKONDO, GUILLERMO

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00 (1)

14:00-16:00 (2)

2-15

16:00-18:00 (3)

16:00-17:00 (4)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:00-19:00 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

16 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:00-19:00 (1)

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

16:00-18:00 (1)

14:00-16:00 (2)

2-15

16:00-18:00 (3)

16:00-17:00 (4)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:00-19:00 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-16:00 (1)

Irakasleak

17 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

17:00-19:00 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-11:00 (1)

09:00-11:00 (2)

2-15

12:00-13:00 (3)

09:00-11:00 (4)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-12:00 (1)

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:00-12:00 (1)

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-15:00 (1)

13:00-15:00 (2)

2-15

11:00-12:00 (3)

09:00-11:00 (4)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-3 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

09:00-11:00 (1)

Irakasleak

32 Ordenagailuko p.-4 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

13:00-15:00 (1)

Irakasleak