XSLaren edukia

Enpresen Administrazioa27349

Ikastegia
Bilboko Ingeniaritza Eskola
Titulazioa
Telekomunikazio Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua
Ikasturtea
2022/23
Maila
4
Kreditu kopurua
4.5
Hizkuntzak
Gaztelania
Kodea
27349

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala37.556.25
Mintegia7.511.25

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

La asignatura pretende introducir al alumno en la Administración de la Empresa, desde un punto de vista general y funcional por departamentos, con especial foco en los aspectos financieros y contables.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

Ikaslea Enpresen Administrazioan barneratzea, ikuspuntu orokor eta departamentuen araberako ikuspuntu funtzional batetik, batez ere alde finantzario eta kontableari garrantzia emanez.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

1. GAIA: MERKATARITZAKO ENPRESA



1. Sarrera. Balantzea eta Emaitza Kontua

2. Merkataritzako Enpresaren kontzeptua

3. Merkataritzako Enpresen sailkapen desberdinak

4. Merkataritzakoak ez diren erakundeak (Irabazteko asmorik gabekoak)

5. Enpresa Familiarra

6. Kudeaketa eta Enpresen Administrazioaren garapena. Sarrera





2. GAIA: MERKATARITZA SOZIETATEAK

1 Sozietate Pertsonalistak

2 Kapital-Sozietateak

3 Kooperatiba-Sozietateak





3. GAIA: ANTOLAKUNTZA EGITURA. IKUSPUNTU OROKORRA



1. Ikuspuntu Kontzeptual eta Ekonomikoa

2. Antolakuntza Egitura Tipo

3. Antolakuntza Egituraren eskemak. Organigrama Funtzionala

4. Kudeaketa Ohiko Organoak

5. Aginte zabaltasuna. Mailaketa. Deszentralizazioa... ...





4. GAIA: ENPRESAREN EGITURA JURIDIKOA

1 Enpresaren Kontzeptu juridikoa

2 Enpresaren Babes juridikoa





5. GAIA: ENPRESAREN KAUDIMEN-GABEZIA



1 Konkurtso Legeari sarrera

2 Konkurtsoaren elementuak

3 Konkurtso prozedura. Hartzekodun konkurtsoa

4 Konkurtso-deklarazioaren eraginak eta erantzunkizunak

5 Ondorioak





6. GAIA: KONTABILITATE OROKORRA



1 Kontzeptua

2 Kontabilitatearen helburuak

3 Kontabilitatearen zatiketa

4 Kontabilitate plangintza

5 Ondarearen Teoria

6 Kontuen Teoria





7. GAIA: KONTABILITATE PLAN OROKORREAN OINARRIZKO KONTZEPTUAK



1 Sarrera

2 Kontabilitate Plan Orokorraren egitura

3 Informazioaren baldintzak

4 Kontabilitate printzipioak





8. GAIA: KONTU TAULA. OINARRIZKO FINANTZAKETA (1 TALDEA)



9. GAIA: IBILGETUA (2 TALDEA)

IZAKINAK (3 TALDEA)

HORNITZAILEAK ETA TRAFIKO OPERAZIOENGATIK ZORDUNAK (4 TALDEA)





10.GAIA:FINANTZA KONTUAK (5 TALDEA).

IZAERAZKO EROSKETA ETA GASTUAK (6 TALDEA).

IZAERAZKO SALMENTA ETA SARRERAK (7 TALDEA).

ONDARE GARBIARI EGOTZITAKO GASTUAK (8 TALDEA)

ONDARE GARBIARI EGOTZITAKO SARRERAK (9 TALDEA)

