XSLaren edukia

Gaur Egungo Munduaren Historia

Ikastegia
Gizarte eta Komunikazio Zientzien Fakultatea
Titulazioa
Kazetaritzako Gradua
Ikasturtea
2018/19
Maila
1
Kreditu kopurua
6
Hizkuntzak
Gaztelania
Euskara
Ingelesa

IrakaskuntzaToggle Navigation

Orduen banaketa irakaskuntza motaren arabera
Irakaskuntza motaIkasgelako eskola-orduakIkaslearen ikasgelaz kanpoko jardueren orduak
Magistrala5379.5
Gelako p.710.5

Irakaskuntza-gidaToggle Navigation

HelburuakToggle Navigation

Munduko eta bereziki Europako bilakaera historikoaren ildo nagusiak baloratzea XX. mendean zehar, horrela bizi dugun mundua ulertu ahal izateko.

Testu, grafiko eta mapa historikoak aztertzea.

Historialari eta bestelako gizarte zientzialarien liburuei buruzko aipamen kritikoak idaztea.

Gai edo aldi historiko bati buruzko lan akademikoa egitea, bibliografia berezia eta inprimatutako iturriak erabiliz.

Irakasgai-zerrendaToggle Navigation

1. Gaia: Bigarren Mundu Gerra-osteko nazioarteko ordena berria (1945-1950). Gera Hotza eta Sistema Bipolarra. Nazioarteko harremanen garapena. Lankidetza eta konfrontazio prozesuak.

2. Gaia: Europar eraikuntza prozesuaren aurrera- eta atzera-pausuak. Seien Europatik Europar Batasunera.

3. Gaia: Europa erdialdeko eta ekialdeko Herri Demokraziak. SESB, Stalinen garaitik Brézneven garaira arte.

4. Gaia: Deskolonizazioaren hasiera. Ekialde Hurbila eta Asiako deskolonizazioa.

5. Gaia: Amerikar Kontinentea II Mundu Gerraren bukaeratik (1945-1960). 1960/1970 urteetatik gaur egunera arte.

6. Gaia: Herrialde Afro-asiarren aldarrikapenak: Bandung. Iraultza arabiarrak eta Afrikako deskolonizazioa.

7. Gaia: Mundu kapitalistaren krisia 1973. urtetik: mendebaldar gizarte eredu berri bat XX. mende bukaerarako. Bipolaritatearen bukaera nazioarteko harremanetan.

8. Gaia: Deskolonizazioaren bukaera. Hirugarren Mundua. Asia eta Afrika XX. mende bukaeratik gaur egun arte.

9. Gaia: Sistema sozialistaren hondamendia eta SESB-en desagerpena.

10. Gaia: Mundu ordena berri baterantz XXI. mende hasieran: eskualde-arteko desorekak eta kaosa nazioarteko harremanetan.

MetodologiaToggle Navigation



Metodologia zein GHEE prozesuko ikasketa plan berrietatik jasotako jarraibideek, urteetan zehar jasotako esperientziak, zein ikasleek egindako proposamenek –aurreko urteetan zehar ahoz zein egindako inkesten bidez adieraziak– klase formalarekiko osagarri diren irakaskuntza moduak erabiltzeko beharra agerian utzi dute. Beharrizan hauei jarraiki, irakasgai honetan defendatzen den ikaskuntza kontzeptuak ikasgelan parte hartze aktibo bat izatea eskatzen du.

Irakasleak, programan adierazten diren gai eta atal handien edukien azalpenekin batera, klaseei izaera aktibo eta parte-hartzailea ematen saiatuko gara: testu iruzkinak eta artikuluen irakurketak egiten edota bideoak ikusiz. Ondorioz, ikasleen zein hitz hauek idazten ditugunon presentzia fisikoa zein parte-hartze aktiboa espero da. Hau da, egotea ezezik, izatea ere bai.

Esandako guztiak ikasleek, behar duten guztietan, tutoretzak erabili ditzatela eskatzen du, errendimendu eta materiak eskatzen dituen ezagupenen zein tresnen erdiespenaren inguruko balorazio pertsonalizatu bat egiteko helburuaz.

