XSLaren edukia

Identitatearen eta Nazionalismoen Soziologia25036

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Soziologiako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25036

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4669
Mintegia710.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

Irakasgaia Soziologia Graduko azken urtean kokatzen da eta Unibertsitate honetako Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultateko tradizio sendo bat islatzen du, alegia, identitateari eta nazionalismoari dagozkien gogoeta teorikoak, ikerketa enpirikoak eta azterketa konparatiboak biltzen dituena.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

1. Egungo identitate kontzeptuaren sorreran parte hartu duten osagai historiko, eta soziologikoez jabetzea.

2. Gizarte modernoetako identitate kolektiboaren inguruko gatazkaz jabetzea.

Nazio identitatearen eta nazionalismoaren ezaugarriak identifikatzea

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

I. Identitatea gizarte zientzien testuinguruan

II. Norbanakoa, taldea, komunitatea…. Identitatearen mailak

III. Identitatearen isla klasikoak eta modernoak

IV. Nazioa eta identitatea egungo gizarteetan: nazionalismoak

MetodologiaToggle Navigation

Irakasgaia eskola magistralez eta ikasleek egindako aurkezpenez egituratzen da. Aurkezpenok ikasgelan egindako azalpen teorikoen osagarri dira eta egitarauaren gaiekin batera doaz. Irakasleak, eskolen hastapenean, testuon zerrenda aurkezten die ikasleei eta haiek, banaka, horiek lantzen dituzte eta ikasgelan aurkezten dituzte. Aurkezpen honetan testuen muinari dagokion galdera sorta bat ere agertzen da. Galderok helburu bi dute: batetik, ikasgelan irakurritako testuaren inguruko eztabaida bideratzea; eta, bestetik, ikasleak ebaluatuak izateko beharrezkoa den banakako txostenaren oinarri izatea.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Ebaluazio Jarraituaren Sistema
  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 40
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 40
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 20

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ikasleak arduratuko dira testu guztien azalpenaz eta aurkezpenaz, irakasleak egin beharrekoak izan ezik. Ikasle guztiek irakurriko dute dagokion testua eta ikasle batek egingo du aurkezpena, galdera-erantzunak prestatuz, nolabaiteko eztabaidari ekin ahal izateko. Horrez gain, irakasleak galdera sorta bat ipinta, idazlan labur bat egin beharko dute irakasgaiaren edukien ezagutza islatuko duena. Hori eskolaz kanpo egin ahal izango da formalki ondo pentstutako eta eraikitako erantzuna izan dadin.





Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Ezohiko deialdira aurkezten diren ikasleek irakasgaiaren programa osoari buruzko azterketa idatzia egin beharko dute. Hori prestatzeko, irakasleak ikasturte hasieran zabaldutako testu zerrendatik derrigorrezko gisa agertzen diren testuak erabili behar dira.





Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, azaroaren 10a baino lehenago (bigarren lauhilekoan martxoaren 23a baino lehenago).



Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 12.2 artikuluari jarraiki deialdiari uko egin nahi dioten ikasleek irakaskuntza aldia bukatu baino hilabete lehenago egin beharko dute eskaria, hau da, azaroaren 22a baino lehenago (apirilaren 23a baino lehenago bigarren lauhileko irakasgaietan). Eskari hori idatziz aurkeztu beharko zaio irakasgaiaren ardura duen irakasleari.

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

ver bibliografía

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Anderson, B., 1997, Comunidades imaginadas. Reflexiones sobre el origen y la difusión del nacionalismo, FCE, México D.F.

Augé, M., 1995, Hacia una antropología de los mundos contemporáneos, Gedisa, Barcelona.

Barth, F., 1976, Los grupos étnicos y sus fronteras, FCE, México D.F.

Béjar, H., 1988, El ámbito íntimo, Alianza, Madrid

Blanchot, M., 2002, La comunidad inconfesable, Arena Libros, Madrid

CEIC, 2005, Hacia una nueva cultura de la identidad y la política. Tendencias en la juventud vasca, Observatorio Vasco de la Juventud, Gobierno Vasco, Vitoria.

Clastres, P., 1978, La sociedad contra el Estado, Monte Ávila Editores, Madrid.

Clifford, J., 1999, Itinerarios transculturales, Gedisa, Barcelona.

Duvignaud, J., 1990, La solidaridad. Vínculos de sangre y vínculos de afinidad, FCE, México D.F.

Elias, N., 1990, La sociedad de los individuos, Península, Barcelona

García Canclini, N., 1989, Culturas híbridas. Estrategias para entrar y salir de la modernidad, Grijalbo, México D.F.

Gellner, E., 1988, Naciones y nacionalismo, Alianza, Madrid.

Giddens, A., 1991, Modernidad e identidad del yo, Península, Barcelona.

Moya, C., 1984, Señas de Leviatán, Madrid, Alianza

Pérez Agote, A., 1984, La reproducción del nacionalismo. El caso vasco, CIS, Madrid.

Ramírez Goicoechea, E., 1991, De jóvenes y sus identidades. Socioantropología de la etnicidad en Euskadi, CIS-Siglo XXI, Madrid.



5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • MARTIN RONCERO, UNAI
  • MARTINEZ DE ALBENIZ EZPELETA, IÑAKI
  • OTERO GUTIERREZ, BEATRIZ

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-13:00 (1)

17-30

09:00-12:00 (2)

Irakasleak

01 Mintegia-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:00 (1)

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:00-12:30 (1)

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

16:00-18:00 (1)

16:00-18:00 (2)

17-30

16:00-18:00 (3)

16:00-17:00 (4)

Irakasleak

31 Mintegia-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:30-18:00 (1)

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

17:00-17:30 (1)

Irakasleak