Menua Webgunearen menua ireki/itxi

XSLaren edukia

Filosofiako Oinarrizko Testuak25169

Ikastegia
Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatea
Titulazioa
Filosofiako Gradua
Ikasturtea
2019/20
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
25169

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala4872
Gelako p.1218

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteaToggle Navigation

IKASGAIAREN DESKRIBAPEN LABURRA:
Ikasgai honetan Filosofiara hurbilduko gara hainbat testu labur irakurriz eta analizatuz. Testu horien bidez Filosofiaren problema handietara hurbilduko gara Testuak irakurriz gain, haiei buruzko lanak idatzi beharko ditu ikasleak. Ikasgai hau oinarriko ikasgaiak osatzen duten blokean kokatzen da eta haien artean Filosofiako moduluan. Moduluaren gaitasunak lortu ahal izateko beharrezkoa da. Filosofia eta Antropologiako lehenengo mailako koordinatzaileak mailako beste ikasgaiekiko koordinazio horizontalaz arduratuko dira eta graduko koordinatzailea, aldiz, graduko beste ikasgaiekiko koordinazio bertikalaz.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen EmaitzakToggle Navigation

FILOSOFIAKO MODULOKO KONPETENTZIAK
1. Filosofiaren izaerari buruz hausnartzea, bai teorikoki bai praktikoki, jakintza-modu gisa gainerakoetatik bereizita (artea, zientzia, erlijioa), eta giza eta gizarte zientzien arloan duen eraginari buruz hausnartzea.
2. Giza eta gizarte zientzien testuinguruan, filosofia teorikoaren eta praktikoaren oinarrizko gaiei buruzko jarrera dibergenteak, eta argumentuak eta kontra-argumentuak ezagutzea, horiei buruz taldean eztabaidatzeko gai izatea, eta horretarako behar den filosofiako terminologia erabiltzea.
3. Filosofiako egile esanguratsuenen, eta espezifikoki, filosofia moralen oinarrizko testuak modu aktiboan ulertzea, eta modu kritikoan interpretatzea, batez ere, gaien ikuspegitik.
4. Oro har, filosofiaren, eta espezifikoki, arazo eta dilema etikoen topikoei, egileei eta testuei lotutako gaiak laburtzea, modu kritikoan baloratzea, ahoz azaltzea, eta horiei buruzko hitzaldi ongi egituratuak modu arrazoituan idaztea, horiek giza eta gizarte zientzietan duten eragina kalkulatzeko.
5. Filosofia praktikoaren arloetan irakurketa erraztea, gaur egun hartutako konpromiso sozialei eta etikoei dagokienez, eta filosofia teorikoaren arloetako irakurketa erraztea, gaur egungo jakintzen arabera.
6. Informazioaren teknologiak erabiltzea datuak biltzeko eta trukatzeko, eta iturri bibliografikoak eskuratzeko.

Eduki teoriko-praktikoakToggle Navigation

Ikasgaiaren programa kurtsoaren hasieran zehaztuko da.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Garatu beharreko proba idatzia (%): 90
    • Asistentzia eta partehartzea (%): 10

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Ohiko deialdian ebaluazio sistema bi motatakoa izango da: "etengabeko ebaluazioa" (nagusiki erabili beharrekoa) edo "azken ebaluazioa" (bestela aukeratu daitekeena).

2. "Etengabeko ebaluazioan" honakoak hartuko dira kontuan: azterketa idatzia (% 80) eta banakako idazlana (% 20).

3. "Azken ebaluazioan" honakoak hartuko dira kontuan: azterketa idatzia (% 100). [Irakasleak, hala baderitzo, bestelakoak ere hartu ahal izango ditu kontuan].

4. Ohar garrantzitsua: ikasle batek "azken ebaluazioaren" bidez ebaluatua izan nahi badu, bada, derrigorrez egin behar dio uko "etengabeko ebaluazioari", hala nola, lauhileko lehen 9 astetan irakasleari berari zuzenduriko idatzi baten bidez.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko EgiteaToggle Navigation

1. Ez-ohiko deialdian ebaluazio sistema bakarra izango da, hots, "azken ebaluazioa".

2. "Azken ebaluazioan" honakoak hartuko dira kontuan: azterketa idatzia (% 80) eta banakako idazlana (% 20). [Irakasleak, hala baderitzo, bestelakoak ere hartu ahal izango ditu kontuan].

Nahitaez erabili beharreko materialaToggle Navigation

.-Warburton, N. (ed.) (2008). La caverna de Platón y otras delicias de la filosofía.Crítica.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

.-Cornman, J. W., Pappas, G. S . & K. Lehrer (2006), Introducción a los Problemas y Argumentos
Filosóficos. UNAM,. México.

Gehiago sakontzeko bibliografia

.- Bonjour, L. & A. Baker (eds.) (2008), Philosophical Problems. An Annotated
Anthology (2ª edición). Pearson.New York.
.- Pojman, L. P. (ed.) (2005), .Philosophy: The Quest for Truth (6ª edición). Oxford University Press.
.- Warburton, N. (2004), Philosophy: The essential study guide. Routledge
.- Warburton, N (ed.) (2005), Philosophy. Basic Readings (2ª edición). Routledge.

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AYESTARAN URIZ, IGNACIO
  • INSAUSTI UGARRIZA, FRANCISCO JAVIER
  • MAIDAGAN ROMEO, MARIA JESUS

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

calendar
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

11:00-13:00

09:00-11:00

10-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - FILOSOFIA ETA HEZKUNTZA ZIENTZIEN FAK.

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

calendar
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.1 - FILOSOFIA ETA HEZKUNTZA ZIENTZIEN FAK.

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

calendar
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-9

09:00-11:00

11:00-13:00

10-15

09:00-11:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - FILOSOFIA ETA HEZKUNTZA ZIENTZIEN FAK.

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

calendar
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
10-15

11:00-13:00

Irakasleak

Ikasgela(k)

  • 2.2 - FILOSOFIA ETA HEZKUNTZA ZIENTZIEN FAK.