XSLaren edukia

Publizitate idazkera28310

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Publizitateko eta Harreman Publikoetako Gradua (Plan berria)
Ikasturtea
2022/23
Maila
2
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
28310

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Gelako p.1421

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Publizitate-testu batek informatu, limurtu, maitemindu, konbentzitu egin behar du. Publidazleek hitzak maite dituzte, hitzarekin jolas egiten dute eta ondo pasatzen dute; horrela hartzen dute testuek bizia, arima berezi eta sortzailea duten testuak. Publidazle edo copy batek idazketari buruz dauden arau asko alde batera utz ditzake, hitzak asma ditzake, jada badaudenak berrasmatu, eta ez da ezer gertatzen, publizitate komunikazioan faktore garrantzitsuenetako bat sedukzioa baita, eta limurtzeko, gezurra kenduta, ia denak balio du. Azken batean, aukera ugari ematen dizkigun hizkera berezitua garatu du publizitateak.



Publidazlearen lana ez da idaztera mugatzen, ideien sortzailea da arte zuzendariarekin batera. Bikote kreatiboa osatzen dute eta bien artean, testua eta layouta euskarri desberdinetara egokitzea lortu beharko dute. Horren araberakoa izango da kanpaina eraginkorra lortzea, euskarri batean funtzionatzen duenak ez baitu zertan besteetan funtzionatu. Gure sormenak ahalbidetzen duen beste euskarri daude, baina ohikoenak errepasatuz gero, online euskarriak eta offline euskarriak bereizi beharko ditugu. Euskarri horietan guztietan hitzak marrazten ikasiko du ikasleak.





Bigarren mailako irakasgai honek publizitate idazkeraren alor espezializatuan trebatuko ditu ikasleak, lehenengo mailan oinarri gisa honako irakasgaietan jasotakoan sakonduz: Euskararen erabilerak komunikabideetan, Berrien Idazkera Prentsan edo Informazio Generoak.



Publizitate Sormena izeneko moduluaren parte da irakasgaia. Arte Zuzendaritza, Diseinu Grafikoa eta Multimedia Errealizazioa irakasgaiekin batera, ikasleek sorkuntzaren alorrean maila profesionalean jarduteko gaitasunak eskuratuko dituzte.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikasgaiaren bidez ikasleak honako gaitasunak eskuratuko ditu:



Marketing estrategia ulertzea eta publizitate estrategia diseinatzea.

Sormen estrategia hedabide tradizionaletan eta digitaletan aplikatzea.

Publizitate testu eraginkorrak idaztea.

Proiektuak ahoz azaltzeko gaitasuna lantzea.



Ikaskuntzaren emaitza horiek aurretik jasotako honako gaitasun hauek garatzen dituzte graduan:



Gaitasun orokorrak:



Publizitate-komunikazio eta harreman publikoetako eta, oro har, informazio-edukiak eta prozesuak garatzeko trebetasunak aplikatzea eta teknikak, teknologiak eta baliabideak erabiltzea



Helburuak identifikatzera eta ekintzak planifikatzera bideratutako estrategiak proiektatzea eta diseinatzea, publizitate-proiektuen eta harreman publikoen garapenaren testuinguruan; ingurune eta errutina profesionalen ezagutza eta esperientzia eskuratzea, publizitatearen eta merkatuak eskatzen dituen harreman publikoen eremuko profil profesionalen lanaren errealitatera hurbiltzeko.



Zeharkako gaitasunak:



Teoria eta tresna metodologikoak aplikatzea praktikan hainbat komunikazio-prozesu eta -testuingurutan



Komunikazio-arazoak ebazteko sormen-ikuspegi berriak sintetizatzea, garatzea eta aplikatzea



Gaitasun espezifikoak:



Ahozko, idatzizko eta ikus-entzunezko adierazpen- eta komunikazio-estrategiak garatzea, komunikabideetara egokituta.



Talde-lanean parte-hartze aktiborako, lankidetzarako eta erantzunkidetasunerako trebetasunak eta trebetasunak garatzea.



Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. Publidazkeraren sarrera

1.1. Publidazlearen ardurak eta zereginak

1.2. Idazkera prozesuaren oinarrezko urratsak

1.3. Sormena eta publidazkera

2. Sormen estrategiaren diseinu eta garapena

2.1. Marketing estrategia eta markagintza

2.2. Sormen estrategia

2.3. Kontzeptualizazio prozesua

3. Publidazkeraren oinarrizko baliabideak

3.1. Erretorika

3.2. Baliabide grafiko-fonikoak

3.3. Maila morfosintaktikoa

3.4. Maila lexiko-semantikoa

4. Publidazkera aplikatua

4.1. Titularra

4.2. Eslogana

4.3. Testuaren gorputza

4.4. Irratiko kuinak

4.5. Spot-ak

4.6. Zuzeneko marketina

4.7. Online publizitatea

5. Idazkera elebidun eta eleanitza.

5.1. Hizkuntzen erabilera sinbolikoa.

5.2. HIzkuntza batean baino gehiagotan persuaditzea.

5.3. Publizitate itzulpena eso itzulsortzea.



MetodologiaToggle Navigation

Metodologia

Klase magistralak.

