Interneteko Gizarte Kazetaritza Parte-hartzailea27109

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2017/18
Maila
3
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Kodea
27109

Irakaskuntzatoggle-navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala3958.5
Ordenagailuko p.2131.5

Irakaskuntza-gidatoggle-navigation

Irakasgaiaren Azalpena eta Testuingurua zehazteatoggle-navigation

Interneteko Gizarte Kazetaritza Parte-hartzaile ikasgaian, ikasleek aro digitalean self-media gero eta garratzitsuagoa dela ulertuko dute.
Gai honen testuinguruan mundu digitalean non erabiltzaileak komunikabideetan gero eta garrantzitsuagoa dira; iruzkinak eta parte-hartzea sare sozialetan gero eta gehiago dira.
Beraz, ezinbestekoa da kazetariek Sare Sozialetan profil profesionala definitzea, informazioa bilatzeko, sortzeko eta banatzeko.

Gaitasunak / Irakasgaia Ikastearen Emaitzaktoggle-navigation

1. Ikasleek antzeman dezatela zein izan den kazetaritza digitalaren hazkundea eta garapena, self media-ren kontzeptua ulertuz eta praktikara eramanez.

2. Estudianteek uler dezaten zer-nolako aldaketak izan diren entzulerian eta Interneteko hedabideetan.

3. Ikasleek uler eta hobe dezaten nola baloratu eta zaindu kazetariak entzuleekin duen hartu-emana.

4. Ikasleek Web 2.0 erremintak egokiro erabiltzen ikas dezaten, hala nola informazio sistemak, baita informazioa kuratzeko aplikazioak eta sistemak ere, horrela kazetaritza sozial eta partehartzaile onesta eta kalitatezkoa buru dezaten.

5. Informazio edukia sindikatzeko sistema sozialak uler eta balia ditzaten ikasleek

6. Informazio edukiaren kuratzeari ekitea sustatzea ikasleengan, Sare Sozialetan partekatzeko ikuspuntua txertatuz hastapenetik.

7. Estudianteek norbanakoarentzako soslaiak egin ditzatela blog eta Sare Sozialetan ikusmolde eta osagai sozialak erabiliz.

Eduki teoriko-praktikoaktoggle-navigation

1. Ziberkazetaritza pertsonaletik kazetaritza sozial eta partehartzailera
1.1. Kazetaritza partehartzailearen historia eta garapena
1.2. Kazetaritza partehartzailearen ezaugarriak

2. Deretxoak eta eduki politikak kazetaritza partehartzailearen baitan
2.1. Iruzkin politika
2.2. Argitaratze lizentziak
2.3. Edukiak editatzeko rolak kazetaritza partehartzailean

3. Blog eta CMS sistemak kazetaritza sozial eta partehartzailean
3.1. CMS edo EKS (Edukiak Kudeatzeko Sistemak): definizioa eta ezaugarriak
3.2. Blogak eta beren tipologiak

4. Mikroblogging sistemak eta beren ezaugarriak
4.1. Microblogging-a: definizioa eta historia
4.2. Mikroblogging-aren ezaugarriak

5. Informazioaren sindikazioa eta kudeaketa kazetaritza sozial eta partehartzailean
5.1. Edukiak sindikatzeko erremintak eta sistemak
5.2. Sare sozialak kudeatzeko sistemak eta aplikazioak

6. Informazioaren kuratzea eta erremintak
6.1. Informazioa kuratzen: kontzeptua eta ezaugarriak
6.2. Informazioa kuratzeko erremintak, desktop edo idazmahaikoak direnak.
6.3. Informazioa kuratzeko tresnak aparatu mobiletatik

Metodologiatoggle-navigation

Dozentzia mota: M (magistrala), GL (laborategiko praktikak)
Klasera ordenagailua eramatea ongarria da ikasle ororentzat. Tabletak eta patrika-telefonoak eramatea ere interesgarria izan daiteke baldin eta klaseko gauzetarako soilik erabiltzen baita. Gogoratu behar da EDUROAM izeneko harigabeko konexioa lortzeko konfiguratu behar dela aparatua. EHUko webgunean agertzen da nola konfiguratu

Ebaluazio-sistemaktoggle-navigation

  • Azken Ebaluazioaren Sistema
  • Kalifikazioko tresnak eta ehunekoak:
    • Test motatako proba (%): 25
    • Praktikak egitea (ariketak, kasuak edo buruketak) (%): 50
    • Banakako lanak (%): 25

Ohiko Deialdia: Orientazioak eta Uko Egiteatoggle-navigation

Ikasturtean zehar lau ataza edo ikaslan egingo dira, bakoitzak irakasgai osoaren bukaerako kalifikazioan %25eko balioa duelarik. Beraz, ikaslan bakoitzak ¼ proportzionalitatea du bukaerako kalifikazioan. Baldin eta ikasleek uko egiten badiote kurtsoko ikaslan praktikoei eta bukaerako azterketara badoaz, test bat egin beharko dute 30 galderari erantzunez, galdera bakoitzean aukeran 4 item egonik. Azterketa horretan %50eko erantzun zuzen gutxienez beharko dira irakasgaia gainditzeko nahikoa kalifikazioaz; eta proportzionalitateari segiko dio irakasleak gainerako kalifikazioak jartzeko, beti ere laugarren ikaslanean dagoen errubrikari segituz.