Ebaluazio-sistemakToggle Navigation

EBALUAZIOA eta EGIN BEHARREKO LANAK:

Formazioaren jarduerek (irakaskuntza-modalitateek) ikasgelan egin beharreko 60 orduko lana eta beste 90 orduko lan autonomoa finkatzen dute ikasleriarentzat.

Klase magistraletan eta praktiketan egoteaz gain, ikasleriak jarduera desberdinak egin behar ditu, bai indibidualak zein kolektiboak.

Idatzizko azterketa:

Azterketan zenbait galdera garatu behar dira. Azterketaren balorea % 50koa da. Honi gaineratzen zaio testu-iruzkinak (gehienez bi orrialdeetakoa, 850 hitzekoa). Irakasleak emango du testua eta ikasleriak aldez aurretik finkatutako data batean entregatuko du bere lana. Balorea: % 20a.

Ikasleriaren lan autonomoaren ebaluazioa, bi aukerekin:

a. Ikasleak ikasturtean zehar 2 artikuluren aipamen kritikoak egin beharko ditu. Irakasleak aukeratuko ditu aztertu beharreko testuak. Balorea: % 30a.

b. Taldeko (gehienez 3 ikasle) lan monografikoa. Gaia: gai-zerrendan ageri den edozeinekin nolabaiteko lotura duena. Horretarako, taldeak iturri zuzenak erabili beharko ditu (aldizkariak, egunkariak, bideoak, eta abarrak), eta baita ere aukeratutako gaiarekin lotura duen bibliografia berezia. Lanak 5-7 orrialde izango ditu (2.200-2.900 hitz) eta klasean ahoz aurkeztuko da, komenigarria jotzen diren komunikaziorako teknologia berriak erabiliz. Lan idatziaren balorea % 20koa da eta ahozko aurkezpenarena % 10ekoa.

Ikasleen Ebaluaziorako Arautegiaren 8.3 artikuluari jarraiki ikasleak etengabeko ebaluazioari uko egiten diola jasotzen duen idatzi bat aurkeztu beharko dio irakasgaiaren ardura duen irakasleari eta horretarako, bederatzi asteko epea izango du lauhilekoa hasita, hau da, 2018 martxoaren 23a baino lehenago. Azken ebaluazioak honako probak jasoko ditu: irakasgaiaren egitarauari buruzko zenbait galdera; testu-iruzkina; ikasturtean zehar landutako artikuluei buruzko galdera bat edo galdera batzuk.

BibliografiaToggle Navigation

Oinarrizko bibliografia

a.- Esku liburuak

MARTINEZ RUEDA, F.; AIZPURU MURUA, M.: Gaur egungo munduaren historia, 1945-2009, Bilbo, UEU, 2011.

ARACIL, R.; OLIVER, J.; SEGURA, A. El Mundo Actual. De la Segunda Guerra Mundial a nuestros días, Barcelona, 1995.

AZCONA, J.M.: Historia del Mundo Actual, de 1945 a nuestros días, Madril, 2005

BAHAMONDE, A.; VILLARES, R.: El Mundo Contemporáneo, Madril, 2001 (Euskaratua:: Gaur Egungo Mundua. XIX eta XX. Mendeak, EHU, Bilbo, 2004).

CALVOCORESSI, P. Historia política del mundo contemporáneo de 1945 a nuestros días, Madrid, 1985.

FUENTES, J.F. y LA PARRA: Historia universal del siglo XX. De la Primera Guerra Mundial al ataque de las Torres Gemelas, Madrid, ed. Síntesis, 2001.

GARCIA DE CORTAZAR, F.; LORENZO ESPINOSA, J.M. Historia del Mundo Actual, Madril, 1996.

NOUSCHI, M. Historia del siglo XX. Todos los mundos, el mundo, Madrid, 1996.

PROCACCI, G.: Historia general del siglo XX, Crítica, Barcelona, 2007.

VILLANI, P. La edad contemporánea, 1945 hasta hoy, Barcelona, 1997.

VILLARES, R. / BAHAMONDE, A.: Gaur egungo mundua: XIX. eta XX. mendeak, EHU, Bilbo, 2004.

ZORGBIBE, Ch.: Historia de las relaciones internacionales. 2. Del sistema de Yalta hasta nuestros días, Madrid, 1997.