HORNIKUNTZAK





11. GAIA: URTEKO KONTUAK



Urteko Kontuen egiteko arauak



12. GAIA: BALANTZEEN ANALISIA



1 Sarrera

2 Kontabilitate Orokorra eta Kostuen Kontabilitatea

3 Balantze eta Emaitzen kontuen egitura tipoa

4 Balantzen eta Emaitzen kontuen analisi estatikoa

5 Analisi dinamikoa





13. GAIA: FINANTZA ZUZENDARITZA



1 Enpresaren finantzaketa funtzioaren bilakaera historikoa

2 Helburu finantzarioa

3 Finantza erabakiak

4 Enpresaren egitura ekonomiko-finantzarioa





14. GAIA: ADMINISTRAZIO ETA FINANTZA EGITURA



1. Enpresaren eta Administrazio eta Finantza Saileko Antolakuntza Egitura

2. Enpresaren Finantzaketa iturriak. Erakundeak

3. Espainiar Enpresaren Finantzaketa egitura

4. Finantzaketa Beharrak

5. Barne finantzaketa





15. GAIA: EROSKETAK ETA HORNIKUNTZA



1 Erosketa Departamentuaren garapena

2 Erosketak: Motak eta osagaiak

3 Erosketa Departamentua enpresaren organigramaren barruan. Funtzioak

4 Eskaintzen alderaketa

5 Erosketa pertsonalak

6 Erosketen antolakuntza hobekuntzak Enpresa Industrialetan

7 Materialak. Erosketa eta biltegien kudeaketa

8 Biltegi bat kudeatzeko moduak





16. GAIA: MERKATUA ETA BERE OSAGAIAK



1 Sarrera

2 Merkatuen klasifikazio eta ezaugarriak

3 Kontsumo merkatuen ezaugarriak

4 Berehalako kontsumoaren merkatua

5 Kontsumo iraunkorreko merkatua

6 Zerbitzuen merkatua

7 Merkatu Industrialen ezaugarriak





17. GAIA: MERKATAL ANTOLAKUNTZA: SALMENTA INDARRA

1. Sarrera

2. Salmenta Indarraren diseinua

3. Salmenta Indarraren Zuzendaritza





18. GAIA: MARKETING-AREN ALDERDI OROKORRAK



1. Marketing-aren ikuspegi kontzeptualak

2. Marketing Mix: Marketing-aren filosofiaren zehaztapen funtzionala

3. Enpresaren iharduera komertzialaren antolakuntza

MetodologiaToggle Navigation

Las clases magistrales están estructuradas por temas en los que se plantean aspectos teóricos/históricos, intercalados con otros más prácticos que requieren de la realización de ejercicios de Análisis, Cálculos y Contabilización.



Adicionalmente en las clases de Seminario se escoge un tema en grupos de 2/3 personas sobre el que se desarrolla y presenta el estado del arte del mismo y los últimos avances, exponiéndolo al resto de la clase.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 80
    • alde lanak (arazoen ebazpenak, proiektuen diseinuak) (%): 10
    • Lanen, irakurketen... aurkezpena (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

La renuncia se realizaría comunicándolo al profesor por email: imedina@sarein.com con 1 mes de antelación al examen

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

Si en la convocatoria ordinaria algún alumno no aprueba una de las dos pruebas citadas (prueba final escrita y contenido seminarios), la parte aprobada se le mantiene hasta la prueba extraordinaria. Del mismo modo que en la convocatoria ordinaria, la parte del examen correspondiente a las clases teórico-prácticas deberá ser superada con un mínimo de un 50% en conceptos teóricos y con un mínimo de un 50% en ejercicios prácticos, e igualmente ocurre con la parte correspondiente a seminarios, teniendo que obtener un mínimo de un 50%.



La nota final se obtendrá dando un peso específico de un 80% al contenido correspondiente a las clases teórico-prácticas y un 20% a la parte correspondiente a seminarios.



Dado que la prueba final pondera por encima del 50% el no presentarse a dicha prueba supone automáticamente la renuncia a la convocatoria de evaluación y constará como NO PRESENTADO

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

Apuntes de clase (disponibles en Publicaciones)

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

Klaseko apunteak (Publikazio zentruan salgai)

Gehiago sakontzeko bibliografia

• CABANELAS OMIL, J. (1997): Dirección de empresas. Ed. Pirámide, Madrid. (Bibliografía complementaria)
• FERNÁNDEZ SÁNCHEZ, E., JUNQUERA CIMADEVILLA, B. y DEL BRIO GONZÁLEZ, J.A. (2008): Iniciación a los negocios. Aspectos directivos. Ed. Paraninfo, Madrid. (bibliografía complementaria).
• GONZÁLEZ DOMINGUEZ, F. J. (Coord.) y GANAZA VARGAS, J.D. (Coord) (2010): Principios y fundamentos de gestión de empresas. Ed. Pirámide, Madrid. (Bibliografía complementaria).
• IBORRA, M., DASÍ, A., DOLZ, C. y FERRER, C. (2007): Fundamentos de dirección de empresas. Ed. Thomson, Madrid. (bibliografía complementaria).
• ROBBINS, S. and COULTER, M. (2011): Mangement. 11th ed. Prentice Hall International. (Bibliografía complementaria)
• ROBBINS, S. y DeCENZO, D. (2009): Fundamentos de administración. Conceptos esenciales y aplicaciones. Ed. Pearson Educación, México. (Bibliografía complementaria).
• SCHERMERHORN, J. R. (2002): Administración. Ed. Limusa-Wiley, México. (Bibliografía complementaria).

Web helbideak

o ACEDE - Asociación Científica de Economía y Dirección de la Empresa
o AEC - Asociación Española para la Calidad
o AECA - Asociación Española de Contabilidad y Administración de Empresas
o AEDEM - Academia Europea de Dirección y Economía de la Empresa
o AEMARK - Asociación Española de Marketing Académico y Profesional
o ASEPELT - Asociación Internacional de Economía Aplicada
o ASEPUC - Asociación Española de Profesores Universitarios de Contabilidad
o ASEPUMA - Asociación Española de Profesores Universitarios de Matemáticas para la Economía y la Empresa
o Club Excelencia en Gestión
o EMAC - European Marketing Academy
o ICAC - Instituto de Contabilidad y Auditoría de Cuentas
o INE - Instituto Nacional de Estadística

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • CILLERUELO CARRASCO, ERNESTO JESUS
  • MEDINA LAYUNO, ISMAEL
  • ZAMANILLO ELGUEZABAL, IBON

TaldeakToggle Navigation

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-14

15:00-16:30 (1)

15:00-16:00 (2)

2-2

16:00-16:30 (3)

5-5

16:00-16:30 (4)

8-8

16:00-16:30 (5)

11-11

16:00-16:30 (6)

14-14

16:00-16:30 (7)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (1)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (2)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (3)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (4)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (5)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (6)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (7)

16 Mintegia-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
3-3

16:30-18:00 (1)

5-5

16:30-18:00 (2)

8-8

16:30-18:00 (3)

11-11

16:30-18:00 (4)

13-13

16:00-17:30 (5)

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (1)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (2)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (3)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (4)
  • P2G 5A - BILBOKO INGENIERITZA G.E.T. (5)