Kurtsoko ikaslanak (arlo praktikoa):

1. ikaslana (taldekakoa): aldez aurretik emaniko hedabide bati buruzko elkar-eraginezko testa dela-eta, analisia, partehartzea eta gogoeta (25 puntu 100etik).
Ikaslan honek honako azpiatalak ditu, irakasleak klasean azalduko dituenak: 1. errubrika, 2. lan praktikoaren ezaugarriak baldintzak eta lan egiteko era azalduz, 3. erreferentziak. 4. kronograma (epemuga)

2. ikaslana (norbanakakoa): Storify jario bana egin behar Twitter, Youtube, Flickr... sareetako elementuak sartuz, behin irakasleak esleituriko gaia jaso eta gero (25 puntu 100etik).


3. ikaslana (taldeka): edukia sortzeko eta kuratzeko porfolioaren erakusketa eta azalpena ikasleek egindako blog komunitario batean (25 puntu 100etik).
Ikaslan honek honako azpiatalak ditu, irakasleak klasean azalduko dituenak: 1. errubrika, 2. lan praktikoaren ezaugarriak baldintzak eta lan egiteko era azalduz, 3. erreferentziak. 4. kronograma (epemuga)

4. ikaslana (taldeka): Kazetaritza Sozial eta Partehartzailearen gaineko edukiaren sortzea eta ebaluazioa (25 puntu 100etik).
Ikaslan honek honako azpiatalak ditu, irakasleak klasean azalduko dituenak: 1. errubrika, 2. lan praktikoaren ezaugarriak baldintzak eta lan egiteko era azalduz, 3. erreferentziak. 4. kronograma (epemuga)


Ikasleak ebaluazio jarraituaren moduari uko egin diezaioke. Horretarako, irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 10a baino lehen.

Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 23 baino lehen.

Ikasgaiaren ikaslanetan eta azterketan plagioa aurkitzen bada, ikasgai osoaren suspentsoa ekarriko du dagokion deialdian.

Irakasgaia gainditzeko alde teorikoa eta praktikoa egin eta biak gainditu behar dira. Alde horietako bat egiten ez duen ikaslea EZ AURKEZTU gisa agertuko da aktetan. Halaber, gainditu beharreko aldeetariko bat suspendituz gero, aktetan suspenditutako atalaren kalifikazio baxuena agertuko da.

Ezohiko deialdia: Orientazioak eta Uko Egiteatoggle-navigation

BI ATALETATIK (PROGRAMA PRAKTIKOA OSATU ETA AZTERKETA TEORIKOA EGIN) BAT EGITEN EZ DUEN IKASLEA EZ AURKEZTUA MODUAN AGERTUKO DA AKTETAN.

Praktikaren nota, gainditu bada eta eskatutako asistentzia minimoa betez gero, gorde egingo da ekainerako deialdirako bakarrik. Eskatutako gutxieneko asistentzia betetzen ez duenak edo alde praktikoa gainditzen ez duenak azken azterketa berezia egin beharko du. Aipatu azterketak ohiko deialdikoak dituen ezaugarri berberak izango ditu.
IKASLEAREN ARAUDI BERRIA: 2014-2015eko graduen kudeaketareko araudiak 43.c artikuluan dioena kontuan izango da. Alegia eta gaztelaniazko bertsioan: “El alumnado que por causas justificadas (art. 43.c. de la Normativa de Gestión para las enseñanzas de grado 2014/2015) desee acogerse a la prueba final deberá comunicárselo por escrito al profesorado antes de la tercera semana de docencia del cuatrimestre. Asimismo, el alumnado que desee renunciar a la convocatoria de evaluación deberá comunicárselo por escrito al profesorado antes de la novena semana de docencia del cuatrimestre”.

Azkeneko probaren iraupena ordu erdikoa izango da, test modukoa izanik.

Ikasleak ebaluazio jarraituaren moduari uko egin diezaioke. Horretarako, irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 10a baino lehen.

Ikasleak azken ebaluazioari uko egin diezaioke. Horretarako irakasgaiaren ardura duen irakasleari idatzi bat aurkeztu beharko dio azaroaren 23 baino lehen.

Ikasgaiaren ikaslanetan eta azterketan plagioa aurkitzen bada, ikasgai osoaren suspentsoa ekarriko du dagokion deialdian.