Kasuen eta joeren azterketa

Idazteko oinarrizko ariketa praktikoak

Proiektuak: publizitate-testuak idaztea, kanpainetako briefingei erantzunez

Proiektuen ahozko aurkezpena eta defentsa

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 20
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 30
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 30
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

EBALUAZIO JARRAITUA

Irakasgai honetan ebaluazio jarraituaren sistema lehenesten da, era honetan antolatuta:

1. Alderdi teorikoa: garatu beharreko idatzizko proba (%20)

2. Alderdi praktikoa: hainbat zeregin ikasturtean zehar (%80):

A. Idazketa-ariketak

B. Proiektuak

C. aurkezpenak eta proiektuen ahozko defentsa



EBALUAZIO JARRAITUARI UKO EGITEA



Ikasleen ebaluazioa arautzen duen araudiak jasotzen duen bezala, ikasleak uko egin diezaioke ebaluazio jarraituari, eta ebaluaziorako amaierako proba eskatu. Horretarako, idatziz jakinarazi beharko dio irakasle arduradunari, irakasgaiaren lehenengo bederatzi asteetan.



AZKEN PROBA

Amaierako ebaluazio-sistemak zati teoriko bat ( % 50) eta zati praktiko bat ( % 50) izango ditu.



OHIKO DEIALDIARI UKO EGITEA



Ikasleak uko egin ahal izango dio ohiko ebaluazio-deialdiari. Horretarako, ebaluazio jarraituaren kasuan, idatziz jakinarazi beharko dio irakasle arduradunari, lauhilekoa amaitu baino hilabete lehenago, beranduenez. Kalifikazioa Ez aurkeztua izango da. Ebaluazioa azken proba baten bidez eskatu bada, ohiko ebaluazio-deialdiari uko egiteko nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kalifikazioa: Ez aurkeztua.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdian egin beharreko probak zati teoriko bat (%50) eta zati praktiko bat (%50) izango ditu.



Ezohiko deialdiari uko egiteko, nahikoa izango da probara ez aurkeztea. Kasu horretan, ebaluazioa Ez aurkeztua izango da.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Irakasgaia garatu bitartean ikasleekin elkarreragiteko irakasleak eGela plataforman duen material oro nahitaez kontsultatu beharko da.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

APPLEGATE, E. (2005). Strategic copywriting: How to create effective advertising. Oxford: Rowman & Littlefield.



BENAVIDES, J. (1997). Lenguaje publicitario. Hacia un estudio del lenguaje en los medios. Madrid: Editorial Síntesis.



CURTO, V., Juan REY y JOAN SABATÉ (2013). Introducción a la redacción publicitaria y al proceso de conceptualización. Barcelona: UOC.



IEZZI, Teressa (2010). The Idea writers: copywriting in a new media and marketing era. New York: Macmillan.



LAKOFF, G., Mark JOHNSON (2017). Metáforas de la vida cotidiana. Madrid: Ed. Cátedra.



REY,J. (1997). Palabras para vender, palabras para soñar: Introducción a la redacción publicitaria (Vol. 19). Grupo Planeta (GBS).



TASCÓN, M. (ed.) (2012). Escribir en internet. Guía para los nuevos medios y las redes sociales. Madrid: Fundéu.

Gehiago sakontzeko bibliografia

ARRANZ, I. (2006). Hitza azti. Irun: Alberdania.

BIVINS, T. (2011). Public relations writing: The essentials of style and format (7th ed.). New York: McGraw-Hill.

BLY, R.W. (2006). The copywriter’s Handbook: A step-by-step guide to writing copy that sells (3th ed.). Owl Books.


CURTO, V., Juan REY y JOAN SABATÉ (2008). Redacción publicitaria. Barcelona: UOC.

DREWNIANY, B.L. & JEWLER, A.J. (2013). Creative strategy in advertising (11th ed.). Wadsworth Publishing.

DZAMIC, L. Designers and Art Directors Association of London. (2000). The copywriter’s bible (revised edition). London: Rotovision.

FERRER, E . (1994). El lenguaje de la publicidad. México : Fondo de Cultura Económica.

GURREA, A. (1999). Los anuncios por dentro. Leioa: Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea.


KELLY-HOLMES, H. (2005). Advertising as multilingual communication. Basingstoke: Palgrave Macmillan.

YOUNG, J.W. (2016). A technique for producing ideas. Stellar Editions.

Aldizkariak

Creative Industries Journal
Creativity Research Journal
Journal of Creative Communications
Thinking Skills and Creativity

Web helbideak

Advertising Age
Control Publicidad
DDB
Interactiva
Ipmark
Leo Burnett
Lola Mullenlowe
McCann
Revista Anuncios
Soyunamarca

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • JIMENEZ IGLESIAS, ESTEFANIA
  • MARTINEZ MARTINEZ, JOSU
  • NERECAN UMARAN, AMAIA

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:00-19:00 (1)

17:00-19:00 (2)

17-30

17:00-20:00 (3)

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

16 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:30-16:30 (1)

Irakasleak

17 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:00-19:00 (1)

17:00-19:00 (2)

17-30

17:00-20:00 (3)

Irakasleak

17 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

16:30-17:30 (1)

Irakasleak

17 Gelako p.-2 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

15:30-16:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

10:00-11:00 (3)

10:30-12:30 (4)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00 (1)

11:00-13:00 (2)

17-30

10:00-11:00 (3)

10:30-12:30 (4)

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:30 (1)

Irakasleak