HOWARD, M. y LOUIS, W.R.: Historia Oxford del siglo XX, Madrid, 1999.

JUDT, T.: Postguerra: una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus, 2006.

MARTIN DE LA GUARDIA, R.; PEREZ SANCHEZ, G. (coord.). Historia del Mundo Actual (desde 1945 hasta nuestros días) , Valladolid, 2006.

MARTINEZ CARRERAS, J.U. et al.: Historia del Mundo Actual, Madrid, 1996.

MARTINEZ RUEDA, F.; AIZPURU MURUA, M.: Gaur egungo munduaren historia, 1945-2009, Bilbo, UEU, 2011.

NOUSCHI, M. Historia del siglo XX. Todos los mundos, el mundo, Madrid, 1996.

PROCACCI, G.: Historia general del siglo XX, Crítica, Barcelona, 2007.

VILLANI, P. La edad contemporánea, 1945 hasta hoy, Barcelona, 1997.

VILLARES, R. / BAHAMONDE, A.: Gaur egungo mundua: XIX. eta XX. mendeak, EHU, Bilbo, 2004.

ZORGBIBE, Ch.: Historia de las relaciones internacionales. 2. Del sistema de Yalta hasta nuestros días, Madrid, 1997.

Gehiago sakontzeko bibliografia

FONTANA, J.: Por el bien del imperio. Una historia del mundo desde 1945. Ed. Pasado & Presente, Barcelona, 2011.

MARTINEZ RUEDA, F. y URQUIJO, M.: Materiales para la Historia del Mundo Actual, Istmo, Madrid, 2006.

HOBSBAWM, E. Historia del siglo XX, Bartzelona, 1995.

PALMOWSKI, J.: Diccionario de Historia Universal del siglo XX, Editorial Complutense, Madrid, 1998.
EL ESTADO del mundo (desde 1985). Anuario económico y geopolítico mundial, Madrid, Akal, 1985tik argitaratua.

ATLAS GEOPOLÍTICO de Le Monde Diplomatique, Ed. Cybermonde, Valencia, 2011.

KHADER, B.: El mundo árabe explicado a Europa. Historia, imaginario, cultura, economía, geopolítica. Icaria Editorial, 2010

MEREDITH, M.: África. Una historia de 50 años de independencia. Ed. Itermón Oxfam, Madrid 2011

5., 6. eta salbuespenezko deialdien epaimahaiaToggle Navigation

  • AGIRREAZKUENAGA ZIGORRAGA, JOSEBA
  • ALONSO OLEA, EDUARDO JOSE
  • RINCON DIEZ, AINTZANE

TaldeakToggle Navigation

01 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-12:30

09:00-11:00

Irakasleak

01 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:30

Irakasleak

01 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

12:30-13:30

Irakasleak

02 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

09:00-11:00

11:00-13:00

17-30

09:00-11:00

11:30-13:00

Irakasleak

02 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

02 Gelako p.-2 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

03 Teoriakoa (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

09:00-11:00

17-30

11:00-13:00

09:00-10:30

Irakasleak

03 Gelako p.-1 (Gaztelania - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

10:30-11:00

Irakasleak

16 Teoriakoa (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

17:00-19:00

15:00-17:00

17-30

17:00-18:30

15:00-17:00

Irakasleak

16 Gelako p.-1 (Gaztelania - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

18:30-19:00

Irakasleak

31 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

09:00-11:00

11:30-13:00

Irakasleak

31 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

31 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

32 Teoriakoa (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

11:00-13:00

11:00-13:00

17-30

11:30-13:00

11:00-13:00

Irakasleak

32 Gelako p.-1 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

32 Gelako p.-2 (Euskara - Goizez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

13:00-14:00

Irakasleak

66 Teoriakoa (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
16-16

13:00-15:00

15:00-17:00

17-30

13:00-14:30

15:00-17:00

Irakasleak

66 Gelako p.-1 (Ingelesa - Arratsaldez)Erakutsi/izkutatu azpiorriak

Egutegia
AsteakAstelehenaAstearteaAsteazkenaOstegunaOstirala
17-30

14:30-15:00

Irakasleak