Irakasgaia gainditzeko alde teorikoa eta praktikoa egin eta biak gainditu behar dira. Alde horietako bat egiten ez duen ikaslea EZ AURKEZTU gisa agertuko da aktetan. Halaber, gainditu beharreko aldeetariko bat suspendituz gero, aktetan suspenditutako atalaren kalifikazio baxuena agertuko da.

Nahitaez erabili beharreko materialatoggle-navigation

URL honetan duzue irakasleak jarri dizkizun kurtsoko ekaiak, EduCommons lizentziapean argitaraturik:
http://ocw.ehu.es/gizarte-eta-zuzenbide-zientziak/interneteko-kazetaritza-social-eta-partehartzailea/Course_listing

Cobo, Silvia (2012). Internet para periodistas. Kit de supervivencia para la Era Digital, UOC, Bartzelona.

Espíritusanto, Óscar eta Gonzalo, Paula (2011). Periodismo ciudadano, evolución positiva de la comunicación. Ariel-Fundación Telefónica, Madril. Deskargatzeko PDF formatuan: http://goo.gl/3DAzth

Gómez-Morales, Francesc (2010). El pequeño libro de las redes sociales. Bartzelona, Medialive Content. Deskargatzeko PDF formatuan: http://bit.ly/libroredessociales

Bibliografiatoggle-navigation

Oinarrizko bibliografia

Franco, Marta y Pellicer, Miquel (2014). Optimismo para periodistas. Claves para entender los nuevos medios de comunicación en la era digital. UOC, Barcelona
Tascón, Mario y Abad, Mar (2011). Twittergrafía. La Catarata. Madrid
Kerper, Dave (2012). Me gusta. Conseguir el éxito en las redes sociales. Medialive Content, Barcelona
García de Torres, ELvira (2012). Cartografía del periodismo participativo. Tirant Humanidades, Valencia

Gehiago sakontzeko bibliografia

Bausch Paul, Hourihan Meg y Haughey Matt (2002). We blog: publishing online with blogs, in Blogroots, Wiley.

Briggs, Mark (2007). Journalism 2.0 How to Strive and Thrive: A Digital Literacy Guide for the Information Age.

García de Torres, Elvira (2012). Cartografía del periodismo participativo. Tirant Humanidades, Valencia.

Gillmor, Dan (2004). We The Media: Grassroots journalism by the people, for the people, in la web de O'Reilly.

Islas, O. (2008). El prosumidor. El actor comunicativo de la sociedad de la ubicuidad. Palabra-Clave, 11, (1), pgs. 29-39.

Jiménez Cano, Rosa y Polo, Francisco (2008). La Gran guía de los blogs. ElCobre Ediciones, Barcelona.

Melonie, Julie C. (2006). Blogger. Anaya Multimedia, Madrid.

Orihuela, José Luis (2011). 80 claves sobre el futuro del periodismo. Anaya, Madrid.

Palazio, Gorka J. (2008). Interneteko bideo eta telebistaren aro berriaz in Atzorik etzira (zenbait egile). Mendebalde Kultura Alkartea, Bilbao, pgs. 111-126.

Rodríguez Fernández, Óscar (2012). Conviértete en Community Manager. Anaya, Madrid.

Rojas O., Antúnez J. L., Gelado J. A., del Moral J. A. eta Casas-Alatriste Roger (2007). Web 2.0, Guia no oficial de uso. ESIC, Madrid.

Rosenbaum, Steven (2011). Curation Nation: How to Win in a World Where Consumers are Creators, MacGraw-Hill, EEUU.

Ugarte, David de (2005). El poder de las redes, in http://lasindias.com/epubs/elpoderdelasredes.epub.

Aldizkariak

1. European Journal of Communication.
2. Information, Communication & Society.
3. Journalism.
4. New Media & Society.

Web helbideak

http://www.periodismociudadano.com/
http://periodismohumano.com/
http://periodismoalpilpil.com/
http://www.palazio.org
http://newjournalismreview.com
http://www.mashable.com
http://www.techcrunch.com
http://readwrite.com/social

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiatoggle-navigation

  • ABRIL VARGAS, MARIA NATIVIDAD
  • AGIRREAZALDEGI BERRIOZABAL, MARIA TERESA
  • RAMIREZ DE LA PISCINA MARTINEZ, JESUS MARIA

Taldeaktoggle-navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

13:00-16:00

13:00-14:00

2-15

13:00-14:30

13:00-14:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-17:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:30-17:30

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-3 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-17:00

Irakasleak

01 Ordenagailuko p.-4 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

14:00-17:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
1-1

09:00-12:00

11:00-12:00

2-15

09:00-10:30

11:00-12:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

10:30-12:00

Irakasleak

31 Ordenagailuko p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
2-15

12:00-13:30

Irakasleak